Skip to main content

Ibiza – simbol slobode

Ibiza nije samo mjesto na karti, već simbol slobode, raznolikosti i neumornog ritma života. Tu se susreću svjetovi, tu se umjetnost, kultura, priroda i zabava isprepliću na način koji se ne može opisati riječima, već se mora doživjeti. Maleno mjesto nasred Sredozemlja gdje su domoroci uzgajali voće i povrće, 60-ih je godina postala “meka hippijima” i vrlo brzo zatim sinonim za danonoćnu zabavu i elektronsku glazbu. Pisat ću i o stilu života lokalaca ali idemo redom.

Počnimo sa disko klubovima koji su glavni nositelji te reputacije

Ako i nikad niste bili na Isli blanci, sigurno ste barem jednom u životu negdje vidjeli popularne „trešnje“ koje su zaštitni znak kluba Pacha već 50 godina. Klub koji se transformirao iz obiteljske voćarske farme u jednog od danas najpoznatijih klubova na svijetu.

Začetnik i institucija noćnog života nalazi se u srcu Ibiza towna. Klub je prije par godina potpuno preuređen i svima je poznato da je to hram ‘Music On-a‘, Marca Carole te da je tu posljednja stanica maske duguljastog kljuna popularnog Claptona i njegovog ‘Masquerade’ koja iskače iz paštete po cijelom otoku. No manje se zna da u sklopu objekta postoji i drugi floor – Funky Room, zabačen na katu gore negdje u kutku u kojem već desetljećima odzvanja ritam onog istinskog autentičnog housea kakav je danas zaista rijetkost negdje čuti.

Drugi ikonični klub, Amnesia stoji uz samu autocestu između Ibiza Towna i San Antonija te je sa dva ogromna podija postao prijestolnica trance i techno partija. Ovdje je serijal evenata Cocoon postao jedan od najpoznatijih brendova i čiji je glavni protagonist jedinstveni Sven Väth. S obzirom da je klub malo odmaknut od naselja, tu se uglavnom partija do 8 sati ujutro, a nerijetko se dogodi da neki veći eventi potraju do podne sutradan.

Mlađim generacijama je vjerojatno poznatija Ushuaïa na Platja Den Bossi koja zapravo nije ni klub. Rekao bi, festivalska bina ispred koje je površina sa kapacitetom od 7,000 ljudi i ogromnim bazenom u sredini, okruženo hotelskim kompleksom gdje balkoni soba služe kao svojevrsni VIP. Tu uglavnom nastupaju
svjetske zvijezde komercijalnog EDM zvuka poput Marina Garrixa, Hardwella, Davida Guette i sl.

No, taj stil se definitivno kosi sa zvukom otoka i pravi clubberi zaobilaze je u širokom luku. Moram priznati da ja svih ovih godina još nisam nogom kročio unutra.

Odmah preko ceste nalazi se klub iz iste grupacije ali daleko drukčiji i trenutno no.1 u svijetu – Hï Ibiza. Iako smatram da će teško ikad postati popularniji od neprežaljenog legendarnog Spacea koji se nalazio na tom mjestu i otišao zauvijek u povijest, moram priznati da je klub zaista impresivan. Rezidencije u klubu drže zvijezde poput Black Coffee, Fisher, Tale of Us, The Martinez Brothers, Eric Prydz što je u ovom momentu zaista crème de la crème.

Uz dva luksuzno opremljena floora, veliku atrakciju čini treći manji Wild Corner (WC), pogodit ćete, radi se o toiletu koji je unisex i koji u sredini ima DJ booth i često kad jednom uđete u njega, ostanete do jutra.

One popularne fotke gdje u zoru tik iznad prepune terase rasplesanih duša prelijeću avioni, dolaze iz DC-10. Još jedan od legendarnih klubova u blizini aerodroma, koji se smatra epicentrom underground elektronske glazbe na otoku. Poznat je po svojoj jednostavnoj, industrijskoj estetici bez nekakvih VIP zona. DC-10 je domaćin brandu Circoloco čiji je frontman jedan i jedini – Carl Cox.

No, iza te poznate priče krije se još mnogo toga što Ibiza nudi. O manje poznatim i skrivenim biserima koji su pravi duh Ibize, pričat ću Vam u sljedećem nastavku…

Prvi autor elektroničke glazbe čija će pjesma odjekivati na Mjesecu više od miljardu godina

Producent elektroničke plesne glazbe svojom pjesmom “Capture the Moon” pridružio se inicijativi koja prenosi arhivu glazbe na Mjesec. Misija, koja uključuje isporuku umjetničkih radova na Mjesečevu površinu, putem SpaceX Falcona 9 na lunarnoj letjelici nazvanoj “Odisej”, slaveći NASA-in povratak na Mjesec nakon više od 50 godina.

Brayden je napisao “Capture the Moon” kao odu staroj latinskoj izreci “Carpe Diem”, potičući slušatelja da živi život punim plućima u svakom trenutku i ostvari svoje snove prije nego što istekne naše vrijeme na ovoj planeti.

Prema produkcijskoj kući Space Blue sa sjedištem na Beverly Hillsu, Lunaprise Museum postoji kao stalna arhiva na Mjesecu koja će odjekivati vječno. “Muzej” nije fizički prostor, već podaci ugrađeni u diskove od nikla koji nose golemu lepezu ljudskih postignuća i izraza, od glazbe do književnosti, jezika, pa čak i intrigantnih magičnih tajni Davida Copperfielda.

Organizacija je pozvala umjetnike da pošalju slike ili podatke koji predstavljaju njihov rad, koji su zatim složeno upisani na diskove u mikroskopskoj mjeri, metoda koja osigurava trajnost i dugovječnost čak i u surovom lunarnom okruženju, piše Artnet.

Fotke s Powercore Nightmare Ravea u Depou

Početkom ožujka u zagrebačkom Depou ljubitelji hardtechna plesali su na Powercore Nightmare Rave uz slovenskog Celeca. Uz njega su nastupali Mibian, Noizephaser, Pavle Phial, Mladen, te pokretač večeri Phyter.

Večer je bila ispunjena energičnim tanzanjem u ritmovima mračnog industrial techna, old schoola, new schoola, hardtechna. Idući Powercore tulum je 11. svibnja u Depou, a prije toga će zagrebački klub slaviti i deseti rođendan mini festom o kojem više pišemo uskoro.

Vinyl dana: Soul Vision – Don’t Hold Back (Dub)

Tako mi je u uho upalo fantastično izdanje Soul Visiona (iza kojeg stoje Sandy Rivera i Jose Burgos) “Don’t Hold Back”, koju s radošću dijelim s Vama, a evo i posvete:

Foto: Tarryn Goldman of TGC Photography

Još jedna pjesma iz vrhunskog dijela mog miksa Classic House 2000., jedna od mojih favorita svih vremena, nevjerojatna pjesma s takvim grooveom koji stvara onaj fantastičan osjećaj ekstaze na plesnom podiju!

Soul Vision aka @sandyriveraofficial & @joseburgos85 – Don’t Hold Back u svojoj dub verziji koju više volim od originalne koja sadrži vokal Dihanne Moore. Izdan je za Central Park Recordings. U svakom slučaju, jedna od mojih najdražih ploča ikada!

Cijelu pjesmu možete poslušati u mom miksu House Classics 2000 Vinyl Mix

5 utjecajnih DJa koji su pisali povijest od 1909. do danas

Svjetski dan DJ-a slavi amaterske i profesionalne DJ-e, bilo da sviraju pred publikom uživo, u klubovima, na radiju ili na zabavama! Prvi DJ proizašao je iz eksperimenta na radiju kada je mladi Ray Newby puštao ploče u eteru 1909. To je stvorilo pokret koji je započeo u Kaliforniji i proširio se na ostatak svijeta!

Prvo radijsko emitiranje je bilo 1906. Međutim, izraz “disk džokej” nije skovan sve do 1935. kada je Walter Winchell, američki radijski komentator smislio termin. “Disk” se odnosio na disk ploče, a džokej je bio naziv za osobu koja rukuje strojem ili mašinama. Disk džokeji su puštali ploče u diskotekama, noćnim klubovima, svadbenim plesovima, uličnim zabavama i srednjoškolskim plesnjacima.

Foto: John F. Schneider & Associates, LLC (na fotografiji su Doc Herrold and Ray Newby)

Tijekom godina, DJ je igrao bitnu ulogu u glazbi i kulturi. Istražujemo priče iza 5 utjecajnih disk džokeja koji su imali nevjerojatan utjecaj na glazbenu industriju.

Ray Newby
Prvi DJ pojavio se na glazbenoj sceni godinama prije nego što je taj pojam uopće postojao. Ray Newby imao je samo 16 godina kada je 1909. počeo puštati ploče putem radijskih valova. Ray je bio iz Stocktona (SAD). Tinejdžer je bio pod mentorskom palicom radio pionira Charlesa “Doca” Herrolda.

Halloween Martin
Mnogi smatraju da je Halloween Martin prva žena disk džokej. KYW-AM u području metroa u Chicagu angažirao ju je 1929. Godinu dana kasnije počela je voditi jutarnji program pod nazivom “Musical Clock”. Uz puštanje glazbenih segmenata, Halloween Martin je davala vrijeme, temperaturu i vremensku prognozu svakih 5 minuta od 7:00 do 9:00. Prije rada na radiju, Martin je pisala novinske članke kao novinska izvjestiteljica za Chicago Herald-Examiner.

Wolfman Jack
Poznat je po svom oštrom glasu i raskošnom stilu u eteru. Robert Weston Smith, zvani Wolfman Jack, jedan je od najpoznatijih disk džokeja u glazbenoj industriji. Kao dijete postao je opsjednut R&B glazbom koju je slušao preko radija i disk džokejima koji su je puštali. Godine 1962. radio je u KCIJ/1050, postaji za country glazbu u Shreveportu, Louisiana (SAD). Tu je Smith razvio svoj alter ego, Wolfman Jacka. Tijekom svoje karijere, Wolfman Jack radio je na radio postajama s nekim od najjačih signala u zemlji. Rad na tim postajama neizmjerno je povećao njegovu popularnost. Wolfman Jack radio je kao DJ sve do svoje smrti 1995.

Francis Grasso
Rođen 1949. u Brooklynu, Francis Grasso poznat je kao “Father of the Club“. Godine 1969. Grasso je popularizirao tehniku pod nazivom beat-matching. Metoda uključuje besprijekorne prijelaze između ploča s odgovarajućim otkucajima. Beat-matching stvorio je neprestanu mješavinu glazbe u noćnim klubovima. Ovu tehniku koristili su i radijski DJ-i, no Grasso ju je prvi upotrijebio u noćnom klubu. Ova tehnika bila je revolucionarna 60-ih i 70-ih godina. Osim slaganja ritma, Grasso je bio profesionalac u spajanju pjesama u setove koji su odgovarali energiji plesača na podiju.

Frankie Knuckles
Poznat kao “kum house glazbe”, Frankie Knuckles je afroamerički DJ, producent i remikser. House glazba pojavila se u Chicagu 1980-ih kao elektronički stil plesne glazbe pod utjecajem disca. Odrastajući u Bronxu, Knuckles je 1970-ih često odlazio u diskoteke i završio kao DJ. Godine 1987. svoju je house glazbu odnio u Veliku Britaniju, gdje je radio kao DJ u Londonu. Knuckles je 1997. osvojio nagradu Grammy za remiksera godine, neklasične glazbe. Godine 2005. primljen je u Kuću slavnih plesne glazbe.

Važnu ulogu u obilježavanju Svjetskog dana DJ-a ima i UNESCO.