Čečenija, republika u Ruskoj Federaciji smještena na Kavkazu, je zabranila svu glazbu izvan raspona od 80 do 116 BPM-a, s čime efektivno zabranju elektroničku glazbu, ali i brojne druge žanrove.
Prema pisanju ruskih medija, čečenski vođa Razman Kadirov je naradio da sva glazba u republici mora biti “u skladu s čečenskim mentalitetom” te da ne smije biti ni prebrza ni prespora. Nadalje, čečenski ministar kulture Musa Dadayev Dadayev je rekao da je “posuđivanje glazbene kulture od drugih naroda nedopustivo“.
Nakon tih izjava, regionalno ministarstvo kulture je objavilo priopćenje u kojem se zahtjeva da se sva “glazbena, vokalna i koreografska djela trebaju odgovarati tempu od 80 do 116 BPM-a” u Čečeniji. Zabrana u ruskoj regiji na Kavkazu je usljedila nakon sastanka ministarstva s lokalnim i regionalnim umjetnicima.
Svi umjetnici u Čečeniji imaju do 1. lipnja da svoju glazbu prilagode novom zakonski reguliranom rasponutempa, inače neće biti dopuštena za javno izvođenje.
Od 2010. ostavio je trag u raznim glazbenim projektima, surađujući s imenima poput Franke Batelić, The Lunar Year, Luzeri i Deenoise, odražavajući svoj široki glazbeni spektar. Izvan glazbene mainstream scene, dobitnik je Red Dot Design Awarda za dizajn zvuka u filmu “Labinska Republika” produkcijske kuće Level 52.
Reverie označava Nikolino prvo izdanje pod vlastitim imenom, vrhunac dugogodišnjeg prijateljstva i kreativnog dijaloga s vlasnikom etikete Andreom Ljekajem. Njegovo prvo izdanje otkriva nam dvije instrumentalne post-rock trake s razrađenim elektroničkim elementima, rođene iz spontane kreativnosti, strukturirane iz različitih tokova misli. Namjerno raštimane gitare i nepravilni ritmovi istražuju nepoznate vode skladalaštva “van komfort zone”.
Snažan desert rock riff otvara putovanje u “Reverie“, postupno evoluirajući u pulsirajući ritam koji gotovo da pruža osjećaj dodira tople ljudske kože. “Somnial” evocira nostalgiju kroz osjećaje i događaje iz prošlosti, s usponima i padovima. Nakon slušanja, svatko će imati svoju interpretaciju, a za Nikolu ovo izdanje označava pronalazak ljepote u melankoliji, tuzi i nepredvidljivosti.
EP talentiranog Nikole Batelića izlazi u petak, a prednaručit ga se može na Beatportu.
Proteklog vikenda svoju premijeru u regiji za DJ pultom je imao OGUZ koji je predvodio glavnu pozornicu u Media Centeru, a za pultom su se još našli 6EJOU s hibridnim setom, Carv, DIØN-a, Gumja i SveTec. Drugom pozornicom, u Cvetličarni drmali su ritmovi berlinskog dua FJAAK, francuskinje Felicie te “domaćina” Lilsona i TineXa.
Vruća tjelesa i eksplozivni ritmovi na dvije lokacije u Ljubljani su obilježili vikend, a atmosferu s plesnih podija su svojim objektivima uhvatili Luka Vuković & Shooting like Pablo.
Priča o Nemo klubu, seže u prošlost do susjednog Nemo Puba. Kako nam otkriva “kapetan” kluba Marino Squarcia, Nemo Pub je bio njegov prvi kafić, a da nije bio zidić. Tamo je radio svoj konobarski posao gdje je nakon dvije godine “preko noći” odlučio uzeti pub. “Slično se dogodilo i s klubom. Na to sam se također odlučio preko noći. Naime bivši Život (sadašnji Nemo Klub) je bio omiljena destinacija gdje bi se cijeli pub preselio nakon zatvaranja vikendom, a meni kao muzičaru je bila privlačna ideja da ga vodim. Kad mi se ukazala prilika, posao je sklopljen, itrebalo je čekati (opet!) dvije godine da završi korona i ostalo je povijest…”
foto: Photossmok
Ulaskom u Nemo klub, ali i dok se gledaju fotografije ističe se zanimljiv interijer koji se s pravom može okarakterizirati kao plesna podmornica. “Časnici” u klubu uvelike poštuju nasljeđe Života koji je u tom prostoru godinama bio, tako su ostavili dio prepoznatljivog stiha Života, a istovremeno dodali nešto novo i svoje. Sama priča o interijeru i kvaliteti kluba ne staje samo tu. Kako nam otkrivaju, nedavno su unaprijedili i sound system na razinu koja je zavidna za Rijeku.
Što se samog glazbenog izričaja Nemo kluba tiče, kako nam kažu on je fokusiran na umjerene elektroničke žanrove koji se baziraju a house, disco, funk i electro žanrovima, no često se može čuti i drum ‘n’ bass, kao i zvukovi 80-ih te poneki koncert s vremena na vrijeme.
Sami program kluba se temelji na dobrom balansu ponavljajućih mjesečnih evenata i DJ rezidenta koje njihova publika voli slušati iznova, dok s novim događajima pružaju priliku da se čuje nešto novo i proširi glazbeni ukus.
U listopadu prošle godine, zajedno s brendom Linija, započeli su serijalom Makijato evenata koji je baziran na istaknutijim DJ imenima sa hrvatske i inozemne scene. Sami koncept serijala je “all nighter“, koji prvo krene zagrijavanjem na terasi Nemo puba uz Rječinu, a zatim se u ponoć event seli u klub gdje ples traje do jutra. Prvi Makijato event je otvorio Pepi Jogarde, a nakon njega su gostovali Paolo Barbato, RotorMotor, Ilija Rudman, Felver i Jan Kinčl.
S vremena na vrijeme, održavaju se i koncerti, ali zbog prostornih ograničenja kluba oni su manjeg opsega. Od dosad održanih koncerata nam izdvajaju Akleu Neon, Curu i Dečka, The Fogsellerse i Techno Vikingse.
foto: Photossmok
Glazba spaja ljude, a “časnici” kluba se trude da svaka osoba koja ih posjeti, ode kući s osmijehom na lice i rado mu se vrati iz vikenda u vikend. “Vizija kluba je pružati siguran prostor gdje ljudi dobrih pogleda na svijet i muzikofili mogu na miru plesati i držati korak sa suvremenom, pretežito elektroničkom glazbom, kao svojevrstan riječki prozor u eminentna kulturna središta svijeta.”
Upravo zato, kako bi glazbu približili mlađoj populaciji, studenti imaju besplatan upad uz predočenje x-ice, stoga je “podmornica” vrlo često ispunjena mlađom ekipom.
foto: Eldin Becìar
Nemo klub se nalazi u Ružićevoj ulici, pod kućnim brojem 2, a svoja vrata otvara svakog petka i subote od ponoći pa do 6 sati ujutro. Iako, kako nam otkrivaju “časnici” kluba to može u budućnosti promjeniti ako im se bude pružila mogućnost kvalitetno popuniti program, jer kako kažu “kvaliteta nam je ipak ispred kvantitete.”
Zagrebački Depo klub je proslavio svoj 10. rođendan uz dvodnevni mini festival na kojem su svirali Bazement Stuff, Fabian Jakopetz, F.O.R.M. (live), Ivan Schoga, Katarina O’Halloran, Keops, KL, Limex, Looka, Marcela, Sempa, Teo Harouda, Teychee, Yvonne i Zoky.
HardBeats je pripremio prvi jednodnevni festival godine u Ljubljani, a na glavnoj pozornici u Media Center premijerno je svirao OGUZ-a kojemu je to bio prvi nastup u regiji, a uz njega su još bili 6EJOUs hybrid setom, Carva, DIØN-a, Gumja i SveTec. Dok Cvetličarna stage powered by Techstrubation Records je okupio berlinške teškaše FJAAK, Felicie, Lilsona i TineXa.
U petak 12. travnja, Soulectors u Zagreb dovode britansku senzaciju Lorda Byrona koji će rasplesati novu lokaciju u gradu – Party Bar (Vlaška 94) uz Lanu G i Pachu.
Lord Byron je ime koje utjelovljuje nekoga s dubokom ljubavlju prema glazbi, visokom razinom vještine, sposobnosti, talenta i predanosti svom zanatu. Intuitivnom načinu na koji DJ-ira bez slušalica (a ponekad čak samo s jednim gramofonom) svjedočilo je mnogo ljudi. Ispekao je zanat u klubovima diljem Europe posljednja tri desetljeća. Uvijek u pokretu i sve bliže vrhuncu svojih sposobnosti. Može se prilagoditi i pročitati publiku u trenutku – pozivajući uši da slušaju, zabavljajući i educirajući publiku o toj stvari zvanoj glazba. Instinktivno ima urođenu sposobnost osvajanja publike i povezivanja s njima na dubljoj razini od mnogih drugih. Odrastao na vinilu, naplatio svoje dugove u podzemlju u digitalnom dobu s žarom. Ljubitelj više žanrova, uvijek s gladnim ušima za nove, cutting-edge vibracije koje ga održavaju u stalnoj potražnji na klupskoj sceni. Bilo da je riječ o houseu, broken beatu ili garageu, stav je isti: “ako je beat odličan, onda sam tu.”
Lana G je strastvena u tri stvari – glazbi, plesu i psihologiji. U mladosti je puštala glazbu, uglavnom reggae i dancehall. Sada se vraća za DJ pult i većinom pušta house glazbu, a sreću je pronašla u afro i soulful houseu. Pachovo putovanje u urbanu kulturu počelo je kada se upoznao s plesom, u kojem i danas uživa. Oduvijek ga je privlačila klupska scena, a DJ-inga se uhvatio spontano što mu je napokon omogučilo da pusti sve svoje spremljene trake. Pacho nema određenu glazbenu domenu, ali najviše voli ploviti house vodama.
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional
Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.