Skip to main content

Domaće i regionalne snage oduševile publiku na Sea Star festivalu

Tijekom dva dana Sea Stara pregršt domaćih i regionalih DJ-eva se našlo na sve tri festivalske pozornice – Mainstageu, Nautulius Areni i Electric Wavesu.Pokušali smo uhvatiti što više njih, a ono što smo čuli je bilo “prva liga”.

Prvog dana za pultom Electric Waves su se našli Ivan Erjavac, Inner Sense, Pablo Panda, Kali, Samo Tako b2b Korak, DBFB, dok su drugog dana vrtili Ana Uzalec b2b DJ Evan, Alessio, Elena Mikac, Recep, Igz b2b Eloc, Marin Biočić i Marcel.

Na Mainstageu prvog dana svoju priliku pred publikom je dobila Lanna iz EXIT-ovog Echosystem programa, a drugog dana su svoje ritmove na velikoj pozornici servirali Thicc Boi i Vanillaz. Što se tiče Nautilius Arene tu su se za pultom našli Lucius Light, Katalina, DJ Jock i Gumja.

Ovo je bila druga večer Sea Stara: Od eurovizijskih zvijezda preko EDM-a do tvrdog techna

Nakon nekoliko trap glazbenika, točno u ponoć na veliku pozornicu Sea Star festivala se popeo Baby Lasagna koji je odradio svoj prvi nastup nakon Eurosonga na domaćem terenu. Tijekom svog seta, stavio je fokus na predstavljanju albuma i dao naznaku kako neće biti samo one hit wonder.

Nakon Baby Lasagne, Mainstage je preuzeo jedan od najpoznatijih vokalista EDM-a, koji je nedavno postao i DJ. U svom 60-minutnom setu John Newman je sve prisutne vratio u “zlatno doba” EDM-a. Na velikoj pozornici su nastupili i francuski duo Ofenbach koji su poznati po svojim komercijalnim radijskim singlovima, no u Umagu su predstavili svoju mračniju i dublji stranu.

Nautulius Arena sinoć je odzvanjala tvrdim techno ritmovima. Najveći interes je izazvao splitski as DJ Jock koji je osim plesnog podija, napunio i tribine ATP stadiona “Goran Ivanišević”. Nakon DJ Jocka, na pozornicu se popela Estella Boersma. Nizozemska zvijezda je servirala 90 minuta techno, electro i breakbeat ritmove.

Kao i prvog dana, Electronic Waves pozornica je okupila domaće snage koje su se predstavile u odličnom svjetlu te naposljetku i odvozile after.

Ovaj instrument Richie Hawtin je dizajnirao posebno za učitelje glazbene kulture u školama

Premda je u školama Hrvatske i regije ritam mašina ili instrument ovakvog tipa još znanstvena fantastika zahvaljujući lobijima o kojima smo pisali ovdje, nadamo se da će se i to promijeniti u skorije vrijeme, i to samoinicijativno od strane profesora, nastavnika ili učitelja koji su doživjeli iskustva elektroničke glazbe.

Svjesni činjenice da sve veći broj mladih ima doticaj sa elektroničkom glazbom u ranijoj fazi života, vrijeme je da učitelji razmisle o edukaciji svojih polaznika uz instrument poput ovog, koji će im otvoriti posve nove dimenzije glazbe. Bullfrog želi da vaši učenici otkriju muzikalnost kombinirajući uzbuđenje produkcije elektroničke glazbe sa sveobuhvatnim iskustvom učenja.

Dizajniran je posebno za učitelje glazbene kulture u školama

Sa svojom povećanom veličinom i ugrađenim osciloskopom, Bullfrog XL nije samo za učionice, već će biti izvrstan dodatak svakom studiju. Richie Hawtina možete poslušati na Sonus festivalu od 18. do 22. kolovoza na Pagu, a ulaznice su dostupne na web stranici organizatora We Love Sound.

Pola stoljeća Autobahna: Aplauz za koncertni ciklus Kraftwerka u Americi. Pogledajte snimku!

Album su skladali, producirali i snimili osnivači Ralf Hütter i Florian Schneider 1974. godine.

Koncertni ciklus predstavlja 8 albuma Kraftwerka: Autobahn (1974.), Radio-Activity (1975.), Trans Europe Express (1977.), The Man-Machine (1978.), Computer World (1981.), Techno Pop (1986.), The Mix (1991.) i Tour de France (2003.).

Svaka večer sadržava koncert na tematiku jednog cijelog albuma plus dodatne skladbe iz njihovog kataloga. Koncert broj 9 bit će finale s revolucionarnim djelima koja obuhvaćaju pet desetljeća repertoara Kraftwerka.

Pogledajte snimku sa prvog koncerta kada su izvodili Autobahn 21. svibnja.

Jeff Mills objavio fotku iz 80-tih snimljenu u Detroitu koja nosi važnu PLUR poruku

Stacey Hale mi je dala ovu našu zajedničku fotografiju iz 1980-ih. Snimljeno u klubu “Cheeks” u Detroitu. Uz DJ-a Johna Collinsa tamo sam imao rezidenciju. Bilo je to vrijeme kada bi DJ svirao 5-6 sati i stvarno je morao znati kako ritam publike pa smo morali imati više od samih hitova.

Trebali smo biti hodajuće knjižnice glazbe!

Gledajući po onome što sam nosio, mora da je bilo ranije tijekom noći prije, no što je noć stvarno počela. Mislim da je u to vrijeme bila na fakultetu. Ovakve fotografije bile su prilično rijetke jer jedini ljudi koji su nosili fotoaparate bili su lokalni fotografi koje je angažirao klub. Ti bi fotografi išli po gradu, od kluba do kluba i snimali fotografije koje su kasnije morale biti odnesene u lokalnu trgovinu fotoaparatima kako bi se razvile u fizičku papirnatu fotografiju. Dakle, ovo mora biti generirano ili iz skeniranja ili iz 35 mm filma. Prvi put sam vidio Stacey kako svira u dvorani koja se zove Leland House kad sam bio u srednjoj školi.

Prije nego što je dance glazba stvarno eksplodirala u Europi, američki DJ-i bili su (društveno) puno bliži zajedno, gotovo kao obitelj

Negdje oko 1979. ili 1980. Ona je, zajedno s još nekoliko DJ-eva po gradu, bila prilično odgovorna za izravan utjecaj na mnoge DJ-e koje danas poznajemo iz Detroita. Bilo je prilično rutinski posjetiti DJ-a u DJ kabini i samo gledati i slušati cijelu večer. Ova fotografija mora biti snimljena oko 1982. ili 1983. godine, a također je bila otprilike u vrijeme kada su mlađi DJ-i poput mene bili podučavani i mentorirani. Prije nego što je dance glazba stvarno eksplodirala u Europi, američki DJ-i bili su (društveno) puno bliži zajedno, gotovo kao obitelj. Postojalo je međusobno poštovanje koje je došlo s umjetničkim formom puštanja glazbe domaćoj publici.

Natjecali smo se jedni s drugima, ali i rukovali se ili grlili jedni druge kada bi napravili dobar prijelaz što je bilo poput predaje štafete

Na primjer, bilo je važno znati što je DJ puštao prije vas kako publika to isto ne bi čula prerano. Ili, prije koliko su ga vremena usporili kako bi ljudi mogli popiti piće ili se odmoriti od plesa. Natjecali smo se jedni s drugima, ali i rukovali se ili grlili jedni druge kada bi napravili dobar prijelaz što je bilo poput predaje štafete. Svi smo nekada radili zajedno i znali smo to.

Samo malo drugačija publika, ali ništa nije se promijenilo.”

Stigli smo u Detroit! Večeras kreće kultni Movement

Iz dalekog Detroita se javlja naš suradnik koji ovog vikenda prati kultni Movement festival.

“Prvi dan Detroita je prošao u razgledavanju. Grad je trenutno još prazan, ali se osjeća neka posebna vibra u zraku koju još uvijek ne mogu opisati. Sutra ću biti pametniji” prepričava nam Tonko Mikulandra te dodaje kako osim samog turističkog razgledavanja grada je posjetio i Skalarovu veliku audio-vizualnu instalaciju.

Prije nego što samo festivalsko ludilo krene, naš suradnik će posjetiti i razgledati najstariji jazz klub na planeti, kao i prvi techno muzej.

Podsjetimo, ovog vikenda prvi put posjećujemo kultni Movement Detroit festival, a naš suradnik Tonko Mikulandra će izvještavati iz “Motor Cityja“, istražiti njegovu techno povijest, kao i prenijeti atmosferu te dojmove sa samog festivala kroz fotografije, video i tekst.