Skip to main content

Odabrao: Luka Jovica – 9 traka uz koje će se plesati na desetom rođendanu Enter Zagreba

Ožujak u rubrici “Odabrao” otvaramo uz glazbenog urednika Enter Zagreba, Luku Jovicu koji nam izdvojio trake uz koje će se plesati na 10. rođendanu nagrađivanog zagrebačkog radija.

Enter Zagreb sredinom mjeseca, točnije 16. ožujka na zagrebačkom Velesajmu u Paviljonu 13 priprema rođendansku zabavu na kojoj sviraju Vanillaz, Joe2Shine, VSNA b2b Anakin, Matteo, OMNIOUS b2b discopolis i Vonn Z. Ulaz je besplatan, a svoj dolazak samo treba najaviti ekipi Entera.

Defected okupio 25 DJ-eva da naprave veliki zajednički b2b

Ovog puta su pak simbolično okupili 25 DJ-eva koji će se naći za pultom i pružiti jedinstveni b2b set.

Pravila su jednostavna, svaki od DJ-eva će pustiti po dvije pjesme, jedan house klasik i jednu aktualnu traku koju vrte u setovima te tako dati svoj doprinos ovom velikom zajedničkom b2b setu.

Defectedov “b25b” je otvorila Sam Divine s Frankie Knucklesovom – “Tears”, a tko će se još naći za pultom velikog zajedničkog b2b seta provjerite uživo na streamu koji je upravo krenuo.

Jedna mala zanimljivost za kraj. Ako ste kao i mi pomislili da će se stvoriti gužva za pultom s 25 DJ-eva, što je tek bilo u Australiji gdje se prošle jeseni srušio Guinnessov svjetski rekord za najveći b2b set u kojem je sudjelovalo 183 DJ-a!

Istraživanje: 80% ljudi doživljava emocionalne i mentalne benefite odlaskom na elektroničke partyje

Night Time Industries Association je objavio svoje godišnje izvješće “Electronic Beats, Economic Treats 2024” u kojemu istražuje utjecaj elektroničke glazbe u Velikoj Britaniji.

U prošloj godini, industrija noćnog života je ostvarila 2.5 milijardi eura profita, što je 6% manje nego u 2022. Također, 31 klub se zatvorio u 2023. među kojima je i kultni londonski Printworks.

Iako je 2023. nešto lošija s poslovne strane za samu industriju, u izvješću su objavili i rezultate istraživanja kojeg su proveli među tisućama partijanera. Istraživanje otkriva kako je elektronička glazba trenutno drugi najpopularniji žanr u Velikoj Britaniji.

No, ono najzanimljivije je sami utjecaj elektroničke glazbe na njene slušatelje i ljubitelje. Prema istraživanju 80% ispitanika doživljava emocionalne i mentalne benefite nakon odlaska na elektroničke partyje.

foto: Jovana Semiz

Kultni Movement Detroit predstavio ovogodišnji lineup

Movement Detroit vraća se u kolijevku techno zvuka od 25. do 27. svibnja, tijekom američkog”Memorial Day Weekenda”.

Kultni elektronički festival za svoje 18. izdanje je potvrdio više od 100 renomiranih i traženih imena koji će odraditi solo nastupe te ekskluzivne b2b nastupe. Među potvrđenima su teškaši poput 999999999, Boys Noize b2b VTSS, DJ Tennis b2b Gerd Janson, Ellen Allien, Fatboy Slim, Kevin Saunderson, Goldie (live band), Joseph Capriati, Loco Dice, Seth Troxler, Solomun, Stacey Pullen i drugih.

Krajem svibnja u Detroitu će se naći i naš suradnik koji će s Movementa prenijeti atmosferu i dojmove kroz fotografije, video i tekst.

Regionalni fotografi zabilježili su atmosferu s prvog mega festivala u Emiratima – Untold Dubai

Untold je rumunjski festival koji se održava u Transilvaniji i već deset godina konstantno raste, a sredinom prošlog mjeseca oduševio je 185 tisuća posjetitelja koji su plesali unutar metropole Expo Citya u Dubaiu.

U blistavoj kombinaciji zapanjujuće produkcije i pozitivne energije, Untold je debitirao u Dubaiju i naglašeno se zacementirao kao “prvi mega-festival” u gradu. Uz zvukove više od 100 umjetnika i izvođača na četiri pozornice, inauguralni Untold Dubai nedvojbeno je postavio novi standard za glazbene festivale u regiji – i samo će rasti u godinama koje dolaze.

Suosnivač Untolda, Edy Chereji osjeća neizmjeran ponos što je festival izrastao ne samo u međunarodni brend, već i u “novu ikonu zabave” u Dubaiju.

Počeli smo od nule prije 10 godina u Rumunjskoj, i s puno rada, s puno strasti za ono što radimo, sada smo ovdje u najsretnijem gradu na svijetu, na mjestu gdje ljudi iz cijeloga svijeta putuju svijetom svake godine“, rekao je Chereji za EDM.com u intervjuu na licu mjesta. “I svakako, osim što smo ponosni, na nama je veliki pritisak pa moramo ostati skromni i dovoljno naporno raditi u sljedećim godinama, jer ovo je samo početak za Untold širom svijeta.

U potpunosti opremljen najsuvremenijom produkcijom, visoka glavna pozornica festivala postala je utočište s nizom superzvijezda koje su dočekale trenutak. Ikona nizozemske plesne glazbe Tiësto privukao je veliki dio publike svojim nastupom, dok su Hardwell, Armin van Buuren, Timmy Trumpet, Don Diablo i Sebastian Ingrosso svojim jednako impresivnim izvedbama osvojili srca brojnih ljubitelja EDM-a.

Bili su tu i underground ikone Paul Kalkbrenner, Dubfire, Audiofly, Hot Since 82, Luciano b2b Arapu, Nicole Moudaber, Sven Väth

Ellie Goulding izvela je jedan od najpotentnijih nastupa na festivalu. Crossover superzvijezda, koja je kanalizirala svoje korijene plesne glazbe u prošlogodišnjem zadivljujućem albumu Higher Than Heaven, očaravajući publiku svojim snažnim pop baladama i plesnim himnama.

Slavni reper G-Eazy, Punjabi Music Awards nagrađeni umjetnik Badshah, rumunjska dance-pop zvijezda Inna i “Gangnam Style” zvijezda PSY također su bili najavljeni kao glavni izvođači, zaokružujući raznoliku postavu glavne pozornice festivala.

Untold odiseja u Dubaiu nastavlja se 2025., a prije toga svakako valja svratiti i do originalnog 11. izdanja u Rumunjskoj od 8. do 11. kolovoza 2024.

Internet ponovno bruji da je Baby Lasagna plagirao “Rim Tim Tagi Dim”. Evo o čemu je riječ

O plagiranju se krenulo prvobitno pisati zbog samplea kojeg je Baby Lasagna iskoristio, isto kao i malo poznati španjolski producent Adrian De La Vega prije tri godine za svoju traku “Espectro” te navodnog plagiranja refrena pjesme “Party In My Head” benda PAIN.

No, ova tema je ponovno došla u prvi plan nakon što je španjolski portal Eurovision Space razgovarao s Adrianom De La Vegom te objavio da španjolski producent istražuje pitanje autorskih prava sa stručnjakom za tu temu. “Prema onome što nam kaže, ovaj dio je bio sample koji je upisao pod svojim autorskim pravima. Obavještavat ćemo i dalje.” stoji na društvenim mrežama španjolskog portala posvećenog Eurosongu.

https://twitter.com/eurovisionspace/status/1762743898911199628

No o čemu je tu zapravo riječ, je li Baby Lasagna smio koristiti taj sample?

Što se samog samplea tiče kojeg je Baby Lasagna koristio, isto kao i španjolski producent Adrian De La Vega, riječ je o sampleu iz sample packa “Sounds of KSMHR vol. 2” američkog DJ-a i producenta KSHMR-a koji ga je stavio na prodaju preko platforme Splice.

foto: Renato Branđolica/HRT

No upravo zato što sample dolazi s platforme Splice, nije riječ o plagiranju, zbog toga što ako netko plaća pretplatu, preuzeti sampleovi postaju njegovi. Sampleovi dostupni na Spliceu su 100% royalty-free te dostupni za korištenje u komercijalne svrhe i stvaranje novih produkcijskih umijeća.

Riječ je o pukoj slučajnosti da su i Baby Lasagna i španjolski producent iskoristili isti sample te se o ovome ne bi pisalo da “Rim Tim Tagi Dim” nije postala eurovizijska pjesma.

O samom korištenju samplea, medijima je Baby Lasagna objasnio situaciju “Nisam siguran o čemu izvođač Adrian De La Vega govori kada tvrdi da je riječ o sempliranju njegovog autorskog djela. Riječ je o kupljenom sampleu (Sounds of KSHMR vol. 2) sa stranice Splice.com. Točan sample koji smo obojica kupili nalazi se u linku. Kupovinom spomenutog obojica stječemo pravo korištenja istog u komercijalne svrhe.”

Što je s refrenom?

U refrenu “Rim Tim Tagi Dim” postoje sličnosti s refrenom pjesme PAIN – “Party In My Head“, ali odgovor u tome leži što su pjesme stilski slične – spajaju metal i elektroniku te se žanrovski nalaze u electrocoreu. Sami Baby Lasagna je istaknuo u nekoliko intervjua da je inspiriran s metal i electrocore bendovima koji na sličan način odrađuju i pjevaju refrene.

Zapravo, činjenica je da su danas brojne pjesme nastale sampliranjem, no stvar je u tome koliko ga zapravo neko vješto iskoristi, ovisi hoće li novi produkcijski uradak postati hit ili pak ne.