Skip to main content

Radio Slave: “Za mene je house glazba zvuk koji definira elektroničku glazbu”

Matt Edwards poznatiji kao Radio Slave dobro je znani house veteran. Iza sebe ima dugogodišnji staž na sceni, brojna ključna glazbena djela koja su oblikovala modernu klupsku kulturu, kao i brend Rekids kojeg vodi gotovo dva desetljeća.

Radio Slave zajedno sa svojom kolegicom Hilit Kolet stiže na otvaranje nove Dobar House sezone ovog petka u Petom Kupeu gdje će predstaviti zvuk Rekids etikete. Prije nego li stane za pult omiljenog zagrebačkog kluba, Radio Slave je porazgovarao s ekipom Dobrog Housea.

Cijenjeni britanski DJ se u intervjuu prisjetio svojih početaka s elektroničkom glazbom te je otkrio što ga je privuklo tom stilu glazbe, partyjima i klupskoj kulturi.

Imao sam veliku sreću što sam imao neke starije prijatelje koji su već izlazili u kasnim 80-ima u sve kul klubove poput “The Trip” i “Shoom” , a upoznali su me i sa “The Milk Bar” u Sohou oko 1990. koji sam nakon toga posjećivao na tjednoj bazi. Među rezidentima su bili Pete Tong i Danny Rampling, a ja sam postao potpuno opsjednut house glazbom. Već sam se intenzivno bavio DJ kulturom, hip hopom, breakdanceom, gledao filmove kao što je “Wildstyle” i imao dosta ploča pa se ovo jednostavno činilo kao prirodan napredak. O tada sam počeo svirati i u roku od nekoliko godina postao sam rezident Ministry Of Sounda u periodu od 1995. do 1998. godine. Svirao bih jako duge setove u baru, a upoznao sam i čuo toliko svojih heroja poput Derricka Cartera i Carla Craiga.

Ako već niste znali, Radio Slave se prije nekoliko godina preselio u Hrvatsku, nakon što je prije toga proveo 15 godina živeći u Berlinu.

Živio sam u Berlinu 15 godina, a sada je život na otoku toliko drugačiji. Imam više vremena za glazbu, etiketu i svoju obitelj. To je vjerojatno i puno bolje za moje zdravlje, a nakon pandemije moja obitelj i ja bili smo spremni preseliti se. U suštini, ja sam gradski dečko i Berlin je bio sjajno mjesto za proživjeti i imao sam sreću biti tamo kada je bio središte elektroničke glazbe, no to se jako promijenilo. Mogu raditi s bilo kojeg mjesta sve dok postoji zračna luka, a nema ništa bolje od povratka kući ploveći. Volim živjeti ovdje i nemam baš ništa loše za reći o Hvaru. To je nevjerojatno mjesto za život i osjećam se izuzetno sretnim što smo moja obitelj i ja završili ovdje.

Što se tiče glazbe Radio Slave, je prošao od acid housea do techna preko svih žanrova između, ali se uvijek ima jedan glazbeni pravac kojem se može vratiti bez obzira na trendove ili pak ere.

Za mene je house glazba zvuk koji definira elektroničku glazbu i još uvijek mi pruža toliko zadovoljstva i ne vidim da bi se to moglo promijeniti u budućnosti.

Razgovor nije mogao proći bez spominjanja famozne etikete Rekids, a Radio Slave se prisjetio samog nastanka.

Imao sam ideju pokrenuti izdavačku kuću ranih 2000-ih i do 2004. moj alias Radio Slave bio je u punom zamahu. Počeo sam ići na međunarodne turneje i upoznao sam mnogo producenata i DJ-a, i mislim da je postojao trenutak u ljeto 2005. kada sam pomislio, moram to učiniti, i u roku od godinu dana Rekids je pokrenut i sada postoji već 18 godina. Gledajući unatrag, smjer izdavačke kuće jedva da se promijenio glazbeno i još uvijek sviram puno ranih izdanja, a također sam super zadovoljan time gdje se etiketa trenutno nalazi i imamo toliko sjajne glazbe koja tek treba izaći.

Cijeli intervju s Radio Slaveom možete pročitati na Dobar House web stranici, dok ulaznice za otvaranje sezone možete osigurati kroz sustav Entrio.

Ususret samom otvaranju nove sezone do kojeg nas dijeli svega nekoliko dana, iz Dobrog Housea nam poručuju: “Za ovu sezonu pripremamo neke novitete, možemo reći da smo ušli u fazu Dobar House v3.0. Možda nećemo sve želje ispuniti već od prvog eventa sezone, ali definitivno radimo na nekim promjenama – neke su već vidljive, poput vizualnog identiteta npr., a za ostalo, morat će te nas posjetiti u Petom Kupeu i drugim lokacijama.

Razjareni raver zbog odbijenice na ulazu autom prošao kroz vrata kultnog berlinskog kluba

Raver kojem je odbijen ulazak u poznati berlinski klub Sisyphos, “uzvratio je udarac” vozeći automobil u smjeru redara, a zatim probijajući vrata samog kluba, izvještava Berliner Zeitung.

Incident se dogodio u ranim jutarnjim proteklog vikenda. “Dvojica zaštitara, stara 26 i 41 godinu, odbila su ga, što je on isprva pristojno prihvatio i potom otišao” pišu berlinske dnevne novine te dodaju “Međutim, ubrzo nakon toga, vratio se u iznajmljenom automobilu, potpuno izvan sebe, i namjerno se dva puta zaletio u ulazna vrata kluba.

Raver je zatim autom krenuo u smjeru dvojice redara koji mu nisu dozvolili ulazak. Nitko nije ozlijeđen tijekom incidenta, a osumnjičeni je pobjegao s mjesta događaja.

Jedan od najpopularnijih berlinskih klubova, Sisyphos je otvoren 2008. godine u napuštenoj tvornici psećih keksa u četvrti Rummelsburg. Od samih početaka, institucija berlinskog noćnog života je poznata po svojim partyjima vikendom bez prestanka, od petka do ponedjeljka. Više o samom klubu možete pročitati u priči “Sisyphos – bivša tvornica kao dom house i techno sceni Berlina” našeg suradnika Thiana, veterana zagrebačkog clubbinga, DJ-a i producenta s berlinskom adresom.

S obzirom na to da su berlinski klubovi notorni po svojim politikama na ulazu, ovdje možete pronaći devet savjeta kako ući u Berghain koji se mogu primjeniti i na druge klubove.

Rap i hip-hop ponovno na Super Bowlu! Kendricku Lamaru pripala čast nastupa na halftime showu

Kendrick Lamar je headliner nadolazećeg Super Bowl LIX halftime showa koji će se održati 9. veljače u Caesars Superdomeu u New Orleansu.

Jedan od najpopularnijih hip-hop umjetnika današnjice je svoj drugi nastup na halftime showu potvrdio na društvenim mrežama. Reper iz Comptona je u objavi prikazan kako stoji na terenu ispred goleme američke zastave, lansirajući lopte u daljinu.

Obucite svoju najbolju odjeću, čak i ako gledate od kuće” poručio je Lamar u videu te dodao “Rap glazba je još uvijek najutjecajniji žanr današnjice. I bit ću tamo da podsjetim svijet zašto. Izabrali su pravoga.”

Voditelj glazbenog odjela u NFL-u, Seth Dudowsky također je komentirao najavu, rekavši “Malo je umjetnika koji su utjecali na glazbu i kulturu tako duboko kao Kendrick Lamar. Iznova i iznova, Kendrick je dokazao svoju jedinstvenu sposobnost stvaranja trenutaka koji odjekuju, redefiniraju i na kraju potresaju same temelje hip-hopa.

Ovo nije prvi put da Kendrick Lamar nastupa na halftime showu. Prije dvije godine, pojavio se kao gost na nastupu Dr. Drea, dijeleći pozornicu sa Snoop Doggom, Mary J. Blige, Eminemom i 50 Centom.

Prestižni halftime show tijekom godina ugostio je mnoge glazbene zvijezde, uključujući Princea, Beyoncé, Rihanne, The Weeknda i mnogih drugih. Kendrick Lamar će slijediti stope Ushera, koji je nastupio tijekom pauze na velikoj završnici NFL-a između San Francisco 49ersa i Kansas City Chiefsa. Kaskade je također nastupio na ovogodišnjem Super Bowlu kao DJ tijekom utakmice, zamijenivši Tiësta, koji se u posljednji trenutak morao povući zbog “hitnog obiteljskog slučaja.”

Dvodjelni dokumentarac: Eksplozivan uspon hard techna i kako žanr preuzima svijet

Nizozemski hard techno DJ-i nove su plesne superzvijezde koje techno svijet okreću naglavačke, bržim, eksplozivnijim zvukom, a ovog je ljeta više od 40.000 ljudi plesalo u Johan Cruijf Areni na najvećem hard techno partyju ikada organiziranom.

Foto Brada Media

U ovom dvodijelnom dokumentarcu VPRO 3voor12, glazbena novinarka Malou Miedema vodi vas na plesni podij. Prošli su mega događaje najvažnijeg svjetskog hard techno organizatora Verknipt i DJ zvijezdu DIØN. Ona razgovara sa znalcima, rejverima, umjetnicima i organizatorima kako bi otkrila kako je žanr mogao doživjeti tako eksplozivan rast.

Hard techno eksplozija s 40.000 rejvera u Areni?!

Svijet potresa novi glasni žanr: hard techno. Nizozemski hard techno DJ-evi su apsolutne superzvijezde za novu generaciju plesača. Što ih pokreće? Kako oni doživljavaju ovaj vrtlog? U drugoj epizodi posjećuje ih urednik 3voor12 Malou Miedema, i istražuje kako se tradicionalni hard techno svijet sudara s njima i odlazi u Arenu. Oba dokumentarca imaju engleske titlove.

Sedam festivala i nekoliko velikih partyja. Ovako je izgledalo ljeto 2024. u Tisnom!

Festivalska sezona u Tisnom je krenula na samom kraju lipnja te je trajala do prvih dana rujna. Tijekom nešto više od dva mjeseca, u srcu Dalmacije se održalo sedam festivala i nekoliko velikih partyja.

Dobar House Barbarella’s Discotheque Opening Weekend

Drugu godinu za redom, Dobar House je organizirao program povodom otvaranja kultne Barbarelle te na taj način otvorio sezonu u Tisnom. Ovog ljeta, omiljeni zagrebački brend je pripremio dvodnevni party na kojem su svirala tri internacionalna headlinera: Radio Slave, M-High i The Checkup, a njima su se pridružile domaće snage – Bakula, Elena Mikac, Manta, Marcel, Tom Bug & Grooveline, Paleolitika, Pips, Soulfreq i Yesh.

Fotogaleriju s otvaranja pogledajte ovdje.

Hospitality On The Beach

Festivalska sezona u Tisnom je krenula s drum ‘n’ bass oazom početkom srpnja. Hospitality On The Beach je ugostio 12 d’n’b brendova i više od 100 DJ-eva. Tijekom sedam festivalskih dana plesalo se uz A.M.C-a, Alixa Pereza, Camoa & Krookeda, DJ Markyja, Fabia & Grooveridera, Flava D-a, Kings of The Rollersa & Inja, Lensa, Metrka, Sub Focusa i mnogih drugih.

Love International

Jedan od najdugoviječnijih festivala u Tisnom, Love International je i ove godine pružio sedam dana elektroničkog hedonizma. Profinjene ritmove pored Jadranskog mora su kurirali internacionalni gosti poput Avalona Emersona, Craiga Richardsa, Crazy P Soundsystema, Gerda Janson, kao i domaće snage poput Adriatic Coasting, Adriatic Social Club, Bakula, Edi The King, Greenlight Collective, PaleolitiK i Tabula.

Fotografije i videozapise naših suradnica Hane Ljubić i Andreje Cigrovski koje su pratile Love International možete pronaći ovdje.

Terminal V

Tisno je ljetos dobilo novi festival, a svoju premijeru pred na hrvatskom tlu je imao Terminal V. Vodeći škotski brend je sredinom srpnja donio brze, tvrde, mračne i industrijske zvukove techna, a eksplozivnu postavu izvođača su predvodili Adiel, Charlie Sparks, Fjaak, Francois X, Klangkuenstler, Kobosil, Rødhåd, među kojima su se našli i domaći predstavnici poput DJ Jocka, Gumje, Insolate, Underground d.o.o kolektiva i X-Coasta.

Više fotografija Enore Paole te dnevne izvještaje našeg urednika Tonija Jurića s premijere Terminala V u Hrvatskoj možete pronaći ovdje. Kompletan izvještaj s festivala “Techno oaza u Tisnom stvorila novo prijateljstvo između Škotske i Hrvatske” pročitajte ovdje.

Outlook Origins

Krajem srpnja se u Tisnom još jednom slavila sound system i bass kultura. Outlook Origins je još jednom okupio velikane unutar grime, garage, afrobeats, hip hop, rap, reggae, dub, dubstep, jungle, drum & bass žanrova poput O.B.F.-a, Sr. Wilsona, Charlieja P-a, Eve Lazarus, Flowdana, Mungo’s Hi Fi-ja, Channel One sound systema, Iration Steppasa, Horsemana te su pozvali i domaće snage koje će svirati poput Boogieja, Dubar Sounda, Dr. Obi meets Anja G, Roo T & Sistah Tena, Introverta, Jin-Sana, 207 i Proovea da daju svoj obol ovom omiljenom festivalu.

Više video materijala s Outlook Originsa možete pronaći ovdje, a veliki izvještaj “Sound system kultura i teške bass linije okupirale Tisno” našeg suradnika Tibora Sudeca možete pročitati ovdje.

The Garden x Dobar House w/ Ben Rau

Drugo, ujedno i posljednje izdanje Dobrog Housea u ikonskoj Barbarelli ovog ljeta prošlo je uz ritmove iskusnog njemačkog DJ-a i producenta Ben Raua, kojem su se za pultom pridružili gosti iz Japana – Aiko Inoue te Yuta Yamada, a večer naravno nije mogla proći i bez domaćina – Elene Mikac i Tom Buga.

Kompletnu fotogaleriju pogledajte ovdje.

Defected Croatia

Kultni britanski brend se i ovog ljeta, po osmi put vratio u Dalmaciju. Tijekom četiri festivalska dana, Tisno je postao epicentar house glazbe uz setove Carl Craiga, Catz ‘n Dogz, Davida Penna, Ferrecka Dawna,Low Steppu, Purple Disco Machine, Rivu Starra, Sam Divine koji su rasplesali nekoliko tisuća partijanera.

Čarobne fotografije s Defecteda koje su obišle svijet pogledajte ovdje, a kompletnu fotogaleriju naše suradnice Hane Ljubić pronađite ovdje.

Dekmantel Selectors

Cijenjeni nizozemski elektronički brend, nedugo nakon što je proslavio svoj deseti rođendan u Amsterdamu se zaputio za Hrvatsku gdje su donijeli nešto više od 80 probranih gostiju među kojima su bili Avalon Emerson, DVS1, OK Williams, CCL & Objekt, LYDO, Physical Therapy, Bitter Babe & Florentino, a naravno tu su bili i domaći te regionalni predstavnici poput Ane Simovic, Vladimira Ivkovica i Metz Attack kolektiva.

Više snimki i fotografija s plesnog podija pretposljednjeg festivala sezone pogledajte ovdje.

Dimensions

Već tradicionalno, zatvaranje same festivalske sezone u Tisnom je prošlo uz Dimensions. Cijenjeni festival s dugom tradiciom je za kraj ljeta okupio 140 svjetskih imena poput AliA, DJ Stingray 313, Djuruma, Fumiya Tanaka, Helenu Hauff, Malu, OMAG, Paquitu Gordon, Sweelyja, Todda Edwardsa, Vladu te nekoliko domaćih i regionalnih predstavnika kao što su El Commando, Maja Pa i Vladimir Ivkovic.

Snimke sa zatvaranja festivalske sezone, kao i same posljednje taktove odsvirane na Dimensionsu je uhvatila naša suradnica Jana Golub, a video materijal možete pronaći ovdje.

Sretan 909 dan svima koji slave! Ovo su trake koje su obilježile Roland TR-909 ritam mašinu

Roland TR-909 je vjerojatno najpoznatija ritam mašina u povijesti house i techno glazbe. Njegova kombinacija snažnih analognih bubnjeva i digitalnih hi-hatova stvorila je jedinstven zvuk koji je postao temeljem za nove žanrove elektroničke glazbe.

foto: Roland Japan

TR-909, lansiran 1983. godine, bio je prva Rolandova ritam mašina s MIDI-em, omogućujući elektroničkim instrumentima međusobnu povezanost i kreativnu kontrolu. Sekvencer je dopuštao kreiranje kompleksnih ritmova i uzoraka s realističnim zvukovima, čineći ga središnjim dijelom prvih studija u kojima se producirala elektronička glazbe te je uvelike pomogao u pomicanju granica mogućnosti u produkciji.

Iako je proizveden u samo 10 tisuća rimjeraka i kratko se nalazio na tržištu, TR-909 je stekao kultni status među brojnim producentima. Kao pristupačan i svestran alat, brzo je pronašao svoje mjesto u povijesti elektroničke glazbe, postajući ključni dio mnogih legendarnih house i techno traka koje su oblikovale te žanrove.

U nastavku, provjerite simboličnih devet traka koje su skladane na 909-ki.

Aphex Twin – Heliosphan

Björk – Hunter

Daft Punk – Revolution 909

Derrick May – Strings of Life

Inner City – Big Fun

Jeff Mills – Exhibitionist 2

Joey Beltram – Energy Flash

Orbital – Chime

Technotronic – Pump Up the Jam