Skip to main content

Ljubitelji trancea u Zagrebu došli na svoje uz Paul van Dyka

U petak Paul van Dyk se ponovno vratio u zagrebački Boogaloo gdje je priredio trance spektakl uz snažnu podršku Corti Organa i DJ Damiena, na zadovoljstvo svih ljubitelja trance glazbe u metropoli, ali i šire.

Večer je otvorio, iskusni hrvatski DJ i neizostavno lice trance događaja u “lijepoj našoj” – DJ Damien, koji je zagrijao plesni podij i publiku za nastup legendarnog Nijemca. “Jedan od jačih gigova ikad. Hvala svima na energiji.” na društvenim je mrežama poručio DJ Damien nakon svog seta.

Centralni trenutak večeri je bio trenutak kada se Paul van Dyk popeo na pozornicu u velikoj dvorani Boogalooa te krenuo s magijom. Tijekom dvosatnog seta izveo je svoje brojne klasike poput “For an Angel“, “Home“, “Music Rescues Me” te neke nove produkcije kao što je “Back 2 The FVTR” s The Yellowheadsima.

Večer ispunjena tranceom u “hramu sreće” je zaključena hrvatsko-njemačkim duom Corti Organom, koji se nakon nešto kraćeg izbivanja ponovno vratio u metropolu. Za Nikolu i Daniela 2024. je bila plodna po pitanju produkcije, a upravo niz njihovih ovogodišnjih umijeća, izdanih pretežito na Find Your Harmony etiketi, našao u setu koji je stavio “točku na i” na još jedan trance spektakl u Zagrebu.

Rüfüs Du Sol izdaju novi singl “Pressure” i najavljuje novi album Inhale/Exhale

Inhale/Exhale dolazi tri godine nakon albuma “Surrender”, Rüfüsa Du Sola iz 2021. koji je osvojio nagradu za najbolji dance/najbolju elektroničku snimku 2022. na Grammyjima.

Foto: Rüfüs Du Sol Facebook

Trio trenutno ima ugovor s Rose Avenue/Reprise Records jer je pjesma “Pressure” četvrti singl koji su dosad objavili u iščekivanju novog albuma uz “Lately”, “Music is Better” i već masovno popularan “Break My Love” koji se nalazi na EA SPORTS FC™ 25 soundtracku.

Grupa je pretprošlog vikenda bila predvodnik Portal Music festivala u San Franciscu gdje su svirali svoje nove singlove dijeleći najnoviji kratak pogled na elektroničku zvučnu sliku albuma. Inhale/Exhale je postavljen kao zabavan suvremeni bijeg za obožavatelje Rüfüsa Du Sola pun plesne glazbe kao iz snova i emotivnih atmosferičnih melodija koje će se sigurno zadovoljiti svaki različiti aspekt njihove baze obožavatelja.

“Pressure” sadrži ohrabrujuću poruku “You’ll never break me down, ‘Cause I can take the pressure” koja prikazuje njihov osobniji i refleksivniji pristup ovom novom albumu dok zadržava njihovu omiljenu mješavinu housea, techna i indie elektronike.

Inhale / Exhale Tracklist

Inhale
Lately
Breathe
Music is Better
Levitating
Break My Love
In the Moment
New York
The Life
Pressure
Fire / Desire
Edge of the Earth
Standing at the Gates
Belong
Exhale


Goulash Disko festival: Zajedništvo, glazba i umjetnost po posljednji put pretvorili Komižu u bajkovito mjesto

Goulash Disko festival svoje je zadnje izdanje na viškim plažama obilježio sa šezdesetak izvođača, svakodnevnim radionicama i izložbom o uplivu romske glazbe u mađarsku tradiciju. Kišni ogrtač koji se nadvio nad prva dva dana festivala nije mogao sabotirati neprekidnu zabavu i pozitivnu energiju koja je naposljetku odagnala oblake, te omogućila idiličnu završnicu festivala uz sunčane dane te vedre i plesne noći.

Foto Julien Duval

Jedan od prvih festivala koji se financira isključivo crowdfoundingom uspio je i ove godine realizirati četiri magična dana ispunjena zvukovima gypsy punka, arab disca, swing folka, tribal techna, oriental housea, isto kao i reggae duba s izletom u drum & bass i jungle ritmove. Festival već godinama uspjeva na jedno mjesto okupiti najrazličitije ljude te ih kroz glazbu i umjetnost sve povezati.

Otvorenje glazbenog dijela festivala prepušteno je u sigurne ruke Kudja, aktivista i bioagrikulturista s otoka Hvara koji je svojim psihodeličnim i dubokim dub notama pokrenuo zvučnike na Dog Stageu. Nakon njega su ritmovima kišu rastjeravali MOGA; Ryota Oi, japanski house/funk selektor; Adari, milanski DJ i producent house glazbe i indie dancea; Dave Dinger, član berlinskog Bachstelzen kolektiva; Captain 25 b2b Akira Arisawa i finalno berlinski selektor Fourmi Rouz.

Ono što je uistinu specifično kod ovog festivala jest podržavanje razvoja Komiže, bilo turistički ili kulturno

Mainstage koji se pozicionirao nedaleko od Dog Stage na plaži Kamenica, glazbu je prepustio jednom od starosjedioca Goulash Disko festivala, Rafaelu Aragonu, koji bilježi nastupe na Visu još od 2013. godine. Ovaj je stage dinamičkom fuzijom live nastupa, DJ setova i flow art performansa uspio stvoriti specifičnu nerealnu atmosferu stvorenu za plesanje do jutarnjih sati. Na Rafaelov nastup se nadovezao lokalni ansambl Vis Jazz Quartet nakon kojega je pozornicu preuzela Alma Linda sa svojom groovy, multižanrovskom ekspedicijom kroz etno, funk i electro melodije. Noć su dalje ispunjavale melodije Heart Chora, Taremina b2b Andi.Andean i Amaro Duha. U ranim jutarnjim satima pozornicu su preuzeli bass heavy ritmovi počevši s britanskim sound system kolektivom No Ice Cream Soundom. Na njihove inspirativne Dub, Roots Reggae i Steppas dionice savršeno se nastavio Aries. Član ‘Born On Road’ izdavačke kuće svojim je jungle, drum & bass ritmovima rasplesao sve prisutne te pripremio teren za završnicu prve večeri festivala koju je odradio naš poznati dub anarhist i jedan od dugogodišnjih nositelja nezavisne scene u Hrvatskoj, MMMeniga.

Drugi su dan festivala, iako i dalje zavijen u kišne oblake, obogatile cjelodnevne radionice u gradu Komiži. Posjetitelji su mogli sudjelovati u raznim aktivnostima, od yoge i masaže u prijepodnevnim satima do kreativnog stvaranja i upoznavanja s tehnikama rada na glini, klaunskim radionicama, učenjem mađarskog jezika, linorezom i eko printingom. Ove su radionice ispunile dnevni program novim poznanstvima, druženjem i učenjem te je kao takav bio savršena uvertira u još jedno cijelo noćno druženje.

Festival u ovogodišnjem velikom izdanju i dalje uspjeva održati osjećaj privatnosti i zajedništva karakterističan za neka manja okupljanja

Na Dog Stageu su u 16 sati membrane na zvučnicima počeli rastezati isključivo DJ-evi s berlinskom adresom. Pa je tako prvi na redu bio Čileanac Andi.Andean, nakon kojega su u istom down tempo house, indie dance điru nastavili Andijevisugrađani Elias Dore, Elizen the Emperor i Judith Van Waterkant. Taremina, Cosima, AmuAmu, Hans Faehrmann i Vikamin.

Mainstage je u četvrtak začarao Aporia, njemački glazbenik s tradicijom dolaska na Goulash Disco Festival još od 2014. godine, kada je slučajno saznao za njega. Svojim dubstep zvukom uvukao je sve posjetioce u još jednu rasplesanu večer koju su zatim obogatili Britanac Mistafire, elektronički neu jazz kolektiv Haztet, meksički duo s trenutnom adresom u Briselu, Memo Pimiento, domaći elektronički punk band Tannu Tuawa, još jednom Hvaranin Kudjo nakon kojega je uslijedio već Goulashu dobro poznati i vjerni sastav Balkalar sa svojom nevjerojatnom energijom kojom održavaju tradicionalnu balkansku muziku živom. S već ozbiljno uzavrelom atmosferom i prekapacitiranim plesnim podijem nakon Balkalara suočio se Francuz Ruby My Dear, dugo očekivani DJ s ozbiljnom breakcore selekcijom koja nikoga nije ostavila imobilnog. Nakon sat vremena potpune manije scenu je preuzeo član Balkalara, ujedno i etablirani hrvatski producent i glazbenik Klaada koji je sve prisutne poveo na nezaboravno iskustvo kroz fuziju tradicionalnih i modernih melodija stvarajući unikatnu atmosferu karakterističnu Goulash Disko festivalu. Gleekch koji je preuzeo štafetu nakon Klaade donio je svoj specifičan spoj psybreaka, psytrancea, Glitcha i drum & bassa. Završnica je pripala već prije spomenutom Belgijancu, starosjediocu Goulasha Rafaelu Aragonu.

Petak je zasjao uz sunce i predivan pogled koji se pruža s komiške strane otoka. Nakon još jednog regeneracijskog jutra provedenog na radionicama ili druženju na plaži u 16 su sati oba dva stagea bila u funkciji. Dog Stage je otvorila Anacaona uz prikladne afro latinske ritmove, kao stvorene za sunčanje i uživanje. Nakon nje je uslijedio meksički duo Memo Pimiento na koje se savršeno nadovezao Al Jive Mestizo,  Sicilijanac s bogatom selekcijom ethnic-tribal housa koju je skupljao na svojim nebrojenim putovanjima. Rafael Aragon koji je nastupao na svojem trećem ovogodišnje Goulash Disco nastupu preuzeo je dotadašnje postavljenu pozitivnu atmosferu koju je začinio s daškom svoje melodične selekcije. Sebcat, član svjetski poznatog kolektiva ‘Rebel up!’ osnovanog u Nizozemskoj donio je dašak nove atmosfere malo sirovijeg zvuka. Na njega se nadovezao Argentinac Don Plok, miksajući moderne i tradicionalne afričke ritmove; već spomenuti berlinski DJ Fourmi Rouz i Francuz Solstice igrajući se s afričkom glazbom umiješanom u techno i UK bass ritmove. Završnicu je do 9 ujutro odradio DJ Ridou, osnivač grupe Ravin’Ravine koji svojom selekcijom nije dozvolio prisutnima jedan trenutak dosade.

Mainstage je uz sunčane zrake zagrijavao i njemački DJ AmuAmu sa svojim psihodeličnim i divljim melodijama. Savršeno se na njega nastavio također Nijemac JPattersson s multižanrovskom izvedbom i pozitivnim ritmom, zatim mađarska grupa Hakumba; Talijani Wicked & Bonny ft Berise s Rub-a-Dub stilom i klasičnim zvukom sirena; legendarni band Romano Drom koji predstavljaju modernu gypsy glazbu i kulturu u Mađarskoj. Jinx in Dub koji je preuzeo stage nakon njih donio je britansku bass atmosferu te ritmičnim dub, jungle dionicama rasplesao sve prisutne. KOG & We Be Many multidimenzionalni je performer koji svoje izvedbe veže uz šamanske rituale te je savršeno pripremio publiku za DJ-a HipHoppapotamusa specifičnog po kombinaciji latinske i karipske glazbe s house i drum& bassom. Petak je na Mainstageu završio uz teške dub selekcije popraćene izvrsnim MC-anjem No Ice Cream Sound kolektiva nagoviještajući subotu vrhuncem do sada nezaustavljivo dobre atmosfere.

Subotnja se groznica mogla osjetiti već od samog jutra. Festival koje je već bio u punom jeku s tri nezaboravna dana iza sebe nudio je posjetiteljima posljednji ples na viškim plažama uz reggae, hip hop i jungle zvukove zagrebačkog turntablista BonTonija na Dog Stageu te soulful melodije britanskog Family Banda na Mainstageu. Sada već svima poznati Aporia nastavio se skladno na Bontonija nakon čega je preuzeo Mistafire. Dog Stage je cijelu subotu bio pod opsadom UK bass zvuka uz nastupe DJ Hiphoppapotamusa, legende Goulasha Wagglera b2b Jambada, Jinx in Duba, spoj talentiranog dvojca Jmana i Illinformeda pod nazivom Babylon Dead, Wicked &Bonny ft Berise, Feline b2b Maetrixa, majstora amen heavy ragga junglea Ezre te finalno Seshire Cata koji nije stao s puštanjem sve do 9 ujutro.

Festival je prerastao tjedan dana čistog hedonizma i zabave te se pretvorio u određeno stanje uma koje sve posjetitelje prati i kroz ostatak godine

Mainstage je nakon Family Banda preuzeo Dave Dinger, član berlinskog Bachstelzen kolektiva koji je publiku savršeno uveo u nastup poljskog sedmeročlanog jazz-funk ansambla Klawo. Na njih su se nastavili Sudanac Moe, Makedonka Zarina Prvasevda, Don Plok, Gribitch i Japanac Akira Arasawa. Flow artisti koji su svakodnevno doprinosili atmosferi svojim nastupima u subotu su napravili izvanredan vatreni performans koji je gledaoce ostavio šokirane preciznošću i fluentnosti njihovih pokreta. Finale je na Mainstageu odradio ponovno Dave Dinger s house, funky prizvukom i odličnim čitanjem publike koju je selekcijom traka vodio na plesno putovanje sve do kasnih jutarnjih sati.

Nedjelja je služila za rekapitulaciju doživljaja uz Goulash Disko izvođače koji su orkestrirali Dog Stageom i domaćim komiškim DJ snagama na Mainstageu. Ono što je uistinu specifično kod ovog festivala jest podržavanje razvoja Komiže, bilo turistički ili kulturno. Festival je kroz godine srastao s gradićem i postao dijelom njegova duha. Brojni strani umjetnici i glazbenici koji su prije ili kasnije nabasali na ovaj otok i njegovu specifičnu prirodu zaljubili su se na prvi pogled te odlučili preseliti upravo tamo. Festival u ovogodišnjem velikom izdanju i dalje uspjeva održati osjećaj privatnosti i zajedništva karakterističan za neka manja okupljanja. Iako možda zadnji put na viškim plažama, Goulash Disko festival će sigurno očuvati svoj specifičan duh i prezentirati se u nekom novom ruhu jer je sam festival prerastao tih tjedan dana čistog hedonizma i zabave te se pretvorio u određeno stanje uma koje sve posjetitelje prati i kroz ostatak godine.

Što će biti dalje i kako će se priča oko Goulash Disko festivala nastaviti pitanje je na koje svi čekamo odgovor.

Eklektični Jimi Tenor u Petom Kupeu sprema koktel od jazza i afrobeata do elektronike

On je posve nešto drugo. Kultni finski glazbenik zadivljuje publiku već 36 godina svojim jedinstvenim, razigranim stavom prema glazbi. Jimi Tenor nikada se nije zadovoljio tradicionalnom ulogom – njegov rad nadilazi aktualne trendove.

Foto Antti Viitala

Upravo njegova glazba bit će na repertoaru sljedećeg nastupa Homage Collectivea, i to prvi put uz sudjelovanje glazbenika čija se djela izvode. Jimi Tenor gostuje u četvrtak, 17. listopada u ovom posebnom izdanju uz ponajbolje hrvatske glazbenike. Svirka uživo bit će pravo putovanje kroz žanrove – od jazza i afrobeata do elektronike.

Jer Jimi Tenor je izvođač koji kombinira upravo te ritmove, tj. najfinije elemente afro-američke glazbe, spontanu šašavost i besramni glamour na doista originalan način. S više od 20 albuma iza sebe, ovaj kameleon stvara prepoznatljivu kombinaciju s vlastitim potpisom.

Njegovu publiku čine klaberi i alternativni rock entuzijasti željni nove perspektive, ali i jazz i funk buntovnici

Glazba Jimija Tenora opisana je kao mješavina Gila Evansa, Jimija Hendrixa i Fele Kutija. Nije to ni neobično jer je ostvario dugogodišnju suradnju s legendarnim Felinim bubnjarom Tonyjem Allenom, ali i s drugim afrobeat glazbenicima. No svestrani Tenor bavio se i elektronikom, i to na nekoliko albuma. Upravo na svojem solo prvijencu snimio je svoj prvi hit Take Me Baby, rejversku himnu iz 90-ih.

Danas je Jimi Tenor etablirani europski umjetnik koji djeluje izvan mainstreama. Njegovu publiku čine klaberi i alternativni rock entuzijasti željni nove perspektive, ali i jazz i funk buntovnici. Oni koji razumiju da i nekonvencionalna pop glazba može pokrenuti tijelo i srce.

U Petom Kupeu pokrenut će ih uz pomoć Homage Collectivea koji će ovog puta činiti:
Janko Novoselić – bubanj // Zvonimir Šestak – bas // Borna Šercar – udaraljke // Hrvoje Galler – klavir // Davor Doležal – gitara // Vojkan Jocić – tenor/sopran saksofon // Zvonimir Bajević – truba // Hrvoje Štefanić – trombon // Jurica Rukljić – tuba // Kristijan Beluhan – back vokal // Emil Kirbiš – back vokal

Ulaznice su dostupne online na Entrio.



Savjeti kako se zaštititi od krađe na glazbenim festivalima

Bilo da se radi o jednovečernjem događaju na lokalnom mjestu ili trodnevnom festivalu uz mogućnost kampiranja, nije važno. Uvijek će postojati mogućnost da neki ljudi ne idu na te nastupe zbog glazbe ili nekoliko pića i dobrog provoda.

Yuri Arcurs YAPR

Neki ljudi imaju podlu namjeru ukrasti ljudima telefone, novčanike i druge osobne predmete s namjerom da ih prodaju. Stoga smo mislili da bi bilo ne samo korisno, nego i neophodno da vas posavjetujemo o nekim načinima za zaštitu vas i stvari vašeg prijatelja. Ovi savjeti nisu sigurni, ali trebali bi vam pomoći da postanete teška meta za krađu.

Vodite računa o svojim stvarima

Većina bi pomislila da je ovo očigledan savjet, ali svi znamo koliko teško može biti organizirati se unutar i izvan koncerta/partya/festivala. Kad kampirate na festivalu, pokušajte organizirati svoj kamp. Budite sigurni da su vrijedne osobne stvari pohranjene u vašem automobilu ili na vama osobno kada spavate ili napuštate kamp kako biste ušli na festival.

Svi bismo željeli da na događaj možemo unijeti svaki zalogaj, spravu i odjevni predmet koji imamo, ali u stvarnosti to može više ometati dobar provod nego pomoći. Pokušajte unijeti stvari koje vam trebaju prije stvari koje želite i pokušajte ne spakirati previše torbi i hidro paketa. Držite dragocjenosti i važne predmete u većim dubljim džepovima i povremeno provjeravajte jesu li vaši predmeti na sigurnom.

Budite svjesni svoje okoline

Iako ponekad može biti teško – osobito kada se krećete kroz velike gužve i plešete uz svog omiljenog izvođača – svjesnost je ključna, a saznanje tko se i što se događa oko vas može vas uštedjeti od mnogo problema. To znači da svoje torbe i predmete uvijek držite blizu i da ih ne ostavljate bez nadzora. Stoga svakako upoznajte svoje okruženje i uvijek budite odgovorni.

Pazite na sumnjive aktivnosti

Određena ponašanja mogu biti znakovi da ljudi ili grupe možda pokušavaju ukrasti od onih oko sebe. U nekoliko slučajeva viđene su skupine kako nose faraday vrećice ili metalne vrećice napravljene od materijala koji blokiraju telefonske i radio signale. Ljudi su uhvaćeni s ovim torbama koje sadrže desetke mobitela vrijedne desetke tisuća dolara.

Lopovi će također pokušati džepariti žrtve dok prolaze kroz gužvu ili dok plešu. Neke stvari na koje treba obratiti pažnju su ljudi koji se neobično kreću pored drugih, grupe koje se fokusiraju na druge ljude, a ne na zabavu, ili jednostavno ljudi koji posežu u tuđe džepove ili ruksake. Ako primijetite nekoga ili grupu ljudi koji to rade, pokušajte obavijestiti najbliže osoblje ili pripadnika osiguranja.

Kupite robu protiv krađe

Sada možete birati između pristojnog izbora protuprovalnih torbi, pa čak i hidratacijskih pakiranja poput kutije za ručak. Tu su i drugi korisni dodaci kao što su vezice za telefon, odjeća otporna na džepove i specijalizirani novčanici koji mogu pomoći da vaše osobne stvari ostanu osobne. Ovi predmeti dolaze s mehanizmima za zaključavanje, poklopcima s patentnim zatvaračima i drugim specijaliziranim materijalima koji krađu čine gotovo nemogućom.

Kupnja lokota za zatvarač vašeg šatora također može pomoći u pružanju dodatnog sloja sigurnosti za vaš kamp.Koristeći ove jednostavne savjete, vi i vaši prijatelji možete zaštititi sebe i druge od toga da ne postanete žrtva krađe. Najbolji alati koje imamo da našu zajednicu učinimo boljom su sigurnost i odgovornost. Koristeći ove alate zajedno, možemo učiniti festivale i klubove mnogo sigurnijim i ugodnijim iskustvom za sve.

Važan razgovor o gubitku sluha

Nitko to ne želi priznati, ali u vremenu kada su glasni koncerti i glazba dostupni bilo gdje i bilo kada, sasvim je moguće da će mnogi od nas imati ili već imati doživotno oštećenje sluha.

Photo by Matthew Henry from Burst

Svatko tko je išao na koncert ili festival iskusio je jako zvonjenje u ušima koje može trajati od sat vremena do cijelog dana. Ovo je jedan od znakova gubitka sluha. Ovdje smo da vam pomognemo odgovoriti na neka važna pitanja o gubitku sluha i što ljudi rade u vezi s tim.

Kako dolazi do gubitka sluha?

Oštećenje sluha ili gubitak sluha može se dogoditi kada se izloži glasnoći iznad 85 decibela. Decibeli su standardna mjerna jedinica za relativnu glasnoću zvukova. Do oštećenja sluha može doći i zbog dugotrajne izloženosti zvukovima jačine oko 70 decibela. Neki koncerti u zatvorenom mogu biti od 90 do 120 decibela. Imajući to na umu, neizbježno je da će svatko tko posjećuje glasne događaje bez zaštite za sluh dobiti trajna oštećenja, pa čak i gubitak sluha.

Zašto umjetnici i prostori puštaju glazbu tako glasno?

Za početak, ne postoji državni ili zakon o maksimalnoj dopuštenoj glasnoći na događajima. Stvar se promatra kao osobni izbor izvođača i posjetitelja događanja. Također, većina ljudi smatra da glazba zvuči bolje kada se pušta glasnije, stoga umjetnici i prostori radije puštaju glazbu glasnije.

To se međutim može pokazati opasnim i za izvođače i za publiku. Odgovornost za zaštitu posjetitelja koncerta leži na mjestima koja ih organiziraju ili pak na promotorima, a održavanje sigurne i ugodne glasnoće dio je te odgovornosti. Stoga se trebamo nadati da će osoblje na bilo kojem nastupu uživo imati zaštitu sluha spremno dostupnu za posjetitelje.

Kako prostori štite svoje posjetitelje?

Autor ovog članka Michael-John Aprahamian s portala Dance Music West koji ističe da je nedavno bio na nekoliko događanja na velikim i malim mjestima, te pritom otkrio zanimljiv trend.

Kad smo posjećivali koncerte u većem prostoru, osoblje je imalo zaštitu za sluh pri ruci. Međutim, za nastupe u manjim prostorima kao što su bar ili noćni klub, zaštita za sluh obično nije dostupna.

Kako mogu biti proaktivan u prevenciji gubitka sluha?

Za vrijeme kada čepići za uši nisu dostupni u prostoru, postoji širok izbor profesionalnih čepića za uši koji mogu zaštititi vaše bubnjiće, a istovremeno sačuvati zvukove koji se reproduciraju. To znači da i dalje možete čuti svaki glatki bas i hrskavi sintisajzer u svim detaljima i još uvijek možete razgovarati s ljudima oko sebe, a da pritom sačuvate i zaštitite svoje bubnjiće.

Na kraju, moći ćete čuti svoju omiljenu glazbu bolje i dulje vrijeme, i naravno, i dalje ćete moći čuti kasnije u životu umjesto da vam trebaju operacije ili slušna pomagala kako biste zadržali sposobnost sluha. Otvoreno razgovarajte s prijateljima i obitelji o važnosti zaštite sluha i prevenciji gubitka sluha