Skip to main content

Rezime vikenda: Dok neki zatvaraju ljetnu sezonu, diljem regije kreće jesenska sezona


Zagreb i Beograd su ponudili pregršt elektroničkih programa ovog vikenda, a fokus u hrvatskoj metropoli je bio na gostovanjima u Boogaloou i Petom Kupeu.

Future Scope je ovog vikenda doveo tri gosta u zagrebački “hram sreće” te su se tako za pultom našli prekaljeni internacionalni DJ-evi – Mihai Popoviciu, Matt Sassari i Stacey Pullen uz koje je svirala plejada domaćih snaga – Bronski B2B Herya, Neroa i DJ Jock B2B Shipe

https://www.instagram.com/p/CyFL7F7oRaA/

Peti Kupe je sezonu otvorio već u rujnu, a prvog pravog vikenda u listopadu se plesalo na Sequences večeri uz gosta Massimiliana Pagliara teAntonia Zuzu i Pytzeka.

https://www.instagram.com/p/CyG-IjBMf83/?hl=hr

U moru otvaranja jesenskih sezona, dubrovački Culture Club Revelin je nakon 150 večeri i više od 50 gostovanja zaključio svoju ljetnu sezonu. Vikend zatvaranja predvodio je Fred Lenix, a nastupili su i dubrovački rezidenti Alex G, Bozzo, DJ Speed, Dancelectric, El Maar i Kosta Radman.

https://www.instagram.com/p/CyGXGVFM7r2/

Nakon ljetne pauze, svoju drugu sezonu započeo je i beogradski KULT. Petak je bio namjenjen za obitelj i prijatelje za pultom – Kid Kimi, Marko Milosavljević, Nemax i Nikola Vemić dok je dan poslije zabilježeno prvo gostovanje sezone, iz Italije u Beograd je stigao Ivory kojeg su pratili Goran Starčević, Deaf in Mini i Nexie.

https://www.instagram.com/p/CyI7JzOsM_5/

Beogradski Drugstore radi po svom ustaljenom modusu, a ovog petka zajedno s Terminal festivalom su ugostili duo HVOB (Her Voice Over Boys) u sklopu njihove velike koncertne turneje širom planete. Uz bečki duo, nastupili su i Ali Guney te Stellarcompanion.

https://www.instagram.com/p/CyFGhmZITvX/

Nagrađivani novosadski Club Tunnel je za ovog tjedna pripremio “Opening weekend” svoje šest klupske sezone. U petak za pultom je gostovao Petar Dundov koji je nastupio uz Migazza, dok u subotu cjelonoćni “All Night Wrong” B2B odradili DJ Brka i Runny.

https://www.instagram.com/p/CyGr-yNszGl/

https://www.instagram.com/p/CyJbKAcsIXb/

 

Amsterdam Dance Event kompletirao program s više od 2900 umjetnika i 1000 događaja


Amsterdam ponovno postaje epicentar elektroničke glazbe od 18. do 22. listopada, kada će ugostiti na tisuće aktera iz industrije te stotine tisuća posjetitelja. Što sve nudi ovogodišnje izdanje ADE-a napokon je poznato, jer su iz organizatori zaključili program koji nudi više od 1000 različitih događaja.

Velika elektronička manifestacija se otvara sa glazbeno-umjetničkim performansom “Breath, Walk, Die” kojeg Amsterdam Dance Event radi u suradnji s Rijksmuseumom i glazbenikom upsammyjem.

S otvaranjem ovogodišnjeg Amsterdam Dance Eventa želi se pokazati kako su klasična umjetnost i elektronička glazba komplementarne te da se međusobno jačaju. Glazbeno-umjetnički performans je osmišljen kao predstava u tri čina – u kojoj se život od rođenja do smrti glazbeno izražava kroz teme kao što su strah, želja i ambicija.

Što se tiče konferencijskog dijela Amsterdam Dance Eventa on je kompletiran stručnjacima za umjetnu inteligenciju iz Googlea te DJ-evima i producentima poput Adama Beyera, A-traka, Don Diabla, Jayde G i drugih…

Zaključen je i glazbeni dio programa

Posljednji val predvode imena kao što su ANOTR, DJ Chuckie, Ellen Allien, Louie Vega i Ummet Ozcan koji su se pridružili bogatoj listi koju broji nešto više od 2900 umjetnika koji će boraviti u Amsterdamu.

Tko sve od hrvatskih i regionalnih glazbenika će se naći u Nizozemskoj te gdje će nastupati, otkrivamo u danima koji slijede.

Ples na sljemenskom TV tornju uz Dobar House


Pod sloganom "Rhythm Beats Routine", ovaj jedinstveni događaj okupit će istinske ljubitelje house glazbe iz Dobar House zajednice. Schweppes vjeruje da nema ništa bolje od reći "ne" rutini i reći "da" uzbuđenju izlaska i druženja s drugima.


Foto: https://www.koompix.com/

Stoga, Dobar House udružuje snage sa Schweppesom kako bi donio niz posebnih zabava na nekim potpuno novim lokacijama koje nikada ne biste očekivali. Na najvišoj točki u Zagrebu i šire, Sljemenu, 21. listopada održat će se ples u TV tornju s pogledom na čitav grad i okolicu te Zagorje uz najbolje od house glazbe za koju se brine provjerena postava Dobrog Housea koja uključuje nastupe Elene Mikac, HrwoE-a, Soulfreqa i Toma Buga.

Da podsjetimo, Dobar House je klupska večer i nagrađivana izdavačka kuća house glazbe koja uz internacionalna imena, promovira glazbu i nastupe lokalnih te regionalnih DJeva i producenata. Kao klupska večer djeluju od 2016., svoje događaje su organizirali u klubovima Sirup, Klub., Masters, Aquarius i Peti Kupe, a ovo će biti njihov prvi događaj van klupskog okruženja.

“Uz pomoć Schweppesa, klupsku scenu dižu na nove visine, kako doslovno tako i figurativno, i pozivaju sve zainteresirane plesače koji s njima dijele strast prema house glazbi da ne propuste ovu jedinstvenu priliku plesati na najvišoj točki Zagreba te požure po svoju ulaznicu, s obzirom da se radi o izuzetno limitiranom kapacitetu.” – poručuju Elena Mikac i Tom

U međuvremenu smo doznali da je ovo posljednja šansa za uhvatiti ulaznice u ograničenim količinima do rasprodaje pa požurite čim prije na Entrio po svoju.

Pratite Dobar House na društvenim mrežama za novosti o događaju i uvide iza kulisa:

Facebook: www.facebook.com/dobarhouse
Instagram: www.instagram.com/dobar.house
Web: www.dobar.house

https://www.coca-cola.com/hr/hr/brands/schweppes
https://www.instagram.com/dschweppeshr

Nakon 20 godina, Berghain mijenja Soundsystem. Funktion-one ide u povijest?


Nakon dvadeset godina korištenja Funktion-One soundsystema u glavnoj prostoriji Berghaina, njemački klub se odlučio za novi sistem razglasa. Tijekom dva desetljeća, Funktion-One soundsystem, prema kalkulaciji njemačkog DJ-a Objekta, je radio u prosjeku 40 sati tjedno na 135 BPM-ova, odsvirao je oko 340 milijuna “kickova” te na samo 10-20% kapaciteta.

Kada se techno meka 2004. odlučila za instalaciju Funktion-One soundsystema, to je bio najveći pothvat firme jer su morali zadovoljiti apetite brojnih vjernih posjetitelja Berghaina. Postavljanje razglasa je bilo izazovno zbog dinamike prostora kluba, akustike i prostorija sa stropovima koji su visoki i do 18 metara. Funktion-One soundsystem proteklih dvadeset godina radio je s četiri Funktion-One Dance Stacksa, Double Inferahorna i dva Resolution-2 zvučnika.

Detalji novog razglasa u Berghainu još uvijek nisu otkriveni, no iskusniji posjetitelji kultnog kluba su pokrenuli veliku raspravu na redditu. Upučeniji posjetitelji koji imaju pozadinu u audio-inženjerstvu tvrde da je Berghain ostao vjeran Funktion-One soundsystemu za glavni prostor, ali su se prebacili na njihove nove zvučnike.

Novi razglas u berlinskom klubu je postavljen nekad tijekom ljeta, a posjetitelji su bili iznenađeni drugačiji zvukom na kojeg se trebalo naviknuti. Ipak, trebalo je nešto vremena audio-tehničarima da “uštimaju” zvuk u klubu, koji je kako brojni redditori tvrde – bolji, ali snažniji te treba nositi čepiće za uši.


Foto: Christophe Gateau / dpa

Ovo nije prvi put da se Berghain odlučio za promjenu razglasa. 2017. Panorama Bar je dobila novu zvučnu kulisu koju je prepravio tehnički voditelj Krischan Makswitat. Isto kao i glavna prostorija, Panorama Bar je radio na Funktion-One soundsystemu kojeg je zamjenio opremom Studt-Akustika, koja se koristi u kazalištima i opernim kućama.

Boogaloo je institucija! Ovakvo mjesto trebale su zaštititi Ministarstvo kulture i glazbene udruge

Ministarstvo kulture pa i glazbene udruge šute; nisu iskazale nikakvu podršku ni klubu, a ni glazbenicima kojih je pozamašan broj nastupao u ovom prostoru, a svi kao pričamo o nekakvoj kulturi i "zajedništvu" koje je potpuno izostalo.

Hrvatska urbana glazbena scena ozbiljno je uzdrmana nakon što smo primili informacije da klubu Boogaloo prijeti zatvaranje. Sve je krenulo još prošlog vikenda kada je Anđelko Šipuš aka Shipe napisao vrlo dug FB post u kojem je otkrio što se kuha u Gradu Zagrebu u smislu gašenja kluba.

To su potom prenijeli svi nezavisni mediji, dok su režimski uglavnom šutili

Ovih dana slušamo vjeroispovjedi Gradonačelnika Tomaševića kojeg "boli briga za tamo nekog privatnika" koji je iznajmio derutni prostor i pretvorio ga u audio-vizualno iskustvo kakvog se mogu posramiti i svjetske metropole. Sada mu ga treba oduzeti i dati nekom drugom temeljem javnog natječaja na koji će se moći prijaviti samo neprofitne udruge.

Tomašević je u startu pogriješio, a prethodno ni on, ni Odjel za kulturu, ni Pučko učilište nisu napravili istraživanje, primjerice što građani misle o klubu Boogaloo i koliko je rad kluba bitan za umjetničku scenu. Zato smo imali priliku vidjeti tu anketu na Z1 televiziji uoči gostovanja Marijana Kiša (suvoditelja kluba) koji nas je pobliže upoznao s činjenicom, da samo žele da se taj "famozni" javni natječaj sprovede na način da i oni mogu aplicirati na njega.

Građani su u anketi na Z1 poslali poruku, da bi bilo „grozno“ ugasiti još jednu žilu kucavicu klupske scene, i to apsolutno svi koji su bili u prilogu. I upravo tu je Gradonačelnik napravio kardinalnu grešku u koracima, misleći da će početkom listopada sadašnja ekipa tek tako napustiti klub u koji su satkali toliko truda.

Da je Gradonačelnik slabo informiran govori i činjenica se nije uopće raspitao kako je sve ovdje počelo, posebno za elektronsku glazbu. Klubovi, partiji su teški entuzijazam u koji je utrošeno tona energije i sami organizatori rade to iz gušta kako je ustvrdio i sam suvoditelj kluba Marijan Kiš, gostujući na Z1. Kad bi se radilo o pravom profitu, teško bi mi zadnjih 7 godina plesali u Boogaloo, vlasnici znaju da je održavanje kluba elektronske glazbe danas uglavnom s profitabilne strane jako sklizak teren.

Boogaloo je oaza plesa, ali i stvaranja dobrih vibracija

Još važnije, na tom mjestu se održavaju koncerti urbane glazbe i partiji elektroničkog zvuka. Ono što je još važnije, na tom mjestu su se odgojile generacije mladih ljubitelja glazbe i zabave; tu su neke sadašnje DJ zvijezde odradile prve korake, a klub redovito radi na poboljšanjima zvuka, svjetlosti, programa i pružanja prilike mladima.

To je kao i sve u životu, proces, ali uspješan.

OTV, sada Boogaloo, dom je desecima tisuća posjetitelja i umjetnika, a svi imaju zajednički nazivnik – glazba i ples. Izvođačima je to satisfakcija i kora kruha, stepenica dalje, prozor u svijet, a publici – hram sreće.

U Berlinu, techno prijestolnici, klubovi zadnjih godina nestaju zbog gentrifikacije, a u Hrvatskoj – klubovi nestaju zbog kontroverznih odluka Gradonačelnika. Tako je pola stoljeća dugu klupsku tradiciju na Jabukovcu uništio pokojni Milan Bandić, a njegov nasljednik koji je najavio "promjene" radi na tome da uništi još jednu klupsku instituciju u Zagrebu. Sjetimo se samo sudbine Kulušića, Saloona – preduga je povijest gašenja kultnih klubova u našoj metropoli, pa treba li sada i Boogaloo otići u povijest?

Ima li u Zagrebu zaposlen netko u Odjelu za kulturu tko je iole educiran o važnosti clubbing kulture. Očito nema, jer da ima, ne bi se ovakve pogreške događale i onda puštale u javnost. Trebalo je konzultirati struku, koja se pokrila ušima i mudro šuti.

A tko je uopće struka?

Nekakav revolucionarni Gradonačelnik za kojeg su glasali svi i očekivali promjene; Pročelnica odjela za kulturu, nekakva ministrica kulture, predsjednici, potpredsjednici, tajnici glazbenih udruga, tajnici tajnika tajnikovog tajnika?!?

Kada se u Berlinu pojavi problem, tisuće clubbera potpisuju peticije i one nešto rješavaju pošto postoji Vijeće za zaštitu klubova i klupske kulture. U nas još uvijek bez obzira šta svi pričaju o PLUR-u, a nitko ne bi platio ulaznicu nema nikakvog pomaka da se na sceni stvori nekakav konsenzus ljudi iz pripadajuće industrije bez prepotencije i ega koji će braniti interese clubbing scene, a to nam je suštinski potrebno, ne sutra, već sada.

Postoje tek neki jadničci od DJ-a, producenata, izdavača, uhljeba, članova eurovizijskih bendova koji lobiraju na natječajima Ministarstva, županija, gradova, glazbenih udruga i tu zadovoljavaju interese kao stoka sitnog zuba.

Poznato je da kradu projekte nezavisne scene, kopiraju ih i onda predstave kao projekt glazbenih udruga, pa se lijepo zaposle i imaju za života sigurnu plaću bez obzira šta za projekte ne postoje ni preduvjeti, ni temelji, ali važno je namiriti sebe i sve oko sebe. Prekopirali su projekte poput Ambasadora, Cro Music Expo, male škole novinarstva i drugih, sada imaju i portal koji se pretvara da se brine za glazbenu scenu, a njegovi urednici se boje pisati o otvorenim temama kao što je Boogaloo.

A zašto? Da bi svoje interese stavili ispred interesa šire zajednice.

I upravo zato, Boogaloo je samo jedan u nizu koji će možda nestati zbog nekakvog suludog projekta profesora Baltazara.

Kada se pojavi problem poput ovoga svi mudro šute i ubiru novce, a onda će kad dođu konferencije i paneli, upravo ti jadničci iz Ministarstva i glazbenih udruga hrabro pohitati u Novalju, Zagreb, Rovinj na gostovanja i gdje treba, izaći na predavanje i pričati o nam o utjecaju i važnosti kulturnih institucija ili glazbenih udruga koje su otvorile put ka boljem sutra našoj clubbing ili festivalskoj sceni. Sramota gospodo!

Potpisivanjem peticije za Boogaloo koja je premašila 11 tisuća ljudi, a to upravo sada radite i vi dragi naši čitatelji, neće se promjeniti ništa jer peticije u HR pa čak i referendumi su prazno slovo na papiru. To je samo sentimentalna potpora podrške vlasniku i organizatorima te nekakav trenutak o kojem će se pričati jednom kada se sjete onoga šta su napravili za scenu.

Brojke iz Boogalooa govore slijedeće:

Broj koncerata: 50
Broj partya: 40
Broj nastupa bendova: 50
Broj nastupa DJ-a: 500

No, lijepo je znati da potpisivanjem peticije pokazujete koliko volite Boogaloo jer posljednjiih 7 godina rada Future Scopea i drugih programa je priča za sebe, i peticija koja je skupila 11 tisuća potpisa u nekoliko dana, vrijedi puno više od Gradonačelničkog mandata.

E pa, ako takav klub treba zatvoriti i dati nekoj neprofitnoj udruzi koja neće ostvariti ni stotinu onoga što su momci iz Boogalooa napravili, i s obzirom na gore navedene brojke posve je suluda odluka, da se takvom ne ponudi pravo javljanja na natječaj, s obzirom na uloženo vremena, novca, energije da nekoć derutni prostor postane mjesto najbolje zabave u Hrvatskoj i šire.

U Hrvatskoj je nažalost sada najveći problem što kulturne i glazbene institucije ne rade svoj posao

Već smo godinama pisali o tome, a nije da smo otkrili Ameriku, ali pitamo se gdje je Ministarstvo kulture, gdje su glazbene udruge, zašto nitko ne poduzima ništa? Koja je uopće njihova uloga, osim što primaju plaće?

Gospodo u pitanju je kultura!

Neće njima iz Boogalooa ni slučajno, ni Grad Zagreb ni Ministarstvo, a kamoli glazbene udruge poslati poruku podrške, neće ih ugostiti na sastanku i pokušati pomoći da rješe problem, a neće im dodijeliti ni nikakvu nagradu. Ali zato će napraviti sve suprotno i kontra logici da uvesele svoje kaste i dodjele tantjeme.

A Boogaloo već ima dvije nagrade neovisnih organizatora, jednu europsku, a drugu hrvatsku (Ambasador).

Tomašević je stoga misleći da će Boogaloo nestati preko noći počeo iz dana u dan izjavljivati floskule i puštati van dezinformacije o čemu nas je izvjestio i Shipe, te je isto tako upravo način na koji su pokušali izbaciti vlasnike iz prostora degutantan. Naime, sada se priča već danima mijenja i pokušava se napraviti manju štetu od one koja je već počinjena. Planira se provesti i taj natječaj, a vlasnici su pozvani i na razgovor, te je dopušteno da održe sve dogovorene programe prije nego se dogode iste promjene.

Gradonačelnik je svojim djelovanjem pogriješio u jednoj vrlo bitnoj stvari

Boogaloo već nekoliko godina glavninu svoje promocije radi digitalno, a moć društvenih mreža je ogromna, te se vijest o zatvaranju Boogaloo brzo proširila, a još brže i dobila podršku svekolike javnosti, nezavisnih medija, brojnih posjetitelja.

Boogaloo je u ovoj priči apsolutni pobjednik, ma kako ona završila

No, vratimo se sad na glazbene udruge od kojih jedna ubire ogromne novce klubova i festivala za autorska prava, a vrlo malo i ništa vraća u razvoj elektronske glazbe , ostat će bez tih prihoda upravo zatvaranjem hrama sreće. 

S druge strane glazbenici će ostati bez kore kruha, a i glazbene udruge za zaštitu izvođača također su povezane.

Tisuće mladih više neće svakog jutra ići kući s jednim novim iskustvom; bit će zatvorena vrata novim mladim glazbenim nadama, kao i renomiranima.

A gdje je još sav pogon kluba i svi zaposlenici – kamo će oni?
 

Sve će to možda nažalost, uskoro biti prošlost zvana Boogaloo.

Zatvoreno.

Zbog promjena.

Zbog državne revizije.

Zbog priče o najmu.

Zbog natječaja.

Zbog neprofitnih udruga.

Zbog još jednog „poštenog“ Gradonačelnika!

Gdje je još i Ministrica kulture? Što li radi?

Nije se očitovala uopće o ovom slučaju, čime pokazuje koliko ne cijeni urbanu glazbenu scenu. Kod nje se cijeni samo kada trebaju dati novac za projekte na kojima lobiraju članovi povjerenstva, i kada im treba potapšati leđa i reći – bravo što ste ukrali još jedan projekt sa nezavisne glazbene scene ili što ste mu ukinuli financiranje.

O tome nas je vrlo objektivno prošle godine izvjestio i Zoran Stajčić s portala Ravno do dna koji je posjetio baš 6. izdanje Ambasadora s naslovom "Na nogama, za nula kuna".

U sklopu starog berlinskog aerodroma Tegel otvoren klub i kulturni prostor


U sklopu starog berlinskog aerodroma “Tegel” otvorio se klub i kulturni prostor “Turbulence TXL”. Klub se smjestio u zgradi aerodromske kantine te prima 700 posjetitelja. Program “Turbulence TXL-a” se neće samo bazirati na glazbi, već i na drugom kulturno umjetničkom sadržaju poput koncerata, radionica, izložbi, umjetničkih instalacija…


Foto Johannes K

Prije nego što je “Turbulence TXL” otvorio svoja vrata, otkako je “Tegel” zatvorio svoja vrata za zračni promet, ugostio je nekolicinu događaja. Aerodrom je bio domaćin festivalu zvučne umjetnosti Sonambiente Berlin TXL te serijalu intimnih partyja TXL Berlin Recordings koje organizira europski javni servis posvećen kulturi Arte.

Zračna luka “Tegel” služila je Berlinu gotovo 50 godina, prije nego što je ispratila svoje posljednje putnike u studenom 2020. Iako se aerodrom umirovio od svoje primarne dužnosti, on neće zjapiti jer dobiva prenamjenu. Započeo je projekt obnove zvan “Tegel Projekt” koji će postojeći kompleks zračne luke pretvoriti u novu stambenu zonu sa brojnim kulturnim prostorima te tehnološko-istraživačkim centrom.