Skip to main content

Fotogalerija s nastupa John Digweeda u Boogaloo

Sinonim progressive house zvuka i ikona koja je imala prilike raditi na kultnim kompilacijama Renaissance, Global Underground, Northern Exposure, Communicate i Bedrock.

Njegov set ipak u posljednje vrijeme je eklektičan jer varira od downtempa pa sve do techna. Za pultom su mu se pridružili Lemon, DJ Jock i Neroa.

U Boogaloo nas 16.03 čeka Lalita Kali, potom 22.03. plešemo uz Roots, pa slijedi malo plesa za ljubitelje disco kulture uz Zagreb Disco Fever 06.04. Spomenimo i to da Future Scope priprema veliku feštu na Jarunu krajem svibnja uz Zagreb Music Fest. Centralni događaj za partijanere je 31.05. kada stiže Boris Brejcha.

Forestation: “I dalje ponosno bez vladara, sponzora i generalnih pokrovitelja“

Jer, kako kažu, sve se prepreke lakše savladaju kada se okupe prijatelji motivirani ljubavlju prema glazbi. Tako će ove subote na Solar Light teaser partiju u zagrebačkom Željezničaru razveseliti publiku gostima iz Italije i cjelonoćnim full-on psytranceom. Krajem ljeta najavljuju i povratak u prirodu, koja ipak najbolje prenosi njihovu viziju glazbenog događaja.

Tko čini Forestation dream team? 

Kolektiv je sastavljen od prijatelja iz raznih dijelova Hrvatske koji dijele ljubav prema undergroundu i prirodi. Nas par je zaduženo za organizaciju i logistiku, ali iza sebe imamo cijelu flotu prijatelja, suboraca i suradnika koji nam pomažu na sve moguće načine. 

Tu je i nekoliko resident DJ-a koji predstavljaju kolektiv kada nastupaju negdje, a sve su nam to dugogodišnji prijatelji tako da su i oni također neizostavni dio tima.

Već smo čuli o tome da je projekt nastao spontano, manji partiji za poznanike počeli su privlačiti posjetitelje iz raznih dijelova svijeta. No, što je ta promjena značila u smislu birokracije i financija? Jesu li postojale poteškoće pri prijelazu na takvu, ‘formalniju’, organizaciju?

Značila je više birokracije i više financija :). Troškovi naravno rastu sa visinom produkcije, a nikako ne pomaže ni trenutna inflacija, ali  volje još uvijek imamo te nam je ova cijela priča i dalje hobi i želja da ljudima predstavimo alternativni poligon za izražavanje i doživljavanje nečeg van uobičajenog. Nijedna prepreka nije nepremostiva, pogotovo uz ovakvu priču koja na neki način ispunjava samu sebe, samodostatno, i dalje ponosno bez vladara, sponzora i generalnih pokrovitelja.

Prvi javni parti održan je 2018., a već 2019. i prvi festival. Kakve je sve događaje od tada Forestation organizirao? Koje žanrove ste obuhvatili?

Festivalu su prethodila 3 javna partija, a od tada smo organizirali dvadesetak indoor i outdoor evenata koji su obuhvatili razne žanrove. Pošto smo također obožavatelji dub, reggae te drum’n’bass glazbe, i ona je bila dio nekih partija, što privatnih, što javnih. No, najviše evenata se doticalo full-on, forest i dark psytrance-a koje preferiramo. Bilo je tu svega, od velikih open air partija sa internacionalnim gostima, dvodnevnog festivala u Kutini pa do suradnje sa Cultiva festivalom, prvim cannabis expo sajmom u ovom dijelu Europe.

Koga biste istaknuli kao perspektivna imena psytrance scene?

Što se tiče hrvatske scene, istaknuli bi prvo svog prijatelja i člana Forestationa, Aleksandra Bjelobrka koji paralelno radi psytrance (Acies Noctis) i dub (DinariDub) produkciju te Innoxiu, producenta iz Osijeka koji je u brzom roku osvojio publiku svojom vrhunskom glazbom. Moramo spomenuti i ovogodišnjeg dobitnika Ambasadorove nagrade za najboljeg DJ-a, Klaadu, koji je svojim trudom došao i do Ozora festivala na kojem nastupa ove godine. Ponosni smo i na svog člana Zdenu koji je nedavno potpisao za Patronus Records te sprema kompilaciju koja izlazi uskoro!

Kakav zvuk i kakvo iskustvo nastojite prenijeti publici svojim partijima?

Outdoor je naša ljubav i generalni viši cilj. Smisao i želja je da ekipa doživi slobodu šume i prostora u kojem se zvuk ne odbija, nagomilava i distorzira unutar 4 zagušljiva zida. Da osjetite taj spoj zvuka atmosferične visoke tehnologije i digitalne budućnosti koju istovremeno uzemljava prastara analogna priroda. Sve to uz ples i čist zrak i vrijeme staje. 

To je nešto što želimo prenijeti, ali zadovoljni smo i ako im samo omogućimo da se odmore od svakodnevnog života u betonu, malo izađu iz matrice, spoje sami sa sobom te zabave i upoznaju nekog novog i sličnog sebi 🙂

foto: Yantar

Što se tiče zvuka, trudimo se iz partija u parti podizati produkciju samog eventa te publici predstaviti moderni, novi psytrance. Iz tog razloga svaki event pokušavamo imati bar jednog producenta, što stranog, što domaćeg, da predstavi publici svoj zvuk. Pošto preferiramo full-on i forest psytrance, većina naših partija se vrti oko tih žanrova. Tako će biti i u subotu gdje nas čeka full-on poslastica kroz cijelu noć!

Također, bitna stavka partija su dekoracije i vizualni aspekt tako da i tome pridajemo veliku važnost. U Hrvatskoj nema puno ekipa koje se bave dekoracijama za psytrance evente tako da nas veseli trenutna kolaboracija sa talijanskim Tribes Deco. U planu su i vlastite dekoracije u budućnosti, no za to će trebati malo vremena.

foto: Heidi Samardžić

Uskoro se bliži Solar Light promo party u Željezničaru. Ako se ne varam, riječ je o psytrance festivalu koji se održava u Italiji. Možete li nam više reći o tome i svojim gostima 16. ožujka?

Radi se o relativno novom festivalu koji se održava u Italiji i dijeli organizatore s Fantasia festivalom. Do kolaboracije je došlo preko ekipe iz Tribes Deco sa kojima smo surađivali prošle godine na svojim open-air partijima. Uvijek smo otvoreni za suradnju i želimo proširiti vidike publici na neke manje razvikane festivale koji se događaju u njihovoj blizini tako da je ova suradnja došla prirodno.

Glavni gost je Fog, suoosnivač i label manager talijanskog Looney Moon Recordsa, trenutno jedne od najpoznatijih diskografskih kuća koja prati moderne trendove full-on psytrance glazbe te svako malo izađe sa nekim novim odličnim izdanjem. Jedini koji će publici predstaviti svoju glazbu i nastupiti u live act izdanju je Dayalix koji se nedavno priključio vrlo perspektivnom i kvalitetnom labelu – SquareLab musicu. Naravno, dolaze nam i organizatori Solar Light festivala, Orion i Daniele koji pripremaju posebne setove kako bi približili zvuk sa pozornica svojeg festivala. Party otvara Daniele, a zatvara naš resident Atomic Hive.

Scenografiju i video mapiranje odraditi će Tribes Deco sa novim dekoracijama, klub će preobraziti u maestralno svetište, psihodeličnu katedralu najvišeg reda. Ozvučenje klasika, Rudy`s Soundsystem. Party traje od 22 do 7, a cijena upada je 15€. Nema pretprodaje, a ulaznice je moguće kupiti samo na upadu kluba.

Kakvi su planovi za ostatak godine?

U planu imamo dugo iščekivani povratak u šumu. Ukazala nam se nova adekvatna lokacija tako da nas u ostatku godine čeka dosta odricanja, radova na zemlji, građevinarstvu te novom umjetničkom identitetu. Planiramo dvodnevni open air event u kolaboraciji sa Egzoterra kolektivom iz Karlovca. Shvatili smo da imamo iste ciljeve i vrlo dobro se povezali na više razina s njima te zajedno odlučili napraviti jedan ozbiljniji outdoor projekt. Radi se o kraju kolovoza (23.-25.).  Lokacija će zasad ostati tajnom, a više informacija o tome uskoro na našim društvenim mrežama. Vidimo se u Željezničaru u subotu!

30 godina na sceni – Dalton Trance Teleport

Dalton Trance Teleport ove godine slavi punih trideset godina na glazbenoj sceni. Karijera prožeta sinergijom predanosti, ljubavi prema glazbi i poštovanjem prema publici razvijala se od skromnih početaka, kada je trebalo srušiti predrasude i proširiti novi zvuk do današnjih svjetski poznatih i masovno posjećenih festivala.

Glazba za dušu

Poznat svima na domaćoj sceni elektroničke glazbe kao producent i DJ jasno usmjerenih, angažiranih i aktivističkih stavova Dalton svoja uvjerenja živi kako u glazbi, tako i u stvarnosti. “Svi opisuju moju glazbu kao ethnic tribal, odnosno plemenski etno protkan melodijama Bliskog istoka” kaže Deda, kako svi na domaćoj sceni zovu Daltona. A tako i jest, sva su četiri studijska albuma Idea, Oriental Chillstronomy, Bazzar i Mysteries put kroz svijet ideja i povezanosti čovjeka s prirodom i svojim korijenima. “Živimo u nekom jurećem svijetu, čini se da svi žure odrasti, trče za zaradom, pokušavaju zadovoljiti nametnute stereotipe o tome kako bi život trebao izgledati. Žalosno je što čovjek pritom izgubi moć da pronalazi ljepotu u samom tom putu, u toj avanturi koja i jest život. Meni je glazba i utočište i cilj i putovanje, a publika to prepoznaje i cijeni.

Dalton priprema peti studijski albumTrianta” na kojem će biti nekoliko gostujućih glazbenika. Uz kolege i publiku, brojni organizatori i glazbeni izdavači tijekom godina prate i podržavaju Daltonov izvoran pristup glazbi. Objavljuje izdanja u njemačkim kućama Blue Tunes Chillout i Galama Records, ruskom Mystic Sound Recordsu, engleskom Tandava Records, a sa svojim singlovima tjednima je u top ljestvicama slušanja na Beatportu i Souncloudu. “Naravno da osluškujem publiku tijekom nastupa, osjećam glazbu koja im u tom trenutku treba i pritom zajedno uživamo, ali kad stvaram svoje pjesme, tada ne podilazim komercijalnim trendovima. To me ne zanima, nije mi cilj prodati dušu, nego baš je zadovoljiti – to je meni glazba, glazba za dušu.”

Dalton je dobio dvije domaće glazbene nagrade Ambasador i to 2022. za ambijentalno izdanje godine i 2017. za najboljeg psy DJ-a, a 2020. pri vrhu je dviju ljestvica svjetskog Psybient.org i to za najboljeg downtempo DJ-a i downtempo izdanja.

Uvijek vjeran sebi

Svi koji prate elektroničku glazbu čuli su, a oni sretniji i bili, na festivalima poput švicarskih One Love, Shankra ili Fata Morgana te SanDance u Beirutu, a Dalton je svirao na tim i brojnim drugim festivalima i klubovima diljem svijeta. “Posebno sam sretan zbog dugogodišnje suradnje s No Name Production, kolektivom iz Züricha i Bunker clubom iz Graza, a tu je i super ekipa iz Tigullio cluba s Malte i NJay sound. Uvijek rado idem u Beirut i tamo imam baš dobre i drage prijatelje. Naravno da pratim što se događa na Bliskom istoku i mislim da ne smijemo biti tek puki promatrači. To što podržavam Libanon ili Palestinu, zasigurno mi je zatvorilo neka vrata, primjerice ona za Izrael. I meni je to u redu, mislim da čovjek ne smije sagibati leđa i pristajati na kompromise koji nisu u skladu s njegovim uvjerenjima. A ta bismo uvjerenja i neka moralna načela svi trebali imati. Po tome cijenim ljude i vjerujem da publika prepoznaje tu moju dosljednost.” objašnjava Deda koji je nedavno napravio remix svojeg singla Gaza kao podršku svojoj publici i prijateljima.

Zanimljiva je činjenica da Dalton nema menadžera, PR agenciju ili nešto slično, nego sve radi sam. Kaže da je upravo u tome ljepota: od prvih kontakata do nastupa, organizatori komuniciraju izravno s njim, a pritom obje strane oblikuju svoj doživljaj. Dugogodišnje iskustvo omogućuje mu da razlikuje dobre organizatore od onih koji su previše neozbiljni ili neiskusni, a ove potonje često i rado savjetuje pa tako stvara mrežu kontakata na kojoj mu mnogi kolege mogu pozavidjeti. “S godinama sam stekao i dobre suradnike i dobre prijatelje, a to je rijetkost u tom našem poslu. Ima na sceni puno licemjerja, lažne podrške i sveg tog jala, ali ne okružujem se takvima. Stvarno vjerujem da nas određuju naši postupci i pokušavam širiti dobru energiju i kroz glazbu i kroz druženje na partyjima.” kaže Dalton koji je baš i poznat po tome što se nakon seta druži s publikom nastavljajući širenje dobrog vibea.

Prvih trideset

Trideset godina prošlo je od 24. ožujka 1994. kad je Dalton pri put nastupio na partyju elektroničke glazbe i kaže da je već tada znao da je to njegov put. Nije bilo lako seliti iz Srbije u Grčku i, naposljetku, u Hrvatsku, ali na tom putu nije bio sam. “Brat blizanac Deja i ja zajedno smo planirali, nastupali i uživali. Zvali su nas Dalton brothers i nakon njegove smrti mislio sam da je gotovo s glazbom. Međutim, u Hrvatskoj imam veliku podršku supruge, a posebno mi je zadovoljstvo što se ta ljubav prema glazbi prenijela i na našeg sina, koji je već nekoliko puta nastupao sa mnom i ima taj prirodni talent za glazbu i publiku, a slijedi nam i ljetni nastup u beach baru Pu-Pu u podnožju Olimpa u Grčkoj.” kaže Dalton čija ljubav prema glazbi ne blijedi nakon trideset godina, naprotiv, i dalje pronalazi inspiraciju i radost u stvaranju.

Mi ćemo svakako i dalje pratiti uspjehe našeg Dede Daltona i želimo mu puno uspjeha u sljedećih trideset godina stvaranja priče o ljubavi prema glazbi, predanosti i traganju za ljepotom zvuka i života!

Isplanirajte putovanje u magično kraljevstvo Agartha! Ulaznice za drugo izdanje Gates of Agartha su u prodaji

Drugo izdanje Gates of Agartha je na rasporedu od 7. do 9. lipnja, a kao i prošle godine – mjesto radnje je antički kamenolom Cave Romane u istarskom Vinkuranu. Glazbena odiseja koju su stvorili američki brend elektroničke glazbe Gate zajedno s BSH eventsom i ove godine priprema lineup s traženim imenima sa scene koja će naknadno biti predstavljena.

Debi Gates of Agarthe u Hrvatskoj su obilježili setovi Marca Carole, Josepha Capriatija, Dennisa Cruza, Damiana Lazarusa, Economista, Chrisa Stussyja koji su nastupili na spektakularnoj pozornici širokoj 17 metara, a visokoj 32 metra koliki je i sami prirodni zid antičkog kamenoloma.

Prve ulaznice za Gates of Agartha su dostupne kroz sustav Entrio.

Berlinska techno kultura službeno postala dijelom UNESCO-ovog popisa kulturne baštine

Berlinska techno kultura dobila je status UNESCO-ve nematerijalne kulturne baštine (ICH) u onome što je Clubcommission opisao kao “još jednu prekretnicu” za svjetski poznatu klupsku scenu njemačkog glavnog grada.

Već više od desetljeća traje kampanja da se berlinska techno kultura doda na UNESCO-ov popis, a sretnu vijest su objavili glavni akteri u lobiranju Rave the Planet, predvođeni tvorcem Love Paradea Dr. Motteom i vodeći ljudi berlinskog noćnog života koji stoje iza udruge Clubcommission.

“Čestitamo svim kulturnim stvarateljima koji su oblikovali i pridonijeli berlinskoj techno kulturi” poručili su iz Rave the Planeta te dodali “Posebno hvala stručnom odboru za nematerijalnu kulturnu baštinu pri njemačkoj komisiji u UNESCO-u! ​​Ovo je velika prekretnica za cijelu kulturu.”

Sama ideja za uvrštavanje berlinske techno scene i kulture na UNESCO-ov popis kulturne baštine je nastala prije više od deset godina od strane matematičara i muzikologa Hansa Cousta. Kroz godine, ideja je prepoznata od sve većeg broja aktera berlinske scene, da bi naposlijetku Rave the Planet predvođen Dr. Motteom podnio službenu prijavu UNESCO-u u studenom 2022.

Eddy Ramich: “Naš pristup, klupski program i festival promjenili su glazbenu sliku u Zagrebu i šire”

Kad se danas osvrneš na proteklih 25 godina, kakve te emocije obuzmu?

Nisam nešto po naravi nostalgičan pa mi je teško pričati o emocijama vezano za nešto što se pokrenulo prije 25 godina. Znam samo da je tada naš pristup, klupski program i festival promjenio glazbenu sliku u Zagrebu i šire. Uglavnom lijep je osjećaj imati, da znaš da si nečime utjecao pozitivno na ljude.

Kako je počela cijela priča s Kontrapunktom?

U to vrijeme smo Dus i ja radili puno glazbe, a i sve više se sviralo van Hrvatske. Iz tog razloga smo imali potrebu imat svoju večer u našem gradu. Nedjelja nam je bila najidealnija jer nam se nije kosila sa ostalim nastupima i znali smo da smo uvijek u nedjelju tu.

Koja je bila koncepcija programa?

Bilo je tu svakakvih nama u glavi koncepcija i filozofija. Danas ću reći samo da je jedini koncept bio da puštamo glazbu koja se nama sviđa ili je bila nama zanimljiva i da to također bude plesačima zanimljivo na plesnom podiju.

Kontrapunkt su pohodila tada velika imena scene. Koja gostovanja posebno pamtiš?

Svako gostovanje je bilo posebno. Vjerovatno se puno toga više ni ne sjećam. Sigurno je jedan od najjačih trenutaka kad je nestala struja i da su nastavili svirat dalje i ljudi nastavili dalje slaviti i kad se vratila struja mislim da je u tom trenutku eksplodirao cijeli Jarun. Naravno nastupi Azymutha i Soil and Pimp Sessions su mi ostali duboko u srcu urezani.

Je li tada bilo lakše dovoditi tako velika imena nego danas?

Ne, danas je puno lakše dovodit izvodače.

Što bi rekao koja je najveća ostavština Kontrapunkta?

Teško mi je iz mog kuta reći što je ostavstina Kontrapunkta. To je na drugima da o tome iznose mišljenja.

Danas živiš u Berlinu i rjeđe te vidimo i slušamo. Čime se danas baviš na području glazbe, ali i inače?Koliko često i gdje nastupaš?

Trenutno radim vrlo opušteno na albumu. Imam u ekipi super glazbenike koji su ujedno i moji prijatelji. Osim glazbe sam aktivan u vinskom svijetu kao savjetnik, te naravno moj glavni fokus je biti roditelj. Svirkanje u Berlinu kojih dva puta mjesečno, te meni najomiljenija mjesta za sviranje su mi Heidegluehen, Sisyphos, Paloma, itd

Je li bolji život u Berlinu nego u Hrvatskoj?

Teško je reći da li je bolji život ili ne, za mene je ispravno danas živjet u Berlinu.

Što si pripremio za ovo obljetničko izdanje Kontrapunkta i kako si birao goste?

Nikad ne pripremam glazbu, niti sam, tako da je to uvijek stvar trenutka koji ovisi hrpu faktora. Izvođače sam odabrao po istom principu kao i prije 25 ili 20 godina, a princip je da su mi glazbeno napeti kao izvođači, ali prije svega i kao ljudi.

Nedostaje li ti Kontrapunkt i ovdašnja scena?

Iskreno ne znam što se u Zagrebu događa, osim onoga što vidim da se događa u Petom Kupeu i vidim da je Felver jako aktivan i to mi djeljuje jako sve super kako rade. Ali realno ne mogu reći da li mi nešto nedostaje. A Kontrapunkt je bio odraz tog vremena i lijepo se toga sjetit, ali danas isto ne bi tako izgledalo tako da mi ne nedostaje to što je bilo. Ipak je lijepo obilježiti i proslavit 25 godina i po mogućnosti vidit puno poznatih lica.