Skip to main content
  • 19.07.2024.

Tomcraft nam je 2016. uoči dolaska u Zagreb dao intervju: “Underground je ono od kuda dolazim”

“Scena nije bila industrijalizirana kako je danas. Više se vrtila oko same glazbe, ne oko onoga tko je pušta.”

Piše: 

Naslovna foto

Klub Studio Gorzów Wlkp Facebook

Gospodin Thomas (Tomcraft) bio je toliko ljubazan 2016., da je iščupao nešto vremena iz gustog rasporeda i popričao sa svojim zagrebačkim fanovima o traci koja ga je proslavila, Loveparade nastupu pred milijun ljudi, začetcima klupske kulture u Njemačkoj, kada je glazba bila važnija od kulta ličnosti, i još mnogo čemu.

Klub Studio Gorzów Wlkp Facebook

Traka Loneliness iz 2002. bila je globalni hit. Učinila te je vrlo poznatim čak i komercijalnijem uhu i vrata mainstreama bila su širom otvorena. Što te je učinilo baš nevoljkim kroz njih proći i da ipak odlučiš ostati underground?

Loneliness nikada nije bio pokušaj da se uzdignem u mainstreamu, više kao sretna nezgoda. Također volim biti povezan sa svojim fanovima i ekipom u klubovima ili na festivalima, tako da mi je bila namjera da im ostanem što je više moguće dostupan.

Kakva je bila scena koja je tek izranjala u Njemačkoj na početku 90-ih? Koje ti se razlike čine najočitijima kada usporediš publiku sada i prije nekoliko desetljeća i kako te je put odveo iz trancea u techno i house? Kako je tvoj zvuk evoluirao?

Scena je na početku bila nevjerojatno gladna nove glazbe, novih izdanja, novih beatova. To je bilo u potpunosti drugačije vrijeme, kako nije postojao Soundcloud ili Youtube na kojima si mogao lako čuti sate i sate elektroničke glazbe. Kako bi čuo neke nove stvari morao si poći u klub i pričekati da ih DJ pusti. Scena nije bila industrijalizirana kako je danas. Više se vrtila oko same glazbe, ne oko onoga tko je pušta. I ovo je jedna od najvećih promjena koje sam zapazio u publici tijekom godina. Danas je publika više fokusirana na tipa iza pulta, bez obzira na to što svira. Ako je na stageu veliko ime, oni plešu…

Većinu vremena se osjećam jednostavno kao da me je udario grom i tada imam ideje u glavi, koje trebam primijeniti u studiju

Koji su bili razlozi iza osnivanja Great Stuff Recordingsa? Na koja izdanja si se fokusirao i kako si birao što će biti izdano. Kako teče proces vlastite produkcije, koji ti je modus operandi? Radiš li bolje ujutro ili tijekom noći? Koliko si najduže proveo u studjiu bez pauze?

Nakon uspjeha trake Loneliness bilo je očito da bih trebao osnovati vlastiti label, kako bi imao mogućnost direktno objavljivati vlastitu glazbu kao i glazbu drugih umjetnika.

Moja motivacija za produciranje može doći u bilo kojem trenu dana. Nemam neki poseban način na koji se motiviram. Većinu vremena se osjećam jednostavno kao da me je udario grom i tada imam ideje u glavi, koje trebam primijeniti u studiju.

Najduže što sam proveo u studiju bilo je dva dana i dvije noći za redom. Kada kreativnost teče ne treba je zaustavljati

Koje ti je najdraže sjećanja s svirke, jedno od onih kada ne možeš vjerovati da je to zaista tvoj život?

Loveparade. Svirao sam na skupu zatvaranja kod Stupova pobjede pred milijun ljudi i bilo je fenomenalno. Publika je imala toliko energije i atmosfera je bila nevjerojatna, osjećaj koji nikada neću zaboraviti.

Wild Card pitanje: Koja je bila najveća pouka koju te je uspjeh do sada naučio i da se možeš vratiti u vremenu i dati neki savjet mlađem Thomasu koji savjet bi mu dao?

Ostati prizemljen i prvenstveno ostati povezan s obitelji i prijateljima. Ovo su ljudi koji će te voljeti i biti s tobom bez obzira na to jesi li uspješan ili ne.

I rekao bih mlađem Thomasu da nauči nešto razumno.

___

U petak, 16. srpnja svijet je obavila tužna vijest o smrti Tomcrafta.

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano