Skip to main content

Techno titani Pan-Pot su predstavili svoj novi stil i zvuk

Još za vrijeme studentski dana, dok su pohađali renomirani berlinski SAE Institut, Tassilo i Thomas su se upoznali, sprijateljili i pokrenuli zajednički projekt Pan-Pot. Dok brojne ljude sličnosti spajaju, u njihovom slučaju su ih povezale različitosti što stvara nešto posebno. Tako su početkom 2000-ih zajedno su krenuli u istraživanje techno zvuka, s ciljem integriranja elektroničkih eksperimenata s minimalnim stilom istovremeno stvarajući zlokobne, mutne zvukove koji su od tada postali sinonim za njihovo ime.

Tijekom svoja dva desetljeća na sceni, Pan-Pot se razvijao, evoluirao i iz dana u dan inovirao svoj zvuk s kojim su zavrijedili etablirano mjesto na samom vrhu scene. Nedavno, u jednom nedavnom intervjuu su se dotakli pitanja trendova i razvoja zvuka gdje su otkrili što od njih možemo u doglednoj budućnosti.

Mi ne mrzimo trendove. Sviđa nam se raznolikost koju elektronička glazba pruža, i koju je uvijek pružala. Ne mrzimo ništa. To je jedna teška riječ, koju izbjegavamo” poručili su Thomas i Tassilo koji su istaknuli kako su i oni sami stvorili neke trendove i izmislili glazbene pravce.

Upravo imajući to na umu, njemački elektronički duo je ušao u 2024. s ciljem stvaranja novog stila. Nakon što su prošle godine objavili novi album, dobar dio početka nove godine su proveli u studiju producirajući i stvarajući nešto što će sadržavati elemente dobro poznatog zvuka Pan-Pota, ali istovremeno i evoluirajući u nešto novo.

U svojim posljednjim nastupima techno titani su krenuli testirati trake u novom stilu i zvuku, a sudeći prema reakcijama prisutnih na Time Warpu s nestrpljenjem možemo iščekivati službena izdanja i nadolazeće setove.

Prilika za slušanje novog stila Pan-Pota će biti na ovogodišnjem 11. izdanju Sonusa koji će se održati na paškoj plaži Zrće od 18. do 22. kolovoza. Regionalne ulaznice su dostupne na web stranicama organizatora.

Ritam vikenda: Zagreb očekuju prvi open-air događaji godine, a ostatak Hrvatske zanimljiva gostovanja

Zagreb

U petak, BSH priprema prvi open-air događaj na centralnom terenu TC Maksimir gdje će za glazbu na plesnom podiju biti zaduženi Chris Stussy, Aney F., Marin Biočić, Yakka, Pablo Panda i Francescu. Adapter večer stiže u Sound Factory zajedno s na1alij4, Eloc, Sara Dziri, Jogurt i Chof.

U Petom Kupeu na repertoaru je Taste večer uz Leu Balair, Kapelu i DJ Sanija. Depo preuzimaju Secession i Eter u sastavu Volster, DBFB, Pres, Vazdaisti. Brave slavi 9 godina u Surogatu uz Filmmakera, Maju Pa, Ikonal i Le Chocolat Noir.

Subota u Mastersu je u znaku Pet+ koji okuplja Petra Dundova i Toma Spocka. Peti Kupe pleše u ritmovima Kasheme kluba iz Zuricha koji će dočarati atmosferu uz Kasheme Soundsystem, Kammu & Maslo te Antonia Zuzu i Iliju Rudmana.

Rijeka

Crkvu u petak preuzima Club Stereophonic koji dovodi Mikea Valea kao glavnog gosta te još okuplja Anu Antonovu, Simona Emmea, Darria Seca i Dida. U sklopu Impulse festivala, u Manual klubu sviraju Zarkoff i Moljac. U Nemo klubu, Teo Fantazija pruža nužu Diskoladu.

U subotu, Impulse Festival udružuje snage s Liminal kolektivom i u Pogon Kulture dovode legendarnog Satoshija Tomiiea, a za pultom će ga dočekati Marin Biočić, Marcel, One N, Roland, Grenco i Ian Staraj.

Photossmok

Pula

Subota u klubu Kotač je uz “Looking for live Electronic Orchestra” koji spaja Naked Ravera, Sakadasa, Mikija, Hercega, Sloppy Joea, Disfoniju i Duckyja u jedno.

Zadar

U subotu, Barlot Njari svira u Svaroga.

Šibenik

Felver u subotu cijelu noć svira u Tunelu.

Split

Ovog petka, Pulp večer se još jednom vraća u Kocke gdje gostuju Facta & K-Lone, Anako, El Commando i Rokorokoroko.

Dubrovnik

Petak u Lazaretima je uz Matu Foxa Banchillia i Matt Butta, a dan poslije se pleše uz Floru & Liju.

Klub Dubina u subotu slavi drugi rođendan uz Kristinu Velvet, Mira i Iris te Ivanu.

Klubska Scena je najčitaniji portal za elektroničku glazbu u regiji

U svega prvih nekoliko mjeseci, nova web stranica je dobila pohvale brojnih čitatelja i promotora koji ju iz dana u dan koriste kako bi pravovremeno bili informirani s događajima i novostima iz svijeta elektroničke glazbe. Naš dugogodišnji kvalitetni rad je potvrđen i brojkama koje iz mjeseca u mjesec rapidno rastu.

Koristeći javno dostupan izvor, alat za web metriku Similarweb*, istražili smo posjećenost hrvatskih i regionalnih elektroničkih portala, kao i ostalih glazbenih portala.

Kada su u pitanju hrvatski i regionalni portali specijalizirani za elektroničku glazbu, najčitaniji portal u prva tri mjeseca godine je upravo Klubska Scena s gotovo 160 tisuća čitatelja. Drugo mjesto pripada Enter Zagrebu kojeg je u prva tri mjeseca godine čitalo nešto više od 157 tisuća ljudi, dok s nešto manje od 85 tisuća čitatelja, OnlyClubbing zauzima treće mjesto.

Ulazeći u dublju analizu čitanosti, Klubska Scena je vodeća i u drugim metrikama poput ukupnih impresija, zadržavanju na web stranici, kao i samom korištenju podstranica.

Svakako vrijedi spomenuti i da od siječnja svakodnevno bilježimo eksponencijalan rast. Tako nas je u prvom mjesecu godine čitalo preko 40 tisuća ljudi, što se u veljači povećalo s novih 53 tisuće čitatelja, da bi zaključili sami kvartal s još 63 tisuće čitatelja više.

Osim što smo na samom vrhu regionalnih portala specijaliziranih za elektroničku glazbu, Klubska Scena se nalazi i među pet vodećih glazbenih portala u Hrvatskoj uz bok nezavisnih prijatelja i kolega s portala muzika.hr te ravnododna.com, Entera Zagreb te HDS-ovog portala glazba.hr. Iako se među glazbenim portalima nalazimo na četvrtom mjestu, naši čitatelji su po svim metrikama najaktivniji i najvjerniji.

Vjerujemo kako će se naš kontinuirani rast u 2024. nastaviti i u mjesecima ispred nas, kako naš nova web stranica bude poprimala svoju potpunu funkcionalnost. Sadržaj kojeg ćemo u budućnosti stvarati i dalje će biti informativan, edukativan i inovativan, a uskoro ćemo imati prilike i otkriti neka iznenađenja za čitatelje poput dodatnih pogodnosti kada su u pitanju nama svima dragi partyji i festivali.

*Na domaćem medijskom tržištu se često koriste analitički alati poput Gemiusa i Dotmetricsa, koji postavljaju svoje skripte u portale, no glazbeni portali često nisu uključeni u ta istraživanja stoga je teško provesti analizu koristeći njih. Stoga smo odabrali alat SimilarWeb kojeg su u nekoliko navrata za objavu statistika koristili s portala muzika.hr i glazba.hr

Dobar House vas poziva na završnicu sezone s Prunkom!

Osnivač PIV Recordsa vraća se u Zagreb na Tijelovo (30. svibnja), dan koji je za većinu neradan, što je bio povod organizatorima da organiziraju house tulum uz zalazak pa sve do kasno u noć.

Prunk se i prije pojavio na sad već legendarnom Dobrom Houseu u Aquariusu 2022., kao i na Defected Zagreb događaju prije godinu dana – u svibnju 2023. “U oba je navrata izveo je neke od najboljih setova koje smo imali prilike čuti, pa se činilo sasvim prirodnim zaokružiti našu zagrebačku sezonu s jednim od naših omiljenih DJ-eva!” poručuje ekipa Dobrog Housea.

Prunk je prava pojava na sceni house glazbe, nastupao je na vrhunskim festivalima diljem svijeta i izdao niz pjesama koje su se popele na vrhove ljestvica.

Na pozornici će mu se pridružiti domaći miljenici Elena Mikac, Hrwo E i Tom Bug koji će osigurati da ovaj nezaboravan dan bude ispunjen dobrom house glazbom.

Save The Date 30.05. – The Garden Taproom

Early Bird ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio, stoga osigurajte svoje mjesto odmah!

Satoshi Tomiie o house počecima: “Bio sam na pravom mjestu u pravo vrijeme”

Sada, desetljećima nakon njegovih ‘Tears’ uz Frankieja Knucklesa, DJ-a, producenta, remiksera i šefa izdavačke kuće rođenog u Japanu, iz New Yorka, još uvijek je redovita pojava na setovima današnje underground elite.

Student jazza i klasičnog klavira, Satoshi je glazbeno vješt i iskusan producent koji je neprestano evoluirao u svom radu. Eksperimentira s potpuno novim hardverskim live setupom koji ga vidi kako izvodi konzole koje voli iz studija i izvodi improvizaciju uživo u klubovima i na festivalima.

S legendarnim japanskim glazbenikom smo razgovarali ususret njegovog povratka u Hrvatsku i nastupa na u riječkom Pogonu Kulture u sklopu ovotjednog Impulse Festivala.

U svijet glazbe si ušao preko klavira, zatim se nastavio razvijati u jazzu preko kojeg si došao do hip-hop kulture i onda evoluirao u elektroničku glazbu. Sjećaš li se trenutka, pokreta ili pak pjesme koja te je privukla u elektroničku glazbu, točnije house?

Zanimljivo, ništa me nije “uvuklo” u house. Jednostavno sam prirodno došao do nje. U tom trenutku svijet se upoznavao s house glazbom, a ja sam samo bio sretan što sam bio u tom trenutku na pravom mjestu u pravo vrijeme.

Često se epitetima razbacuje, ali za tebe se s pravom može reći da si apsolutna legenda house glazbe. S obzirom na tvoje suradnje, bogatu diskografiju i trake koje su ostavile duboki trag u elektroničkoj glazbi, imaš li među njima svima jednu pjesmu koja ti je ipak najdraža?

Hvala ti. Moje najdraže izdanje je uvijek ono posljednje. Tako da je to trenutno moj posljednji album “Magic Hour”. Ponosan sam na stvari koje sam stvorio u povijesti, ali se preferiram fokusirati na sadašnjost i budućnost.

Nakon desetljeća na velikoj pozornici i u studiju stvarajući glazbu, što te i dalje gura naprijed? Koja je tajna?

Svi mi volimo glazbu i voljeli bi od toga “zaraditi kruh”. No, za mene je ključ u tome što sam se pronašao u onome u čemu sam dobar, a ne nužno da to volim. Vidim mnogo ljudi koji troše vrijeme radeći stvari u kojima nisu dobri.

Tvoja metoda produciranja glazbe dolazi više sa strane hardwarea kroz modularne synthove, što je tradicionalniji način jer za razliku od današnjeg sve popularnijeg produciranja “u hodu” s laptopom gdje god da se nalaziš na svijetu, trebaš bit u studiju. Iz tvoje perspektive, koje su prednosti produciranja koristeći modularne synthove? Što “mašine” mogu, da software i dalje ne može?

Nema “boljeg” načina produciranja”, već samo stvar osobne preference. Brojni softwareski programi, plug-inovi i dodaci “kopiraju” i emuliraju hardware, kao i modularne synthove i sve ostale analogne uređaje.

Ja dolazim iz vremena kada je hardware bio obavezan u produciranju glazbe te preferiram koristiti “instrumente” koje mogu fizički dotaknuti. Istina je da se glazba danas može raditi bilo gdje s laptopom, ali to je zapravo paradox, jer neograničene mogučnosti koje laptop i software pruža, zapravo stvara ljude bez fokusa, a u produkciji je sve oko fokusa. Ja osobno smatram da brže (ali i bolje) radim glazbu kada koristim hardware i jako bi je zabavno se igrati s “mašinama”.

Kako izgleda tvoj proces stvaranja glazbe? Koliko treba vremena od skladanja syntha do stvaranja kompletne trake?

Moj produkcijski proces je fokusiran na stvaranje “groovea” na mašinama. Kada sam spreman “jamat”, uzmem si 10 do 15 minuta da snimim improvizacije i od toga krećem. Da krenem producirati na laptopu, potrošio bih sate te bih se frustrirao. Neograničene mogućnosti mi ne pomažu, već me dekoncetriraju. Zapravo, volim biti “limitiran” kako bi se fokusirao maksimalno na sve dostupne mogućnosti na “mašinama”.

Još jednom se imaš prilike vratiti u Hrvatsku te nastupati pred našom publikom. Što možemo očekivati od tvog seta u Rijeci?

Jako sam sretan što se još jednom vraćam u Hrvatsku i očekujem odličnu zabavu. Idemo!

Ulaznice za nastup Satoshija Tomieea možete osigurati kroz sustav Entrio.

Peti Kupe u subotu stvara atmosferu kultnog kluba Kasheme iz Züricha

Zamislite klub u kojem DJ zvijezde poput Osunladea i Chez Damiera dolaze na vlastitu molbu svirati besplatno. Upravo to je Kasheme, klub u Zürichu kojeg je najbolje opisati kao audiofilski bar, kulturni hub i epicentar događanja. Mnogi DJ-i obožavaju ovaj klub jer u njemu mogu puštati što žele, a pogotovo ambijentalni zvuk koji inače nemaju gdje svirati.

U ambijentu gotovo dnevnog boravka klub na tri floora s vrhunskim zvučnim sustavom nudi i prostor u kojem publika u opuštenoj i nepretencioznoj atmosferi sjedi i sluša sjajnu muziku. Sličnu atmosferu će u subotu, 27. travnja pokušati rekreirati zagrebački Peti Kupe na posebno uređenoj terasi. Party će i započeti predvečer na terasi, a u noćnim satima se i nastaviti unutar kluba.

Za tu priliku Kasheme Soundsystem predstavljat će trojica DJ-a. Guido Rumi je suvlasnik Kashemea i DJ koji strast nalazi u eklektičnoj fuziji žanrova kao što su jazz, afro, soul, house, balearica i ambient. Cilj mu je uvijek isti – biti izvor pozitivne i poticajne energije.

Romeu je jedinstven i kompletan selektor koji nije našao sreću u komercijalnim zabavama u turističkom okruženju južnog Portugala. Strast za dijeljenjem kvalitetne glazbe odvela ga je do raznih mjesta poput Osla, Lisabona i trenutačno Züricha gdje je dio projekta Kasheme.

SoulMate ili Nick Mazrekaj je osnivač Kashemea, rođen na Kosovu, a odrastao u Švicarskoj. Ovaj pravi glazbeni znalac stvara trenutke i ambijente koji sežu izvan prostora, a muziku koristi da dopre i poveže se sa svima koje sretne.

Posebni gosti ovog izdanja bt će Kamma & Masalo, popularni amsterdamski dvojac i zvijezde etikete Rush Hour u vlasništvu Antala. Povezani ljubavlju prema plesnoj muzici i enciklopedijskim znanjem o njoj, postigli su teško dostižnu razinu simbioze. Kamma i Masalo predstavljaju pravo slavlje plesne glazbe, zajedničke energije i same sreće.

Sve će ih ugostiti Imogenov dvojac Antonio Zuza i Ilija Rudman koji je sam nastupio u Kashemeu čak pet puta.

Ulaznice su dostupne putem ove poveznice.

FB Event: Imogen x Kasheme