Skip to main content
  • 9.09.2022.

Tomo Ricov, Nick Colgan, Ivan Milivojev i drugi o važnosti festivalske industrije

Hrvatska i regionalna festivalska industrija na putu su oporavka od razarajućih posljedica pandemije

Piše: 


Vodeći stručnjaci iz ovog područja okupili su se na drugom izdanju Croatia Beach Music Conference u Novalji na otoku Pagu. Zajedno šalju poruku vladama o potrebi većeg prepoznavanja industrije koja u regiju posljednjih godina dovodi milijune gostiju.

Ova grana osigurava tisuće radnih mjesta te kreira i promovira destinacije, a za neke od tih destinacija to je postalo od vitalne važnosti. CBMC se održava pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i sporta, a uz podršku Hrvatske udruge poslodavaca te Grada Novalje i Turističke zajednice grada Novalje.

„Pandemijske godine ostavile su veliki trag na festivalsku industriju. Jako puno ljudi ju je napustilo jer su morali hraniti vlastite obitelji i više se ne žele vratiti. Potrebno je jedno vrijeme da bi se stvari vratile u normalu. Organizirati festival ili neki event danas je vjerojatno najteži posao. Ovako nešto se desilo prvi put i nadam se da se više neće ponoviti. Festivali su jedno od posljednjih mjesta gdje možeš uživo upoznati ljude, a da nije preko društvenih mreža. Izuzetno su bitni za društvo i za mlade ljude.“  izjavio je panelist Ivan Milivojev, suosnivač Exit festivala.

Festivali su se ove godine vratili u najboljim izdanjima. Hrvatska je zahvaljujući njima itekako prepoznata u svijetu. Mladi ljudi su izvrsni potrošači i u proračune se zahvaljujući festivalima slijevaju milijarde kuna. No, kako su istaknuli panelisti na konferenciji, postoji veliki nedostatak komunikacije i razumijevanja na svim razinama vlasti.

„Ova godina je potvrda da se industrija oporavlja. Kad smo počinjali 2006. godine naša intencija je bila dovesti velik broj gostiju u Hrvatsku. Od tada se jako puno toga promijenilo na bolje. Danas radimo sedam međunarodnih događaja u Tisnom i Zagrebu. Na te događaje vraćaju se ljudi koji su bili tu i 2006. godine. Jedna od najvažnijih stvari je komunikacija s lokalnom zajednicom i vlastima. Mora postajati konstantna suradnja kako bismo najbrže pronašli odgovore na izazove s kojima se susrećemo. Mi smo upravo dogovorili i potvrdili da ostajemo u Tisnom i iduće tri godine!“ – istaknuo je Nick Colgan, osnivač The Garden Festivala i organizator događanja u Tisnom.

Konferencija za cilj ima na jednom mjestu okupiti sve one ljude koji rade u event industriji. Osim izvođača, tu si svi oni mali kotačići koji ju čine. Od produkcije, snimatelja pa do svih onih ljudi bez kojih festivali ne bi mogli biti organizirani. Konferencija ima 8 panela uključujući ženski panel, panel vezan uz rast cijena, panel hit destinacije i drugih. Festivalska industrija još uvijek nema zajedničko udruženje, no na konferenciji se moglo čuti kako se upravo radi na tome.

„Hrvatska festivalska industrija u zadnjih 10 godina je doživjela je jedan veliki napredak. Procvat industrije, pošto se stvorila grupa profesionalaca koja radi velika događanja, velike festivale na svjetskom nivou. Ono što je sada ključno da to bude prepoznato i od lokalnih i nacionalnih vlasti, Ministarstva turizma i sporta te turističkih zajednica. Da se dobije puna potpora kako bi oni postali relevantni svjetski događaji koji će zapravo privući tu klijentelu koju želimo u Hrvatskoj.„ – izjavio je Tomo Ricov, osnivač Weekend Media Festivala, te dodao :„Htjeli smo pokazati koliko je važna festivalska industrija, koliko je snažna u promociji.

Neki festivali su neku destinaciju stavili na mapu. Primjer je Rovinj, koji je danas postao jedna važna kongresna destinacija, dok se ranije veći kongresi i festivali tamo nisu događali. Da sažmemo u jednoj rečenici – poruka je pomozite nam, mi znamo kako. U idućih godinu dana razvit ćemo i objediniti najuspješnije primjere iz regije i pokazati kako!“

Cilj CBMC-a je na jednom mjestu okupiti ljude iz glazbene industrije, posebice one usmjerene na festivalsku i klupsku scenu, gdje im je dana prilika za razmjenu novih informacija kroz networking i dijeljenje iskustva s kolegama iz cijelog svijeta. CBMC se održava u organizaciji NOA Grupe i BSH Events.

boogaloo web
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem