Knjiga kombinira šarene ilustracije s ključnim terminologijama kako bi mlade čitatelje upoznala sa svijetom elektroničke glazbe putem abecede.
The A-Z elektroničke, house i techno glazbe stavlja u središte pozornosti izbor kultnih umjetnika i legendarnih mjesta za zabavu uključujući Aphex Twin, Carl Cox, Jeff Mills, Daft Punk i The Haçienda, zajedno sa suvremenim zvijezdama poput The Blessed Madonna i Peggy Gou.
Prijelaz u roditeljstvo je težak, jer doživljavate novu vrstu ‘cijelonoćnog’ gdje se kasnonoćni plesni podiji pretvaraju u kasnonoćno mijenjanje pelena
“Kada želite prigrliti ovu novu stvarnost, dani mladosti mogu vam se činiti kao daleka uspomena… Naše knjige pružaju tračak nostalgije za novim roditeljem u vašem životu i nude zabavan trenutak koji možete dijeliti s jedne generacije na drugu”.
Prvobitno objavljena u veljači, ova knjiga čini dio serijala knjiga o glazbenom obrazovanju britanske tvrtke Alpha-Beat, koja također uključuje “The A-Z of ’90s Indie & Britpop”. Uzmite primjerak knjige putem njihove web stranice.
Zamislite na trenutak osjećaj kako vam srce lupa dok DJ prelazi na visokoenergetsku pjesmu. Postoji gotovo električna veza između ritma glazbe i otkucaja vašeg srca.
Znanstvene studije sugeriraju da je u ovom osjećaju nešto više od puke slučajnosti. Tempo techno glazbe, koji se često usklađuje s prosječnim brojem otkucaja srca tijekom tjelesnog napora, može potaknuti povećanje broja otkucaja srca i protok krvi, odražavajući učinke umjerene tjelovježbe. Ovaj fiziološki odgovor ne samo da podiže razinu energije, već i povećava sposobnost fizičke izdržljivosti, čineći techno savršenim suputnikom za vježbanje i visokoenergetske aktivnosti.
Izvan plesnog podija ili teretane, utjecaj techno glazbe proteže se na područje mentalne snage i usredotočenosti. Nemilosrdni otkucaji mogu stvoriti osjećaj zamaha, tjerajući pojedince u stanje povećane koncentracije. Ovo nije samo anegdota; istraživanje u području kognitivne neuroznanosti počelo je rasvjetljavati kako ritmička glazba može poboljšati kognitivne funkcije poput pažnje i prisjećanja. Repetitivna struktura techno glazbe, čini se, može pomoći umu, omogućujući dublje uranjanje u zadatke i promičući stanje protoka u kojem vrijeme kao da je stalo, a produktivnost cvjeta.
Ritmička rezonanca: Fokus i koncentracija
Uranjajući dublje u kognitivne učinke techna, potencijal žanra da pomogne u fokusiranju i koncentraciji postaje sve očitiji. Znanost iza ovoga leži u uvlačenju moždanih valova u ritam glazbe. U ovom fenomenu, prirodne frekvencije aktivnosti našeg mozga sinkroniziraju se s otkucajima u minuti (BPM) glazbe koju slušamo. Učinak može biti duboko fokusiran na techno, tipično karakteriziran rasponom BPM koji odražava alfa i beta stanja moždanih valova povezana s budnošću i koncentracijom.
Pedagozi i psiholozi podjednako su istraživali korištenje pozadinske glazbe za poboljšanje kognitivnih performansi u okruženjima koja se kreću od učionica do udaljenih radnih okruženja. Techno, sa svojim dosljednim ritmovima i nedostatkom lirskih smetnji, javlja se kao žanr posebno prikladan za tu svrhu. Kao da mozak, opčinjen ritmom, pronalazi kanal u kojem misli i ideje mogu slobodnije teći, probijajući se kroz buku ometanja i njegujući produktivan radni prostor.
Nakon što je oduševio u polufinalu, hrvatski predstavnik na ovogodišnjem Eurosongu, Baby Lasagna je i u finalu maestralno izveo svoju electrocore pjesmu “Rim Tim Tagi Dim“, ali ipak to nije bilo dovoljno da osvoji Eurosong u Malmöu.
Švicarska i njihov predstavnik Nemo s pjesmom “The Code” su osvojili 591 bod, a Hrvatska tek nešto manje 547. Iako je Baby Lasagna dobio najviše glasova publike, presudili su ipak glasovi žirija koji su išli u koristi Švicarske.
Inače, Baby Lasagna ostvario je najbolji hrvatski rezultat na Eurosongu od samostalnosti.
Selekciju za vinyl dana uzeli smo preslušavajući odabire BH producenta i DJ-a Baggi Begovica koji je dobar dio svog glazbenog puta gradio u Nizozemskoj, a trenutno živi i radi u LA-u (SAD).
Baggi na Instagramu ističe: “Sve je u tim zaraznim house ritmovima i ugodnim vibracijama. Producirana od strane Chusa & Ceballosa, ova pjesma doista predstavlja njihov prepoznatljivi zvuk. Dostupna je u nekoliko mikseva, uključujući vrlo voljeni “Original Stereo Mix”. Izdana pod diskografskom kućomDefected Records, morate je poslušati ako volite house glazbu koja vas pokreće…”
Četiri tracka koji će zasigurno naći u setovima DJeva ali i playlistama fanova kvalitetne elektronike, odličan su uvod u nadolazeće ljeto. Ovo izdanje predstavlja cijeli spektar zvuka od plesnog techna do osebujnog housea i složene elektronike, spajajući eklektični miks zvuka iskusnih producenata i talentiranih nada.
Osnivač etikete Dejan Milićević opet je uspio okupiti ozbiljne regionalne producentske snage ali i predstaviti svoj track “ResolutE” na ovom izdanju. Jedan je od najutjecajnijih producenata našeg regije svoje je znanje do sad dokazao za 4 više nego uspješna albuma ali i osvojivši Ambasador nagradu za Najbolji album 2021.
Predstavnik bosanske underground scene Danijel Kević producent je s više od 10 godina iskustva i na ovom izdanju predstavio je svoj rad s trackom “Frequency 303”. Inspiracija za njegov zvuk seže od Motor City Ensemble do Leftfielda i izdavši trackove na brojnim etiketama, Danijel je pokazao da iz njegovog studija se uvijek može očekivati nešto kvalitetno.
Mancha i njegov “Bliss House” treći je trek na 14. izdanju Tit Zero Recordings etikete. Ovaj beogradski DJ u producentskim je vodama 15 godina i iza sebe ima više od 50 izdanja i remixa kao i 2 studijska albuma.
Iza zadnjeg tracka na izdanju stoji srpski producent Shekimon. Njegova glazbena produkcija donosi raznovrsnost zvukova, kombinujući retro estetiku sa futurističkim spejsi elementima što se može čuti i u “Trza” treku na Acta Non Verba izdanju.
Rođen 1972. u Northhamptonu, MC Conrad odrastao je u vrijeme nastajanja hip-hop kulture koja je uz electro glazbu imala veliki utjecaj na njegov životni put. Karijeru je započeo kao hip-hop MC, ali je ubrzo našao sebi prirodnije okruženje u elektroničkoj glazbi.
Ranih 90-ih, u doba začetaka jungle i drum’n’bass scene, susreće se s legendarnim producentom LTJ Bukemom s kojim je krenuo u dugogodišnju suradnju. LTJ Bukem i MC Conrad bili su obožavani dvojac, kako međunarodne tako i domaće scene. To dokazuje i nemali broj nastupa u Hrvatskoj, počevši s gostovanjem u zagrebačkoj Tvornici prije gotovo četvrt stoljeća.
Conradova bogata glazbena ostavština podsjećati će nas na njegov lik i djelo još dugo vremena
– David Tešić
Zajedno su nastupali diljem Lijepe naše, obilazivši veće gradove kao što su Zagreb i Split, do onih manjih mjesta kao što su Dubrovnik, Pirovac i Rovinj. Uz mnoge zajedničke nastupe diljem svijeta i brojne pjesme objavljene za izdavačku kuću Good Looking Records, LTJ Bukem i MC Conrad pokrenuli su jedan od najznačajnijih serijala mixeva pod nazivom “Progression Sessions” koji su ostavili veliki trag na globalnu drum’n’bass scenu. Iako je njihovo razilaženje u 2012. godini ostavilo gorak okus u ustima njihovih obožavatelja, to je ujedno i otvorilo put za nove avanture koje su nakon toga uslijedile.
Tako je Conrad na kratko zaplovio u techno i house vode te se okušao kao producent pod pseudonimom Con*Natural. Bio je jedan od pionira DJ podcastinga kojeg je počeo promovirati 2013. godine, a nešto kasnije je pokrenuo i svoju vlastitu digitalnu drum’n’bass etiketu Resonance koja je služila kao platforma za promoviranje novih talenata, kao što su Outlier, Aquariid, Cyclic i Kolda. Popis producenata s kojima je surađivao je vrlo bogat, a neki od njih su drum’n’bass velikani kao što Adam F, Total Science i Makoto te house legenda Kevin Saunderson.
Conradova iznenadna smrt svega dva tjedna nakon njegovog 52. rođendana, ostavila je cijelu drum’n’bass zajednicu u dubokoj tuzi. Teško je pronaći ijednog aktera scene koji u proteklih tjedan dana nije na neki način obilježio preuranjeni odlazak ove glazbene ikone. No, iako je napustio ovaj svijet u fizičkom obliku, Conradova bogata glazbena ostavština podsjećati će nas na njegov lik i djelo još dugo vremena.