Domagoj Berčić poznatiji kao Bero dolazi iz Zagreba. Mladi hrvatski DJ se s glazbom krenuo bavi prije dvije godine, kao i DJ-ingom koji mu se odmah svidio.
Kako ga je cijeli svijet elektroničke glazbe instantno privukao, osim što je savladao DJ pult, odlučio se uhvatiti i produkcije. Upisao je modul na United Popu i krenuo je s produkcijom vlastite glazbe. Trenutno produkciji, Bero još “prolazi” i istražuje “što je za njega, a što ne” završavajući nekoliko projekata na kojima radi.
Kad su gaže u pitanju, Bero je svirao na nekoliko kućnih partyja, prijavio se na DJ natječaje, ali i dalje ima želju da dobije prvu pravu gažu u Zagrebu. Do tad, radi na podizanju vlastiti društvenih mreža kroz brojne setove koje je već snimio, ili će tek snimiti na “cool lokacijama na otvorenom“.
Na Berinom YouTube kanalu već sad možemo poslušati njegovih nekoliko setova na otvorenom koje je snimio po Zagrebu i okolici, a upravo kroz njih predstavlja i svoje glazbene preference koje naginju techno zvuku, ali kako nam otkriva ni nekakav melodic i house mu nisu strani.
Pozivamo sve mlade, novonastale, neafirmirane i nadolazeće aktere sa scene bilo da su DJ-evi, producenti, live actovi, bendovi, MC-evi, vokalisti, kolektivi, organizatori, promotori, VJ-evi, art producenti, dizajneri, fotografi, performeri, udruge, nove radijske emisije, graffiteri, influenceri i ostale kreativce koji razvijaju scenu na sebi svojstven način da se predstave svojim dosadašnjim radom i biografijama. Više informacija možete saznati na poveznici.
Riječ je glazbenoj tražilici cosine.club koja je stvorena uz pomoć umjetne inteligencije, a u svojoj bazi podataka ima preko milijun i sto tisuća elektroničkih pjesama za sad. Funkcionalnost stranice je poprilično jednostavna. U tražilicu upišete neku pjesmu koja vam se sviđa i cosine.clubvam otkrije nekoliko prijedloga poredanih po sličnosti koja je prikazana u postotku.
Primjerice, sviđa vam se Frankie Knucklesova “Your Love”, na to dobijete nekoliko prijedloga poput Lisa Mitchell – Rescue Me (DJ Stomp Mix), “No You Turn – I Still Love You (European Mix), “Rave 2001 – Broke London” i drugih…
Među nešto više od milijun i sto tisuća elektroničkih traka, nalaze se i brojna umijeća Hrvatskih i regionalnih producenata. Tako da naprimjer, ako vam se sviđa DJ Ogijev klasik Ruzina, za prijedlog dobijete “Fjaak – Highrise 49”, “29:14 – Trance Wax”, “Ahl Iver – Lights Out” i druge…
Kako sami tim iza tražilice otkriva “cosine.club prenamjenjuje model strojnog učenja koji je izvorno dizajniran za klasificiranje glazbenih žanrova.” Sama tražilica radi računanjem “metrike između kosinusne sličnosti izvora i svih drugih tragova u skupu podataka kako bi se pronašla najbliža podudaranja” odnosno najsličnija pjesma.
S prekaljenim rezidentom kultne hrvatske organizacije razgovaramo o njegom počecima, after party setovima, b2b kombinaciji sa Shipom i naravno nastupima na velikim pozornicama s renomiranim svjetskim elektroničkim imenima.
Pozdrav Neroa, već neko vrijeme tvoje ime viđamo po partyjima, a posebice u Zagrebu i u Boogaloou. Stoga da iskoristimo ovu priliku i malo bolje te upoznamo, kako si krenuo s elektroničkom glazbom? Koji su umjetnici, ili pak elektronički pravci imali utjecaja na tebe i privukli te? Karijeru si zapoečo započeo u Njemačkoj, a nastavio u Hrvatskoj…
Elektroničku glazbu sam otkrio i time počeo istraživati 2015. kada sam se sasvim slučajno na poziv prijatelja našao na svom prvom partyju u Splitu. U početku mi je to sve malo bio šok i nije mi sjelo, ali kako je vrijeme na partyju prolazilo ti su mi se zvukovi sve više počeli sviđati i pronašao sam se u tom vibeu. Ne sjećam se točno koji je DJ tada svirao, ali znam da sam to jutro otišao doma pod dojmom i još neko vrijeme prije spavanja pokušao naći neke od pjesama koje sam čuo. Čak nisam znao definirati koji sam uopće žanr slušao. Nisam puno vremena izgubio i po povratku u Njemačku sam kupio svoju prvu DJ opremu i počeo s DJ-ingom glavom kroz zid. Party scena u Njemačkoj je vise orijentirana na techno pa sam se u početku pronašao u tom žanru. U početku su mi favoriti bili DJ-i poput Adam Beyer, Carl Coxa i Chris Liebinga. Sve dok u nekom trenutku nisam počeo slušati i puštati muziku od nekih underground izvođača za koje je jako malo ljudi čulo. Kad sam se vratio u Hrvatsku sam više otišao u nekom house i tech house smjeru.
Kako bi opisao zvuk kojeg možemo čuti u tvojim setovima?
Zvuk koji aktualno puštam bih opisao kao neku mješavinu techna i tech-housea. Ne volim muziku, čak i u mojim žanrovima, koja se može svagdje čuti tako da uvijek tražim nešto novo od manje poznatih artista i trudim se to što bolje predstaviti publici.
Imaš li neku traku koja ti je “as u rukavu” za pokrenuti publiku?
Pa i nemam. Ja prije svakog seta istražujem novu muziku i pripremam se ovisi o eventu gdje puštam. Tijekom te pripreme znam nekad pored imena trake napisat HIT ako mislim da će to pokrenuti publiku.
U raznim terminima te možemo uhvatiti u klubu, ali negdje gdje si postao neizostavno ime su afteri. Koliko se razlikuju setovi u ranijim satima i oni u afteru? Koje su čari ranojutarnjih setova…
Da svirati na afterima obožavam pogotovo dugačke setove tu se baš imam priliku povezati s publikom i jako me veseli kada ekipa dobro reagira i vibea skupa sa mnom. Jer kad sviram neke ranije setove pogotovo prije nekog headlinera obično to bude malo laganije, a u afteru ili kad sviram zadnji na partiju lupam kako me je volja tako da to uvijek preferiram
Imaš li možda neki najdraži set, ili pak after kojeg si odsvirao?
Uh bilo je dosta dobrih aftera u zadnjih godinu dana. Najdraži su mi prošle godine poslije Future Scopea s Paul Kalkbrennerom i onaj after u Boogaloou poslije Debore DeLuce na malom flooru, oba sam odsvirao b2b sa Shipom i mislim da je tad vibe bio predobar.
Osim što možemo čuti tvoje solo setove, često si u b2b kombinacijama, a posebice si kliknuo sa Shipom. Kako izgleda vaša dinamika za pultom?
Shipe je veliki profesionalac i ime na hrvatskoj sceni od kojeg sam jako puno naučio. B2b setovi s njim su mi uvijek jako dragi i funkcioniramo odlično skupa. Trake nam klize kao da smo se nekad prije dogovorili što ćemo puštati, ali nikad nismo uvijek svatko dođe s nekim svojim idejama.
Imao si prilike dijeliti pult s brojnim renomiranim imenima, tko te je dosad najviše impresionirao?
Najveća svirka mi je do sad bila prošle godine pred 5000 ljudi na Future Scopeu s Paul Kalkbrennerom, on je kao artist ostavio veliki dojam na mene. Svi koji su pogledali film o njemu i prate njegov rad će znati o čemu pričam.
Neizostavno si ime Future Scopea, svirao si i prošlih godina na proslavama, tako ćeš i ovog puta biti za pultom kada Boris Brejcha dođe na Jarun krajem svibnja, ali i predvoditi after party…
Sretan sam što sam rezident Futurescopea i zahvalan na svim prilikama koje mi se pružaju. Party na Jarunu s Borisom će bit ako ne i najveći elektronički event ove godine tako da se tome jako veselim. A after će također biti HUGE čak imam malo tremu.
Još za vrijeme studentski dana, dok su pohađali renomirani berlinski SAE Institut, Tassilo i Thomas su se upoznali, sprijateljili i pokrenuli zajednički projekt Pan-Pot. Dok brojne ljude sličnosti spajaju, u njihovom slučaju su ih povezale različitosti što stvara nešto posebno. Tako su početkom 2000-ih zajedno su krenuli u istraživanje techno zvuka, s ciljem integriranja elektroničkih eksperimenata s minimalnim stilom istovremeno stvarajući zlokobne, mutne zvukove koji su od tada postali sinonim za njihovo ime.
Tijekom svoja dva desetljeća na sceni, Pan-Pot se razvijao, evoluirao i iz dana u dan inovirao svoj zvuk s kojim su zavrijedili etablirano mjesto na samom vrhu scene. Nedavno, u jednom nedavnom intervjuu su se dotakli pitanja trendova i razvoja zvuka gdje su otkrili što od njih možemo u doglednoj budućnosti.
“Mi ne mrzimo trendove. Sviđa nam se raznolikost koju elektronička glazba pruža, i koju je uvijek pružala. Ne mrzimo ništa. To je jedna teška riječ, koju izbjegavamo” poručili su Thomas i Tassilo koji su istaknuli kako su i oni sami stvorili neke trendove i izmislili glazbene pravce.
Upravo imajući to na umu, njemački elektronički duo je ušao u 2024. s ciljem stvaranja novog stila. Nakon što su prošle godine objavili novi album, dobar dio početka nove godine su proveli u studiju producirajući i stvarajući nešto što će sadržavati elemente dobro poznatog zvuka Pan-Pota, ali istovremeno i evoluirajući u nešto novo.
U svojim posljednjim nastupima techno titani su krenuli testirati trake u novom stilu i zvuku, a sudeći prema reakcijama prisutnih na Time Warpu s nestrpljenjem možemo iščekivati službena izdanja i nadolazeće setove.
U petak, BSH priprema prvi open-air događaj na centralnom terenu TC Maksimir gdje će za glazbu na plesnom podiju biti zaduženi Chris Stussy, Aney F., Marin Biočić, Yakka, Pablo Panda i Francescu. Adapter večer stiže u Sound Factory zajedno s na1alij4, Eloc, Sara Dziri, Jogurt i Chof.
U Petom Kupeu na repertoaru je Taste večer uz Leu Balair, Kapelu i DJ Sanija. Depo preuzimaju Secession i Eter u sastavu Volster, DBFB, Pres, Vazdaisti. Brave slavi 9 godina u Surogatu uz Filmmakera, Maju Pa, Ikonal i Le Chocolat Noir.
Subota u Mastersu je u znaku Pet+ koji okuplja Petra Dundova i Toma Spocka. Peti Kupe pleše u ritmovima Kasheme kluba iz Zuricha koji će dočarati atmosferu uz Kasheme Soundsystem, Kammu & Maslo te Antonia Zuzu i Iliju Rudmana.
Rijeka
Crkvu u petak preuzima Club Stereophonic koji dovodi Mikea Valea kao glavnog gosta te još okuplja Anu Antonovu, Simona Emmea, Darria Seca i Dida. U sklopu Impulse festivala, u Manual klubu sviraju Zarkoff i Moljac. U Nemo klubu, Teo Fantazija pruža nužu Diskoladu.
U subotu, Impulse Festival udružuje snage s Liminal kolektivom i u Pogon Kulture dovode legendarnog Satoshija Tomiiea, a za pultom će ga dočekati Marin Biočić, Marcel, One N, Roland, Grenco i Ian Staraj.
Photossmok
Pula
Subota u klubu Kotač je uz “Looking for live Electronic Orchestra” koji spaja Naked Ravera, Sakadasa, Mikija, Hercega, Sloppy Joea, Disfoniju i Duckyja u jedno.
Zadar
U subotu, Barlot Njari svira u Svaroga.
Šibenik
Felver u subotu cijelu noć svira u Tunelu.
Split
Ovog petka, Pulp večer se još jednom vraća u Kocke gdje gostuju Facta & K-Lone, Anako, El Commando i Rokorokoroko.
Dubrovnik
Petak u Lazaretima je uz Matu Foxa Banchillia i Matt Butta, a dan poslije se pleše uz Floru & Liju.
Klub Dubina u subotu slavi drugi rođendan uz Kristinu Velvet, Mira i Iris te Ivanu.
U svega prvih nekoliko mjeseci, nova web stranica je dobila pohvale brojnih čitatelja i promotora koji ju iz dana u dan koriste kako bi pravovremeno bili informirani s događajima i novostima iz svijeta elektroničke glazbe. Naš dugogodišnji kvalitetni rad je potvrđen i brojkama koje iz mjeseca u mjesec rapidno rastu.
Koristeći javno dostupan izvor, alat za web metriku Similarweb*, istražili smo posjećenost hrvatskih i regionalnih elektroničkih portala, kao i ostalih glazbenih portala.
Kada su u pitanju hrvatski i regionalni portali specijalizirani za elektroničku glazbu, najčitaniji portal u prva tri mjeseca godine je upravo Klubska Scena s gotovo 160 tisuća čitatelja. Drugo mjesto pripada Enter Zagrebu kojeg je u prva tri mjeseca godine čitalo nešto više od 157 tisuća ljudi, dok s nešto manje od 85 tisuća čitatelja, OnlyClubbing zauzima treće mjesto.
Ulazeći u dublju analizu čitanosti, Klubska Scena je vodeća i u drugim metrikama poput ukupnih impresija, zadržavanju na web stranici, kao i samom korištenju podstranica.
Svakako vrijedi spomenuti i da od siječnja svakodnevno bilježimo eksponencijalan rast. Tako nas je u prvom mjesecu godine čitalo preko 40 tisuća ljudi, što se u veljači povećalo s novih 53 tisuće čitatelja, da bi zaključili sami kvartal s još 63 tisuće čitatelja više.
Osim što smo na samom vrhu regionalnih portala specijaliziranih za elektroničku glazbu, Klubska Scena se nalazi i među pet vodećih glazbenih portala u Hrvatskoj uz bok nezavisnih prijatelja i kolega s portala muzika.hr te ravnododna.com, Entera Zagreb te HDS-ovog portala glazba.hr. Iako se među glazbenim portalima nalazimo na četvrtom mjestu, naši čitatelji su po svim metrikama najaktivniji i najvjerniji.
Vjerujemo kako će se naš kontinuirani rast u 2024. nastaviti i u mjesecima ispred nas, kako naš nova web stranica bude poprimala svoju potpunu funkcionalnost. Sadržaj kojeg ćemo u budućnosti stvarati i dalje će biti informativan, edukativan i inovativan, a uskoro ćemo imati prilike i otkriti neka iznenađenja za čitatelje poput dodatnih pogodnosti kada su u pitanju nama svima dragi partyji i festivali.
*Na domaćem medijskom tržištu se često koriste analitički alati poput Gemiusa i Dotmetricsa, koji postavljaju svoje skripte u portale, no glazbeni portali često nisu uključeni u ta istraživanja stoga je teško provesti analizu koristeći njih. Stoga smo odabrali alat SimilarWeb kojeg su u nekoliko navrata za objavu statistika koristili s portala muzika.hr i glazba.hr
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional
Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.