Skip to main content
  • 4.04.2019.

Sve što niste znali o heroini njemačke scene Moniki Kruse

Nimalo militantni, sasvim neskloni vojnim podjelama na "mi" i "oni" i neželjeni razdvajati Šibenčani su prenamijenili stari objekt kako bi od njega načinili novi prostor slobode i plesa.

Piše: 


Project Vojarna nastao je tako 2016. i sada pod okriljem glazbene udruge ECHO (Stjepan Petrović) i Decoded Recordsa (Edin Cipurković) jedan beton živi svježim životom elektroničkih srdaca. Vojarna je ubrzo od inicijative ideje samom lokacijom i kvalitetom programa postala jedan od najposjećenijih partyja Šibensko-Kninske županije u svojim (ne)vojnim vježbama apsolutne (ne)discipline na mjestu gdje su bribirski knezovi punili puške.


Credit: KDK Foto

26. i 27. srpnja okreni stopala put Šibenika jer vrijeme je za žensku ruku i matrijarhat plesnog techno nemira uz Moniku Kruse. 25 godina na sceni, od ranih 90-ih u njemačkim plesnim zigotama, preko skrivanja raveova u napuštenim skloništima u Minhenu, pa sve do lansiranja ludo produktivnog i dobrog Terminal M labela 2000., Monika je postala jedna od onih čija biografija bi se mogla jednako lako čitati i kao biografija četvrtine stoljeća rave povijesti. Nemala uloga pripada upravo labelu koji je u posljednjih 18 godina postao više kulturni pokret a ne samo techno label, sliv najboljih poput DJ Rusha i Stimminga i andhim, da bi danas za svojim stolom ponosno držao umjetnike kao što su ANNA, Pig&Dan, Paride Saraceni, Noir, Victor Ruiz i novoizranjajuće mladice poput Skobera, Metodi Hristova, Kydusa, Drunken Konga i Ilije Djokovića.

Iskon glazbene želje vodi do prvih glazbenih susreta s crno-bijelim klavirskim tipkama i klasično glazbeno obrazovanje ubrzo je u mladenaštvu nadograđeno funkom, soulom, hip-hopom i houseom. Uz ulogu koju je odigrala na njemačkoj rave sceni 90-ih i legendarnu rezidenciju u Ultraschallu, bila je i dio prvog vala njemačkih elektroničkih glazbenika s internacionalnim gažama nastupajući uz Coxa na Global Gatheringu u Velikoj Britaniji, uz DJ Pierrea na Limelightu u New Yorku ili držeći rezidenciju u belgijskoj klupskoj ikoni Fusea kasnih 90-ih. Na domaćem joj pragu sredina 90-ih postavila ju je rame uz rame Svenu Vathu na Omenu, a postala je ikona Mannheimskog Time Warpa od svog prvog debitantskog nastupa 1999.

Sada, gotovo dvadeset godina kasnije, njeni Time Warp setovi i dalje se očekuju kao jedni od najznačajnijih događaja globalnog techno kalendara. Posljednjih godina naglašena je suradnja s Pig&Dan -om iz koje nastaje i kolaborativni EP "Get Me On". Najrasplesaniji bijeli otok voli je od prvog posjeta ibiškom Cocoonu 2001., a bila je i dio slagalice koji je Coxovu finalnu rezidenciju u Spaceu učinila nezaboravnom.

No kako na van tako i unutra. Uz golemu ljubav prema fanovima i glazbi Monika je jedna od onih koja je prepoznatljivost svoje osobe i rada iskoristila za humanitarni rad osjećajući osobnom odgovornošću da se uključi u veću sliku. Njena dobrotvorna udruga "No Historical Backspin" osnovana 2000. prikupila je do sada preko 100 000 € koje je usmjerila u borbu protiv rasizma, homofobije, antisemitizma i u olakšavanje situacije imigrantske krize. Rado se odazivajući na dobrotvorne evente, Monika je 2015. prikupila 20 000 € za Amadeu Antonio Stiftung organizaciju koja pomaže žrtvama nasilja i diskriminacije, dok je Refugees Welcome party sakupljao novac za žrtve izgnanstva.

EARLY BIRD I BLIND ULAZNICE RASPRODANE

Kako doznajemo rasprodan je prvi kontigent "ranoptičjih" ulaznica po 50 kn kao i dvodnevnih Blind Tickets, pa će novi kontigent ulaznica po nešto višoj cijeni krenuti u prodaju opet u ponedjeljak 8.4. kada objavljujemo novog headlinera.

Pa nimalo nasilno, pogonjeno ljubavlju, glazbom, altruizmom i technom, vidimo se krajem srpnja u Šibeniku na još jednom projektu za pamćenje, a do tada baci uho niže. Enjoy!

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano