Skip to main content

Tomorrowland više nije najposjećeniji festival u Europi. Ove godine krunu je uzeo bajkoviti Untold!

Za usporedbu: oko 400.000 posjetitelja dođe na Tomorrowland u Belgiji tijekom dva vikenda, 225.000 u Parookaville, nešto više od 200.000 u Airbeat One i Exit Festival, 110.000 na Mysteryland u jednom vikendu koliko bi moglo biti i na Ultra Europe festivalu.

Što se tiče veličine, Untold nadmašuje Tomorrowland, koji je puno poznatiji u svijetu, i upravlja otprilike istim brojem posjetitelja u dva vikenda kao Untold u jednom.

Ali zašto festival još nije toliko poznat u Europi?

To je vjerojatno zbog lokacije, jer većina Europljana vjerojatno ne misli na Rumunjsku kada su u pitanju festivali. Mnogi ljudi u svojim glavama imaju staru, stereotipnu sliku Istočnog bloka. Grad domaćin, Cluj-Napoca, prekrasan je, povijesni grad koji vrijedi vidjeti i koji podsjeća na Beč. Vrijedi putovati tamo.

Ali kao što svi znamo, veličina nije sve. Dakle, što je čekalo posjetitelje devetog izdanja Untold Rumunjske, u samom srcu Transilvanije? Doduše, festival nema toliko pozornica kao Tomorrowland. Ali kao što smo napisali, veličina nije sve i ima jako puno pozornica u Tomorrowlandu. I 250 izvođača raspoređenih u četiri dana je još uvijek puno, ali ne previše.

Koja je svrha imati deset vaših omiljenih DJ-a koji sviraju u isto vrijeme?

Četiri najveće pozornice bile su grubo odvojene prema različitim elektroničkim žanrovima. Velike međunarodne zvijezde elektroničke glazbe na glavnoj pozornici s nastupima kao što su Purple Disco Machine, Zerb, Lost Frequencies, Martin Garrix, Alok, Swedish House Mafia, Jax Jones, Tujamo, Mahmut Orhan i Nicky Romero. Potom Techno i House pozornice s izvođačima kao što su Black Coffee, Carl Cox, Solomun, Stephan Bodzin, Fisher i Nusha. Trance zvuči na Fortune Stageu s Rogerom Shahom, Airwaveom, Maddixom, Johnom O’Callaghanom, Giuseppeom Ottavianijem, Richardom Durandom, Tallom 2XLC pres. RRAW”, Indecent Noise ili Xijaro & Pitch.

Na kraju je uslijedilo hardstyle zatvaranje, na primjer s D-Block & S-Te-Fan. Na Daydreaming Stageu s Henrikom Schwarzom, Rodriguezom Jr., Sebastienom Legerom, Rampueom i Janom Blomqvistom . Bass glazba na Alchemy Stageu s Andyjem C-jem, Netskyjem ili Dub FX-om . Bilo je old schoola, trapa i mnogih drugih žanrova za otkrivanje na drugim pozornicama. Osam pozornica i pun, kvalitetan program elektroničke glazbe, a ponekad i nastupa svjetskih zvijezda poput Lennyja Kravitza i Sama Smitha . Mainstream i underground. Četiri dana punog festivalskog ugođaja.

Štoviše, cijene u Cluj-Napoci općenito su niže nego u zapadnim zemljama. Možete provesti nekoliko dana festivala i odmora u Rumunjskoj sljedeće godine, jer je već počela registracija ulaznica za 2025. Sljedeće godine festival slavi svoju desetu godišnjicu.

Armin van Buuren remiksirao je rave klasik iz 90-ih Camisra ‘Let Me Show You’

Original je nastavio biti glavni dio DJ setova poput Jamesa Hypea, Jaxa Jonesa i Solomuna.

Prerada nizozemskog trance producenta Armina van Buurena čuva ključne elemente pjesme – izvorno objavljene 1998. – uz dodatak pojačanih vokala i dubljih bas rezova. Njegova verzija prvi put se čula na Tomorrowland Winter u veljači, a DJ i producent ju je opisao kao “oživljavanje”, a ne kao “preradu”.

Ponekad, da biste krenuli naprijed, morate pogledati unatrag. Original ima toliko karaktera – samo sam želio poboljšati ono što je već bilo tu i učiniti ga svježim za moje setove. Bila je to ljetna himna.”, ističe Armin.

Prošli tjedan, van Buuren je pokrenuo natjecanje za osvajanje potpisane kopije njegovog trance klasika , ‘Communication’, za proslavu njegove 25. obljetnice. Također je podijelio playlistu koji sadrži neke od njegovih omiljenih trance klasika iz posljednjih 25 godina.

Maestralna završnica 11. Sonus festivala uz Adama Beyera, Dax J-a, Ricarda Villalobosa, Vintage Culturea…

Iza nas je najluđi party tjedan u Europi koji je na plaži Zrće okupio više od 70 svjetskih, regionalnih i domaćih izvođača.

Posljednja festivalska večer, krenula je još u poslijepodnevnim satima s dnevnim programom u Papayji kojeg je otvorila Kali, a trosatnim setom uz zalazak sunca zaključio Reinier Zonneveld u svom live izdanju.

Nešto kasnije, sami večernji program u Papayji je otvorio Shipe, a zatim su se iza njega redale svjetske zvijezde poput NTO-a, Vintage Culturea i Adama Beyera. Nešto dalje, u Aquariusu su se cijelu večer mogli čuti mračni, underground techno ritmovi tako su program otvorili slovenski duo AR:TE, a zatim su se za DJ pultom našli Daria Kolosova, Ellen Allien, Ben Klock u ekskluzivnom b2b setu s Marcelom Dettmannom dok je sami program zaključio Dax J.

“Rumble in the Jungle”, točnije u Kalypsu je krenuo uz Matu Ceka koji je zagrijao plesni podij i pripremio teren za maratonski program. Sve oči posljednje večeri su bile uprte upravo prema Kalypsu jer je to bila destinacija za službene afterhourse ovogodišnjeg Sonus festivala.

Do ponoći se u Kalypsu još plesalo uz Silvie Loto, a zatim je krenuo niz produženih setova. Prvi po redu iza ponoći je bila brazilska senzacija Mochakk, a zatim ga je za pultom zamijenio maestralni Ricardo Villalobos. Elektronička ikona je odvozila četverosatni set te je zaključila službeni festivalski program, a zatim odmah i otvorila afterparty na kojem su još iza svirali Quest i Vintage Culture do nešto malo iza 11 sati ujutro sljedećeg dana kada se stavila “točka na i” 11. izdanja Sonus festivala.

Sonus je već objavio svoje datume za sljedeće ljeto, a festival se vraća u klubove na plaži Zrće od 17. do 21. kolovoza. Predregistracije za najpovoljnije ulaznice su već otvorene na poveznici.

Nakon 18 godina, zatvara se jedan od znamenitih berlinskih klubova – Wilde Renate

Berlinska “bolest clubsterben” ili ti ga u prijevodu smrt klubova, će uskoro odnijeti još jednu žrtvu. Znameniti klub Wilde Renate, također poznat i kao Salon zur Wilden Renate, vjerovatno će biti prisiljen zatvoriti se krajem 2025. godine nakon 18 godina rada, osim ako se ne dogodi neka značajna promjena.

U izjavi za Resident Advisor, tim Wilde Renatea naveo je rastuće troškove i vlasnika zgrade koji im očito onemogućuje produženje najma kao razloge zbog kojih su prisiljeni na ovakav korak. “Unatoč intenzivnim naporima da se pronađe način za produženje ugovora ili neko drugo alternativno rješenje, moramo se suočiti s činjenicom da Renate više neće moći nastaviti djelovati u svom trenutnom obliku” poručuju iz kluba.

foto: Wilde Renate

Tim iza Wilde Renate tvrdi da su vlasnici zgrade ozloglašeni zbog maksimiziranja profita kroz povećanje najamnina što dovodi do “istiskivanja i deložacija”. Među brojnim nekretninama koje ta tvrtka (Padovicz Group) posjeduje u tom području nalazi se i Watergate, još jedna dugogodišnja institucija berlinskog noćnog života.

Istjerivanje Renatea nije izoliran slučaj” napominje ekipa iza kluba te nadalje navode da su “klubovi i druge socio-kulturne institucije u Berlinu ponavljano ugroženi sličnim razvojem događaja” te da su takvi objekti “važna mjesta susreta, razmjene i kreativnog razvoja koja Berlin karakteriziraju na međunarodnoj razini.

Iako ekipa iza Wilde Renatea djeluje poprilično uvjerena da će morati zatvoriti svoja vrata na trenutnoj lokaciji krajem sljedeće godine čini se da nisu potpuno izgubili nadu. “Renate je i ostat će vitalni dio berlinske klupske kulture, i nastavit ćemo se boriti kako bi osigurali da i u budućnosti bude mjesto glazbe, plesa i zajedništva” zaključili su.

Wilde Renate otvoren je 2007. godine u tada napuštenoj stambenoj zgradi. Nudi tri plesna podija uz vanjski prostor, tijekom godina ugostio je brojna etablirana elektronička imena, ali i nekoliko regionalnih DJ-eva Herzela.

foto: Wilde Renate

Riješi anketu! Osječka studentica istražuje značaj promocije elektroničke glazbene scene u medijima

Mlada partijanerica i studentica Odsjeka za kulturu, medije i menadžment Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Karla Močković provodi anketu koja će poslužiti u istraživačkom dijelu njenog diplomskog rada koji je fokusiran na elektroničku glazbu i scenu – “Značaj promocije elektroničke glazbene scene u medijima i javnostima za razvoj turizma grada Osijeka“.

Cilj istraživanja je analizirati navike i stavove javnosti u vezi s elektroničkom glazbom te pripadajućom scenom, sadržajima i događajima. Također, želi se ispitati uloga medija i promocije u njezinoj uspješnosti te analizirati njihovo stanje i potencijal u gradu Osijeku. Anketa se provodi na razini Hrvatske, usmjerena prema ispitanicima koji nisu iz grada Osijeka.

Kako nam autorica istraživanja otkriva, ispunjavanje traje oko 7 minuta, a anketa je u potpunosti anonima i svi podaci će bit korišteni isključivo u svrhu ovog istraživanja.

Anketu možete ispuniti na poveznici do ponedjeljka.

Carl Cox je zavrtio traku našeg Matrode u Italiji i raspametio partijanere

Proteklih nekoliko dana, Carl Cox je proveo nastupajući diljem Italije, a svoju mini-turneju Apeninskim poluotokom je završio u Palermu. Tijekom svojih nekoliko dana u Italiji, legendarni britanski DJ je nastupio u Phi Beachu, Space Riccioneu, na Panorama Festivalu i Unlocked Music Festivalu.

Na samom početku svoje mini turneje na velikom partyju na plaži u Phi Beachu na sjeveru Sardinije, legendarni britanski DJ je zavrtio i remix hrvatskog DJ-a i producenta Matrode za traku “Let’s Go Dancing” koju su u originalu napravili Tiga i Audion.

Video Coxa kako je raspametio partijanere u Italiji s obradom našeg DJ-a i producenta pogledajte na trećem slajdu Instagram objave.

Što se tiče same obrade, Matroda je svoju verziju “Let’s Go Dancing” objavio početkom godine te se često može čuti u njegovim setovima. Osim što je remix “amenovan” od strane velikog Coxa, partijaneri diljem svijeta imaju pozitivne reakcije na njega pa je tako Matroda s njim otvorio svoj veliki set na EDC Las Vegasu nešto ranije ove godine te ju je uključio i u svom debiju na Ultra Europeu.