Skip to main content

Velikan techno scene Adam Beyer zvijezda je ovogodišnjeg BSH Dia De Los Muertos

Sedam godina Dia de los Muertos glazbeni je spektakl koji je tjednima unaprijed rasprodan, a uvijek se održava na posebnim lokacijama. Do ove godine ga je posjetilo čak 15 tisuća ljudi.

O Adam Beyeru gotovo se sve zna

Ovaj glazbeni čarobnjak i nakon 30 godina karijere, na Ibizi ima ljetnu rezidenciju u najboljem svjetskom klubu Hi. Jedan je od rijetkih DJ-a čija karijera traje neprestano i na samom je vrhu još od 90-ih godina. Beyer je više puta nastupao na gotovo svim klupskim festivalima širom svijeta, on je prvi koji je upisao 100 nastupa na svjetski poznatom festivalu Awakenings.

Danas ne postoji veća techno etiketa od Drumcodea

Uz brojne kompilacije i radio izdanja, pokrenuo je tri diskografske kuće, uključujući ogromnu Drumcode, svjetski dominantnu marku s radio emisijom. Upravo je Beyer potaknuo novi val europskog techna sredinom 90-ih godina s izdanjima za Planet Rhythm Records i kultnom Drumcode. Uz nastup u Zagrebu te one na Ibizi, Beyer ove jeseni ima još jednu rezidenciju na M2 Miami, ide na turneju po Južnoj Africi i Južnoj Americi.

Día de Muertos je praznik koji se tradicionalno slavi 1. i 2. studenog, iako se mogu slaviti i drugi dani, poput 31. listopada ili 6. studenog. Najviše se obilježava u Meksiku i latinskim zajednicama, a ekvivalent je Danu mrtvih koji se obilježava u Europi.

Najava dolaska glazbenog velikana u Zagreb poziv je svima da odmah počnu s planovima za najbolje kostime ili pak make up pod kojim će se uspješno sakriti na najluđem partiju ususret Novoj Godini.

Ulaznice za nastup Adam Beyera mogu se kupiti u sustavu Entrio.hr.

Luka K: “Tko bi rekao da Reform slavi 15 godina. Kad smo počinjali nismo mislili da ćemo ovoliko daleko dogurati”

Luka K je na sceni već dvadeset godina. Svoju karijeru je krenuo graditi u Zagrebu, gdje je odradio prve nastupe te pokrenuo Reform večer s kolegom Nicoleom. Poznat je po svom dubokom razumijevanju housea i techna, a njegovi setovi su trag na podijima diljem Europe i Sjeverne Amerike.

Život ga je odveo u San Francisco, gdje već dugi niz godina ima svoju adresu. Nakon šest godina, Luka K se vratio u Hrvatsku, a mi smo iskoristili priliku da s njim porazgovaramo o glazbi, sceni na zapadnoj obali Sjedinjenih Američkih Država, kao i naravno o Reform večeri na kojoj ponovno svira ovog vikenda u zagrebačkom Mastersu.

Pozdrav Luka, kako si? Kako je prošlo ljeto u Americi, jel’ bilo prilike za pokoju svirku?

Pozdrav vama i svim čitateljima Klubske Scene. Dobro sam, odmaram se trenutno u Splitu. Nakon 6 godina sam ponovno tu i lijepo je uživati u blagodatima Hrvatske. Prekrasno more, hrana, obitelj i prijatelji su mi napunili baterije.

Ljeto u Americi je bilo dobro. Svirao sam u 7 mjesecu za Sunday Sessions LA. Party se održava svake nedjelje u LA-u, gdje se isključivo svira samo na vinyl-ima i jako je dobro organiziran. Glasi za jedan od najboljih partija trenutno u LA-u. Bilo je još par svirki u San Franciscu, točnije u Phonobaru.

Prije gotovo deset godina u intervjuu si nam rekao da se za San Francisco kaže da je američki Berlin… Je l’ još stojiš po tom mišljenju? Kako izgleda scena u San Franciscu danas? Je li i dalje aktivna, bogata i raznolika kao i prije?

Nažalost San Francisco se dosta promijenio tijekom i nakon pandemije koronavirusa. Dosta ljudi je napustilo grad i scena je pod malim padom. Scena je aktivna i ima još zanimljivih gostovanja, ali Los Angeles i New York su po meni sada ispred San Francisca što se tiče scene.

Kakav zvuk se danas preferira u San Franciscu? Što “vozi” i privlači publiku? 

Zvuk je raznolik i nađe se nešto za svakoga. Od Techno predstavnika tu je Max Gardner sa svojim Direct To Earth partijima, As You Like It partiji i techno dvojac U-Srd. Od house/techno predstavnika tu su uvijek popularni Sunset partiji, koji djeluju skoro 30 godina već. Naveo bih još Louiv sa svojim Texture Summit partijima i Jamesa Houdinija sa svojim Black and White Sound partijima.

S obzirom na tvoj već sad dugogodišnji staž u Americi, imaš li u svim ovim godinama neki party na kojem si svirao, ili si ga pak pohodio da ti je ostao u sjećanju i da ga se rado prisjetiš?

Bilo je tu dobrih i loših partija. Meni sigurno najdraži na kojem sam nastupao je bio Othersound party u LA-u 2014. s Eddie Richardsom iz Londona. Party je bio u napuštenom skladištu u centru LA. Bilo je negdje oko 300 ljudi i svi su plesali do 6 ujutro, što je bilo najsličnije iskustvo europskom načinu partijanja. Trenutno s par prijatelja Monoclick, Losann i Santi radim tromjesečne partije u Phonobaru u San Franciscu pod nazivom Near Mint.

Sljedećeg vikenda se vraćaš u Zagreb, kako bi još jednom zasvirao na svojoj Reform večeri. No idemo se malo vratiti u povijest, jer Reform ove godine slavi 15 godina postojanja. Kada ste krenuli 2009. godine jesi li mislio da će Reform i nakon toliko godina davati veliki obol zagrebačkoj sceni? 

Tko bih rekao da Reform slavi 15 godina. Kad smo počinjali nismo mislili da ćemo ovoliko daleko dogurati. 2009. Zagreb nije imao bas nešto za ponuditi sto će tiče house / tech House zvuka. Nakon par zajedničkih svirki, Nicole i ja smo došli na ideju da oformimo novi program koji će se bazirati na tom zvuku. U početku nije bilo lako, ali nakon prvih par partija počeli smo privlačiti ljude i biti uspješni.

Tijekom proteklih 15 godina, Reform je doveo brojne zanimljive goste, a također je promijenio i par plesnih podija. Koje sve monumentalne trenutke vezane uz Reform pamtiš kroz sve ove godine? 

Prvi Reform partiji su bili u Mastersu, pa smo se preselili u Sirup nakratko i onda nazad u Masters. Bilo je tu dosta stranih gostiju koje smo dovodili po prvi put u Hrvatsku. Meni jedno od najdražih momenata je bilo gostovanje Geddesa iz Londona u Sirupu. Taj party je ujedno bio after party od Faithless koncerta, Sirup je pucao po šavovima. Tijekom noći smo prodali negdje oko 600 ulaznica, totalna ludnica. U Mastersu najdraži momenat je bio zasigurno gostovanje Kate Simko, gdje je klub također bio premalen ili prepun. Ljudi su doslovno plesali na šanku.

S obzirom da ti je sada adresa “preko bare” koliko uspiješ pomoći oko Reform večeri?

Danas nisam toliko uključen u sam rad Reforma. Čujemo se dosta često. Nicole i Flaneur sada vode glavnu riječ i rade dobar posao.

Ovog vikenda, Reform dolazi u “all star” izdanju na kojem osim tebe sviraju još i tvoje kolege Nicole i Flaneur. Što spremate za novi Reform ples u Mastersu?

Super sam uzbuđen za petak. Bit će ovo moja prva svirka nakon šest godina u Mastersu, očekujem dosta starih poznanika i posjetitelja Reform partija, a i novih lica. Zasigurno će biti noć za pamćenje, vidimo se u Mastersu u petak.

Omiljeni zagrebački kolektiv po prvi put preuzima plesni podij Boogalooa

U subotu 14. rujna, Underground d.o.o po prvi put preuzima plesni podij zagrebačkog Boogalooa zajedno s gostima iz susjedstva koji još nisu imali prilike svirati u našim krajevima – Texom i Razzorom te naravno i s rezidentima kolektiva u sastavu – Anima, Otto, Radios, Matan i Pusmus.

Tex je razuzdani i nemilosrdni schranz DJ i producent koji dolazi iz Beograda te smišlja samo opake ritmove. Razzor je voditelj The Void programa koji ruši zidine i sve glazbene granice, a za Zagreb sprema samo ljut i začinjen techno.

Postavu za đuskanje u Boogaloou zaključuju rezidenti omiljenog zagrebačkog kolektiva koji će “noć učiniti nezaboravnom i bajkovitom, prepunom acid i trance zvukova uz mrvice groovea i industrijala.”

FB EVENT: Underground d.o.o

Londonski Fabric spreman je za nadogradnju zvučnog sustava nakon 25 godina

Kultni londonski klub fabric trebao bi unaprijediti svoj legendarni zvučni sustav Room 1 po prvi put od svog otvaranja.

Foto Benedict Priddy

Nakon 25 godina pružanja visokokvalitetnog zvuka vjernim posjetiteljima kluba, tim je najavio značajnu nadogradnju, fokusirajući se na očuvanje prepoznatljivog zvuka uz poboljšanje performansi. Remontom će se nadograditi trenutni Martin Audio W8C sustav fabrica, uz ugradnju dodatnih subwoofera.

Matt Smith, tehnički menadžer kluba, objasnio je odluku:

Bili smo jednoglasni u potrebi renoviranja sustava kako bismo održali naš prepoznatljiv Martin Audio zvuk, koji je postao zaštitni znak kluba. Ova instalacija ima mnogo povijesti za nas.“

Matt Smith je naglasio da novi sustav, iako moćniji, nije samo povećanje volumena.

Radi se o pružanju oštrog, čvrstog zvuka koji ostaje prodoran, a da ne bude nadmoćan. S novim pojačalima, daleko smo od postizanja vrhunske snage, osiguravajući uravnoteženo iskustvo za sve.

Ova nadogradnja dolazi točno na vrijeme za proslavu 25. obljetnice Fabrica, zakazanu od 12. do 14. listopada 2024. Vikend će sadržavati maratonsku postavu vrhunskih DJ-a , uključujući Ricarda Villalobosa, Marcela Dettmanna, Terry Francisa, FJAAK i mnoge druge, nudeći obožavateljima savršeno priliku iskusiti obnovljeni zvučni sustav iz prve ruke.

Feel Good Club: Emisija kroz koju Vedran Car transformira radijski eter u jedan veliki klub

Svake subote u večernjim satima Feel Good Club donosi elektroničku glazbu slušateljima diljem Hrvatske gdje god da se oni nalazili – bilo to kod kuće, u autu, na poslu ili pak negdje skroz treće. Voditelj emisije i strastveni DJ Vedran Car koji ne može zamisliti bolju subotu od one na radiju, upravo kroz svoju emisiju ima jasan cilj, a to je donjeti ljudima dodatnu dozu energije.

Neki ljudi vikendom idu planinariti, netko ide u crkvu, ja najviše volim vikendom otići na radio. Subota navečer je baš neko ludo čarobno vrijeme, ne mogu zamisliti bolju subotu od subote na radiju! To je moja velika životna želja, biti DJ na radiju u subotu navečer. Spoji to sa mojom životnom zarazom klupskom glazbom i DJ kulturom, dobiješ FeelGoodClub!” pojašnjava nam Vedran Car.

Što god da radiš subotom navečer, želim da to radiš malo jače! Ako si na kauču, budi jako na kauču! Ako trčiš, trči malo brže! Ako si u autu, ostani u autu malo duže! FGC će ti pomoći da stvari subotom radiš malo jače!” ističe nam Vedran koji objašnjava da ako već netko nije čuo njegovu emisiju, ona dolazi s glazbenim opusom koji se vrti oko nezahvalne fraze plesna elektronička glazba “Uzmi house i raščerupaj ga kao ofurenu kokoš, dobit ćeš tech, techno, edm, deep, melodic. Ako se osjećam dobro dok ta neka pjesma svira, svirat će i u FGC-u!

Osim što se kroz u emisiji mogu čuti plesni hitovi i trake koje pokreću njenog kreatora, ali Vedran Car također podržava domaće DJ-eve i producente. Kaže nam da nije dobrotvor ili pak mecena, već jednostavno voli puštati ono što je dobro, a kod nas ima jako dobrih i talentiranih producenata.

Evo primjera, San Pacho. Naletio sam na njega na Beatportu, vrtio non stop i netko mi je poslao poruku “Hvala što puštaš mog buraza!” Pitam – kojeg buraza? Veli on, San Pacho, to mi je brat! Tad sam shvatio da je San Pacho momak imena Patrik iz Samobora! Kasnije sam ga i upoznao na LMF festivalu, a on je nedavno preselio u Ameriku, sada tamo živi i radi (čitaj, producira). Long story short, ako je dobro, puštat ću.” govori nam Vedran te ostavlja svoj kontakt mail na koji možete poslati svoje trake [email protected].

Feel Good Club se emitira već nekoliko godina, a tik pred ljeto je proslavila veliki jubilej, svoju 200. epizodu uz party u klubu Katran u Zagrebu. Ovaj događaj za Vedrana je bio poseban, jer mu se napokon ostvarila želja da vrti Bicepovu Glue” baš u trenutku kada sunce izlazi – trenutak koji opisuje kao gotovo vantjelesno iskustvo “To mi je bila velika želja, nikada mi se do sada nije poklopilo da mi svirka završi taman kada se vani razdani, ne mogu zamisliti bolju pjesmu od te!” Prethodna, 100. epizoda bila je održana u Galleryu u Zagrebu tijekom pandemije, uz brojne mjere, što nije ostavilo isti trag kao ova sadašnja, slobodnija i emotivnija proslava.

Tijekom ljeta, FGC je bio na pauzi, ali Vedran nije stao – svirajući diljem Hrvatske na raznim gažama i festivalima. “Da mi je netko rekao tamo 2005. godine kada sam prvi put stao za DJ pult da ću doći do najvećih klubova i festivala u Hrvatskoj, rekao bi mu, prestani piti omekšivač, vidiš da ti nije dobro!

Na pitanje o nastupima koji su mu ostali u pamćenju od ovog ljeta, izdvaja nam njih nekoliko poput onoga na Forestland festivalu gdje je kiša dodala poseban šarm njegovom setu. Tu je i njegov nastup u klubu 585 u Bolu, za koji kaže da je jedan od najboljih klubova takvog tipa u Hrvatskoj. U Byblosu u poreču je odradio nešto što obožava raditi, a to je warmup set za Mike Williamsa, dok jedna stvar koja mu je posebno urezana u pamćenje te je otišao doma s osmjehom na licu, a to je bio nastup na LMF festivalu: “Jedna od onih gaži koja je mogla trajati i 20 sati, ne bi mi bilo dosta! Trebao sam svirati do 2h, odužilo do skoro 4h. Na kraju sam pustio The Killers – Mr. Brightside (Stuart Price Rmx)! Svi su pjevali, pijani, trijezni, mladi, stari, zanimljivo je promatrati kako jedna obična pjesma može staviti toliko osmijeha na različita lica!

Pred sami kraj našeg razgovora u kojem smo se “catchupali” s dobitnikom nagrade Ambasador za radijsku emisiju godine, Vedran nam je ponosno istaknuo kako je njegov Ambasador uramljen i stoji na zidu radne sobe, pored Prodigy plakata kojeg je ukrao s tramvajske stanice u Dubravi 2005. godine!

Feel Good Club s Vedranom Carom se s ljetne pauze vraća prvog vikenda u listopadu, a nagrađenu radijsku emisiju možete uhvatiti na frekvencijama Otvorenog radija diljem Hrvatske te preko internetskog streama. Snimke emisija su dostupne na YouTubeu.

Radio Slave: “Za mene je house glazba zvuk koji definira elektroničku glazbu”

Matt Edwards poznatiji kao Radio Slave dobro je znani house veteran. Iza sebe ima dugogodišnji staž na sceni, brojna ključna glazbena djela koja su oblikovala modernu klupsku kulturu, kao i brend Rekids kojeg vodi gotovo dva desetljeća.

Radio Slave zajedno sa svojom kolegicom Hilit Kolet stiže na otvaranje nove Dobar House sezone ovog petka u Petom Kupeu gdje će predstaviti zvuk Rekids etikete. Prije nego li stane za pult omiljenog zagrebačkog kluba, Radio Slave je porazgovarao s ekipom Dobrog Housea.

Cijenjeni britanski DJ se u intervjuu prisjetio svojih početaka s elektroničkom glazbom te je otkrio što ga je privuklo tom stilu glazbe, partyjima i klupskoj kulturi.

Imao sam veliku sreću što sam imao neke starije prijatelje koji su već izlazili u kasnim 80-ima u sve kul klubove poput “The Trip” i “Shoom” , a upoznali su me i sa “The Milk Bar” u Sohou oko 1990. koji sam nakon toga posjećivao na tjednoj bazi. Među rezidentima su bili Pete Tong i Danny Rampling, a ja sam postao potpuno opsjednut house glazbom. Već sam se intenzivno bavio DJ kulturom, hip hopom, breakdanceom, gledao filmove kao što je “Wildstyle” i imao dosta ploča pa se ovo jednostavno činilo kao prirodan napredak. O tada sam počeo svirati i u roku od nekoliko godina postao sam rezident Ministry Of Sounda u periodu od 1995. do 1998. godine. Svirao bih jako duge setove u baru, a upoznao sam i čuo toliko svojih heroja poput Derricka Cartera i Carla Craiga.

Ako već niste znali, Radio Slave se prije nekoliko godina preselio u Hrvatsku, nakon što je prije toga proveo 15 godina živeći u Berlinu.

Živio sam u Berlinu 15 godina, a sada je život na otoku toliko drugačiji. Imam više vremena za glazbu, etiketu i svoju obitelj. To je vjerojatno i puno bolje za moje zdravlje, a nakon pandemije moja obitelj i ja bili smo spremni preseliti se. U suštini, ja sam gradski dečko i Berlin je bio sjajno mjesto za proživjeti i imao sam sreću biti tamo kada je bio središte elektroničke glazbe, no to se jako promijenilo. Mogu raditi s bilo kojeg mjesta sve dok postoji zračna luka, a nema ništa bolje od povratka kući ploveći. Volim živjeti ovdje i nemam baš ništa loše za reći o Hvaru. To je nevjerojatno mjesto za život i osjećam se izuzetno sretnim što smo moja obitelj i ja završili ovdje.

Što se tiče glazbe Radio Slave, je prošao od acid housea do techna preko svih žanrova između, ali se uvijek ima jedan glazbeni pravac kojem se može vratiti bez obzira na trendove ili pak ere.

Za mene je house glazba zvuk koji definira elektroničku glazbu i još uvijek mi pruža toliko zadovoljstva i ne vidim da bi se to moglo promijeniti u budućnosti.

Razgovor nije mogao proći bez spominjanja famozne etikete Rekids, a Radio Slave se prisjetio samog nastanka.

Imao sam ideju pokrenuti izdavačku kuću ranih 2000-ih i do 2004. moj alias Radio Slave bio je u punom zamahu. Počeo sam ići na međunarodne turneje i upoznao sam mnogo producenata i DJ-a, i mislim da je postojao trenutak u ljeto 2005. kada sam pomislio, moram to učiniti, i u roku od godinu dana Rekids je pokrenut i sada postoji već 18 godina. Gledajući unatrag, smjer izdavačke kuće jedva da se promijenio glazbeno i još uvijek sviram puno ranih izdanja, a također sam super zadovoljan time gdje se etiketa trenutno nalazi i imamo toliko sjajne glazbe koja tek treba izaći.

Cijeli intervju s Radio Slaveom možete pročitati na Dobar House web stranici, dok ulaznice za otvaranje sezone možete osigurati kroz sustav Entrio.

Ususret samom otvaranju nove sezone do kojeg nas dijeli svega nekoliko dana, iz Dobrog Housea nam poručuju: “Za ovu sezonu pripremamo neke novitete, možemo reći da smo ušli u fazu Dobar House v3.0. Možda nećemo sve želje ispuniti već od prvog eventa sezone, ali definitivno radimo na nekim promjenama – neke su već vidljive, poput vizualnog identiteta npr., a za ostalo, morat će te nas posjetiti u Petom Kupeu i drugim lokacijama.