Ovog tjedna prepoučujemo briljantni niskobudžetni dokumentarac “Inside House” o koji se na internetu pojavio 2011. godine, a tema je house glazba.
Producent Carl H Productions (Movingdeep Music) ističe kako se radi o prvom dijelu dokumentarca, te da postoji još materijala koji nažalost nije montiran.
No, ovih 82 minute uploadanih na Youtube sadrži mnoštvo intervjua sa DJ-ima, producentima, promotorima kao što su Kerri Chandler, DJ Gregory, Jay-Jay, Dimitri from Paris, Mr. V…
Techno, sa svojim ponavljajućim ritmovima i slojevitim teksturama, ima sposobnost mijenjanja obrazaca moždanih valova, usmjeravajući slušatelje u izmijenjena stanja svijesti. Ova promjena je slična ulasku mozga u drugačiji način percepcije koji nadilazi uobičajenu svjesnost.
Foto: wetechno.co.za
Neuroznanstvena istraživanja pokazuju da određene frekvencije u glazbi mogu rezonirati s mozgom na način koji mijenja njegove valne obrasce. Npr. ravnomjeran ritam techna može potaknuti mozak da se uskladi s ritmom, što dovodi do pojačanih aktivnosti alfa i theta moždanih valova. Ta su stanja često povezana s opuštanjem, meditacijom i povećanom kreativnošću. Stoga techno glazba može djelovati kao kanal do dubljih, reflektivnijih stanja, nudeći slušateljima put za istraživanje vlastitog uma i potencijalno otključavanje novih područja misli i percepcije.
Ponavljajuća priroda techno glazbe olakšava mentalno resetiranje…
Štoviše, ova sinkronizacija moždanih valova s ritmom techno glazbe može poboljšati kognitivnu fleksibilnost, omogućujući slušateljima da razmišljaju apstraktnije i inovativnije. Ponavljajuća priroda techna, daleko od monotone, olakšava mentalno resetiranje, pomaže u čišćenju mentalnog nereda i ponovnom fokusiranju uma. Ovaj fenomen naglašava složenu međuigru između slušnih podražaja i kognitivne obrade, pri čemu techno glazba služi kao moćan alat za stimulaciju mozga i kognitivno poboljšanje.
Future Shock 2001, naziv je najpoznatijeg hrvatskog indoor ravea koji se održavao od 1994. do 2002. u Zagrebu.
Jučer smo objavili flyerna našem Facebook profilu s drugog izdanja “Second Experience” koji se održao 3. prosinca 1994. na Zagrebačkom Velesajmu.
Plesalo 8 tisuća partijanera – dvorana nakratko ostala i bez struje
Objava je pobudila interes brojnih naših fanova koji su pohodili prve rave partye uključujući i Future Shock, te su u sklopu iste komentirali svoja iskustva, ostavljali fotografije, flyere i druge uspomene iz toga doba.
O Future Shocku smo pisali u više navrata, a početkom ove godine objavili i anketu u kojoj je 95% čitatelja glasalo da želi plesati na raveu kojim bi se obilježilo 30 godina od prvog ravea, a to će se uskoro i dogoditi – točnije 14. prosinca2024., o čemu ćete biti informirani na vrijeme.
Za informaciju, prvi FS je održan 11.06.1994. na Zagrebačkom Velesajmu pod motom “Welcome to Cybercity”.
Pogledajte video snimku sa Second Experiencea u nastavku…
Mnogi klubovi zatvoreni su zbog financijskih pritisaka, ali noćni život nije stao. U mnogim gradovima svjedočimo evoluciji klupskih prostora i događaja, koji sada nude raznovrsnije sadržaje. Primjeri uključuju kinky zabave, te događaje koji kombiniraju umjetnost i glazbu.
Pandemija je bila katalizator promjena, prisiljavajući organizatore i sudionike noćnog života na nove formate i načine okupljanja
Pandemija je bila katalizator promjena, prisiljavajući organizatore i sudionike noćnog života na nove formate i načine okupljanja. Kinky i queer scene dobile su veći prostor, pružajući inkluzivnija i eksperimentalnija iskustva. Također, sve je više događaja s fokusom na mentalno zdravlje, pružajući ljudima priliku za povezivanje bez prisile konzumacije alkohola ili droga. Ovo su prostori gdje zabava više nije samo ples uz glazbu, već je isprepletena s umjetničkim izložbama, performansima i kulturnim događanjima, čineći svaki izlazak višedimenzionalnim iskustvom.
SNOP u Attacku – autor fotografije Marko Lopac
Klubovi su se također suočili s financijskim problemima zbog pandemije, povećanja troškova i visokih cijena najma, ali to ih nije spriječilo da pronalaze kreativne načine kako bi preživjeli. Mnogi su prešli na manja okupljanja, privremene ili mobilne prostore, kao i suradnje s drugim umjetničkim kolektivima. Fleksibilnost u organizaciji događaja omogućila je nastavak rada unatoč teškim okolnostima.
Sve ove promjene pokazuju da klupska kultura nije mrtva, već je doživjela transformaciju
Noćni život također se suočava s promjenama u ponašanju posjetitelja, koji sada traže više od tradicionalne klupske večeri. Povećana svijest o mentalnom zdravlju, veći fokus na sigurnost i sveprisutnija digitalizacija noćnog života rezultirali su širenjem virtualnih i hibridnih događaja, koji kombiniraju fizičko prisustvo i online elemente. Dok su virtualni partiji bili privremeni odgovor na lockdown, neki elementi tog iskustva opstaju i dalje, posebno u kontekstu globalnih zajednica koje sada mogu sudjelovati u istim događanjima bez obzira na geografske granice.
Sve ove promjene pokazuju da klupska kultura nije mrtva, već je doživjela transformaciju. Ona je sada raznovrsnija, inkluzivnija i fleksibilnija nego ikada prije. Novi oblici zabave, hibridni prostori i multidisciplinarni događaji pomiču granice tradicionalne klupske večeri. Iako izazovi ostaju, poput visokih troškova i financijske isplativnosti, scena noćnog života ipak pronalazi načine za prilagodbu i inovaciju.
Kroz intervju sa nekoliko DJ-eva, otkriva se kako noćni rad, pritisak društvenih mreža, fizička iscrpljenost i neredovni rasporedi utječu na njihovo mentalno zdravlje. Usamljenost na putovanjima, ponekad višesatnim, često dovodi do izolacije, a očekivanja publike i industrije dodatno povećavaju stres.
Poznati slučajevi poput Aviciijevog tragičnog kraja ističu opasnosti neprepoznavanja ovih problema. Pored toga, članak se osvrće i na rodnu neravnopravnost u DJ industriji, naglašavajući da žene DJ-evi često prolaze kroz dodatne slojeve stresa, suočene sa seksizmom, uznemiravanjem i pritiskom da se dokažu u pretežno muškom okruženju. Ove situacije rezultiraju anksioznošću, depresijom, pa čak i posttraumatskim stresnim poremećajem (PTSP).
Noćni život kao kontekst u kojem DJ-evi rade često podrazumijeva prisustvo alkohola i droge, što može dovesti do zloupotrebe supstanci. Mnogi DJ-evi osjećaju pritisak da konzumiraju te supstance kako bi se nosili sa stresom ili se uklopili u zabavljački aspekt svoje profesije, a to dodatno pogoršava probleme sa mentalnim zdravljem. Pored toga, zbog nepravilnog spavanja i visokog nivoa adrenalina tijekom nastupa, DJ-evi često doživljavaju fizičku i mentalnu iscrpljenost.
Mnogi DJ-evi smatraju da industrija noćnog života i dalje nedovoljno podržava profesionalce…
Iako je u posljednje vrijeme mentalno zdravlje postalo češća tema u javnosti, mnogi DJ-evi smatraju da industrija noćnog života i dalje nedovoljno podržava profesionalce kada je u pitanju očuvanje mentalnog zdravlja. Prema mišljenju nekoliko DJ-eva, važna je promjena u kulturnom pristupu i veći fokus na pružanje pomoći i resursa za mentalnu stabilnost, kako bi se izbjegli problemi koji mogu postati fatalni, kao što je bio slučaj sa Aviciijem.
Sve u svemu, članak ističe važnost podrške i razumijevanja za ove probleme, posebno u kontekstu industrije koja se neprestano razvija i očekuje sve više od svojih izvođača. Veća svijest o važnosti mentalnog zdravlja i promjena u načinu na koji se DJ-evi tretiraju od strane industrije mogla bi značajno doprinijeti smanjenju stresa i opasnih posljedica koje ovaj posao može nositi sa sobom.
Različiti programi i aplikacije omogućuju gotovo svima da miksaju glazbu, ali to donosi i određene izazove za plesne podije.
Foto Enora Paola
U ovoj novoj eri, plesni podiji postaju raznoliki, ali i pretrpani
Sve je veći broj DJa koji popularnost i nastupe stječu preko broja fanova na društvenim mrežama, a sve manje koji to rade sa istinskom strašću. S jedne strane, više DJ-eva znači veći izbor glazbe i stilova, dok s druge strane može doći do gubitka autentičnosti.
Dobar DJ poznaje povijest glazbe i provodi puno vremena kopajući po pjesmama kako bi pronašao skrivene dragulje. Tim bolje ako DJ-i mogu producirati vlastitu glazbu ili remiksirati postojeće pjesme. Profesionalni DJ-evi koji su nekad bili ključni za stvaranje atmosfere sada se suočavaju s izazovom diferencijacije, dok amateri pokušavaju pronaći svoje mjesto.
Osim toga, scena se suočava s problemima u vezi s kvalitetom nastupa. Mnogi noviji DJ-evi možda nemaju dovoljno iskustva u čitanju publike, što može rezultirati slabijim iskustvom za posjetitelje. No, unatoč tome, prisutnost novih talentiranih DJ-eva donosi i svježinu i inovacije.
Na kraju, klupska kultura se neprestano mijenja
Dok tehnologija omogućuje pristup DJ-vještinama svima, važno je održati ravnotežu između kvalitete i dostupnosti. Plesni podiji su prostor za zajednicu, a kvaliteta nastupa i atmosfera ostaju ključni za uspjeh noćnog života, piše Vice.
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional
Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.