Skip to main content

Glas naroda: 95% čitatelja koji su sudjelovali u anketi želi ići na 30 godina Future Shocka!

Festival koji se prvi put održao u lipnju 1994. i privukao preko 10 tisuća ravera na Zagrebački Velesajam jedna je od uvijek zanimljivih priča o kojoj smo više pisali ovdje. U anketi smo Vas pitali “Da li biste došli na 30 godina Future Shocka 2001 na Zagrebački Velesajam?

Među 297 odgovora velika većina bi došla (95,62%), što možete vidjeti u nastavku. Ostaje sada na organizatoru Damiru Cuculiću da pokuša složiti dobar line up, pronađe sponzore i investitore koji bi pomogli u realizaciji ovog velikog događaja, te mu želimo puno sreće i nadamo se da ćemo na jesen svi skupa ponovno plesati na FS 2001.

Bilo je tu na našem FB kanalu i dosta interakcije fanova sa zaključnih 35 komentara na ovu temu te predivnim odgovorima potpore i sjećanja na ovaj prvi veliki festival elektronske glazbe u našoj zemlji. Neke smo i izdvojili, a ostatak pogledajte niže.

“Bila, ima me i na videu i jos cuvam kartu! Naravno, i nadam se line up-u s ekipom Westbam, Mark Oh, Tanith, Marusha, Franky Jones, i da, svi jos nastupaju i ne bi trebali biti toliko skupi kao ovi EDM Garrix i ini, ili novi techno a la Charlotte”

“Bili su to lipi dani valjalo bi ponovit”

“Plačemo za tim godinama”

“Te davne 1994 moj prvi veliki party koju sam pohodio…A ovo je FS 1995 kamera uhvatila mene i tada moju djevojku, a danas supruga Slađana Štefančić za emisiju pazi staklo…Još i dan danas znamo nekad zalutat na neki party…Vjerovatno bi došli i na ovako veliku obljetnicu…FS 2001”

“Podržavam, ne samo na fejsu, već sam spreman kupiti ulaznicu!”

Temple of Together: Ovo je hram Burning Mana za 2024. koji izaziva strahopoštovanje

Dominantan motiv u dizajnu je prikaz dviju ruku koje se spajaju u molitvi, pri čemu se tok energije skulpture spaja i zatim izbija prema gore.

Renderings by Maissa Sader

Spajanje dviju ruku uobičajena je gesta u gotovo svim duhovnim tradicijama, simbolizirajući jedinstvo, poniznost i poštovanje. To je doslovno prikazano dvjema rukama koje stvaraju luk na ulazu imena “6:00”.

Renderings by Maissa Sader

Hram je predstavljen apstraktnije u neogotičkim šiljastim lukovima koji se ponavljaju kroz dizajn, a koji također podsjećaju na slojevite, geometrijske oblike i simetriju stila Art Deco od prije jednog stoljeća.

Renderings by Maissa Sader

Različiti elementi dizajna koji podržavaju koncept spajanja doprinose protoku energije koji se formira u središtu dizajna. Svjetlost koja proizlazi iz jedinstva oživljava preko oltara, tornja i uzdižućih lampiona, usmjeravajući tu energiju prema gore i van kao zajedničko putovanje.

Renderings by Maissa Sader

Prikazi za Temple of Together evociraju osjećaj poznatosti zahvaljujući dizajnu koji odaje počast hramovima iz prošlosti.

U ovo vrijeme globalnih izazova i sukoba, pozvani smo pronaći snagu u jedinstvu i biti viđeni, voljeni i nadahnuti. Burning Man se ove godine održava od 25. kolovoza do 2. rujna.

House ritmovi iz podzemlja u režiji perspektivnog beogradskog DJ-a i producenta Dakmana

Igor Tobžić poznatiji kao Dakman je beogradski DJ i producent koji je se bavi glazbom već neko vrijeme, ali se s njom ozbiljno bavi tri godine. Dobitnik je trećeg izdanja Let’s Mix It! DJ natjecanja s kojim se njegova priča na elektroničkoj sceni ozbiljno zakotrljala.

Dakman za sebe kaže da je po prirodi veseo i sklon šalama, što se odlikuje i njegovim setovima koji su uvijek obojeni dobrom energijom i atmosferom. Njegovi setovi odlikuju zvukom 80-ih i 90-ih koji su ključni za njegovu inspiraciju, što se odraža kroz glazbu koju pušta u ritmovima deepa, housea, techna sa primjesama elemanata minimala.

Kakvu glazbu pušta, takvu i stvara, doduše tu ideje crpi iz čikaškog deep housea, underground housea i garagea 90-ih godina prošlog stoljeća. Govoreći o produkciji za koju kaže da mu je jača strana, Dakman je jednom prilikom istaknuo: “DJ-ing i produkciju uopće ne razdvajam, ali prednost je to što na taj način mogu da budem jedinstven. Veza s publikom je bolja, jer ipak nešto što ja napravim je moja energija i još ako publika to prihvati, dogodi se najjači osjećaj. Osim toga, i današnja industrija to zahtjeva od nas.”

Dakman iza sebe ima nekoliko izdanja. Izdao je EP prvijenac na headroom recordsu, kao i pokoji singl na Let’s Mix It! etiketi.

No singl koji je pridobio najviše pažnje je izdan samostalno, a zove se “Noćni Život” te danas broji preko 125 tisuća pregleda na YouTubeu. Singl je inspiriran legendarnim srpskim filmom “Mi nismo anđeli” te koristi samplirane vokale glumca Zorana Cvijanovića.

U kratko vrijeme, karijera perspektivnog beogradskog DJ-a i producenta našla se na uzlaznoj putanji. Postao je dobro poznato ime na beogradskoj sceni, a ni u Novom Sadu nije stranac. Svirao je u važnim elektroničkim klubovima poput 20/44, Barutana, Dot, Kult, Half, Tunnel

Posljednja godina posebno je bila zaposlena, osim nastupa u renomiranim beogradskim i novosadskim klubovima gdje je imao prilike dijeliti pult i sa internacionalnim imenima poput Jamesa Zabieala, Matadora i Stefana Noferinija, Dakmanova kvaliteta je prepoznata te ga je plasirala do velikih događaja i festivala.

Nastupao je na događajima poput Disconnection w/ Nat Wendell, Ritmik w/ Toman i EXIT Dance Arena Belgrade Takover s Hot Since 82, kao i na važnim festivalima poput EXIT-a gdje je svirao na Urban Bug pozornici, Lovefesta gdje je zatvarao 99 Stage te Central Dance Eventa.

Kada nije solo za pultom, društvo mu pravi njegov kolega i prijatelj Dakissa s kojim čini ozbiljan b2b tandem. Duo je pokrenuo serijal partyja Mindless, od kojeg bi u budućnosti trebala nastati i izdavačka kuća s kojom bi promovirali novi zvuk i ideje koje dijele.

Osim u DJ-ingu i produkciji, Dakman se okušao u još jednom poslu elektroničke glazbe. Proteklog ljeta radio je kao host za artiste u beogradskoj Barutani. Iskustvo je opisao kao intezivno i nezaboravno, a tijekom ljeta, imao je prilike upoznati i raditi s Jeff Millsom, Sashom & John Digweedom, DJ Tennisom, Jamesa Zabielom, Petrom Dundovom, Kristijanom Molnarom

Nakon kratkog predaha koji je uslijedio nakon Nove godine, Dakman će se ponovno naći za pultom ovog petka s Dakissom u novosadskom nagrađivanom klubu Tunnel.

Kraftwerk slavi 50 godina “Autobahna” s rezidencijom u Los Angelesu

Od 21. do 30. svibnja, njemački pioniri elektroničke glazbe će za svaki od devet koncerata odsvirati drugi album iz njihove bogate diskografije uz pokoju popratnu kompoziciju. U sklopu njihove nadolazeće rezidencije u Los Angelesu, Kraftwerk će tako odsvirati “Autobahn” iz 1974., “Radio-Activity” iz 1975, “Trans Europe Express” iz 1977., “The Man-Machine” iz 1978., “Computer World” iz 1981., “Techno Pop” iz 1986., “The Mix” iz 1991. te “Tour de France” iz 2003.

Uz kultni njemački elektronički bend, nastupit će i Losanđeleška filharmonija koja će retrospektivno svirati glazbu Kraftwerka koju su skladali njeni osnivački Ralf Hütter i Florian Schneider.

Snimku njihovog posljednjeg nastupa u koncertnoj dvorani Walt Dinesy u Los Angelesu, poslušajte na YouTubeu.

Ovog vikenda u Sinju se održava Festival novog zvuka

Festival nove klasične i eksperimentalne glazbe zamišljen je kao mjesto podrške i promocije mladih skladatelja, s daljnjim ciljem popularizacije i približavanja suvremene glazbe široj publici, a održat će se u petak i subotu, 19. i 20. siječnja, u multimedijalnoj dvorani Palacina u Sinju.

U dva dana festivala zainteresirana publika moći će prisustvovati dvama klasičnim koncertima, jednom koncertu improvizacijske glazbe, slušaonici suvremene eksperimentalne glazbe i koncertu eksperimentalne elektroničke glazbe.

“Prve večeri slušat ćemo najnovija djela sedmoro mladih autora iz hrvatske i BiH, u izvedbi mahom lokalnih profesionalnih glazbenika. U subotu nas kroz krajolike suvremene klasične glazbe vodi nadareni violončelist Vid Veljak, prezentirajući djela za za violončelo i elektroniku, nakon čega će nas producent i kompozitor elektroničke glazbe Nikola Krgović (N/OBE) povesti na glazbenu vožnju najbitnijim točkama svog rada.” poručuju organizatori.

Osim koncerata, tu festival donosi i niz radionica: “Polaznici glazbene škole Jakova Gotovca u Sinju prisustvovat će radionici improvizacije i sound paintinga koju će voditi klarinetistica Ivana Bandalo Benzon, a srednjoškolci iz tehničke škole Ruđera Boškovića izrađivat će jednostavne sintesajzere pod mentorstvom Tina Dožića.”

Svi detalji o Festivalu novog zvuka, kao i sami raspored možete provjeriti ovdje.

Luton & Šćepa – jedinstveno glazbeno putovanje kroz jedinstvenu galaksiju

Luton & Šćepa, još uvijek u usponu, ali već apsolutne zvijezde i glavna klupska atrakcija balkanske scene. Jedan je basist i DJ, a drugi je DJ, obojica su iskusni u svom poslu, čak i u relativno kratko vrijeme koliko su na sceni. Glavna karakteristika ovog dvojca je njihov inovativan pristup svakom nastupu – od pjesama, do outfita.

Možda ste već čuli za Šćepine dinamične roadtrip priče, a neki od klubova u kojima smo ga do sada mogli čuti su: KC “Grad”, zatim na nizu partija u klubu “Rokanje”, “20/44”, gdje je “Scepa’s Devils” su nastupili zajedno s Markom Milosavljevićem i Janom Kinchilo, kao i na Festivalu “dev9t”.

Luton je, pak, obilježio sve festivale koje je mogao, čuli smo ga na “dev9t”, “No Sleep”, “Exit” i “Outhide Festival”. Lutona smo imali prilike slušati premijerno u Hrvatskoj na Endorphin festivalu gdje je napravio vrhunsku atmosferu u sklopu house floora Boogalooa. A evo i što nam je Luton ispričao u intervjuu uoči premijere u Hrvatskoj.