Skip to main content

Fabian Jakopetz: „Danas je sve click, drag, drop ili delete. Prejednostavno je, glazba je predostupna“

Fabian Jakopetz svoju glazbenu karijeru započinje još kao maloljetnik, davne 2004.g. Od tada je istražio mnoštvo stilova i žanrova, okušao se u ulozi DJ-a, producenta i organizatora glazbenih događaja, balansirao između fleksibilnosti i autentičnosti, što je i nužno za održavanje konstante na sceni.

Uskoro krećeš na turneju povodom 20 g. glazbene karijere. U Crkvi će ti se, uz domaću postavu, pridružiti i gost iz Slovenije, Stanny Abram. Što ste pripremili riječkoj publici?

Da, 30.03. u klubu Crkva u Rijeci službeno počinje moja turneja, a super priča stoji iza toga jer sam napravio remix za Stannyjevu novu stvar pod imenom “Sutra“, koja izlazi 28.3. na njegovom labelu, Arevilo Records, a biti će ekskluzivno dostupno na Beatportu, tako da smo odlučili promovirati to izdanje konkretno na ovom eventu. Tko prati Stannyja malo više, onda je mogao primijetiti kako u zadnje vrijeme puno promovira svoj label, a i svoj osvježeni Techno zvuk koji plasira na isti. Tako da ljudi mogu očekivati puno odličnog i masnog beata i groovea.

Često surađuješ sa Stannyem. Možeš li usporediti hrvatsku i slovensku scenu, ako takva usporedba ima smisla…

Stanny i ja smo prijatelji i suradnici sada već preko 15 godina sigurno, a ja nekako imam isti krug suradnika kao što sam imao i onda. A što se tiče usporedbe, to je teško uspoređivati jer smo prije svega i mi i Slovenci dvije malene zemlje, ali prepune talentiranih umjetnika. To je jedina usporedba koju sam voljan napraviti, a onda se zapravo i ne razlikujemo previše jer i jedni i drugi znamo napraviti super produkciju ali i super evente. 

Osim u Rijeci, gdje te još možemo čuti tijekom tvoje turneje?

Moja turneja će trajati do kraja godine i puno će se još datuma i gradova ovdje pojaviti, ali za sada mogu nabrojati:

12.04. Sisak – klub Skwhat
17.05. Zagreb – Depo Klub
24.05. Zadar – Klub Opera
07.06. Dubrovnik – Klub Lazareti

Puno toga se, u tehnološkom smislu promijenilo otkad si se počeo baviti glazbom – danas se često govori o hiperprodukciji glazbe. Kako ti gledaš na ove promjene, koji su pozitivni, a koji negativni aspekti?

To je svakako točno. Zbilja se puno toga promijenilo. Naime, ljudima je sve postalo previše dostupno, pa se automatski manje cijene stvari. Mi smo se nekada morali puno više potruditi da bi pronašli novu glazbu (vinyle), putovali smo i van države po tih 20, 30 novih vinyla da bi imali svoj zvuk, drugačiji od drugih, ili smo ih naručivali online, pa smo kao mala djeca jedva čekali da stignu, a još više kada bi ih konačno i u nekom klubu izvrtili.

Smatram da je danas sve click, drag, drop ili delete. Prejednostavno je, a i glazba je predostupna.

Nema više osjećaja male avanture kada si u potrazi za glazbom. Istina, tehnološki smo dobili puno prednosti i inovacija u mixanju glazbe, beatmatch više nije najbitnija stavka kod mixanja jer današnje mogućnosti pružaju veliku kreativnost ljudima koji žele raditi s loopovima, acapellama, kanalima, efektima, dropovima i sl. Negativno je to što je prisutna zasićenost glazbom. Jako puno izvrsne glazbe prolazi ispod radara jer je jako puno svega i u moru informacija, ljudi se gube, kako neće i glazba?

Pronalaziš li se više u ulozi producenta ili DJ-a? Smatraš li da je važno da DJ razumije i produkciju?

Iskreno, ja sam za sebe uvijek govorio da sam prvo DJ, a onda sve ostalo. Kao DJ nemam granica, ja obožavam glazbu u vrlo širokom spektru i mogu napraviti selekciju bilo kojeg stila, to sam oduvijek i radio, no kao producent, iako imam sličan pristup, moraš ipak imati nekakav potpis iza toga, neki određeni način aranžmana ili nešto što daje tvoj potpis. Neki to rade tako da se drže jednog stila, ja to pokušavam odraditi putem aranžmana, da produciram li primjerice Techno ili House, da se može osjetiti da sam ja radio taj aranžman. Ne znam kako bi to bolje objasnio, možda najbolje da ekipa posluša par mojih traka 🙂

Baviš se i organizacijom glazbenih događaja, nije neobično da je DJ ujedno i promotor. Koliko je teško živjeti od glazbe u Hrvatskoj i misliš li da je vani bolje?

Pa borba je kao i svugdje i u svemu i smatram da se može živjeti od glazbe, no ne u ograničenom smislu. Da samo puštam Techno, to bi bio ok side hustle, no s obzirom da ja radim dosta i korporativne evente s tvrtkama i agencijama koji su često i tematski i izazovni, ja zapravo živim od toga. Da se držim samo jedne stvari, to bi bilo jako teško. Ja osobno imam i dayjob, imam nešto svoje, pa nemam potrebu razmišljati o odlasku van. Naravno da su vani neke stvari puno sređenije i poštenije, pa normalno da svakog to privlači, ali nakon toliko godina što sam uložio u svoju karijeru, meni je ovdje zbilja ok.

Dijelio si pult sa svjetski poznatim DJ-evima. Od svih tih setova koje si odradio, koji bi istaknuo kao najdraži?

Ja mislim da ni jedan DJ ne može odgovoriti na to pitanje kako spada jer su mu svi nastupi dragi i ne možeš neke favorizirati više naspram drugih, ali okrenut ću se na ljudsku stranu. Najviše me dojmio zapravo DJ Rush. Koliko je to jednostavan i pozitivan čovjek, uvijek za zafrkanciju, nasmijan, a i izvrstan kao DJ. Zna osjetit masu, zna ju kontrolirat. Ogromni div, koliko je velik fizički, po meni je tolika i ljudina.

Čime bi se bavio da nisi DJ?

Vjerojatno transportom i prijevozom jer se s tim poslom ionako bavim već godinama.

Ritam vikenda: Abstraal, DJ Jock, Konstantin Sibold, Insolate, Marco Bailey…

Zagreb

U petak, u Petom Kupeu se sprema melodični spektakl u režiji One Drop Musica uz izvedbu Konstantina Sibolda, Abstraala i BSSIDE-a. U Depo klubu, na repertoaru je For Division II uz Beka, Ntnda & Parabelta, 17 & Franc i Prognan.

Subota u Depo klubu je uz Lost / Found Kidnapping Edition na kojoj sviraju Ivan Komlinović i Mozer. U Boogaloou se sprema Techno Easter Edition uz Zokyja, Fabiana Freyera i Ska. U Podmornicu se vraća MYUZ s beogradskim dvojcem Dakmanom i Dakissom, uz rezidente Hudija, Sicillia i Yakku.

Čakovec

U petak, Centar za mlade Prostor čeka Opasno večer uz Myraka, ALXMSL-a, Tronicca i Sladoled.

Križevci

U petak, u Klubu kulture za pultom je DJ Kiki.

Rijeka

Petak u Nemo klubu je u ritmovima Ivana Erjavca i Roberta Brignanija.

U subotu, Fabian Jakopetz slavi 20 godina karijere u Crkvi uz Stannyja Abrama, Tech Rulea i Senkića. Dok u Nemo klubu sviraju Andrea Ljekaj i Captain.

Pula

Subota u klubu Kotač je uz Warm up za Zion Boška festival, a zagrijavanje će odraditi Black Lions Hi-VIbes, Vibration Addict Soundsystem, The Anunnaki Selector i Cue Suprise.

Rovinj

U subotu, ArtNote preuzima Steel te drmaju techno rtimovima uz Frederica, Beatriss, Lilson, Kizo, Martii i Skarrosa.

Zadar

U petak, u Operi za pultom je Kosta Radman. Dan poslije u subotu, u Zadru se pleše uz Ivana Mastermixa u Svarogu, dok u nedjelju uz After Affair u Operi.

Šibenik

Petak i subota u šibenskom Tunelu su uz ženske snage, za pultom su prvo Stellarcompanion & Insolate, a dan poslije She J & Weekendica.

Split

U petak, u Kocki na redu je PULP večer, a za pultom su Anako i El Commando. Za pultom Adriatic Social Cluba je Kid VA.

Subota u Adriatic Social Clubu je uz ritmove Connoisseura, dok u Otiuma uz Marca Baileyja.

Dubrovnik

U subotu, za pultom Lazareta su Jure & Wecky u režiji OZ Undergrounda, a u Dubini gostuje DJ Jock uz Flora & Liju.

Hrvatsko-regionalna kolonija s berlinskom adresom objavljuje svoje remixe za Funk D’Voida

Red Section etiketa sa sjedištem u Berlinu, iza koje stoji hrvatski DJ i producent Mechanic Slave, ugostila je dobro poznato ima deep sounda – Funk D’Voida koji nakon pet godina izdao svoj novi produkcijski uradak “Pheonix“.

S karijerom koja traje više od dva desetljeća, Lars Sandberg stekao je reputaciju cijenjenog producenta i DJ-a. Klasici kao što su “Diabla“, “Emotional Content” i “Jack Me Off” priskrbili su mu mjesto povijesti elektroničke glazbe. Njegovo novo izdanje “Pheonix” osim što dolazi s originalnim mix inspiriran zvukom Detroit techna, stiže i u aranžmanima još nekolicine DJ-eva i producenata, među kojima je hrvatska i regionalna kolonija u Berlinu.

Zagrepčanin s berlinskom adresom Thian zaranja u dubine i donosi atmosferičnu verziju “Pheonixa” ispunjenu perkusijama. Mechanic Slave, čovjek iza etikete i Slavonac koji živi u Berlinu, je složio nemilosrdnu industrial techno verziju trake. Dok srpski DJ i producent Der Køch, koji također živi u glavnom gradu Njemačke, “Pheonix” s hipnotičkim notama pretvara traku u moderni techno zvuk.

Originalni mix “Pheonix“, kao i popratne obrade izlaze 11. travnja, a dotad se na Beatportu mogu poslušati i prednaručiti.

“Berghain nije ZOO!” poručuju turistima, redovni partijaneri kultnog kluba

Internetskim forumima i njemačkim medijima kruže priče o tome kako su turisti postali sve češća pojava u Berghainu. Naime, preko Airbnba jedan čovjek koji se krije pod imenom “Isus” nudi “jedinstveno iskustvo” berlinskog noćnog života i ulaske u “ekskluzivne” klubove u koje inače turisti teško da bi mogli ući.

Turistički vodič, ture po berlinskim noćnim klubovima naplačuje od 200€ pa sve do 500€, a za tu vrtoglavu cifru se dobije ulazak u kutlne berlinske klubove poput Berghaina te kompletan “kinky” outfit. U opisu njegovog vodičkog oglasa, tvrdi da je s njim mogućnost ulaska “ekskluzivne” klubove 99% te da neće morati čekati u redu kao ostali posjetitelji.

Sudeći po recenzijama i ocjenama na Airbnbu, kojih je preko 120, “Isus” zapravo odradi svoj posao i uvede turiste u željene klubove i pruži im iskustvo berlinskog noćnog života kakvog su sanjali. No, dok je kod turista oduševljenje na vrhuncu, redovni posjetitelji berlinskih klubova, a posebice Berghaina su nezadovoljni. Na društvenim mrežama te redditu su podjelili komentare u kojima smatraju da je ethos kluba narušen te ističu da “Berghain nije ZOO!”

Radionica 32 predstavlja set nišnih radionica pod vodstvom naših najpoznatijih kreativaca

Oduvijek ste maštali postati DJ i svirati na najpoznatijim partijima i festivalima u Hrvatskoj? Kako se rade glazbeni hitovi kroz beatove najpoznatijih producenata? Hvatate li korak s trendovima i koristite li umjetnu inteligenciju u vizualnoj umjetnosti i dizajnu? Pretrpani ste informacijama o održivosti i zanima vas što ima smisla raditi, a što ne?

Od travnja sve to možete naučiti i saznati kroz Radioničar – seriju nišnih kreativnih radionica za koje ne postoji ili manjka formalnih edukacija na različite teme i izazove iz kreativne industrije. Bilo da se radi o području glazbe, filma, kreiranja sadržaja, upotrebe umjetne inteligencije, organizacije evenata, produkcije i slično. Radioničar će kroz svoje radionice dijeliti konkretno znanje iz prakse, davati uvid u nove trendove i alate te služiti kao platforma za dijeljenje znanja te networking među polaznicima. Voditelji svake radionice su renomirane osobe s bogatim iskustvom, prepoznate u području u kojem djeluju.

Prva u seriji Radioničara je Lori Brnčić, vlasnica zero waste coffee shopa s radionicom ZERO WASTE(ish) na kojoj će polaznici u subotu 6.4. od 18-20h moći saznati koje zero waste navike apsolutno imaju smisla, a koje imaju i još bolje alternative. Uz edukaciju o različitim aspektima održivosti, dobit će konkretne alate i isplativa rješenja za svoju svakodnevicu.

U četvrtak 11.4. od 17:30 do 22h na Radioničara stiže Koolade, legendarno ime hip hop i glazbene scene, producent i beatmaker koji se proslavio suradnjama s najvažnijim glazbenim imenima kao što su Tram 11, Bolesna Braća, Edo Maajka, svjetskim legendama hip hopa Masta Ace, Ghostface Killah (Wu-Tang Clan) i Sean Price (R.I.P.). Koolade će održat radionicu glazbene produkcije i beat makinga za početnike “Make it ’till you break it” na kojoj će podijeliti svoje bogato znanje i iskustvo koje je stekao u više od 25 godina rada u glazbenoj industriji.

Već tjedan iza, u utorak 16.4. te četvrtak 18.4. od 18-20h naša najpoznatija DJ lica koji svaki vikend pune plesne podije, DJ Rea i DJ Indy održati će radionicu o osnovama DJ-inga. Ovaj DJ duo će polaznike upoznati s raznim tehnikama miksanja, uključujući pravilno spajanje pjesama i prelaze između različitih žanrova, a najtalentiraniji će dobiti i priliku za svoju DJ svirku na RNB Confusion eventu, najuspješnijem klupskom projektu u Hrvatskoj te mogućnost sviranja pred brojnom publikom na Zrću.

U svibnju slijede radionice Olivera Linzbauera “Oslobođanje majmunskog dijela mozga”, stručnjaka u razvijanju novih vještina na kojoj će svi oni koji se bore s kreativnom blokadom naučiti kako se osloboditi i izraziti kroz vizualni kanal. Za sve željne karijere u grafičkom dizajnu, Slavuj, dizajner u čijem su portfelju klijenti kao što su Rimac Automobili, Uber, Kaufland, Russell Brown i drugi, će pokazati kako stvoriti zadivljujuća umjetnička djela koristeći se umjetnom inteligencijom.

Točno vrijeme održavanja radionica saznajte na službenim kanalima Radionice 32, a kupnja ulaznica moguća je na CoreEvent platformi.

Iza Radionice 32 stoji 4:AM agency, event, PR i digital agencija poznata i po Spotlight serijama izložbi i svojim brojnim projektima kao što su RNB Confusion, Sutra je subota, Blue hours, Food Truck Festival i drugi.

Info email za upite o Radioničaru: [email protected]

Gates of Agartha u Cave Romane stiže s Adriatiqueom, Dixonom, Seth Troxlerom…

Drugo izdanje Gates of Agartha u antičkom kamenolomu Cave Romane u istarskom Vinkuranu je na rasporedu od 7. do 9. lipnja. Glazbena odiseja koja prati mistično kraljevstvo Agarthe označava početak ljetne sezone u Istru stiže sa sedam headlinera – Adriatique, Avangart Tablot, Bedouin, Dixon, Seth Troxler, TSHA i Vintage Culture.

Podršku traženim zvijezdama će pružiti Ace Brothers, Felver, Jamie S, Miguelle & Tons i Yakka. Regionalne ulaznice za Gates of Agartha su dostupne kroz sustav Entrio.

Adrian Shala i Adrian Scweizer, više petnaest godina čine atraktivni švicarski duo Adriatique. Tijekom više od desetljeća zajedničkog rada konstantno razvijaju svoj futuristički zvuk koji se nalazi između housea i techna.

Bedouin čine enigmačini glazbenici Tamer Malki i Rami Abousabe koji svojim zajedničkim projektom dijele soničku viziju. Iako dolaze iz različitih glazbenih pozadina, Abousabe i Malki su spojili svoje raznolikosti u jedan dinstiktivni zvuk koji nadilazi žanrovske granice te osvaja svjetske pozornice.

Iza imena Avangart Tabldot se kriju tri cijeloživona prijatelja Ata, Aytek i Semih koji spajaju svoje multidisciplinarne interese u modi, kinematografiji, slikarstvu, vizualnim umjetnostima i glazbi unutar unutar jednog projekta. Zahvaljujući jedinstvenoj inspiraciji, donose široku glazbenu paletu s jednim pravilom – samo da je groovy.

Malo koji glazbenik može plesati po tankoj liniji prošlosti i budućnosti kao Dixon. Od samog početka svoje glazbene karijere je inovator koji pomiče granice, što se naposljetku danas vidi kroz njegovu cijenjenu eitketu Innervisions.

Seth Troxler je jedno od najprepoznatljivijih elektroničkih imena. Američki umjetnik od sredine 2000-ih na elektroničku scenu donosi osvježenje kroz prizmu suvremenog pogleda na glazbu. Njegov rad je fokusiran na house i techno ritmove, a njegovo ime je neizbježno na svim važnim elektroničkim destinacijama.

TSHA je jedno od najvrućjih talenata britanske elektroničke scene. Bazirana u Londonu, TSHA je u svega nekoliko godina karijere dobila hvalospjeve svojih kolega, ali i glazbenih kritičara. Svojim nastupima diljem svijeta, oživljava bezvremenske house klasike kojima pridodaje vlastite produkcijske uratke.

Vintage Culture je brazilska elektronička zvijezda, 10. DJ na svijetu prema DJ Mag top 100 ljestvici te jedan od najprodavanijih glazbenika na Beatportu. Poznat je po svojim dugometražnim setovima koji često mogu trajati od zalaska do izlaska sunca, ispunjeni houseom, tech-houseom i melodičnim house ritmovima.