Skip to main content
  • alt
  • 4.09.2014.

Tvornice vinila ne mogu uhvatiti korak s potražnjom

Rast popularnosti vinila unatrag posljednjih nekoliko godina ima i svoju lošu stranu – tvornice vinila ne mogu uhvatiti korak s potražnjom crnog zlata kako se rado tepa vinilima.

 
Prema pisanju britanskih novina Independent, u prvoj polovici ove godine prodaja ploča porasla je za 40% u usporedbi s istim razdobljem lani te se tvornice ploča bore da udovolje potražnji izdavačkih kuća, DJ-eva i inih ljubitelja ploča. Primjerice, češki GZ, najveća tvornica vinila na svijetu, u samo jednom je danu otisnuo, najviše u povijesti tvornice. Zato i ne čudi da dok ste donedavno za tiskanje ploče trebali čekati do mjesec dana,  sada u prosjeku čeka tri mjeseca te su izdavačke kuće primorane svako malo obavještavati svoju kupce kako je neko izdanje odgođeno do određenog datuma.
{youtube}xRTpwsmidAg{/youtube}
 
Sve se to događa zato što je početkom ovog stoljeća vinil pokleknuo pred digitalijom i mnoge su tvornice vinila zatvorene, a i one koje su opstale na tržištu trenutno muku muče jer rade na starim uređajima koji su skloni kvarovima. O izgradnji novih tvornica zasada nema govora jer bi uključivali velike troškove koji bi se pokrili tko zna kad, a i nitko ne jamči da popularnost vinila opet neće pasti iako sumnjamo.
{youtube}9ba_VzrrVWQ{/youtube}
 
Jedan od većih problema proizvođača vinila je i taj da svi žele ili jednobojni ili višebojni vinil, nerijetko i sa slikom, a to oduzima puno više vremena negoli proizvodnja crnog vinila. Drugi takav problem je i Svjetski dan prodavaonica ploča kada brojne izdavačke kuće izdaju posebna limitirana izdanja i mnogi strahuju kako će doći do kraha tržišta. Ukoliko se to desi, već i sada skupi vinili postat će još skupljima, a jedna od mogućih posljedica je i smanjenje potražnje za njima.
 
boogaloo web
dobar house mobile
Vezani članci
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
dobar house mobile
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem