Skip to main content
  • 19.04.2015.

Zašto Split ljeti nije party destinacija?

Split se posljednjih godina razvija u pravu turističku destinaciju tijekom ljeta, a mnogi mu daju i titulu party destinacije. No, je li to uistinu opravdana titula?

Piše: 


Zimi se možemo složiti da je svojevrsna party meka, no ljeti je pojam "party destinacije" još uvijek znanstvena fantastika. Festivali poput Ultre i onih na Bačvicama odlična su injekcija za razvoj turizma i promociju Splita kao destinacije, kao i poticaj za etabliranje grada na međunarodnoj sceni u smislu da postane konkurentan ostalima u Hrvatskoj i Europi po pitanju dolaska stranih gostiju ciljano u destinaciju. Ako izuzmemo tih cca 7 festivalskih dana, Split do sada ljeti nije nudio gotovo ništa kako bi dobio epitet party destinacije, odnosno klupska ponuda bila je i više nego siromašna ako ćemo je uspoređivati sa ostalima na obali kao što su Pula, Vodice, Novalja, Tisno, Hvar ili Dubrovnik.

U Splitu klubove u većini vode ugostitelji bez ideje i inicijative, dok su marketing i promocija većinom pojam nepoznanice ili samo jedan dodatni trošak koji im ne nudi ništa opipljivo. Budući da sredinu guši balkanski mentalitet i istočnjačka glazba, tako ni ova nova europska Hrvatska nije puno pomogla da ti ljudi shvate kako se od besplatnih DJ-a ili onih koji sviraju za 300 kuna, Split ne može sam nametnuti na usijalom europskom tržištu kao party, već samo kao turistička destinacija.

Prije će vlasnik kluba uložiti u interijer i novi šank nego u program, marketing i promociju. Problem leži u tome što ne žele uložiti u program, pa lokalnu promociju, a gdje je onda i međunarodna promocija kluba i destinacije. Nedostaje konsenzus među klubovima i promotorima, te pokušaj da zajednički nastupe na međunarodnom tržištu, a za primjer kako se to radi i kakvi su onda rezultati mogli bi uzeti Zrće.

Ove birtije po gradu, te kafići pretvoreni u klubove sa DJ-ima čija dnevnica je sramotna zadovoljavaju se uglavnom prožvakanim jeftinim komercijalnim hitovima i turistima kojima prethodno "pub crawl" uzme sve novce, dok potonjima dostave oko tisuću ipo već potpuno obezglavljenih i razvaljenih turista iz različitih dijelova svijeta. Ovakvi gosti nemaju novca više niti za ulaznicu, no da tragedija bude još veća, kako u gradu nema ponude stranih gostovanja, tako i klubovi ne naplaćuju ulaznice.

Nismo li nedavno ustvrdili da je ulaznica scena? Stoga oni dobiju goste koji u njihovim lokalima teturaju i uglavnom provode par sati te uspijevaju skupiti za jedno piće. Zbog ovakvog stanja nekolicina domaćih promotora koji zimi guraju kvalitetnu underground scenu i promiču zimi Split kao party destinaciju, nažalost ljeti sreću pronalaze van Splita – na Braču, Hvaru, Visu, Korčuli, Zrću ili Trogiru.

Kada pogledamo daleku prošlost Split je uvijek tijekom ljeta bio meka elektronske scene sa klubovima poput Shakespeara (sadašnja O`Hara), Stella Mares ili Factory (Forum, Tribu, Hemingway), ali ostaju samo lijepa sjećanja na ta davna vremena i "spirit" koji je nekad vladao ovim gradom. Bilo je tu poslije toga još raznih pokušaja u Stelli, O`Hari, Jungli, Imperiumu, te s festivalima Atlantis, Bačvice Beach, Enter, Diskoteka Riva dok se eventualno prošle godine Judino Drvo i party otok Barbarinac mogu izdvojiti kao pokušaji da u gradu pod Marjanom ponude kvalitetniji program.

VRIJEDNI PROJEKTI
Judino Drvo je najpopularniji i najmlađi splitski klub, a njihov imidž i kvalitetan program trenutno su glavna tema alternativne scene puno šire, točnije u cijeloj lijepoj našoj. Ovo je samo jedan primjer kako se uz kvalitetnu ekipu i program u vrlo kratkom roku može od bivše željezničkog skladišta posrnulog HŽ-a napraviti nezaobilazno mjesto za noćni provod.

Tu bi svakako valjalo spomenuti projekt kojem treba vjetar u leđa od strane TZ-a, a to je otok mladosti Barbarinac između Splita i Kaštela koji je Gradska uprava dodijelila udruzi Underground Control na korištenje. Lani su imali nekoliko zanimljivih gostovanja, ali dostatno za lokalnu ekipu. Nedostaje im pretpostavljamo financija da privuću turiste koji ljeti borave u gradu i na Jadranu.
{youtube}bya6cM8hN6E{/youtube}

LJETO 2015.
Kako su mediji počeli sve više se interesirati za elektroničku glazbu zbog dolaska Ultre ali i drugih festivala na Jadran, protekle zime dogodio se stanoviti "boom", te porast interesa i posjetitelja na partijima, stoga je realno za očekivati kako bi ljeto 2015.g. trebalo donijeti neke nove vjetrove na sceni koji bi u budućnosti mogli dignuti grad na noge. Prema sadašnjim informacijama ovo ljeto partijat će se u klubu Ghetto, Jungli, O`Hari, Judinom drvu, dok Ultra planira Hemingway pretvoriti u party klub za vrijeme trajanja festivala. Tako je već najavljen Ultra Warm up party uz Sven Vätha 9.7.

Za Barbarinac se opet pripremaju neki zanimljivi projekti. Ovo zvuči kao obećavajuća sezona, pa da potraje koju godinu zasigurno ćemo 2017.g. pisati o Splitu kao party destinaciji, te što neka druga sredina može naučiti od grada pod Marjanom.

boogaloo web
dobar house mobile
Vezani članci
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
dobar house mobile
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem