Skip to main content

Satoshi Tomiie predvodi veliki party na Impulse festivalu

Uvertira je klub Manual gdje nastupa Zarkoff, a publika će moći uživati i u posebnom izdanju jednog od najdugovječnijih klupskih programa: Mile voli Disko.

IMPULSE FESTIVAL I LIMINAL

Satoshi Tomiie je svojim radom na house i techno sceni značajno utjecao na razvoj zvuka, žanra i kulture elektroničke glazbe. Ranih 90-ih je odlazio na turneje svirajući klavijaturu za poznatog skladatelja Ryuichi Sakamota, a kasnije se u potpunosti posvetio produkciji house i techno izdanja te profesionalnom DJ-ingu. Njegovo prvo EP izdanje “Tears”, koje spada u lektiru house glazbe, napravio je s Frankie Knucklesom za kojeg se smatra da je tvorac house glazbe. Uz glavnog gosta, nastupaju i etablirani domaći DJ-evi Marin Biočić, Marcel, one n, Roland, Grenco i Ian Staraj, koji su dio redovitog repertoara riječke klupske scene, ali i izvođači nekih od najvećih i najznačajnijih festivala u regiji kao što su Sonus, Butik, Lighthouse, Love International, Sea Star i dr.

KLUB MANUAL KAO OPASNA PLESNA ZONA

I ove godine klub Manual postaje plesnom zonom otvorenom za sve. U petak (26.4.) režiju nezaboravnog plesnjaka za one vičnije mračnim atmosferama preuzima Zarkoff. Riječ je o solo projektu iza kojeg stoji Saša Rajković, a koji je na sceni skoro 20 godina. U svom je stvaralaštvu prošarao kroz mnoge žanrove: od klupski orijentiranog electra i techna do post punka i darkwavea. S raznim je projektima kroz godine nanizao preko 30 izdanja za izdavače poput Dark Entries, Return To Disorder, Gooiland Elektro, Tripalium Corporation, itd. Na Impulse dolazi sa posebnim live actom!

Uvodni set pripada Moljcu, predstavniku post šišmiš wavea. Ovaj one-man kolektiv najavljuje eklektični kolaž koji spaja senzibilitete opskurnih diletanata 80-ih godina minulog stoljeća i recentnijih izvođača koji njeguju lo-fi estetiku melankoličnih analognih sintisajzera. Podij Manuala mami i u subotu (27.4.) kad je na programu posebno, svojevrsna proslava jednog od najdugovječnijih party programa u Rijeci: Mile voli Disko. Za sretnih 13 godina Mile Hund priprema šestosatnu plesnu listu underground disco hitova s kraja 70-ih i ranih 80-ih.

KAKO DO ULAZNICA
Ulaznice po pretprodajnoj cijeni od 10€ za party u Pogonu kulture moguće je kupiti u Dallas Music Shopu Rijeka i u sustavu Entrio. Cijena na ulazu penje se na 14€. Za plesnu zonu u Manualu cijena za članove kluba za oba dana iznosi 4 eura. Svi ostali ulaznice mogu nabaviti po pretprodajnoj cijeni od 5€, odnosno za party Zarkoff&Moljac na dan cijena iznosi 7€. Svi studenti riječkog Sveučilišta uz važeću x-icu mogu kupiti ulaznicu po pretprodajnoj cijeni i na dan partya (na ulazu) ako party nije rasprodan.

Podsjećamo, 11. izdanje Impulse festivala održat će se od 22. do 28. travnja ponovno ulazeći u nove prostore, ostvarujući nove suradnje.

Od Ibize Towna do San Antonija, dva najveća grada na otoku

Osim poznate platja Den Bosse gdje je centrala hotela i klubova za one najraspoloženije partijanere, obavezno valja istaknuti centar oldtown. Predivne uske uličice pune raznolikih shopova, restorana i barova koje vode do uspona i ulaza u gornji grad poznatog kao Dalt Vila. To je stari dio grada, nalazi se na vrhu brda, i predstavlja UNESCO-vu svjetsku baštinu. Osim labirinta uskih ulica, bijelih kuća s cvjetnim balkonima, sa zidina se pruža predivan pogled na marinu Botafoc, Platja den Bossu i Sredozemlje. Jednom godišnje se gore na platou organizira event povodom zatvaranja IMS-a i redovito nastupaju samo najpoznatija svjetska imena.

No, dok sam živio u centru Ibiza Towna, pravi paradoks doživio sam izlazeći navečer u grad. Naime, novouređena 600 metara duga riva Port d’Eivissa, oduvijek je bila „warm up“ baza gdje se more ljudi skupljalo po barovima i restoranima. Na terasama su DJ-evi zagrijavali atmosferu odakle se kasnije u kolonama taxija odlazilo u klubove. Posljednje 3 godine na ulicama i rivi može se čuti samo žamor ljudi jer je vjerovali ili ne glazba strogo zabranjena. Nostalgično je vidjeti još u nekim barovima ugrađeni mini Dj pult koji zjapi prazan ili služi kao stalaža i čeka neka bolja vremena.

Na drugoj strani otoka nešto drugačija priča

San Antonio nema neku starogradsku jezgru i arhitektonsku ljepotu, već je to totalno turistički grad nakrcan visokim hotelima u prvom redu do mora. Tu je isfurana sunset priča i sve uz more poredani su barovi u kojima drma muzika već od podne pa do ponoć poput Ocean Beacha, Bam-bu-ku, Ibiza Rocks itd. Lošija starana medalje je što zbog jeftinijih cijena i ponude, ovdje boravi drukčiji profil razuzdanih turista koji već od jutarnjih sati teturaju gradom u neprimjerenoj odjeći. Iako su na toj strani lokali i noćni klubovi koji nisu na razini očekivanja Ibize, izdvojiti ću dvije adrese koje su posebne, a i dalje nisu globalno popularne ili posjećene koliko zaslužuju.

Eden je diskoklub u samom gradu San Antoniu i pri ulasku kao da prelazite prag u svijet čarolije. Već na prvim koracima drukčije osjećate pulsirajuću energiju koja struji prostorom. Ubrzo postaje jasno i zašto, sound sistem ovog kluba je toliko kvalitetan i naštiman da kad vam sve frekvencije prostruje kroz tijelo, zaista glazbu doživite na nekoj višoj razini. Ništa manje nije loš ni light show i sa kapacitetom od 5,000 ljudi sasvim je jasno zašto je upravo taj klub odabrao Defected Records kao dom svojih evenata na Ibizi.

Odmah do njega nalazi se klub Es Paradis koji je atraktivnog oblika staklene piramide, podsjeća na pariški muzej Louvre no to je sve čime se može pohvaliti. Druga lokacija o kojoj sam pisao ranije legendarni je Pikes Ibiza. Ikonični hotel i zabavni kompleks smješten u blizini San A. ima bogatu i turbulentnu povijest, poznat po svojoj ekscentričnoj atmosferi i legendarnim zabavama zahvaljujući osnivaču, nedavno preminulom Tony Pikeu.

Pikes je posebno poznat po svojoj povezanosti s glazbenom scenom i tijekom godina bio je omiljeno odredište za mnoge poznate ličnosti poput Freddie Mercury, Grace Jones, Julio Iglesias itd. što je pridonijelo njegovoj reputaciji kao mjesta za zabavu. S parkinga se kroz prekrasan vrt okičen raznim umjetničkim figurama dolazi na vanjsku terasu na kojoj muzika svira do ponoći te se samo u nastavku ulazi u tzv. Klub koji je više nalik na nečiju tavernu u koju stane 100-ak ljudi, a visina stropa malo je više od vašeg dnevnog boravka. Ali kakva energija vlada u tim prostorijama, poseban je osjećaj.

U kutu prostorije stoji mali DJ pult, no svakom je DJ-u posebna čast ako dobije priliku da stane iza njega, pa je tako i veliki Fatboy Slim prosle godine na njemu odvrtio cijelo-noćni set. Kroz utrobu hotela i hodnike dolazi se na treći floor koji je također pod vedrim nebom sakriven u atriju kompleksa i spojen sa bazenom koji je stekao popularnost 80-ih kad je tamo snimao spot George Michael.

Pročitajte prvi dio kolumne “Ibiza – simbol slobode” ovdje.

Graffiti writer Kern uskoro otvara izložbu “10040” u AKC Medika

Svoju strast prema graffiti writingu koja se proteže kroz čitav život, odlučio je istaknuti svojom prvom izložbom u Galeriji Siva.

Foto: Vagabundler.com

10040
Naziv izložbe 10040 dolazi iz poštanskog broja kvarta na istoku grada. Pozitivne i negativne strane ulične svakodnevice, različite osobnosti kvartovskih stanovnika utjecali su na forme, oblike i stilove slova koje ovaj umjetnik pokazuje kroz graffite. Mješavina oštrih i blagih linija odraz je okoline i ambijenta u kojima se stil razvijao. Kako je ovo njegova prva izložba, umjetnik će se predstaviti upravo graffiti formom koja najbolje prikazuje sav skup elemenata koji su poslužili kao inspiracija za njegov rad i razvoj.

KERN
Kern je graffiti writer iz Zagreba koji sa svojim radom počinje 2007. godine. Nakon mnoštva išaranih i bačenih skica zbog nezadovoljstva krajnjim rezultatom te mijenjanja raznih imena i slova koja bi mu “najbolje” odgovarala, svoj prvi zid oslikava 2009. Od tada djeluje kao vrlo aktivan pojedinac na lokalnoj graffiti sceni. Trenutno je član dva crewa (PIE i FGU- kojeg je sam osnovao 2012.). Njegovi stilovi nerijetko definiraju oštre linije i klasičan graffiti stil usmjeren na samu formu slova, što je rezultat dugogodišnjeg praćenja zagrebačke grafiti scene, ali i njemačke, posebice berlinske. U svom kreativnom izražavanju inspiraciju uglavnom crpi iz okoline, ljudi različitih karaktera, ali i glazbe koja je neizostavan dio pri nastajanju svake skice ili zida.

Izložba je otvorena svaki dan od 17.00 – 20.00. sati i to do 3. travnja.

Foto: Mimi se prisjetio zadnjeg partya u kultnom Dvorcu Mikulići 2004.

Na današnji dan prije točno 20 godina (19.03.2004) prvi put sam nastupio pred živom publikom na ilegalnom party-u u Dvoru Mikulići. Bio je to ujedno i zadnji party u tom kultnom, nikad prežaljenom prostoru koji je oblikovao prve generacije zagrebačkih rejvera.

Na tom eventu koji smo zajedno organizirali su osim mene svirali Luka Baumann, Ganik @subliminal_tone i M.G. Aka Didulica, a kao glavni gost se iz daleke Švedske dopeljao Grovskopa aka @rivet040
Ostalo je povijest…

Mimija možete uhvatiti najčešće u Mastersu na različitim programskim večerima. Prošle godine je odvrtio na Sonusu, a ovoga ljeta najavljuje nastupe na Love International i Dekmantel Selectors festivalima. Svakako poslušajte set koji je nedavno objavio, a ovdje je i njegov chart iz siječnja 2024.

Elektronička glazba, urbana i alternativna kultura nisu bitne Porinu?

Održala se najveća i najvažnija hrvatska glazbena nagrada. Od nešto sitno iza 20 sati, na HRT se mogao pratiti prijenos Porina, no sami program i pretprijenos 31. po redu dodjele je krenuo u 17 sati.

S obzirom na broj kategorija, mjesta za dodjelu svih 35 nema na TV prijenosu, no svakako vrijedi istaknuti kako su alternativni, elektronički i urbani glazbenici “zaboravljeni”. Upravo glazbenim akterima koji dolaze iz tih “polja” nagrade su uručene pred sami početak TV prijenosa. Tako se primjerice na malim ekranima nije moglo vidjeti Vojka V i njegov tim pri preuzimanju prva dva (od ukupno četiri) osvojena Porina, repera Gršu i talentiranu Miach koji već neko vrijeme ozbiljno pariraju najvećim regionalnim glazbenim imenima kako na streaming servisima sa svojim milijunskim brojkama, tako i na samim top ljestvicama, ili pak Pocket Palmu koji su drugu godinu za redom osvojili nagradu za najbolji elektronički album.

Više od dva desetljeća najvažnija hrvatska glazbena nagrada je bila u okovima prošlosti te se tek 2021. udostojila priznati postojanje elektroničke glazbe, njene scene, kao i prateće industrije koja iz godine u godinu Hrvatskoj konstantno donosi veliku korist u brojnim granama. Usprkos tom “otkrivanju” prije nekoliko godina, elektronička glazba nije bitna Porinu. Možda je samo puka slučajnost što u rotaciji kategorija koje se predstavljaju na malim ekranima još nije došao red na elektroničku glazbu, a možda samo smatraju da akteri s elektroničke scene mogu biti zahvalni i za ovo malo pažnje što su dobili.

Svakako, elektronička glazba, ali i cijela alternativna te urbana glazba i kultura zaslužuju svoje mjesto u prime timeu na televiziji, a ne jeftine pokušaje glazbenih udruga da pokažu malo respekta što naposljetku ispadne pokazivanje “srednjeg prsta” cijeloj ovoj kulturi.

Ne smijemo zaboraviti da se upravo od elektroničke glazbe ubiru veliki novci i da je ona važan dio hrvatske kulturne i turističke ponude te umjesto da se “dio kolača vrati nazad u razvoj iste i naposlijetku drugih alternativnih scena, dolazi do konstantnog zanemarivanja i svojevrsnog gušenja nezavisne scene i njenih projekata i aktera.

Vojko V obilježio večer s četiri osvojena kipića

U kategoriji “Najbolji album elektroničke glazbe” gdje je bio nominiran i Petar Dundov, Porin je osvojila grupa Pocket Palma za album „III“, a glazbeni producenti iza albuma su: Anja Papa, Luka Vidović i Bruno Žabek.

Čak četiri od pet mogućih Porina, osvojio je Vojko V i njegov tim. Splitski reper, kući se vraća s nagradama u kategorijama: “Najbolji video broj” uz pomoć redatelja Rine Barbira, “Najbolje likovno oblikovanje” zajedno s autorom Vinkom Pelicarićem, “Najbolji album hip-hop glazbe” kojeg je skladao uz VRH-a i Lockrooma, a uspješnu večer je zaključio s nagradom za “Album godine” za njegov drugi solo album “Dvojko“.

Vrijedi spomenuti i da su pjevačica Miach i reper Grše dobitnici Porina za “Najbolju vokalnu suradnju” zahvaljujući njihovoj elektro-pop pjesmi “Led“.

Prijetnja tornada, pa gromovi, kiša i jaki vjetrovi prekinuli prvu večer Ultre u Miamiu

Ultra Music Festival koji se održava u Bayfront Parku u Miamiju od petka 22. ožujka do nedjelje 24. – započeo je jučer prvi dan uz upozorenja na grmljavinske oluje, obilne kiše i jake vjetrove u regiji južne Floride.

Uoči festivala, partijanerima je savjetovano da ponesu kabanice i čizme (ali ne i kišobrane). Ultra je također potaknula posjetitelje festivala da pošalju poruku ULTRA na broj 48477 kako bi u stvarnom vremenu primali sigurnosne informacije. Nastupi su se odvijali prema planu do oko 21:00 EDT, kada je Ultra izdala izjavu u kojoj je pisalo: “Radi vaše sigurnosti, Ultra Friday se privremeno gasi. Molim vas, sada mirno napustite park.

Hardwell, koji je trebao nastupiti na glavnoj pozornici festivala, podijelio je objavu na X , izražavajući svoje razočaranje što je morao otkazati nastup. Napisao je: “Trenutno plačem, 3 mjeseca rada ekipe i mene. Vau…

Oko 23:30 EDT, Ultra je podijelila još jednu izjavu, uvjeravajući obožavatelje da se festival ipak planira održati u subotu unatoč lošem vremenu. Pisalo je: “Ovdje je još uvijek loše vrijeme. Radujemo se što ćemo vas vidjeti sutra!

Kako doznajemo od lokalnih medija, prijetio je i tornado zbog kojeg je privremeno bila zatvorena i Međunarodna zračna luka u Miamiu. Dobre vijesti su, da se festival danas nastavlja prema planu od 16 sati po lokalnom vremenu odnosno 21h po našem, a live stream pratite u nastavku.

https://www.youtube.com/watch?v=dRD1yED66dg