Skip to main content

Antonio Zuza o Petom Kupeu: “Cilj je privući i stvoriti novu generaciju partijanera…”

Antonio Zuza je dugogodišnji akter elektroničke scene u Hrvatskoj. Kroz nešto više od 10 godina, diljem Hrvatske smo imali prilike slušati njegove setove, a njegovu produkciju kroz Imogen Recordings kojeg vodi zajedno s Ilijom Rudmanom. Zajedno s Vedranom Rakom pokrenuo je Peti Kupe, a samu priču o njemu nam je otkrio u intervjuu, kao i još poneki detalj o klubu poput koga sve dovode u nastavku godine te nešto više o novom projektu s kolegom i prijateljom Ilijom Rudmanom.

Kako se “dogodio” Peti Kupe? Koja je priča iza njegovog nastanka i otvaranja…

Peti Kupe je u biti bila dugogodišnja želja i na sreću uspjela se izrealizirati. Za realizaciju projekta je zaslužan splet različitih okolnosti koje su se odvile u periodu od početka 2020. Ja bih rekao u srcu pandemije koronavirusa. Za neke to je bio period mirovanja, a za mene i mog partnera Vedrana Raku to je bilo najkreativnije i najaktivnije razdoblje. Klub je oduvijek bila želja o kojoj sam još 2012. godine pričao s Ilijom Rudmanom dok je nastajao i label Imogen Recordings. Ja bih rekao da je Peti Kupe točka na i svih mojih aktivnosti na sceni.

Pri otvaranju kluba, posebna pozornost se pridala i samom uređenju kluba, njegovom interijeru i funkcionalnosti…

Tako je. To nam je bila inicijalna ideja, da se napravi prostor koji može zadovoljiti i klupsku i koncertnu publiku, ali da se može koristiti i za korporativne evente. Mislim da je fleksibilnost i prilagodljivost prostora u današnje vrijeme jako bitna stavka jer ti dozvoljava puno više opcija kako iskoristiti prostor.

Osim zatvorenog prostora, Peti Kupe ima i terasu na kojoj su se već neki događaji odvili za vrijeme ljetnih mjeseci…

Prošle sezone nam je kiša pomrsila planove tako da nismo uopće stigli napraviti program na terasi onako kako smo si mi to zamislili pa je tu bilo dosta improvizacije. Ako bude sve u redu s vremenom 2024. nam donosi puno projekata i na terasi. Sve od gastronomije, koncerata i DJ nastupa. Također bi na proljeće trebali otvoriti i drugi dio terase koji se nalazi iza kluba, ali o tome više kada bude spremno. 🙂

Od svog otvaranja 2022. klub se isprofilirao u važnu kulturnu lokaciju u gradu Zagrebu, a posebice za elektorničku scenu jer je plesni podij Petog Kupea poprište brojnih atraktivnih događaja. Koliko svojim programom i radom Peti Kupe može pomoći u podizanju razine kulture u gradu, kao i educiranju novog vala posjetitelja, slušatelja…

Naš cilj je u biti privući i stvoriti novu generaciju partijanera i napraviti jedan zdravi mix ljudi na danceflooru gdje se u isto vrijeme može pronaći ljude različitih dobi, struktura i interesa. Također je bitna stavka imati ugostiteljstvo i higijenu na razini. Mislim da je Peti Kupe sa svojim programom, ponudom raznih događanja, tehničkim uvjetima i načinom funkcioniranja već napravio jedan novi standard u podizanju razine kulture u gradu.

Sami program Petog Kupea je raznovrstan i šarolik, stoga kako izgleda proces kuriranja programa, bukiranja izvođača i klupskih večeri u Petom Kupeu?

Većina bookinga se rade i do 6 mjeseci unaprijed. U cijelom procesu sudjeluje nas nekoliko koji smo ujedno i rezidenti na programima, ali i ljudi s kojima usko surađujemo koji sa svojim iskustvom često doprinose odličnim idejama za nove bookinge no pritom uvijek pazimo da je program šarolik i razigran.

Jedna od etiketa i klupskih večeri koja je svoj dom pronašla u Petom Kupeu je Imogen koju si pokrenuo zajedno s Ilijom Rudmanom. Osim što vodite zajedno etiketu, imate i novi projekt “Imogen Soundsystem”. Što nam sve o projektu možeš otkriti?

Imogen Soundsystem je projekt gdje Ilija i ja u ovome trenutku nastupamo kao b2b duo, ali cilj je u bliskoj budučnosti napraviti i “live”. Pod tim imenom smo počeli i stvarati novu produkciju u studiju te imamo već jedno izdanje na jednoj VA ploči izdavačke kuće “Terra Magica”. Pjesma se zove “Imogen Soundsystem – Original Sin”.

Naše sljedeće idanje ”Paloma EP” izlazi u ožujku na Imogenu i na njemu se nalaze i još jedna moja autorska pjesma i remixevi Darshan Jesrania, ali i Ilijin remix. Ovaj projekt smo i osmislili kako bi se mogli drugačije kreativno izraziti i da svaki od nas malo izađe iz svoje zone konfora što uvijek čini stvari malo zanimljivijima.

Priliku da vas čujemo zajedno za pultom kao “Imogen Sound System” je već u petak na prvoj ovogodišnjoj Imogen večeri…

Tako je. To će biti b2b set i veselimo se.

Prošle godine ste već doveli niz atraktivnih imena na Imogen večeri, a s plesnjakom u petak najavljujete da će i 2024. biti ništa manje uzbudljiva. Što vam je važno kod bukiranja izvođača za Imogen večeri?

Važno je da su to izvođači koje mi volimo i čije ploče puštamo. Važno je da su to izvođači za koje mi mislimo da će doprinjeti širenju vidika našoj publici u kulturološkom smislu. Uvijek pokušavamo biti orginalni i ponuditi nešto novo.

U svega par godina Peti Kupe je osvojio publiku. Što je naposljetku rezultiralo i nedavnom nagradom Ambasador. Koliko znači takvo priznanje za klub i njegov daljnji razvoj?

Svakako nam je drago da smo osvojili nagradu publike. Svako priznanje je dobrodošlo tako da se zahvaljujem i Klubskoj Sceni na nominaciji. Nama je nabolja nagrada pun klub, zadovoljna i rasplesana publika i tome čemo težiti u budučnosti.

Nakon uspješne prošle godine, otvorena je plesna godina 2024. Što budućnost donosi u Peti Kupe?

Pregršt novih i zanimljivih događanja. Već ovog petka stižu velike house zvijezde Attjazz i Fred Everything, a u sljedećih mjesec dana nastavljamo s jednako zvučnim imenima – DVS1, Vladimir Ivković, Danilo Plessow (MCDE) i Pearson Sound. Bit će tu do ljeta još mnogo poslastica i iznenađenja, ne samo partyja već i odličnih koncerata. Prvi koji se ne propušta bit će već ovog utorka kad svojevrsna supergrupa 13 vrhunskih domaćih muzičara – Homage Collective, okupljena oko Petog Kupea svira stvari legendarnog Roya Ayersa. Za više informacija zapratite nas na Instagramu i Facebooku. 😉

Seasplash festival dobio nasljednika, ovog ljeta premijerno izdanje Sea Sounda

Premijerno izdanje Sea Sounda će se održati od 18. do 21. srpnja na lokaciji Martinske u Šibeniku, na nekoliko većih, srednjih i manjih pozornica koje će krasiti “custom made” sound systemi.

Uz bogati glazbeni program, Sea Sound će dodatno usmjeriti pažnju na ponajveće rezultate kreativnosti u posljednjem desetljeću, tj, na pojavljivanje niza novih, ručno izrađenih sound systema, kako u domaćem, tako i u međunarodnom okruženju, gdje isti postaju ništa manje bitni od izvođača na pozornicama.

foto: Ivan Buvinić

Sam glazbeni program predstavit će aktualno sa domaće, regionalne i međunarodne scene, kroz presjek izvođača, kao i predstavljanje kolektiva, u širokom rasponu stilova, od tradiconalno-analognih, do recentno-elektroničkih.

Organizatori otkrivaju kako će prvi izvođači, kao i sound systemi biti predstavljeni za mjesec dana.

Kruder & Dorfmeister dolaze u Šibenik u sklopu turneje povodom 30 godina karijere

Proslavljeni austrijski elektronički duo Kruder & Dorfmeister nastupit će u Šibeniku na Tvrđavi sv. Mihovila 3. kolovoza u sklopu velike svjetske turneje s kojom obilježavaju 30 godina na sceni.

Turneja povodom 30. godišnjice bit će proslava impresivne karijere Krudera & Dorfmeistera, s poznatim stvarima iz njihove opsežne diskografije, ali i novim materijalom. Dvojac će na pozornici Tvrđave sv. Mihovila pratiti dinamični vizualni doživljaj koji potpisuje Jascha Suess.

Uz Krudera & Dorfmeistera u sklopu jedanaeste koncertne sezone na Tvrđavi do sada su najavljeni nastupi danskog producenta Trentemøllera te nagrađivanog američkog glazbenika Gregoryja Portera.

Slučaj Boogaloo: Javni natječaj za prostor je bio već unaprijed obećan KSET-u?

Objavljeni su rezultati javnog natječaja za zakup poslovnog prosotra – Pučko otvoreno učilište Zagreb, u kojem se dosad nalazio Boogaloo. Upravno vijeće donijelo je odluku o odabiru najpovoljnije ponude za zakup prostora, a to je zajednička ponuda Saveza studenata Fakulteta elektrotehnike i računarstva i ElektroStudent d.o.o. s ponuđenim iznosom mjesečne zakupnine od 16.069,69 eura koja će biti uvećana za PDV. Ugovor je sklopljen na dvije godine, stoji u priopćenju Pučkog otvorenog učilišta Zagreb.

Na natječaj se javila i ekipa iza Boogalooa, REGA-DARKO j.d.o.o u zajedničkoj ponudi s Udrugom za promicanje glazbene i tehničke kulture „Glazbena kuća“ te su se pozvali na pravo prednosti sukladno Zakonu o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji, no kako se navodi u priopćenju, to pravo ovdje nije primjenjivo jer po zakonu pravo prednosti na sklapanje ugovora o zakupu poslovnog prostora ostvaruje isključivo osoba sa statusom obrtničke ili samostalne profesionalne djelatnosti, koji uvjet oni ne ispunjavaju.

Nedugo nakon objave rezultata, Shipe je iznjeo svoju stranu priče

Anđelko Šipuš poznatiji kao Shipe je još jednom kroz podužu objavu na Facebooku iznjeo svoju stranu priče te priložio dokaze koji naslućuju da je natječaj prilagođen jednoj strani. Važan dio objave bio je posvećen Shipinom interakcijom s ljudima iz KSET-a koju je prenio kronološki.

Također, Shipe je istaknuo kako su zajedno s Glazbenom Kućom predali dokumentaciju i program s preko 200 stranice, dok su iz KSET-a donijeli kuvertu s 35 neuvezenih listova, od čega je bilo 25 stranica dokumentacije s protokolom.

Interakcija Shipe i ekipe iz KSET-a

Prva interakcija Shipe i KSET-a se dogodila u lipnju, kada se ekpa KSET-a zanimala za minimalne tehničke uvjete. Sljedeća interakcija je bila u rujnu, nedugo nakon što su u Boogaloou dobili obavijest da moraju napustiti objekt. Tih dana je mladić iz KSET-a zajedno s bivšim ravnateljem i v.d. ravnateljicom razgledavao prostor velike i male dvorane.

Shipe je istražio tko je to razgledavao Boogaloo te ih kontaktirao (KSET) da vidi što im točno treba te kako im može pomoći. “Dobivam informaciju da njima treba prostor do obnove fakulteta, ali naravno radovi kasne, te da im treba baza narednih godinu dana i kafić, a sa noćnim dijelom niti sami nemaju prevelikog iskustva” te dodaje “Nama ionako kafić ne treba, vas ne zanima previše noćni život. Tu smo za vas, čekamo natječaj i idemo vidjeti kako bismo jedni druge podržali, budući da smo oboje sličnog alternativnog mindseta.”

U prosincu, natječaj za prostor Boogalooa je bio raspisan, a Shipe i njegov partner su razmišljali hoće li se prijaviti samostalno ili zajedno s ekipom KSET-a, na što zaključuju da i očekuju da će se oni njima javit za suradnju o kojoj su pričali. No, situacija se mijenja, kako Shipe prepričava par dana nakon raspisa natječaja mladić iz KSET-a je ponovno razgledavao Boogaloo te se pravio blesav da ne zna gdje se nalazi. Tom prilikom je naletio i na jednog promotora s kojim povremeno surađuju, koji im kaže da se sve namješta KSET-u i da je po njima prilagođen natječaj.

Nakon tog događaja, Shipe je još jednom kontaktirao mladića iz KSET-a koji mu je tom prilikom istaknuo kako još uvijek ne znaju hoće li se prijaviti na natječaj te su htjeli popričati o tome. Samo da bi se naposljetku prijavili na natječaj s nerealnom ponudom.

O kojim je cijenama najma riječ?

U Boogaloou su precizno izračunali da ako žele normalno raditi i funkcionirati, mogu maksimalno ponuditi 81 tisuću kuna sa uključenim režijama. No s druge strane, neprofitna udruga KSET nudi mjesečno gotovo 166 i pol tisuća kuna s režijama.

Udruga KSET, koja ima veće rashode od prihoda te je za cijelu godinu imao prihod od 573.000, treba samo za kaparu položiti 3x cijenu najma, ili ga točnije ravno 500.000kn kapare! Udruga KSET koja je par dana prije rekla da ne zna hoće li se prijaviti zbog previsoke početne cijene” ističe Shipe te dodaje kako je kaparu za najam KSET-u dao grad za njihov “Večernji program”.

Shipe je za sami kraj istaknuo kako je ovo najskuplji najam u povijesti grada Zagreba te poručuje kako nema apsolutno nikakvu namjeru se iseliti iz prostora.

Fotografije rapsodije elektroničke glazbe uz Laurent Garniera u splitskom Mastersu 26.10.2007.

Omegaritam je u splitskom Mastersu pune dvije godine dovodio etablirana imena svjetske elektroničke glazbe od Garniera do Jeff Millsa, Umeka, Kevin Saundersona, Funk D Voida, Billy Nastya, Marshall Jeffersona, a bila je i kvalitetna podrška domaćim izvođačima pod vodstvom Pere-Fullhousea.

Dio fotografija već smo objavili u našem feljtonu o Mastersu kada smo napravili presjek važnijih gostovanja.

26.10.2007. gostovao je Laurent Garnier, a uzavreloj atmosferi na splitskim Gripama i sami smo svjedočili. Uz domaćina Peru, nastupao je jedan od prvih splitskih DJ-a i organizatora underground partya Lushi.

Vrh objavio mix s našeg slavljeničkog Endorphin festivala

Vrh je objavio snimku seta snimljenog na našem Endorphin festivalu, gdje je nastupio na Serotonin flooru uz brojna druga drum ‘n’ bass imena sa scene poput DMT-a, Frenky Boyja, Minimalista

Govoreći o nastupu na Endorphin festivalu, popularni Zenza je prokomentirao: “Veliki sam fan raznolikosti i sviđa mi se svaka ideja gdje se miješaju žanrovi u jedan event. Mislim da je to najbolji način da ljudi čuju muziku koju nisu čuli, možda im se svidi, možda ne, al’ bitno je to da ljudi imaju priliku istražit i čuti nešto drugačije.”

Poslušajte Vrhovo drum ‘n’ bass “divljanje” s Endorphin festivala na YouTubeu.