Skip to main content

Čovjek iza parka Orsule, Andro Vidak: “Umjetnost je strahovito važna za razvoj društva”

Androm Vidak je čovjek iza parka Orsule. Dobro poznato ime u cijelom Dubrovniku, glazbom se bavi cijeli svoj život. Početkom 2000-ih je radio pregršt partyja, a nešto kasnije tijekom milenija “bacio” se u projekt parka Orsule. Iz ničega je stvorio amfiteatar s kojeg puca pogled na Dubrovnik i najbliže otoke. Nakon nekoliko godina u kojima se nije koristio potencijal Orsule, ona se proteklog vikenda vratila u svom punome sjaju.

U razgovoru s Androm smo se prisjetili nastanka parka Orsule, kao i priče koju ona nosi, njene društvene i glazbene važnosti te programa u sklopu kojeg ovog tjedna BSH events donosi svoju energiju i brzorastuću britansku zvijezdu Ben Sterlinga.

Park Orsula je danas definitivno najljepši vidikovac u Dubrovniku, i za njega se može s punim pravom reći da je jedna od najljepših ljetnih pozornica na svijetu. No, ona nije nastala preko noći – već ste ju praktički kamen po kamen stvorili. Kako ste uopće pronašli Orsulu i došli do ideje da ju uredite? Koliko je sve to trajalo?

Orsulu sam počeo stvarati kao mladić, prije 21 godinu. Želja za muzikom koju ne gasi policija kad je najslađe, stvorila je to mjesto. Tada sam sa svojim velikim razglasom radio puno partija na raznim lokacijama na dubrovačkom području i svugdje se problem buke javljao kao prvi i posljednji, najveći problem. Želio sam sebi stvoriti mjesto za nesmetan rad na muzici i tražeći takvo, zaboravljeno mjesto a koje nitko drugi nije bacio oko, pronašao sam Orsulu, zaraslu i zaboravljenu deponiju smetlišta.

Dubrovnik ima pregršt predivnih lokacija, među kojima se park Orsula posebno ističe. Što Orsulu čini posebnom u odnosu na ostatak grada?

Ona je na takvom uzvišenom mjestu, na vrhu okomite klisure 200 m nad morem i nudi jedan od najljepših pogleda na staru dubrovačku gradsku jezgru i njen akvatorij tako da joj drugi atributi ne trebaju. Nadalje ona se ističe svojom „kič free“ formom i načinom na koji je građena, a to je pljuni u ruke brajo, bez strojeva, laičkim građevinskim pristupom tako da iz svakog njenog kamena sjaji volja, upornost, želja i strast.

Usprkos svojoj atraktivnoj lokaciji i položaju, nekoliko godina se nije koristio “potencijal” Orusle, tek ponovno od ove godine kada ste vi dobili natječaj od grada za koncesiju i ponovno složili cijeli ljetni program. Znamo iz prethodnih medijskih natpisa kroz godine da nije bilo sve najbajnije, ali kakva je situacija sada?

Sada sam prihvatio činjenicu da za svoje djelo moram Gradu plaćati koncesiju jer je riječ o gradskom zemljištu, a to sam želio izbjeći sve ove godine kako Orsula ne bi završila u privatnim rukama nego ostala zauvijek gradska i javna. Godinama sam pokušavao poticati Grad da njegove javne ustanove upravljaju tim javnim prostorom, a one su se redale bez ozbiljne volje da pokreću sadržaj i tako je nastao vakum iz kojega sam shvatio da se osobno moram aktivirati i svoju bebu staviti na noge i školovati je do kraja kako bi imala bolje pretpostavke za dugovječan i sretan život.

Sada elektronička glazba svira sa kase u Konzumu i sve je grozno iskomercijalizirano.

Vi sami ste aktivni u Dubrovniku u kontekstu glazbe cijeli život. Kako gledate nekoć i danas na alternativnu, elektroničku, urbanu scenu u gradu?

Muzika je meni uvijek bila zanimljiva kao alternativan način izražavanja. Dvijetisućitih sam radio jako puno partija dok su oni bili prodor nove energije i dolazili iz underground miljea. Sada elektronička glazba svira sa kase u Konzumu i sve je grozno iskomercijalizirano. Alternativni pristup bio bi spajanje posebnih lokacija, prirode i onih autora koji rade muziku zbog muzike, a ne samo zbog novaca. To je izazov koji nudi rast, omogućiti uvjete za rad onima koji rade i stvaraju kvalitetnu glazbu uz neprekidno njegovanje publike.

Imali publike za nju? Imali mladih glazbenika, bendova, DJ-eva, generalno umjetnika koji mogu iznjedriti neke nove “valove”?

Ima mladih muzičara, sjajnih, talentiranih. Moja misija je omogućiti njihovu promociju i prezentaciju. Iskustvom, znanjem i kredibilitetom koje sam stekao u životu želim pomoći afirmaciji umjetnika koji tu pomoć i te kako trebaju. Publika svakako prepoznaje sistemski i kvalitetan rad i ako trenutno i nema publike, nema je jer se njome godinama nitko nije bavio na pravi način. Istina, tu zarade nema, ali ima drugih načina na koje se novci mogu zaraditi, a potom investirati u muziku. Orsula je samoodrživ projekt jer ima paralelni pogon gdje nudimo zakup prostora za privatne evente s najljepšim pogledom i od sredstava uprihodovanih takvom djelatnošću ne kupujemo BMW-ove nego potrebni infuzni dio vraćamo muzici, našoj vječnoj ljubavi.

Upravo kroz Orsulu, Dubrovnik ima koncertnu lokaciju za 500~ posjetitelja koji mogu uživati u jedinstvenom ambijentu i alternativnoj, elektroničkoj i urbanoj glazbi. Koliko je važna Orsula u tom kontekstu za Grad?

Jako je važna s aspekta razvoja društvene svijesti građana. Umjetnost je strahovito važna za razvoj društva općenito. Orsula je namijenjena prvenstveno građanima. Ona je park u koji građani danju slobodno dolaze šetati i uživati, a noću se pretvara u čarobnu pozornicu koja nudi posve autentičan i originalan doživljaj destinacije. Dubrovnik kroz nju dobiva nešto svoje, što nema netko drugi, a to je u moru konfekcijskog kič sadržaja izrazito korisno jer sjaji i odudara pa je samim time izvrsna promotivna platforma koju će svaka pametna vlast iskoristiti.

Svi promotori te razine su dobro došli na Orsulu. Fuzija dobrih energija uvijek proizvodi korisne društvene efekte!

S obzirom na kapacitet i veličinu Orsule, koliko je ona održiva na ovaj način bez da se “komercijalizira” i ostane vjerna svom štihu kojeg je dosad gajila? Jel možda jedan od modela upravo ovaj koji će biti pri samom početku ljeta na Orsulu, kada gostuje BSH Events u Dubrovnik i oni organiziraju svoj događaj kod vas?

Gostovanje BSH eventsa je samo jedan od poteza koji smo povukli kako bismo ispromovirali ovo sve o čemu govorim. Oni zahvaljujući svom kvalitetnom i profesionalnom pristupu organizaciji evenata imaju doseg prema publici kakav mi nemamo. Svi promotori te razine su dobro došli na Orsulu. Fuzija dobrih energija uvijek proizvodi korisne društvene efekte!

Na proljeće je riješen status Orsule, koliko je bilo teško u zadnji trenutak složiti bogati program koji je dosad najavljen s obzirom da treba opravdati reputaciju koju lokacija gaji? Hoće te li još nešto najavljivati za ovo ljeto?

Meni kao čovjeku koji je u muzici kontinuirano 35 godina to je bio najlakši zadatak. Radim sistemski, poznajem svakoga, google je moj prijatelj i ljudi mi vjeruju. Sistem kruha i igara me ne zanima, ovo je projekt koji je kvasao i stvarao se 20 godina, stvar koju treba postaviti tako da ostane generacijama koje dolaze i sve što imam dati ću u to. To je radost življenja. Stresno je do bola, ali je i beskrajno zabavno.

Ulaznice za gostovanje BSH eventsa u parku Orsula gdje ovog četvrtka dovode brzorastuću house zvijezdu Ben Sterlinga možete osigurati kroz sustav Entrio.

Francuski predsjednik Macron ima strateški plan pokrenuti “Music Week” po uzoru na ADE

Prilikom svjetskog dana glazbe i posjeta Fête de la Musique festivala, francuski predsjednik Emmanuel Macron je medijima otkrio kako želi pokrenuti “Music Week” u Francuskoj po uzoru na Amsterdam Dance Event i Miami Music Week.

Francuski predsjednik smatra da bi pokretanje takvog događaja trebalo biti u strateškom planu za sljedeću godinu, jer elektronička glazbena industrija ima moć okupljanja na stotine tisuća ljudi te se lako može umrežit s drugim događajima poput Fashion Weeka.

“Događaji poput Amsterdam Dance Eventa ili Miami Music Weeka okupljaju fanove, umjetnike i profesionalce iz cijelog svijeta. Tu su naravno paneli, diskusije, showovi i festivali. Ti događaji su važni kulturni hubovi” objašnjava francuski predsjednik Macron koji otkriva kako bi volio da se upravo takav događaj održi u Parizu već dogodine.

“Moramo napraviti takav događaj poput već spomenutih u Amsterdamu i Miamiju. Mi možemo omugučiti svima njima da dođu primjerice prvo na Fashion Week, a zatim produžimo druženje kroz glazbu” zaključuje Emmanuel Macron koji se još u izjavi za medije zahvalio glazbenicima poput Jean-Michel Jarrea za sve što su postigli i napravili.

foto: linternaute.com

Paris Electronic Week

U Francuskoj , točnije u samom Parizu se već godinama održava događaj sličnog tipa. Naravno riječ je o Paris Electronic Weeku koji je povezan sa samom pariškom techno paradom i u tom vikendu okupi stotine tisuća ljudi.

Još 2018. godine na inicijativu nagrade Ambasador, hrvatska elektronička scena po prvi put u povijesti se udružila i predstavila na Paris Electronic Weeku u delegaciji od 17 “elektroničkih izaslanika”. Više o tom monumentalnom događaju pročitajte u našem izvještaju.

foto: Hrvatska delegacija u Parizu 2018.

Od dobro znanih lica do nadolazećih imena. Ovo su domaće i regionalne snage XII. Forestlanda

Za nešto manje od tri tjedna, točnije od 19. do 21. srpnja u šumici pored Brezja se sprema XII. izdanje Forestlanda koje će okupiti na tisuće partijanera te pružiti im 48 sati odlične glazbe, prirode i nezaboravnih trenutaka.

Ovog ljeta glavni gosti Forestlanda su dva elektronička teškaša – legendarni košarkaš Shaquille O’Neal poznatiji kao DJ Diesel u svojoj glazbenoj karijeri te dobro znani Fedde Le Grand. Njima se pridružuju još i omiljeni gost hrvatskih plesnih podija Paolo Barbato, a tu je i svjetski prvak Tai Woffinden, Myles O’Neal, Alex Donati, kao i brojna druga gostujuća imena.

Naravno među stranim gostima, svoje važno mjesto od samog začetka Forestlanda imaju domaći i regionalni DJ-evi.

Ovog ljeta, tako po prvi put u magičnu šumicu pored Brezja stiže poznati hrvatsko-slovenski duo Vanillaz koji su se nedavno vratili iz Azije gdje su nastupili na mainstageu Ultra Koreje i odradili prvu japansku turneju. Još jedni debitanti na Forestlandu su beogradski dečki Divolly & Markward koji su upravo s Vanillazima prije nekoliko godina stvorili ljetni hit “Ederlezi“, zatim i pokorili sve važne festivalske pozornice diljem regije, a sad će i onu omiljenu na sjeveru Hrvatske.

Među potvrđenim imenima su i dobitnici nagrade Ambasador poput Dina DZ koji iza sebe ima brojna uspješna izdanja, a suradnja s Matrodom prošle godine na singlu “Saturday Love” mu je osigurala prestižnu nagradu. Na XII. Forestland još jednom dolazi i Vedran Car, također dobitnik Ambasadora, čija je nagrađena radijska emisija Feel Good Club taman pred ljeto obilježila svoje 200. izdanje, a sami Vedran Car će donijeti feel good ritmove u šumicu pored Brezja.

Oni su samo dio DJ imena koja dolaze na Forestland, tu su naravno i još neki povratnici poput Andree Fox, Timo G-a, Rosane Rabuze, kao i neka nova nadolazeća imena u regiji Unibuu i Rasky

Ulaznice za XII. izdanje Forestlanda osigurajte kroz sustav Entrio.

Dance of Colors – jedinstveni događaj novonastalog Vortex kolektiva

Što se krije u imenu? Ime Vortex je krenulo kao šala. Jedan od prijatelja bliskih kolektivu je u šali primijetio da uvijek oko sebe na glazbenim događajima stvara “vortex” ljudi, povezujući nove ljude i stvarajući prijateljstva.

Foto Sebastijan Borovčak

Kada je došlo vrijeme za osmišljavanje imena kolektiva, sve se uklopilo “Vortex je bio savršen za ono što se prirodno stvara” kaže jedan od osnivača.

Na prvom Dance of Colors partyu glazba susreće umjetnost na jedinstven način. Dok DJ-evi puštaju ritmove organic housea, progressive trancea, deep techa i minimala, slikari će uživo uhvatiti energiju i pokret glazbe na platnu, stvarajući dinamičan spoj zvuka i boje. Nakon završetka događaja, bit će moguće podržati umjetnike kupnjom ovih jedinstvenih radova, pri čemu će dio prihoda ići umjetnicima, a dio u dobrotvorne svrhe.

Kako bi simbolizirali vrijednosti svog kolektiva na kreativan način, postavit će se posebno platno na kojem će i publika moći slikati, odražavajući kako doživljavaju ovaj događaj. Nemojte ostaviti platno praznim, dođite i obojajte ovaj događaj s Vortex kolektivom u Studio Galeriji KLET, na adresi Ilica 73 u Zagrebu, subotu, 13. srpnja, od 17:00 do 23:00 sata.

DJs:
Ardee
Pavlinek
Stani Bani

Artists:
Dora Kuzmić
Iva Majurac
Ivan Kopp
Vid Lončarević

Vortexting u WhatsApp zajednici

Vortex kolektiv je pokrenuo WhatsApp community jer im je želja potaknuti suradnju i razvoj kako među početnicima, tako i među etabliranim umjetnicima na sceni. WhatsApp zajednica nije namijenjena isključivo DJ-evima. Pozivaju na priključivanje producente, organizatore događaja, scenografe, dekoratere, umjetnike, fotografe, promotore i najvažnije – plesače koji daju život događajima.

Njihova zajednica je posvećena povezivanju i podršci. Bilo da tražite prijatelja za odlazak na neki događaj, osvrt na miks ili novu glazbenu ideju s kojom eksperimentirate, razmišljate o nekoj ideji koju želite provesti ili samo razgovarate o glazbenoj i umjetničkoj sceni, ovdje ćete naći svoje ljude. Link za pridruživanje možete pronaći na Vortex Instagramu.

Prije 35 godina, održao se prvi Love Parade. Pogledajte neke od dosad neviđenih slika!

Ta 1989. godina je ostala zapamćena po mnogoćemu, posebice u Berlinu. Jedan od brojnih događaja iz te povijesne godine kojeg žitelji Berlina pamte jest nastanak pokreta koji je uvelike obilježio elektroničku i klupsku kulturu.

Upravo na današnji dan (1. srpnja) 1989. godine održan je prvi Love Parade i na taj način je ispisana povijest elektroničke glazbe. Pod sloganom “Peace, Joy, Pancakes” – Dr. Motte i Danielle de Picciotto su okupili oko 150 partijanera na berlinskom Kurfürstendammu na nešto drugačijem prosvjedu nego inače.

foto: Erik-Jan Ouwerkerk / prvi flyeri o Love Paradeu na zidovima Berlina 1989. godine

Uz ritmove acid housea i techna, na svega tri mala kamiona, berlinska mladež je plesala uzduž i poprijeko trgovačkog bulevara u Zapadnom Berlinu. Taj prosvjed je revolucionirao kulturu demonstracija i pomogao u stvaranju jednog od najvećih kulturnih i glazbenih pokreta koje je svijet ikad vidio.

Arhivski video-zapisi i fotografije s prvog Love Paradea iz 1989. godine su prava rijetkost, no njemački fotograf Erik-Jan Ouwerkerk koji je tada radio za Spiegel ih ima nekolicinu u svojoj arhivi te ih je podijelio sa svijetom.

Solomun u Cave Romane: Za mega spektakl ljeta koji je sve bliže prodano 75% ulaznica

Ovaj događaj, koji nosi naziv “BSH Invites Solomun“, privukao je veliku pažnju, a već je prodano 75% ulaznica, što znači oko tri tisuće karata.

Solomun, koji je rođen u Travniku i odrastao u Hamburgu, uvijek naglašava svoju povezanost s Hrvatskom i Balkanom. Izjavio je kako su ljetni praznici u Hrvatskoj i Bosni bili ključni dio njegovog djetinjstva, a danas, unatoč zauzetom rasporedu turneja, uvijek pronađe vremena za posjet regiji.

Kao jedan od najtraženijih DJ-eva današnjice, Solomun je poznat po rasprodanim nastupima širom svijeta. Njegov jedini nastup u regiji ove godine održat će se u spektakularnom ambijentu Cave Romane u Vinkuranu. Ulaznice se mogu nabaviti putem sustava www.entrio.hr.

Solomunova glazba odražava njegovu duboku emocionalnu povezanost s korijenima. Često je viđen na nogometnim utakmicama u hrvatskom dresu, a glazbu doživljava kao sredstvo izražavanja brojnih nijansi i emocija života. Njegovi setovi nisu samo zabava, već putovanje kroz emocije koje povezuje izvođača i publiku.

Ovaj događaj predstavlja vrhunac za hrvatski glazbeni brend BSH, koji obilježava deset godina organizacije vrhunskih glazbenih događanja. Solomunov nastup na BSH eventu podiže standard još više. Organizacija ovog ljeta u Vinkuranu ostvarena je u suradnji s Općinom Medulin i Turističkom zajednicom Općine, čineći ga najvećim glazbenim spektaklom sezone.