Skip to main content
  • electric daisy festival
  • 16.11.2012.

United States of EDM: Kamo idemo nakon što novac stigne

Odrasli smo u Americi zajedno s houseom i technom. Techno je nastao u Detroitu, house se stvarao u Chicagu.  Ove glazbene forme morale su biti izbrisane s glazbene palete kad se EDM trebao gurnuti naprijed.

Naslovna foto

electric daisy festival

"Ne samo da smo povijesne aspekte strpali u vreću za smeće i bacilli ih s mosta u ocean, nego je cijela jedna kultura u velikoj mjeri izbrisana. PLUR je odlično funkcionirao u ’90-ima, ali 2012. taj koncept više ne drži vodu. I kako onda gledamo na to da kulturu vratimo na scenu, s obzirom da EDM danas uopće nema kulturu.”

Ovo su riječi američkog odmetnika Tommiea Sunshinea izgovorene na Amsterdam Dance Eventu prošli mjesec, bradata, dugokosa enigma koji partijanerski staž broji još od ranih dana Chicago housea iz `80-ih i svojih tinejdžerskih dana. On je sad dugogodišnji član clubbing zajednice orijentiran na raznolike spektre house i techno glazbe, ima prste u svemu od profiliranih remixa za Good Charlotte do tvrđeg izbrušenog “in-your-face” elektra.

{youtube}FzJu19FzMC0{/youtube}

Sunshine je bio jedan od govornika na panelu nazvanom “The United States of EDM”, jednom od najposjećenijih panela na ADE-u, godišnjem okupljanju industrije koje je poznato kako po svojim okruglim stolovima tako i po maničnim partijima koji su se spuštali na Amsterdam svake noći. Ne iznenađuje činjenica da je jedna od gorućih tema tjedna bila ljubavna afera Amerike i elektronske glazbe ili EDM pop-dance varijacija iste koja je zaposjela klubove, festivale i stadione, da ne spominjemo da je postal beskrajna tema rasprava. Na svu sreću panel je pokazao da još uvijek postoje nove prespektive za ponuditi.

"The United States of EDM" panel ugostio je i druge “igrače” u ovoj industriji koji su također u igri jako dugo, puno duže prije nego je bilo očito da će nteko tu industriju u Americi pretvoriti u profit. Sudjelovao je i Lee Anderson, booking agent za AM Only agenciju koja zastupa Skrillexa, Wolfgang Gartnera, Zedda, Tommy Trasha, Laidback Lukea, SBTRKT-a i mnoge druge, zatim Donnie Estopinala,veteran promotora, bivšeg partnera Insomniac Events organizacije koja je izgradila EDC (Electric Dance Carnival) carstvo, Lucas Kinga iz tvrtke React Presents iz Chicaga koja se bavi organizacijom evenata, Todd Simsa iz Flavorus i Grooveticketsa, jednako kao i Nicolasa Matara, vlasnika i utemeljitelja noćnog kluba Cielo u New Yorku.

{youtube}3v7Z4gzaXV8{/youtube}

S toliko prosijedih veterana u raspravi jasno da je panel bio jedan od najposjećenijih i da je tema bila razrađena poput trenutka u kojem su se dugogodišnji igrači sastali kako bi sjedinili misli i reflektirali ih prema zajedničkom cilju napretka.

“Uključeni smo u sve ovo jako dugo, odmakli smo se od frustrirajućeg osjećaja kada je ono za što smo se borili bilo veliko svugdje osim u našoj zemlji, da bi došli do točke kad je scena postala toliko uspješna da neki njeni aspekti bole. Sad smo započeli jedan drugi proces da bi vratili kvalitetu za koju smo se borili na samom početku.” – s tim zaključom završen je panel ‘United States of EDM’."

{youtube}enh5kV63uM0{/youtube}

boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano