U subotu 23. ožujka, Greenlight Kolektiv transformira kultnu dvoranu Pogona Kulture s 360º konceptom te uzbudljivim gostovanjem DJ-ice iz Londona – Ameliah.
Koncept 360º dovodi atmosferu na razinu publike. DJ pult je spušten i zauzima središnje mjesto na plesnom podiju,što stvara bližu i intimniju interakciju između umjetnika i publike koja sada nije više samo sprijeda, nego sa svih strana. Osim što potiče bolju vizualnu interakciju, koncept 360º dodatno pojačava uzbuđenje i energiju te omogućuje DJ-u preciznije prilagođavanje glazbe publici.
Amaliah je DJ-ica i producentica iz dinamičnog i živopisnog epicentra britanske glazbene scene. Kao osnivačica Borne Fruits labela i rezidentica na popularnom RINSE FM-u, postala je prepoznatljivo lice scene, a popularni Clash Magazine imenovao ju je kao jedno od imena koje će obilježiti 2024. Njen talent neosporno dolazi do izražaja nastupima u prestižnim klubovima poput Panorama Bara i Fabrica, platformama poput Boiler Rooma i HÖR-a te na renomiranim festivalima kao što su Dekmantel i Love International u Tisnu, kao i na Glastonbury festivalu.
Njeni setovi odražavaju njenu šarenu glazbenu osobnost, inspirirajući se brojnim rave iskustvima i dubokom ljubavlju prema elektroničkoj glazbi. Od progresivnog housea do tribal techna, Amaliahina raznolika glazbena paleta osvaja publiku, vodeći ih na putovanje kroz euforične bass linije i pulsirajuće ritmove.
360º event će se dodatno zazeleniti rezidentima Greenlighta: Grenco, Ian Staraj, Ivan Erjavac, Andrija Mlacović i Andreas.
“Nakon iznimno pozitivnih reakcija na prvo izdanje (slike govore same za sebe), očekujemo da će atmosfera u subotu biti još bolja!” poručuju iz kolektiva.
Nakon dočeka jeseni i zime, Planet srijeda budi se ponovno uz početak proljeća i, shodno tome, donosi i širi svježe muzičke vidike. Ovo izdanje u petak, 22. ožujka u zagrebačkom klubu Željezničar, uz organizatora Felvera potpisuje Tijana T, dobro nam poznata beogradska DJ-ica u vrhu svjetske elektronike. U postavi su zato neka od najuzbudljivijih imena beogradske i berlinske scene.
Za mnoge medije si već govorio o tome kako je nastao Stereo Studio, klupski program koji i danas ima legendarni status. Po čemu su se vaši partiji isticali na tadašnjoj sceni?
Uh, ne samo da se scena od tada promijenila barem nekoliko puta, već su se i posjetitelji klubova radikalno mijenjali. Sukladno tome i načini isticanja dobivali su ili gubili određene elemente. Da ste me ovo pitanje upitali tada, siguran sam da bi odgovorio nešto drugo, ali nakon svih ovih godina razotkrio sam dio vlastitog rukopisa kojeg uporno ponavljam. P(re)okrećem se u trenucima kad mi se stvari učine trivijalnim. Onda me uhvati svojevrsni kreativni neposluh. Pokrećem društvenu borbu i igru katastrofe u mojim unutarnjim i vanjskim svjetovima, radikalnim osporavanjem svega što u njima vidim. Eto to se tada događalo, iluzije sam izbijao iluzijama. Ni sada se nisam puno opametio.
Foto Jelena Janković
U vrijeme Stereo Studia, dosta se pažnje posvećivalo flyerima (vaši su čak i nagrađivani!). Mnogi koji su doživjeli to razdoblje, nostalgični su po pitanju fylera. Smatraš li da je takva nostalgija opravdana, je li se nešto izgubilo prijelazom na digitalnu promociju? Kako je kod tebe izgledao taj prijelaz?
Nisam jedan od onih koji misli da je nekada baš sve bilo bolje. Ono što se izgubilo promjenom procesa izrade flajera i komunikacije s njima jest romantika, i naivnost. Od svih mojih velikih životnih prijelaza, privikavanje na digitalno išlo mi je najsporije. Sad kad sam se već privikao i iskusio mogućnosti kojima se možemo služiti, ali i šta sve možemo izmišljati, na staro se ipak ne bih vraćao.
Za one koji možda nisu upoznati, možeš li predstaviti Stereotip?
Projekt koji sam pokrenuo sa prijateljem Dixonom, u svojim početcima u nedjeljno poslijepodne. Tom našom, u to vrijeme ludošću, do danas smo inspirirali cijeli niz događanja u popodnevnim satima, a to smatramo zavidnim dostignućem, pogotovo na ovim našim prostorima gdje su preporučena pravila ponašanja uglavnom uklesana duboko u kamen. U studenom ove godine punimodeset godina, pa za tu priliku spremamo rođendansku zabavu.
Kako je nastao Planet srijeda i tko stoji iza projekta?
Planeta koja je nastala kroz susret agencije Utorak sa Stereotipom. Osnova njene orbite su, kako kaže jedan naš autor, poetsko-subverzivni fragmenti o ljubavi, prijateljstvu i opsjednutosti slobodom.
Tko su gosti iduće Planet Srijede? Kakvu atmosferu i kakve zvukove će ovi izvođači donijeti zagrebačkoj publici?
Gosti su Tijana T, BASHKKA, Tadi, Salome, Roi Perez i Kir. Uz napomenu da je Tijana zajedno samnom i kuratorica navedenog programa. Oboje smo veliki obožavatelji kazališta, pa nas je vodila ideja da dolazak proljeća pozdravimo dramatično. Željezničar će u petak postati svijet u kojem ćemo se uz snagu smjelosti prepustiti slatkoj slobodi kolaža sačinjenog od snova, glazbe sfera, i orgijanja s muzama.
Foto: Jelena Janković
Vjerujem da je tvoj kontinuirani rad na sceni mnogima inspiracija. Postoji li neki DJ (domaći ili strani) koji tebe inspirira i zbog čega?
Za sebe ne mogu reći kako pratim baš sve što se događa u elektronskoj muzici. U isto vrijeme moja glazbena radoznalost dosta je široka pa moji intimni fokusi niti nisu koncentrirani isključivo na elektronsku scenu. Moram reći da se inspiriram mnogim ljudima, i umjetnicima, pa mi je nekako nezgrapno a pomalo i površno pokušati samo naredati imena. Zato bi radije rekao kako im je svima zajedničko da u glazbi kroz koju progovaraju prepoznajem da govore iz ljubavi i uvjerenja. Ta mi je emocija najvažnija. Ljudi koji me inspiriraju najbolje se vide kroz rad u koji sam uključen.
Foto Jelena Janković
Bavljenje glazbom sa sobom nosi brojne izazove, između ostalog i neizvjesnost. Kada si odlučio da je glazba tvoj put i jesi li na tom putu trebao nešto žrtvovati?
U ovoj sceni svi smo mi distanca od stvarnog života, pa mislim da je to naša najveća žrtva, iako nam upravo ta distanca ponekad i pomaže, a taj osjećaj je oslobađajući. Upravo iz tog razloga ne bih rekao da sam nešto žrtvovao. Čini mi se da smo se glazba i ja pronašli, rekao bih da nije bilo neke svjesne odluke, taj je put jednostavno bio jedini moguć.
Za kraj, standardno pitanje: glazbene preporuke?
Coil – “ Moon’s Milk (In Four Phases)“ IDLES – “ Brutalism“ Women’s Hour – “ s/t“ Escape-ism – “ Introduction to Escape-ism“ Thomas Feiner & Anywhen – “The Opiates“ Tim Clément – “ Wolfsong Night“ Zanias – “ Ecdysis“ hilde – “Tide“ Helen Island – “last liasse“ Arooj Aftab, Vijay Iyer, Shahzad Ismaily – ”Love In Exile“ Carlos Barretto – “Lokomotiv“ FIUME – “Fiume II“ Bastion – “Bastion“
R3 Soundsystem je organizirao uličnu prosvjednu povorku “House Against Hate” koja je okupila više od pet tisuća ljudi na međunarodni dan borbe protiv rasne diskriminacije da zaplešu u londonskom Downing Streetu ispred kućnog broja 10, pred vratima kućne rezidencije i ureda britanskog premijeraRishija Sunaka.
Tijekom cijelog popodneva u Downing Streetu, partijaneri su plesali uz 25 DJ-eva među kojima su bili The Blessed Maddona, Eliza Rose, Hot Chip i mnogi drugi.
Putovanje koje ih je vodilo kroz zagrebačke klubove Sirup, Klub., Masters, Podmornica, Aquarius i Peti Kupe sada je već 8 godina dugo, a brand je prepoznat u cijeloj Hrvatskoj, a i van njenih granica, dobrim djelom zahvaljujući i njihovoj izdavačkoj kući koja je sve popularnija. Dobar House se tako održao i u Dubrovniku u klubu Dubina i u Rijeci u Pogonu Kulture, a kako kažu, Peti Kupe im je posebno mjesto gdje su zabilježili najveći porast i neke od najboljih partyja.
Za ovu posebnu prigodu, dovode sad već legendarni, svjetski poznati dvojac iz Amsterdama, a čiju glazbu redovito puštaju na svojim događanjima – Dam Swindle, otprije poznatih kao Detroit Swindle!
Iz Dobrog Housea tvrde kako im je ovo posebno bitan event jer ovaj dvojac pokušavaju bukirati već neko vrijeme. “Dečki su nam već uspjeli iskliznut iz prstiju početkom prošle godine, a skoro nam se ta situacija ponovno dogodila i ove. Srećom, uspjeli smo naći datum koji svima odgovara, i ovo gostovanje će se napokon dogoditi! Jako smo sretni što ih možemo ugostiti na našu osmu obljetnicu6. travnja u Petom Kupeu!”
Dam Swindle, nizozemski duo kojeg čine Lars Dales i Maarten Smeets, obilježio je 2011. osebujnim i ekspanzivnim pristupom produkciji elektronske glazbe. Surađujući s velikanima industrije kao što su Eric Clapton, Tom Misch i drugi, spajaju žanrove od deep housea do disca, techa do soula.
Njihovi rani hitovi kao što su ‘The Wrap Around‘ i ‘The Break Up‘ zapalili su plesne podije, utirući put njihovom sve prepoznatljivijem zvuku prikazanom na fenomenalnom albumu iz 2018. ‘High Life‘ te poznatom ‘Coffee in the Morning’ EP-u. Od osnivanja Heist Recordingsa 2013., njeguju duh suradnje koji je vidljiv na Roundup EP-u; godišnjem izdanju kojeg rade sa svojim izvođačima. Poznati su kao čarobnjaci remiksiranja, a remiksirali su velikane poput Pat Thomasa, Kerri Chandlera, Mayer Hawthornea i mnoge druge. Strastveni su kolekcionari ploča, a njihovi DJ setovi putuju kroz vrijeme, mjesta i zvukove, stvarajući nezaboravne trenutke diljem svijeta.
„After“ je naziv prvog ovogodišnjeg noviteta kojim slavi after partyje, a cijela ideja jenastala iz jedne glasovne poruke koju je odlučio semplirati. Naime, jedan od miljenika zagrebačke klupske scene, redovni posjetitelj partyja i after partjya, Marko Žarak, stoji iza glasovne poruke i aliasa Solo Danzare.
Iz te poruke nastao je singl koji veliča after partyje kao sastavne dijelove svakog ozbiljnog klupskog izlaska. Yakka je od samog početka vezan uz plesne ritmove, disco i soul glazbu, a sada je stvorio jedan trip ugođaj, mračnu notu i melankoliju sukladno i samoj temi pjesme. No, nije ovo njegov prvi izlet u melankoliju i deep house zvuk, pogotovo ako se sjetimo hit remiksa pjesme „Plešem sama“ grupe Detour.
„Obožavam kad se glazba dogodi spontano i to je po meni sama bit umjetnosti. Uoči velikog slavlja BSH X vikenda Sicillio mi je pustio Žaretovu glasovnu poruku u kojoj detaljno opisuje svoj plan i program posjete klubovima i eventima u danima koji slijede. Odmah na prvu ga molim da mi proslijedi glasovnu jer ju želim semplirati! Već prvu demo verziju šaljem svom junaku priče koji daje blagoslov da završim singl i da ga lansiramo u svijet. Simple as that!“ ističe Yakka.
U subotu 23. ožujka, u riječku Crkvu stiže novi gost, ovog puta je riječ o iskusnom techno ratniku Ramonu Tapiu kojem će se na glazbenom putovanju pridružiti i Life4funk, Katarina G. & Leclerc te Zopester.
Što dobijete kada dijete Nizozemke i revolucionarnog čileanskog glazbenika uplovi u glazbene vode belgijske techno scene u nastajanju? Dobijete Ramona Tapiu. Glazbeno ga je školovala nizozemska techno scene, a u stvaranju vlastitog zvuka su mu pomogli južnoamerički korijeni. Zvuk Ramona Tapie je spoj hardgroove techna s organskim, tribalnim ritmovima i perkusijama. Iza sebe ima stotine uspješnih izdanja, a od 2012. je vlasnik i etikete Say What? Recordings koja je dugi niz godina među vodećim techno etiketama na Beatportu. Osim što niže uspjehe u studiju, ime Ramona Tapie se često mogu naći diljem svjetskih plesnih podija, kao i na festivalima poput Tomorrowlanda i Lovelanda.
Life4Funk je dugogodišnji akter na sceni koji je za pultom od ’95, a zajedno s prijateljima vodi riječku Crkvu već deset sezona. Katarina G. & Lecler su DJ par čiji glazbeni opus seže od housea, preko deepa, techa, acida pa sve do progressiva i techna. Zopester je iskusni riječki DJ, dobropoznat u lokalnim underground house i techno krugovima.
Kako bismo pružili najbolja iskustva, koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nam obradu podataka kao što su ponašanje pregledavanja ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici. Nepristanak ili povlačenje pristanka može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Funkcionalani
Uvijek aktivni
Tehničko pohranjivanje ili pristup strogo je potrebno za legitimnu svrhu omogućavanja korištenja određene usluge koju je izričito zatražio pretplatnik ili korisnik, ili za isključivu svrhu provedbe prijenosa komunikacije preko elektroničke komunikacijske mreže.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistički
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Tehnička pohrana ili pristup koji se koristi isključivo u anonimne statističke svrhe. Bez sudskog poziva, dobrovoljne usklađenosti od strane vašeg davatelja internetskih usluga ili dodatnih zapisa treće strane, informacije pohranjene ili dohvaćene samo u ovu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketinški
Tehnička pohrana ili pristup potrebni su za izradu korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na web stranici ili na nekoliko web stranica u slične marketinške svrhe.