Skip to main content

Objavljen album Remiks identiteta 8

Album je rezultat istoimenog glazbenog natječaja za remiksiranje rovinjskih bitinada koji se provodio u prosincu 2022. godine. Stručni žiri u sastavu Milan Đurić, Alessio Giuricin i Marino Jurcan odabrali su dva najbolja rada: Marka Kalčića i Anice Franjul – E guarda gia da secoli (Disconada Fiasco! Remix) i Abiral Khadke – La Sarturela (Joondroid Remix), a u izbor za zajedničko izdanje ušle su i prijave Eve Badanjak – La Sarturela (modrozelena Remix) i Damira Tubaka – I muratori (Žminjski Trapmix).

Uz njih na albumu su objavljeni i remiksevi Marina Jurcana (Morski) i Milana Đurića (Neki) – četiri zajednička E guarda già da secoli (Morski & Neki Remix), La muièru maladìta (Morski & Neki Remix), I muratori (Morski & Neki Remix), La sarturela (Morski & Neki Remix) i jedan samostalni remiks: E guarda già da secoli (Neki Remix).

Uvodni tekst knjižice albuma potpisuje Alessio Giuricin

Remiks identiteta glazbeni je projekt udruge Metamedij koji se provodi u sklopu Metamedia Laba i glazbenog community studija Metamusic – kreativnih laboratorija Društvenog centra Rojc, čija je svrha lokalnim umjetnicima omogućiti uvjete za glazbenu produkciju. Projekt nastoji uspostaviti dijalog između tradicijske i suvremene glazbe, te istražuje mogućnosti komunikacije među društvima, kulturama, tradicijama, povijesnim razdobljima i smjerovima kroz suvremenu glazbu, remiksirajući tradicijsku glazbu sa suvremenom. Sva dosadašnja izdanja Remiksa identiteta dostupna su na: https://metamusicproduction.bandcamp.com/
 

„Rovinjske bitinade jedinstvene su interpretacije u kojima jedan ili više solista pjevaju melodiju u pratnji grupe bitinadura koji svojim glasovima imitiraju zvukove muzičkih instrumenata, uglavnom trzalačkih glazbala kao što su gitara, mandolina i kontrabas, i to iz zato što se nekad pjevalo dok se radilo pa su ruke bile “zauzete”.  Na inicijativu Talijanske zajednice “Pino Budicin”, rovinjske su bitinade uvrštene u Registar zaštićenih nematerijalnih kulturnih dobara Ministarstva kulture Republike Hrvatske kao “vokalna glazbena vrsta talijanske zajednice u kulturnog prostora grada Rovinja”. Za natječaj “Remiks identiteta 8” izabrane su sljedeće pjesme: “E guarda già da secoli”, “I muratori”, “La muièru maladìta” i “La sarturela”, i to zbog toga što su lako izvedive u bitinadi te, s obzirom na to da su nepoznatog autora, željelo se istaknuti popularno genijalno stvaralaštvo. Ove pjesme snimljene su 2017. godine i nalaze se na albumu sedamdesete obljetnice “Gèri, ancùi, dumàn…” KUD-a “Marco Garbin”.

„Pjesma “E guarda già da secoli”, poznatija po naslovu “Che orchestra, fiòi, che musica”, nastala je najvjerojatnije početkom 20. stoljeća. Rovinjci su je odmah zavoljeli i ušla je u repertoar bitinada s malim varijacijama harmonijskih elemenata, odnosno pojednostavljivanjem harmonije. Uz solista Alessia Giuricina u ovoj izvedbi, pjesma priča o ljepoti grada Rovinja-Rovigno te o posebnosti njezinih stanovnika i o njihovim zanatima.

„“I muratori” svojstvena je pjesma iz obližnjih regija. Na području Rovinja, ovu pjesmu pjevaju žene u obliku ulične melodije (tal. ària da cuntràda) u tercama, ali često se dodaje pratnja bitinade. Pjesma priča o zanatu zidara i o osobinama istih, a solisti u ovoj izvedbi su ženski zbor KUD-a “Marco Garbin”.

„“La muièru maladìta” vrlo je zabavna ironična pjesma nepoznatog autora, jednostavno izvediva u obliku bitinade kao spori marš i s obaveznom frazom za basove. Riječ je o pjesmi koja opisuje jednu “prokletu suprugu” i njezno ponašanje prema svojem mužu. Refren koji on otpjeva uvijek kaže: “Ako se žalim sam zločest, čudovište sam bez srca, ali kad ona lupa kukovima ja se zaista znojim”, sugerirajući da se u krevetu poslije sve rješava. Solist u ovoj izvedbi je Alessio Giuricin.

„Pjesma “La sarturela” zasigurno je nastala na području Trsta (moguće je da ima slično podrjetlo kao “Tu non vedi che l’albero pende”). Priča o ljubavnoj epizodi jednog mladića sa starijom ženom, ali bez sreće. Jednostavna je za pratiti u bitinadi, a ima jak vizualni učinak i na publiku kad se izvodi, ako se dobro interpretira sav tekst. Solistice u ovoj izvedbi su Marisa Poretti i Angela Preden“, piše Alessio Giuricin.

Popis pjesama:

1. Morski i Neki – E guarda già da secoli (Morski & Neki Remix) – 03:26

2. Joondroid – La sarturela (Joondroid Remix) – 04:25

3. Tubak Žminjski – I muratori (Žminjski Trapmix) 02:08

4. Morski i Neki – La muièru maladìta (Morski & Neki Remix) – 04:03

5. Fiasco! – E guarda già da secoli (Fiasco! Disconada Remix)-  03:41

6. modrozelena – La sarturela (modrozelena Remix) – 03:06

7. Morski i Neki – I muratori (Morski & Neki Remix) – 03:43

8. Neki – E guarda già da secoli (Neki Remix) – 03:41

9. Morski i Neki – La sarturela (Morski & Neki Remix) – 04:00

Napomena:

Za besplatno preuzimanje albuma i popratne knjižice na Bandcampu potrebno kliknuti na ikonu Buy Digital Album i u okviru Enter Amount upisati 0 $.

ŽIVA promovira debitanski album u Tvornici


Nakon što se u vrijeme pandemije i lockdowna preselila u Melbourne, Lucija je počela raditi na novom projektu ŽIVA. Istoimeni debitantski album odmak je od prijašnjeg rada, a pokazuje njen rast kao glazbenice i producentice, te novi početak u novoj zemlji.

Pateći od nesanice i OKP-a tijekom stvaranja albuma, Lucijin put od osjećajnih trenutaka, do coldwavea i industrial EBM zvuka predstavljen je na prvijencu. “ŽIVA” broji devet pjesama od kojih je šest pisano dvojezično, a prenose slavonske korijene i tradicionalne načine pjevanja. Album je predstavljen singlovima “Power”, “Dualism” i “Bad Blood”, koji su zavrijedili svoje mjesto na međunarodnom radijskim postajama i streaming servisima.

Recenzije nekih od najutjecajnijih australskih medija The AU Review i TripleJ hvale hipnotičke vokale, industrial zvuk, te kompoziciju i produkciju. Domaći mediji album nazivaju hrabrim, beskompromisnim i sjajnim te hvale spoj elektronike i slavonske glazbe.

Album otvara “Anything but the Night” uz teme povjerenja, zadovoljstva i sumnje u samu sebe, a slijede “Bad Blood” i “Dualism” i “Only Feeling When I'm Lost” na kojoj je tamburicu odsvirao Brane Norac. Introspektivne pjesme “Voices” i “Power” istražuje nesigurnosti i opsesivne misli, uvodeći u RnB/trip-hop i ljubavnu pjesmu “Severed Flower”, te “I Need To Let Go” i “What Now?” koja pokazuje elemente psihodeličnog rocka.

Sve pjesme je napisala, snimila i producirala Lucija Ivšić tj. ŽIVA u Melbourneu, a na aranžmanima i editiranju surađuje s Anjom Tkalec, producenticom i glazbenicom koja miksala pjesmu “I Need to Let Go”. Ostale pjesme su miksane u Londonu i Los Angelesu, a mastering potpisuje Elliot James Mulhern iz Chicaga. Album je samoizdan preko Lucijine izdavačke kuće Cereal Booking i dostupan je na svim streaming platformama.

Ulaznice za koncert u Tvornici kulture su 8 eura u pretprodaji, dok će na dan koncerta cijena iznositi 10 eura. Dostupne su na Entrio.hr i svim prodajnim mjestima Entria, kao i Eventim.hr i svim prodajnim mjestima Eventima.

Gozba u čast kraju ljeta – Goulash Disko zamiješao najsočniji lonac dobre muzike


Oni koji su uranili na proslavu, već su nulti dan mogli nazdraviti na Lunar Lagoonu i Main Stageu. Na laguni ispod mjeseca nastupili su KUDJO, REBEL UP SEBCAT, RAFAEL ARAGON, SALMA LINDA i FOURMI ROUZ B2B DJ BLECH, dok su Main Stage otvorili MR BIZZ, PHRASAL te BEEPOLAR.

U iščekivanju muzike na Astro Loungeu, gulašani su se na zemljanom platou mogli okupirati s raznim radionicama koje su se nastavile kroz cijeli tjedan, tako da su se osim talentiranih glazbenika tu mogli naći i masteri yoge, hula hoopa, gline, slack linea te raznih cirkuških vještina. Lagana muzika počela je u poslijepodnevnim satima, a osim samozatajnih bendova mogli smo čuti mnoge improvizacije nasumičnih prolaznika koje su se svakim danom neumorno vodile do sitnih sati i imale najvjerniju publiku na nogama.

Na Main Stageu se u međuvremenu odvijao pravi veseljački party, a najistaknutiji zabavljači bili su legendarni mađarski romski bend PARNO GRASZT te klaun širokog osmijeha i harmonikaškog mijeha ED COX koji je očekivano dobro spojio ovaj tradicionalni instrument s elektroničkom glazbom. U sličnoj atmosferi plesalo se i na plaži pored, uz nedvosmislene balkanske ritmove BALKAN GANGSTERA i mladog etno benda BALKALARA te jazz, funk i afro setova VIS JAZZ SOCIETYJA, MUITA MUITA te mnoge druge.

Drugi dan na istome mjestu Goulash je pružio široku sliku žanrova sa suprotnih strana svijeta, od francuskog downtempa te orijentalnog techna YEAHMANA i RAFAELA ARAGONA do japanskih organic techno i house beatova SAEKO KILLY, DJ GROUNDA, AKIRE ARASAWE te QUE SAKAMOTA. Na glavnoj pozornici ništa nas manje nije iznenadio genijalni britanski BUFFO'S WAKE ORCHESTRA s prizvukom piratskih popijevki, koji je publiku pokrenuo već tijekom probe na sunčanoj plaži, a u večernjem izdanju bilo se teško progurati do pozornice kroz ono što se moglo opisati samo kao „hippie pogo“.

Neobičan sample mixing koji uključuje i dječje pjesmice pružio nam je zatim svestrani ØKAPI, a drugu noć zatvorio je A GUY CALLED GERALD. Oni koji su pomno istražili line-up znali su da se sljedeći dan moraju naći na glavnom stageu u jedanaest sati, a oni koji nisu, mogli su vidjeti da se centriranjem pozornice s manjim, ali bogatim setom bubnjeva i miksetom usred plesnog podija sprema nešto posebno.

Nakon napetog iščekivanja, Izraelac NADAV DAGON probio se u sredinu, rotirajući se svako malo na drugi set instrumenata skoro dva sata držeći koncentraciju i napravio show kakav će Goulash dugo pamtiti. Stage je zatvorio hrvatskoj sceni već znani FOURMI ROUZ, a Lunar Lagoon izgarao je hip hop i dub beatovima MISTAFIREA, dok pozornicu nisu preuzeli KOMBOLOI STAR, J:MC, JMAN & NO ICE CREAM te SESHIRE CAT.

Tko je nekim slučajem uspio sačuvati koljena, četvrti dan mogao je čagati pod šarenim vizualima uz mađarski TUKA TAKA TAKEOVER, koji je rezervirao lagunu na cijeli dan za jaki ženski line-up s mješavinom live nastupa. Noć ste mogli nastaviti sjedeći na plaži uz dahooduzimajuće nastupe s vatrom dok je u pozadini dominirao jedan od najjačih reggae sound systema CHANNEL ONE s RAMONOM JUDAHOM.

Party se po običaju nastavio do jutra, a onda ste mogli popiti još par pivi i pričekati ukrcaj na organizirani brod za Biševo, koji je osim svoje poznate Modre špilje tamo ugostio i mamurne gulašane s yoga matovima spremne za dan pun zena. Unatoč prepolovljenom broju publike, na kopnu zabava ipak nije stala pa se na samom kraju Goulash crew odlučio zaokružiti svih pet dana sa svojim takeoverom i pozdraviti ljeto 2023. u stilu.

Video doživljaje s Goulasha pogledajte na Instagramu

 


 

Radijska emisija -Radijator- je već treću godinu sastavni dio Radio Korza


Luka Turato poznatiji kao Macadam Street prije nekoliko godina kroz emisiju “Radijator” na Radio Korzu pronašao je utočište svojih progressive house setova, a od ove jeseni priprema novi sadržaj za emisiju. Osim autorskih setova koji se emitiraju utorkom u 22 sata, jednom mjesečno će se slušati znanje i umijeće gostujućih DJ-eva u trajanju od sat vremena.

Macadam Street nam otkriva: “Naglasak je na deep, organic i progressive house varijantama” te kako će gostujući setovi također pronaći i na YouTubeu uz pozadinske fotografije autorice Margarite Burin. Prvi gost je bio riječki DJ Element.

“Svatko tko se osjeća da može u spomenutim žanrovima pružiti emociju slušatelju može se komotno javiti na mail: [email protected]” poručuje urednik radijske emisije koji će povratno javiti sa informacijama o slobodnom terminu jer ih je do ljetne stanke ostalo još malo.

Radijsku emisiju “Radijator” možete slušati svakog utorka od 22 sata na riječkom Radio Korzu na 98.4 MHz ili preko live streama.

Planet srijeda – novi projekt Felvera donosi novu dimenziju prostorima Medike

Upravo iz tih zemalja stižu gosti na novi projekt spiritus movensa hrvatske elektroničke scene Marijana Felvera. Koncept uspješnog Stereotipa nadogradio je u suradnji s Planetom i Utorkom u party Planet srijeda koji će se održati u subotu, 23. rujna od popodnevnih sati pa sve do ranog jutra u prostorima AKC Medika u Zagrebu.

Pri koncipiranju programa Felver se vodio svojom stalnom željom za otvaranjem novih vidika, kako sebi, tako i publici. Impresivnu postavu čine umjetnici, koji donose drukčiji zvuk, pravi istraživači ritmova sa svih strana svijeta – Ece Özel, Zozo, Mufti, Sacha Mambo, Time To Sleep i Felver.

Istanbul je grad bogate glazbene povijesti, ali i živahne suvremene scene u kojoj se stapaju stari i novi zvukovi te različiti utjecaji. To šarenilo najbolje ocrtava Ece Özel čiji se nepredvidivi, ali i svježi ritmovi pretvaraju u osebujna, mračna, a na svoj način i blještava putovanja.

Još jedna amblematska figura turske scene je Zozo, DJ-ica koja vraća život nedovoljno cijenjenoj glazbi. Od pulsirajućeg techna do zvukova Turske, njezini nastupi su kombinacija inteligentne elektronike, suvremene plesne glazbe i pomno biranih dragulja iz prošlosti na kojima je odrasla.

Poput rudara u potrazi za glazbenim blagom je i Sacha Mambo, DJ sposoban umiksati ono što većina drži nespojivim. U nastojanju da kreira unikatno iskustvo, ovaj Francuz poseže za impozantnom paletom stilova – experimental, dub, rani rave, jungle, techno, acid, new wave, post punk, krautrock ili chill out.

Svoj začudni indie dance, ili kako sam kaže, elektroniku s new waveom, post punkom i discom predstavit će Mufti, DJ iz Guadalajare koji je sigurnu profesiju arhitekta zamijenio onom nesigurnom glazbenom. U Hrvatsku se vraća nakon prošlogodišnjeg vrhunskog nastupa u šibenskom Tunelu o kojem se još dugo pričalo.

S meksičkim majstorom surađuje i mladi pulski DJ i producent Time To Sleep, jedan od najuspješnijih domaćih umjetnika na međunarodnoj sceni s izdanjima na prestižnim etiketama kao što su Ombra International, Permanent Vacation, Disco Halal ili Get Physical. Novi dah sceni pruža i svojim nastupima u kojima se mogu čuti dub techno, electro, groovy house i drugi uzbudljivi stilovi.

Svi oni će uz Felvera donijeti novu dimenziju prostorima Medike, posebno transformiranima za ovu priliku. Ulaznice za ovu nezaobilaznu dnevno-noćnu zabavu na dva kata dostupne su online: https://www.entrio.hr/event/planet-srijeda-15107

Elektronička glazba doživljava -eksploziju- na društvenim mrežama


Elektronička glazba doživljava “eksploziju” na društvenim mrežama u kontekstu praćenosti. Na raznim društvenim mrežama, brojni ljubitelji elektroničke glazbe se okupljaju, a primjerice na TikToku ih ima 19% više nego ljubitelja hip-hopa i na taj način ubrzavaju rast elektroničke glazbe na toj platformi za 10 puta.

Iako, elektronička glazba postiže značajan rast, hip-hop i dalje ima blagu prednost u ukupnim brojkama, bilo to po pitanju praćenosti, kao i broja slušanja na streaming platformama.
 


*Klikni ovdje za fotografiju veće rezolucije
 

IMS-ovo istraživanje je također otkrilo kako su ljubitelji elektroničke glazbe “super fanovi” jer primjerice u prosjeku slušaju gotovo 10 sati glazbe tjedno, a uz to su involvirani u još nekoliko segmenata streaming platformi.
 


*Klikni ovdje za fotografiju veće rezolucije
 

Primjerice slušatelji elektroničke glazbe, njih 49% slušatelja radi svoje playliste, 37% odabire već složene playliste drugih korisnika, 20% njih kupuje glazbu, a 16% podržava umjetnike kupnjom njihovih odjevnih predmeta. Ove brojke su osjetno veće od bilo kojih drugih skupina slušatelja. Zanimljivo, čak 73% fanova elektroničke glazbe koristi YouTube za “gledanje”, a ne slušanje elektroničke glazbe, referencirajući se na praćenje setova svojih najdražih DJ-eva.