Sa sjećanjima na prošle nastupe koja su ostala poput melodija u vjetru, Tyrone, Jon i James su se pripremili da još jednom počaste publiku, njihovi umovi ispunjeni iščekivanjem onoga što ih čeka. Dok su putovali stazom sjećanja, prisjećajući se magije prethodnih setova, nisu mogli, a da ne osjete osjećaj uzbuđenja kako u njima ključa.
Ovaj put ne samo da su se vratili na poznate terene, već su i najavili svoj sljedeći potez, projekt inspiriran legendama elektroničke glazbe Moby, Justice i Daft Punk koje su oblikovale njihove umjetničke duše.
S pustinjskim nebom kao platnom i glazbom kao vodičem, Rüfüs Du Sol krenuo je na zvučno putovanje, spajajući instrumente uživo s pulsirajućim ritmovima, stvarajući simfoniju koja je odjekivala kroz pijesak. Dok su svirali svoju neobjavljenu pjesmu, publika je uronjena u svijet u kojem vrijeme kao da je stalo, izgubljena u ritmu njihovih melodija.
Za Tyronea, pozornica je ponudila rijetku priliku da doživi njihovu glazbu iz druge perspektive, da pleše među publikom bez tereta izvedbe na svojim ramenima. I dok je gledao u more lica, nije mogao ne osjećati zahvalnost za putovanje koje ih je dovelo do ovog trenutka.
Kako se noć razvijala i glazba ispunjavala zrak, trio je imao osjećaj jedinstva s masom, zajednički trenutak euforije koja je nadilazila riječi. I dok su gledali prema budućnosti, crpeći inspiraciju iz zvukova svoje mladosti i iskustava koja su ih oblikovala, znali su da najbolje tek dolazi.
Za Rüfüs Du Sol pustinja nije bila samo mjesto na karti, već utočište u kojem su se rađali snovi i stvarala sjećanja. I dok su se još jednom opraštali od Coachelle, sa sobom su nosili obećanje novih početaka i beskrajnih mogućnosti, a njihova je glazba odjekivala dugo u noć. Priču i razgovor s njima objavio je magazin Rolling Stone.
O Dekmantelu je s punom pažnjom i prepuna dojmova još 2022. izvještavala i naša Andreja Cigrovski. 98 setova s prošlogodišnjeg izdanja BEN UFO, VTSS, Objekt, Interstellar Funk i brojni drugi objavljeni su na službenom Soundcloudu Dekmantela. Festival se ove godine održava od 22. do 26. kolovoza, a line up možete vidjeti ovdje.
Travanj u rubrici “Odabrao” zatvaramo sa zagrebačkim kolektivom bRave kojeg čine Maja Pa, Ikonal i La Chocolat Noir. Tijekom devet godina zajedničkog rada, bRave slovi kao jedan od najaktivnijih kolektiva, a afirmirali su se u mračnijim izričajima elektroničke glazbe na domaćoj sceni.
Povodom devetog rođendana, uhvatili smo ekipu iz bRavea da nam kurira ovotjednu playlistu za rubriku “Odabrao” u zvuku partyja kakve oni inače rade. Na njihovim događajima se mogu čuti industrial, techno, electro, EBM, post punk, minimal wave, house ali i sporije inačice sirove plesne glazbe, a iz bRavea su za nas odabrali ovih 15 traka:
Neke od odabranih traka se ne nalaze na Spotifyju, stoga sve odabire bRave kolektiva poslušajte kroz YouTube playlistu.
bRave večeras od 23 sata slavi svoj 9. rođendan u zagrebačkom Surogatu gdje će rezidenti – Maja Pa, Ikonal i La Chocolat Noir dočekati kolumbijskog producenta Filmmakera koji će nastupiti u live izdanju.
Domagoj Berčić poznatiji kao Bero dolazi iz Zagreba. Mladi hrvatski DJ se s glazbom krenuo bavi prije dvije godine, kao i DJ-ingom koji mu se odmah svidio.
Kako ga je cijeli svijet elektroničke glazbe instantno privukao, osim što je savladao DJ pult, odlučio se uhvatiti i produkcije. Upisao je modul na United Popu i krenuo je s produkcijom vlastite glazbe. Trenutno produkciji, Bero još “prolazi” i istražuje “što je za njega, a što ne” završavajući nekoliko projekata na kojima radi.
Kad su gaže u pitanju, Bero je svirao na nekoliko kućnih partyja, prijavio se na DJ natječaje, ali i dalje ima želju da dobije prvu pravu gažu u Zagrebu. Do tad, radi na podizanju vlastiti društvenih mreža kroz brojne setove koje je već snimio, ili će tek snimiti na “cool lokacijama na otvorenom“.
Na Berinom YouTube kanalu već sad možemo poslušati njegovih nekoliko setova na otvorenom koje je snimio po Zagrebu i okolici, a upravo kroz njih predstavlja i svoje glazbene preference koje naginju techno zvuku, ali kako nam otkriva ni nekakav melodic i house mu nisu strani.
Pozivamo sve mlade, novonastale, neafirmirane i nadolazeće aktere sa scene bilo da su DJ-evi, producenti, live actovi, bendovi, MC-evi, vokalisti, kolektivi, organizatori, promotori, VJ-evi, art producenti, dizajneri, fotografi, performeri, udruge, nove radijske emisije, graffiteri, influenceri i ostale kreativce koji razvijaju scenu na sebi svojstven način da se predstave svojim dosadašnjim radom i biografijama. Više informacija možete saznati na poveznici.
Riječ je glazbenoj tražilici cosine.club koja je stvorena uz pomoć umjetne inteligencije, a u svojoj bazi podataka ima preko milijun i sto tisuća elektroničkih pjesama za sad. Funkcionalnost stranice je poprilično jednostavna. U tražilicu upišete neku pjesmu koja vam se sviđa i cosine.clubvam otkrije nekoliko prijedloga poredanih po sličnosti koja je prikazana u postotku.
Primjerice, sviđa vam se Frankie Knucklesova “Your Love”, na to dobijete nekoliko prijedloga poput Lisa Mitchell – Rescue Me (DJ Stomp Mix), “No You Turn – I Still Love You (European Mix), “Rave 2001 – Broke London” i drugih…
Među nešto više od milijun i sto tisuća elektroničkih traka, nalaze se i brojna umijeća Hrvatskih i regionalnih producenata. Tako da naprimjer, ako vam se sviđa DJ Ogijev klasik Ruzina, za prijedlog dobijete “Fjaak – Highrise 49”, “29:14 – Trance Wax”, “Ahl Iver – Lights Out” i druge…
Kako sami tim iza tražilice otkriva “cosine.club prenamjenjuje model strojnog učenja koji je izvorno dizajniran za klasificiranje glazbenih žanrova.” Sama tražilica radi računanjem “metrike između kosinusne sličnosti izvora i svih drugih tragova u skupu podataka kako bi se pronašla najbliža podudaranja” odnosno najsličnija pjesma.
S prekaljenim rezidentom kultne hrvatske organizacije razgovaramo o njegom počecima, after party setovima, b2b kombinaciji sa Shipom i naravno nastupima na velikim pozornicama s renomiranim svjetskim elektroničkim imenima.
Pozdrav Neroa, već neko vrijeme tvoje ime viđamo po partyjima, a posebice u Zagrebu i u Boogaloou. Stoga da iskoristimo ovu priliku i malo bolje te upoznamo, kako si krenuo s elektroničkom glazbom? Koji su umjetnici, ili pak elektronički pravci imali utjecaja na tebe i privukli te? Karijeru si zapoečo započeo u Njemačkoj, a nastavio u Hrvatskoj…
Elektroničku glazbu sam otkrio i time počeo istraživati 2015. kada sam se sasvim slučajno na poziv prijatelja našao na svom prvom partyju u Splitu. U početku mi je to sve malo bio šok i nije mi sjelo, ali kako je vrijeme na partyju prolazilo ti su mi se zvukovi sve više počeli sviđati i pronašao sam se u tom vibeu. Ne sjećam se točno koji je DJ tada svirao, ali znam da sam to jutro otišao doma pod dojmom i još neko vrijeme prije spavanja pokušao naći neke od pjesama koje sam čuo. Čak nisam znao definirati koji sam uopće žanr slušao. Nisam puno vremena izgubio i po povratku u Njemačku sam kupio svoju prvu DJ opremu i počeo s DJ-ingom glavom kroz zid. Party scena u Njemačkoj je vise orijentirana na techno pa sam se u početku pronašao u tom žanru. U početku su mi favoriti bili DJ-i poput Adam Beyer, Carl Coxa i Chris Liebinga. Sve dok u nekom trenutku nisam počeo slušati i puštati muziku od nekih underground izvođača za koje je jako malo ljudi čulo. Kad sam se vratio u Hrvatsku sam više otišao u nekom house i tech house smjeru.
Kako bi opisao zvuk kojeg možemo čuti u tvojim setovima?
Zvuk koji aktualno puštam bih opisao kao neku mješavinu techna i tech-housea. Ne volim muziku, čak i u mojim žanrovima, koja se može svagdje čuti tako da uvijek tražim nešto novo od manje poznatih artista i trudim se to što bolje predstaviti publici.
Imaš li neku traku koja ti je “as u rukavu” za pokrenuti publiku?
Pa i nemam. Ja prije svakog seta istražujem novu muziku i pripremam se ovisi o eventu gdje puštam. Tijekom te pripreme znam nekad pored imena trake napisat HIT ako mislim da će to pokrenuti publiku.
U raznim terminima te možemo uhvatiti u klubu, ali negdje gdje si postao neizostavno ime su afteri. Koliko se razlikuju setovi u ranijim satima i oni u afteru? Koje su čari ranojutarnjih setova…
Da svirati na afterima obožavam pogotovo dugačke setove tu se baš imam priliku povezati s publikom i jako me veseli kada ekipa dobro reagira i vibea skupa sa mnom. Jer kad sviram neke ranije setove pogotovo prije nekog headlinera obično to bude malo laganije, a u afteru ili kad sviram zadnji na partiju lupam kako me je volja tako da to uvijek preferiram
Imaš li možda neki najdraži set, ili pak after kojeg si odsvirao?
Uh bilo je dosta dobrih aftera u zadnjih godinu dana. Najdraži su mi prošle godine poslije Future Scopea s Paul Kalkbrennerom i onaj after u Boogaloou poslije Debore DeLuce na malom flooru, oba sam odsvirao b2b sa Shipom i mislim da je tad vibe bio predobar.
Osim što možemo čuti tvoje solo setove, često si u b2b kombinacijama, a posebice si kliknuo sa Shipom. Kako izgleda vaša dinamika za pultom?
Shipe je veliki profesionalac i ime na hrvatskoj sceni od kojeg sam jako puno naučio. B2b setovi s njim su mi uvijek jako dragi i funkcioniramo odlično skupa. Trake nam klize kao da smo se nekad prije dogovorili što ćemo puštati, ali nikad nismo uvijek svatko dođe s nekim svojim idejama.
Imao si prilike dijeliti pult s brojnim renomiranim imenima, tko te je dosad najviše impresionirao?
Najveća svirka mi je do sad bila prošle godine pred 5000 ljudi na Future Scopeu s Paul Kalkbrennerom, on je kao artist ostavio veliki dojam na mene. Svi koji su pogledali film o njemu i prate njegov rad će znati o čemu pričam.
Neizostavno si ime Future Scopea, svirao si i prošlih godina na proslavama, tako ćeš i ovog puta biti za pultom kada Boris Brejcha dođe na Jarun krajem svibnja, ali i predvoditi after party…
Sretan sam što sam rezident Futurescopea i zahvalan na svim prilikama koje mi se pružaju. Party na Jarunu s Borisom će bit ako ne i najveći elektronički event ove godine tako da se tome jako veselim. A after će također biti HUGE čak imam malo tremu.