Ove jeseni, točnije 5. listopada, u zagrebačkom klubu Depo održati će se drugo izdanje D’n’B Uniteda, najvećeg okupljanja drum ‘n’ bass scene u Hrvatskoj. Nakon prošlogodišnje premijerne epizode na kojoj je sudjelovalo preko 70 izvođačica i izvođača, ove godine organizatori proširuju ponudu, pa tako uz glazbeni program pripremaju i brojne radionice.
Ovogodišnji D’n’B United nudi tri radionice:
– radionica glazbene produkcije koju će voditi Minimalist, nagrađivani producent i DJ iz osječkog kolektiva Koturaljke – DJ radionica pod vodstvom BonTonija, turntablista iz zagrebačkog Groove Playaz kolektiva – radionica za organizaciju evenata koju će voditi Zmayo, organizator Pistolera, jednog od najdugovječnijih partyja u Hrvatskoj * Svi sudionici radionica će na poklon dobiti i limitiranu D’n’B United majicu kratkih rukava, koju neće biti moguće kupiti u slobodnoj prodaji.
Trenutno su u tijeku prijave za izvođačice i izvođače koje traju do 15. kolovoza, a svi zainteresirani se mogu prijaviti putem ovog linka.
Ograničen broj ranoptičjih ulaznica za party (10€), kao i za party + radionice (20€) je u prodaji do 5. rujna (ili isteka zaliha) kada će se objaviti kompletan popis izvođača. Pretprodajna cijena rase zatim na 15€ za party ili 30€ za party i radionice, a u slučaju da ostane ulaznica bit će ih dostupno na ulazu za 20€ te 40€ za party i radionice. Ulaznice su dostupne kroz sustav Core-event.
David Morales – DJ, producent, remikser i vlasnik Grammya za rad s Frankijem Knucklesom tvrdi i dan danas “bio je jedan od najboljih trenutaka i najvećih utjecaja u životu“.
Uoči večerašnjeg nastupa u Aurori gdje će proslaviti rođendan i odvrtiti do jutra, izdvojili smo najbolje iz njegovih intervjua na našem portalu. Za Warm Up je zadužen Bakula jr. Ulaznice za nastup Moralesa možete uzeti na Adriaticketu, ili večeras na blagajni kluba.
Rad s Frankiem je bio jedan od najboljih trenutaka i najvećih utjecaja u mom životu. Zajedno smo stvarali magiju u studiju i i zvan njega. Zajedno smo stvorili i fenomenalan brand DEF MIX.
Toliko dugo ste na sceni, što vas još drži motiviranim za nastupe, turneje, studio i produkciju?
Jednostavno ovo je cijeli moj život i volim ga. Nikad nisam ovo radio da budem poznat, već jer volim glazbu tako da me to drži aktivnim DJ-om već 50 godina!
Često znate spomenuti da niste fan kratkih setova…?
Dolazim iz vremena kada je DJ svirao cijelu noć, što znači da si morao imati glazbe i biti spreman za set od 6 do 8 sati. To je jedini način da se eksperimentira i ispriča priča.
Miljenik ste publike “stare garde” hrvatske elektroničke scene, ali i cijele regije. Imate li možda neko sjećanje, anegdotu kada ste vamo nastupali među prvim putevima?
Volim Hrvatsku i nastupati u njoj! Prvi put sam svirao odmah nakon vašeg rata, tada klubovi nisu praktički ni radili. Gaža je bila na otvorenom sa sound systemom kojeg su doveli samo radi mene. Nakon toga sam 10 godina nastupao u Primoštenu u Aurori gdje mi je bilo odlično. Vrhunski razglas, setovi od 8-9 sati i nekoliko tisuća partijanera na jednom mjestu gdje je house zvuk samo bio bitan. Odlična vremena su bila to na kraju 90-ih, početkom 00-ih.
Top 10 Moralesovih remiksa:
De La Soul – A Roller Skating Jam Named “Saturdays”
Moralesova interpretacija hip-hop trija De La Soul, obrada stvari s njihovog najuspješnijeg albuma.
Luciano – Esperanza
Novija i na momente nešto mračnija interpretacija kultnog hita kojeg je Morales napravio s Lucianom.
Sade – Shelter Me
Senzualnoj divi Morales je itekako dodao ritma.
Mariah Carey – My All
Moralesove suradnje s Carey su bile vrlo intenzivne i bio ih je priličan broj. U ovom je slučaju David na njenu stvar dodao snažni bas i, kako je sam to opisao, napravio klasični klupski miks.
Janet Jackson – Got Til It’s Gone
Remix kojeg je David napravio skupa sa svojim velikim prijateljem Frankiejem Knucklesom, s kojim je osnovao Def Records.
Michael Jackson – Love Never Felt So Good
Morales je fan cijele obitelji Jackson, a upravo je ova Michaelova pjesma (objavljena posthumno) bila prva stvar koju je David prvu remixirao nakon što je umro Knuckles.
Gloria Estefan – Oye Mi Canto
Inspirirala ga je i Gloria, pa je obradio cijeli niz njezinih pjesama.
Maja Ceh poznatija kao Glia je slovenska DJ-ica i producentica, kao i jedna od pokretačica Mozaix Collectivea te Sugar Factoryja. Svoje prve glazbene korake je napravila u Sloveniji, a zatim se preselila u Berlin na studij gdje je krenula u ozbiljnije glazbene vode.
Ovog ljeta, Glia se po treći put vraća na Sonus festival na plaži Zrće koji će se održati od 18. do 22. kolovoza, a upravo ususret njenom povratku na Jadransku obalu smo porazgovarali o njenim glazbeni počecima, zvuku, životu u Berlinu i samom nastupu na Sonusu.
Bok Glia! Kako si? Kako ti ljeto zasad prolazi?
Pozdrav! Do sada ljeto je bilo jako dobro. Uvijek se osjećam kao da se život događa tijekom ljeta. Imala sam vrlo zaposlenu zimu sa svrikama, tako da se ljeti festivali i gaže dođu kao pozitivni povjetarac!
Rođena si u Sloveniji, svoje prve korake u karijeri si upravo tamo napravila. Tko su ti bili uzori u odrastanju i prvim danima karijere? Jesu li to možda tvoju sunarodnjaci, pioniri scene Umek ili Valentino Kanzyani ili pak neko drugi?
Rođena sam i odrasla nedaleko od Maribora. Rođena sam 90-ih, tako da je velik utjecaj na mene imao dolazak interneta u moje selo i otkrivanje YouTubea. Kada sam imala 9 godina, sjećam se da sam stalno gledala Tiestove setove sa Sensation Whitea, i u tom trenutku je on meni bio najveća inspiracija. Generalno, ta generacija DJ-eva je imala veliki utjecaj na mene da se zainteresiram za DJ-ing i produkciju. Glazba me jednostavno osvojila i od nje nisam nikako mogla pobjeći. Na mene su ostavili utjecaj i Underworld, The Prodigy, Deadmau5 i Fatboy Slim. Umek je definitivno imao velik utjecaj na cijelu moju generaciju sa svojom ikonskim trakama “Carbon Occasions” i “Posing as Me”. Ove trake su se vrtjele na televiziji, koristile u reklamama i ostavile veliki trag kod tadašnje mladeži.
Sada si ponovno s adresom u Berlinu. Što te je potaklu na selibu u glavni grad Njemačke? Kako izgleda život nadolazećeg umjetnika u Berlinu koji si želi stvoriti karijeru u elektroničkoj glazbi?
Prvi put sam došla u Berlin 2016. godine kako bi studirala audio produkciju. Tamo sam završila svoj prediplomski studij. Zatim je došao COVID i ja sam se preselila u Lisabon. Portugal je tada bila jedina lokacija gdje sam mogla dobiti gaže i nisam htjela izgubiti momentum u karijeri. Vratila sam se u Berlin prošlog studenog. Osjećaj koji ovaj grad pruža je neusporediv s bilo čim što sam doživijela negdje drugdje. Berlin je grad u kojem možete otići na piće s prijateljima i upoznati 20 ljudi koji se također bave glazbom. Nadalje, grad nudi mnogo mogućnosti za umrežavanje s relevantnim ljudima. Osim toga, grad diše i živi za elektroničku glazbu i ima vrlo utjecajnu scenu. Dobivanje gaža, biti konzistentan u produkciji glazbe uopće nije teško, pogotovo kada si povezan s pravim kolektivima.
Kako bi opisala svoj zvuk nekome tko te još nije imao prilike poslušati dok sviraš?
Kada sviram, moj cilj je stvoriti intezivnu, ali i intimnu atmosferu, koja će otvoriti srca publike i na kraju seta zatvoriti. Volim voditi publiku kroz različite pozitivne trenutke. Svoj bih zvuk opisala kao intenzivan, tribalan i groovy, s prizvukom old-school pjesama koje sve povezuju i podižu. Moja produkcija je na taj način malo drugačija. Teško mi je ostati unutar jednog žanra, a ne želim se ograničavati. Uvelike koristim analogne sintisajzere i često uključujem svoj glas. Pustim svoju kreativnost da slobodno teče, što je rezultiralo zvukom koji se može kategorizirati kao techno s naznakama duba, groovea, breakbeata i hard-driving elemenata.
Nedavno si objavila i svoj novi EP “Virgo Psycho”. Možeš li nam reći nešto više o njemu?
Kada produciram EP-jeve ili albume, oni uvijek odražavaju stanje mog duha i uma tijekom nekog određenog razdoblja. “Virgo Psycho” je produciran za vrijeme jednog mog ludog perioda života. Izašla sam iz duge veze, vratila sam se u Berlin i moj se cijeli svijet vrtio oko znatiželje i avanture. Prepustila sam se kreativnosti apsolutno, što se mislim i čuje u samim pjesmama. Mala anegdota, sestra i ja smo upale u “astrološku sektu” stoga i sam naziv EP-ja aludira na to – Virgo (djevica) kao rođenje u rujnu, a psycho jer je bilo lud period vremena.
Jedna si od osnivačica Mozaix Collectivea koji je već odradio nekoliko događaja u Ljubljani, a spremate još nekoliko njih za jesen. Što nam možeš reći o svome novom projektu?
U Sloveniji imamo nekoliko zanimljivih projekata i kolektiva koji daju život različitim žanrovima i partyjima. Međutim, naša scena je jako mala, jer mi smo općenito mala sredina. Osjetili smo potrebu uvesti više otvorenosti na partyjima, prihvatiti istomišljenike koji su tu da poštuju druge i da se dobro zabave. Pripremamo lineupove s umjetnicima kojima se divimo, a ne koji samo posjeduju komponentu mračnog techna koja je popularna već nekoliko godina u stilu lanci, mračna odjeća i ozbiljna lica. Željeli smo dovesti malo pozitive na scenu. Tako da izvođači koje pozivamo da sviraju na našim događajima su oni koje poštujemo te se ugledamo na njih. Oni imaju dobru glazbenu produkciju i jedinstvenu selekciju. Htjeli smo biti poput proljeća – svježi, novi, čvrsti i rascvjetani.
Ovog ljeta se po treći put vraćaš na Sonus. Što sviranje na Sonusu znači za tebe? Imaš li neku uspomenu na svoje prijašnje nastupe?
Sviranje na Sonusu je uvijek bila velika privilegija. Sretna sam što imam priliku svirati po treći put na njemu. Cijenim našu suradnju i osjećam da nema ograničenja kada je riječ o kreativnom procesu DJ-a. Mnogo puta, DJ-evi su gurnuti u različite okvire kako bi impresionirali publiku. Sonus predstavlja ono što Berlin meni predstavlja – to je prostor u kojem umjetnici mogu slobodno ponuditi novu glazbu i iskustva publici, i oni su tu zbog toga! Svaka godina je jedinstvena na svoj način. Za mene, Sonus se najbolje odnosi s izvođačima što sam dosad iskusila. Ovo postavlja potpuno novi standard i daje povjerenje te vjeru u manje glazbenike poput mene.
Ovog ljeta na Sonusu otvaraš večer i zagrijavaš floor za Lee Ann Roberts, Claru Cuve, Indiru Paganotto, i Saru Landry. Imaš li već ideju kako će tvoj set izgledati?
Sretna sam što imam prilike svirati pored takvih imena. Iako ja imam nešto drugačiji zvuk od cura s kojima ću dijeliti pult, ja ću se potruditi da stvorim nešto što ima smisla. Definitivno možete očekivati ljetne groove beatove s mnogo driving ritma, gospel vokala i utjecaja Detroita. Jako se radujem svom setu. Na samom festivalu sam već svirala u Kalypsu, tako da razumijem prostor kluba i znam što može proći tijekom moja dva sata za pultom. Pripreme su već krenule jer testiram neke od najboljih traka koje imam u svojoj selekciji na gažama prije Sonusa.
Regionalne ulaznice za Sonus potražite na web stranici organizatora, dok su kompletan raspored nastupa i satnica dostupni ovdje.
Festivalski line up predvodili su Umek, Paolo Barbato, Space Motion te veliki broj domaćih i regionalnih DJa koje je predvodio sam organizator Inis. Moramo napomenuti kako se festival održao na Gradskoj Otoci u srcu Bihaća.
Zagrebački Future Scope i splitski Roots udružuju snage i sele se na Jadransku obalu, točnije u dubrovački klub Lazareti. U subotu 10. kolovoza, Lazareti će ugostiti brzorastućeg producenta i DJ-a, Christiana Crakena koji je već nekoliko puta zapalio hrvatsku publiku sa svojim dinamičnim setom. Uz rado viđenog bugarskog gosta za pultom će se još naći i DJ Jock, Shipe, Flora & Dotur te ČX.
Christian Craken je brzorastući DJ i producent iz Bugarske, koji je već osvojio publiku u Hrvatskoj u nekoliko navrata. Craken je poznat po svojoj sposobnosti da podigne atmosferu do usijanja svojim dinamičnim setovima i originalnom produkcijom. Isto tako, kao vlasnik izdavačke kuće Phobia, etablirano je ime na underground sceni. Njegove trake mogu se čuti na renomiranim labelima poput Senso Sounds, Jannowitz Records i Dark Face Recordings
Future Scope i Roots osim što spremaju “ples za pamćenje” kako kažu, pripremaju i vizualni pristup uz led screenove, lasere, laser barove, svjetlosne tube i ostale stvari koji će podići event na svjetsku razinu.
Mo:Dem festival je još jednom okupio više tisuća poklonika psihodelične glazbe i kulture koji će uz preko 200 DJ-eva neprestano plesati do kraja tjedna na tri pozornice – The Hive, The Swamp i The Seed.
foto: Transformational Eye (@awtransform)
Ovogodišnje festivalsko izdanje donosi neke promjene, poput novog dizajna The Swamppozornice te novih poboljšanih razglasa. Osim toga, proteklih godina bi se trebalo čekati nešto duže da iz dubine psihodelične šume stignu prve fotografije i video snimke, no ove godine su one već stigle nedugo nakon samog otvaranja festivala.
Jedan od službenih fotografa ovogodišnjeg izdanja Mo:Dem festivala koji se krije pod pseudonimom Transformational Eye je objavio prve fotografije s otvaranja.
foto: Transformational Eye (@awtransform)
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional
Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.