Skip to main content

15 godina Ostgut Tona: Poslušajte setove Ben Klocka i drugih iz Berghaina

Uključeni su između ostalih setovi Terencea Fixmera & Phase Fatalea, Nicka Höppnera & Klon Dumpa, Tame Sumo & Lakutija i Borisa X Normana Nodgea

Osim toga, brojni drugi setovi dostupni su u medijskoj biblioteci ARD-a, uključujući one Bena Klocka & Etappa Kylea, Substance & Soundstreama, Fiedela X & Rroxymorea, Lukea Slatera & KMRU & Speedyja J, Jessice Ekomane & Zoe Mc Pherson, Marcela Dettmanna & DJ Stingray 313, Tobias. & Max Loderbauer i Barker & Baumecker.

Kako bi obilježio obljetnicu, Ostgut Ton je 2021. objavio i kompilaciju od 20 pjesama, dok je vinil je rasprodan. Ben Klock stiže ovog petka, 26.07. u Cave Romane, a ulaznice su dostupne na Entrio. Važno je istaknuti da program u istarskom kamenolomu započinje 25.07. nastupom Paula Kalkbrennera.

Andrea Ljekaj potpisuje četvrto izdanje za vlastiti label Atje, najavljujući tako novi album

Otvarajući s “Febrom”, Ljekaj je uspio uhvatiti stanje preplavljenosti i tromosti kroz tople basove koji polako kulminiraju u emotivnom vrhuncu. Saturirani pulsirajući ritam i crispy zvukovi iz pozadine stvaraju balansirajući kontrast, evocirajući filmsku asocijaciju poput zvona željezničkog perona ili oporih trenutaka u sparnoj, radnoj atmosferi. “Febra” je sjajan slow burner s masnim zvukom koji stvara jedinstvenu napetost i duboko zadovoljstvo.

Foto Isidora Menenćanin

Nasuprot tome, “Terapiya” donosi ritmični osjećaj obnove i povratka u normalno stanje. Pjesma je prožeta energijom i životom, s ludim ritmom i prostranim synth sekvencama koje stvaraju bogatu i dinamičnu zvučnu paletu. Neočekivani ulazak klavira, poput zračnog vihora usred vrelog ljetnog dana, dodaje element iznenađenja, obogaćujući kompoziciju i ističući Ljekajevu kreativnost.

Andrea Ljekaj eksperimentira s dubokom atmosferom, toplim basovima i bubnjevima te razvedenim synth uzorcima, stvarajući jedinstvenu fuziju žanrova poput trip hopa, jazza, electronice, dubstepa i housea. Fokusiran na bubnjeve i bas, njegova produkcija donosi spontane momente s nasumičnim zvucima koji obogaćuju kompozicije. Ovo izdanje ne samo da nudi glazbeno iskustvo, već i priča osobnu priču, pružajući slušatelju emocionalno i terapeutsko putovanje kroz glazbu. Kao četvrto izdanje na Atje labelu, “Terapiya” nastavlja Ljekajevu eksperimentalnu glazbenu viziju, potvrđujući prepoznavanje kroz nagrade i nominacije dosadašnjih izdanja.

Brže, jače, tvrđe. Finiš vikenda u Tisnome u ritmu Terminala V

Centralni, vikend program premijernog izdanja Terminala V u Tisnom je došao kraju. Vrhunca vikenda je bio sinoć u The Garden Resortu gdje je na nekoliko pozornica koje su ugostile nekoliko teškaša.

Tijekom dana se plesalo na The Pontoonu uz Mutate ekipu, a kako je padalo sunce tako je kretao program na drugim pozornicama. The Beach Stage je već u 18 sati s laganim ritmom krenuo privlačiti partijanere te je već oko 20 sati na setu Otta bio u potpunosti pun. U tim trenutcima, The Yard se spremao za cijelovečernje prženje, a Laure Croft je pripremala teren za to.

Mi smo dobar dio večer otplesali uz Bad Boomboxa i MRD-a na The Beach Stageu prije nego li smo se uputili na snažno zatvaranje nedjelje uz ritmove Kobosila i Klangkuenstlera koji je donio sve popularniji njemački schranz u Hrvatsku.

Zagrebački kolektiv Underground d.o.o i danas prati partijanere-kupaće, a kada padne sunce premijerno izdanje Terminala V u Tisnom će se zaključiti na The Beach i Olive Grove pozornicama uz DJ-eve poput Hannah Lang, Faster Horses, Callusha, ALT8 i druge.

Više fotografija s četvrte večeri Terminala V koje je uhvatila Enora Paola donosimo uskoro.

Vikend je obilovao premijerama novih festivala. Zadar je tako dobio Selected festival!

Prostor na Đilu uz zadarske bedeme pokazao se kao izvrsna lokacija za pravu ljetnu glazbenu poslasticu. Gosti su stigli iz 15 zemalja, a događaj se održao uz podršku Turističke zajednice Grada Zadra.

Zadovoljni smo prvim izdanjem Festivala. Zadrani i inozemni posjetitelji prepoznali su kvalitetu festivala i pokazali da su izvrsna publika. Već sutra kreću pripreme za novo izdanje 2025. godine. Hvala svim partnerima na podršci. Kritike su izvrsne i drago nam je da smo u svom gradu uspjeli organizirati ovakav glazbeni događaj na visokoj produkcijskoj razini!“ – izjavila je Natali Kotlar iz Selecteda.

Na prvom izdanju Selected festivala gostovao je jedan od najpoznatijih portugalskih glazbenih brendova Fuse Records koji je nedavno obilježio uspješnih 13 godina. Pod zadarskim bedemima svirao je Nox s više od dva desetljeća u industriji te Syper, glavna zvijezda portugalske noćne scene. Iz Rumunjske su stigli pak Sllash & Doppe donoseći svoj prepoznatljiv zvuk, energiju i setove koji kombiniraju različite žanrove.

Na radost brojnih Zadrana, ovu nezaboravnu zabavu izvrsnim su setovima upotpunili domaći DJ-i Adam P, Alvize, Butters, Josip Milković, Lumix, Mate Kokić, Mony, Percassi, Rolly Sheen i Trisha.

Više od tisuću mladih iz Kastva, Rijeke i regije plesalo na BSH spektaklu na Crekvini

Upravo jedan takav doživjelo je više od tisuću mladih gostiju iz cijele regije, Rijeke i Kastva u kojem se na Crekvini održao glazbeni spektakl BSH. S početkom u 18 sati, na ugodnoj temperaturi u sjeni sunca prvi je nastupio domaći DJ duo Darrio Sec b2b Manola.

Foto Dino Ninković

Sa zalaskom dana, atmosfera je bila sve bolja i bolja

Na veliku radost svih prisutnih zvijezde partija bile su hrvatske DJ zvijezde Elena Mikac i Pablo Panda. Fanovi house i techno zvuka došli su na svoje. Grad Kastav ovim se događajem nametnuo kao izvrsna lokacija za sadržaje namijenjene mladima, a iz hrvatskog glazbenog brenda BSH najavljuju nastavak suradnje. Ovaj događaj održao se u suradnji s Gradom Kastvom.

Sama lokacija Crekvina pokazala se izvrsnim odabirom

Na višoj nadmorskoj visini, u poslijepodnevnoj sjeni, a uz vrhunsku produkciju savršeno je mjesto za stvaranje novih uspomena.

BSH spektakli nastavljaju se u istarskom Cave Romane u kojem će najveći DJ današnjice Solomun nastupiti 10. kolovoza. On uvijek ističe povezanost s Hrvatskom i Balkanom; „Kad sam bio mlađi, znali smo provoditi cijele ljetne praznike u Hrvatskoj i Bosni s obitelji. Danas, kad sam na turneji skoro 10 mjeseci, stignem doći jednom u Bosnu i jednom u Hrvatsku!

Za spektakl ljeta u Cave Romane, koji je jedini njegov nastup u regiji ove godine, ulaznice se mogu kupiti u sustavu www.entrio.hr

E-Base: “Konstantan rad, upornost i zdrava ambicija su i dalje najbolji put prema naprijed”

Emir Bešić poznatiji kao E-Base je dugogodišnji akter hrvatske elektroničke scene. Iskusan je glazbenik, svirao je u bendu Josipe Lisac, poznat je kao vrsni remixer, a još smo ga mogli između ostaloga uhvatiti u ulogama novinara, urednika, promotora, organizatora i producenta Nagrade Ambasador.

Iza E-Basea je bogata karijera, a s obzirom da ga nismo već neko vrijeme uhvatili za razgovor – sada ususret nadolazećeg Final Destination tech-partyja pored Lokvarskog jezera na kojem svira sljedećeg vikenda je odlična prilika da porazgovaramo o njegovom obolu na sceni.

Pozdrav Emire, kako si? Pa gdje si nam ti, što sve radiš posljednje vrijeme? Evo prošlo je pet godina od tvog posljednjeg intervjua na Klubskoj Sceni…

Kako se vremena mijenjaju, odnosno kako se priče vrte u krug, nastojim uvijek krenuti u novom smjeru, isprobati stvari koje nisam radio ili koje su bile na čekanju. Naravno, uvijek se sve vrti oko glazbe, produkcije, organizacije.. ipak je to duboko upisano i u mom DNA i mom horoskopu 😉

Od produkcije i moderiranja projekta Magic Box kojeg je Radio 808 u partnerstvu s Pozitivnim Ritmom uspio dovesti do 5-satnog slavljeničkog koncerta uživo povodom 10-te godišnjice HRT 3 i time postavili nove standarde na nezavisnoj glazbenoj sceni (čiji je važan dio i elektronička glazba), preko projekata s Udrugom “SVIMA” gdje smo se kroz radionice i panele koncentrirali na kreativno obrazovanje djece i mladih te populacije s posebnim potrebama, pa sve do organizacije i produciranja modnih događanja kojima sam se vratio nakon skoro 10 godina pauze, sve se to događalo u zadnjih nekoliko godina…no DJ pult i glazbeni studio nisam zanemario.

Razgovarali smo s tobom mnogo puta, ali nismo se još bili uhvatili tvojih obrada. Vrsni si remikser, pa da se uhvatimo malo tog posla koji je poprilično nezahvalan. Kako biraš koju ćeš traku remiksat? Kako uopće napraviti dobar remiks? Koliko je teško uzeti nečiju originalnu traku i dodati nešto svoje?

Svaki remixer ima svoj način pristupa remixu ili alternativnoj verziji originalne pjesme. Pripadnik sam škole i filozofije koja preferira uzeti samo originalni vokal, te u potpunosti promijeniti “okolinu”, a u dosta slučajeva koristim drugačiji harmonijski sklop, što pomaže dovođenje obrade u potpuno novu atmosferu. BPM-i mi nisu bitni, nekad me lupi inspiracija za downtempo brzine između 80 i 115 BPM-a, a nekad završim i na 130 BPM-a. Kod odabira pjesme najbitnija je kvaliteta originala, je li pjesma dobra ili nije. Naravno po mojoj osobnoj, subjektivnoj kategorizaciji.

Prošle godine si složio pravu ljetnu stvar, remix kultne “Na Palagružu”. Imaš li nešto novo u pripremi?

Za sada nemam u planu raditi remixeve, druge su ideje na stolu :-D. Projekt Tech Room od jeseni ponovo kreće u klupski život, a zadnjih nekoliko mjeseci “živim” u odličnom SlavSounds studiju pokraj Varaždina gdje sa suradnicima završavam svoj autorski album. U pripremi je 18 pjesama, bit će to presjek moje glazbene karijere, a bitnu ulogu u kreativnom dijelu su i moja osobna iskustva i događaji koje sam prošao kroz život, bit će tu puno emocija. Album je nastajao u suradnji sa više umjetnika s hrvatske glazbene scene, tu su i internacionalne suradnje, no više detalja o albumu, suradnicima i partnerima saznat ćete brzo – završava se prvi singl koji bi uskoro trebao doploviti na streaming servise, društvene mreže i radio stanice.

U glazbenoj industriji si dugi niz godina, prošao si razne uloge. Pa evo jednog aktualnog pitanja, jer ljubitelji glazbe uvijek na nešto “gunđaju”, a posebno elektroničke glazbe. Je li glazba zaista postala lošija ili je toliko dostupna i raširena da je teško pronaći ono pravo u tom moru?

Slažem se da je glazba lako dostupna, preplavljeni smo streaming servisima i ostalim digitalnim platformama za glazbu, no “track digging” (“kopanje i preslušavanje po internetu”, kako bi to rekli moji frendovi) na više mjesta je i dalje, kao i u doba vinila, bio i ostao najbitniji dio procesa. Nekad su to bile prodavaonice ploča, danas su to digitalne zajednice poput Bandcampa, Soundclouda i u manjoj mjeri You Tubea. Svakako je bitno i ono što čuješ na nekom partiju, koncertu festivalu uživo, taj dio su mnogi zanemarili, a oni najbolji među nama, itekako slušaju što i kao drugi vrte, izvode na nastupima uživo.

Pod tim ne mislim na preslušavanje tuđih video ili audio snimljenih setova te ubacivanje playlista u vlastite setove (čemu mladi i slave željni DJ-i prečesto pribjegavaju), već onom esencijalnom doživljaju glazbe uživo. Neizostavna je i komunikacija s drugim umjetnicima, producentima i DJ-ima, često puta dobijem pravi “dijamant” u inbox, ali i review svoje produkcije. Bila recenzija pozitivna ili negativna, bitno je da dolazi od kvalitetne i kompetentne osobe.

Uvijek kad te vidimo, otvoren si za komunikaciju i rado podijeliš iskustvo ili daš savjet. Koji bi savjet dao mladima koji se pokušavaju probit u glazbi u ovom trenutku? Što je važno da imaju kako bi se istakli među drugima?

Svakodnevni rad, odnosi li se to na DJ-iranje ili produkciju, je top prioritet. Voljeli mi to ili ne, prisutnost i kvalitetan rad na društvenim mrežama je neizostavan. Skupljanje buđeta za promociju, bilo svojim radom u drugim segmentima ili sposobnošću dogovora s partnerima ili sponzorima. Komunikacija, razmjena ideja i uradaka s drugim umjetnicima, prisutnost i podrška kolegama, sve je to bitno.. Ne treba se bojati pitati za savjet, no treba i poštovati starije, iskusnije i kvalitetnije kolege, skupljati iskustva kroz rad s drugima i na tuđim projektima. Uz sve to, konstantan rad, upornost i zdrava ambicija su i dalje najbolji put prema naprijed. A talent je “skriveni sastojak” cijele priče koji te čini drugačijim od drugih.

Svaka najava tvog nastupa u posljednje vrijeme koju smo vidjeli je “all-night”. Koja je priča iza toga, što sve serviraš partijanerima u svojoj šihti za pultom? Kako izgleda priprema za jedan takav set? Što sve trebaš imat sa sobom da bi ga odradio kako spada?

Fakat pokušavam nastupati pod svojim uvjetima, koliko god je to moguće, a all-nighteri ili višesatni setovi su ipak meni najdraži oblik komunikacije s publikom, a ujedno i kvalitetan izvođačko umjetnički statement. Jednostavno sam se vratio na “izvor” svoje životne i kreativne inspiracije: klub – ljudi – glazba – kreiranje i upravljanje atmosferom full time.

Priprema je jednostavna: poznavanje moje vlastite fonoteke, preslušavanje i stare i nove glazbe te kvalitetan prijenosni hard disk koji podnosi zahtjevne noći i dane.

Jedan od bitnih razloga koji me ponovno vratio u all-night vode je to što mi je dosta podaničkog odnosa prema internacionalnim izvođačima i stranim promotorima koji preferira dosta domaćih, ali i kolega DJ-eva iz regije, te nažalost previše naših domaćih organizatora. Lijepo je i dobro iskustvo nastupati s kvalitetnim prvacima internacionalne scene, no svakako ne kao pre često puta “nigdje spomenuti” warm up ili još gore kad čuješ: “bila je loša atmosfera na partiju, headliner podbacio, ajd ti frende izvadi priču… doduše, nemam baš love za tvoj nastup, znaš, headliner je jako skup.” A i za karijeru nije baš zdravo vezati se uz nastupe internacionalnih teškaša, znaju te ljudi vezati uz to i takve evente, dobivaš krivi dojam da je masa ljudi tu zbog tebe.. to je znalo biti pogubno za mnoge domaće karijere.

Pogledajte malo izvještaje stranih specijaliziranih portala, bloggera i influencera na Instagramu s “velikih brand evenata” koji se održavaju kod nas. Nigdje niti čvrčkica ili par sekundi videa naših izvođača koji su baš na tom eventu izvukli stvar ili imali odlične nastupe. A činjenica je da imamo odlične izvođače, DJ-e i live act-ove. Od domaćih promotora i organizatora cijenim što Meniga radi u svom segmentu scene; Dali, usprkos vjerovatno velikim pritiscima i protivljenjima sa strane njemačkih partnera, ubacuje sve više recentnih domaćih izvođača na Sonus; Futurescope je napravio konkretnu i kvalitetnu rezident grupu DJ-a koji okružuju i pomalo anuliraju stranog gosta – što je odlično! No najbolji posao rade mali promotori, koji doduše zbog nedostatka budžeta, ali i sve češće iz pravih razloga baziraju i promoviraju domaće i regionalne izvođače. Drago mi je da i Klubska Scena podržava i promovira upravo te “domaće” nastupe” kroz svoje kanale.

Odličan primjer kako se vlastita glazbena scena promovira i pojačava je respektabilni i internacionalno utjecajni austrijski radio FM4. Zamijenili su tezu pa tako se zadnjih godinu i pol dana glazba s njemačkog govornog područja vrti u većini termina kroz dan i večer, a stranu glazbu puštaju u specijaliziranim kasno večernjim terminima i kroz noć, aktivno sudjeluju u promociji i organizaciji austrijskih projekata, partija, festivala – to je posao!

Evo, uskoro dolaziš i na predivno Lokvarsko jezero gdje ćeš odsvirati petosatni set na Final Destination tech house partyju. Što partijaneri u srcu Gorskog kotara mogu očekivati od tebe?

Nastupio sam na premijernom izdanju Final Destination-a prije dvije godine, zaljubio sam se u okruženje i atmosferu, svidio mi se način razmišljanja organizatora. Iako su tada bili na početku samostalnog rada, bilo je prostora za napredak, a to se upravo i dogodilo. Final Destination ide odlično naprijed, ambicija je tu, naučili su puno iz vlastitog iskustva. Mijenjanje lokacija na samom jezeru, ispitivanje i užeg i šireg kruga ljudi oko same organizacije, domaći izvođači koji korespondiraju s ciljevima i soundom koji organizacija promovira, komunikacija s posjetiteljima, to je ono što taj projekt čini posebnim i meni dragim.

Tech house je ideja festivala, pa će tako i moj set većinom biti baziran na tom zvuku. Ali bit će tu i techna, house traka, dark i nu disco sounda, indie dance mi je omiljeni žanr duže vrijeme.. Naravno, bit će tu, “za dušu”, dosta klasika s elektroničke playliste <3. Partijaner i svi oni koji se tako osjećaju neka budu spremni na 5 satnu vožnju nemalim brzinama kroz noć! 😉

___

Ulaznice u pretprodaji po cijeni od 10€ su dostupne kroz sustav Core-event i na fizičkom prodajnom mjestu u CB Tiffany u Delnicama.

SATNICA:

20h – otvoren ulaz
21h – 00h – Anima Noctis
00h – 05h – E-Base