Skip to main content

Uran B. iz Hapësire nam otkriva kako elektronička glazba stvara urbani identitet Kosova

Nakon što su se Uran B. i Trim premijerno predstavili hrvatskoj publici na našem slavljeničkom Endorphin festivalu, uhvatili smo Urana B. da nam otkrije više o radu prištinskog kolektiva, njihovoj borbi za staru tiskaru Rilindju te utjecaju elektroničke glazbe na stvaranje urbanog identiteta Kosova.

Zajedno s Arbnorom Dragajom ste pokrenuli Hapësira kolektiv i prepoznali potencijal stare tiskare Rilindja. Kakva je situacija s vlasništvom, je li trenutno Rilindja u vlasništvu grada? Što bi se sve promijenilo da napokon bude proglašena javnim dobrom?

Zgrada spada pod vlasništvo grada, ali tri prostorije koje je Hapësira kolektiv koristi za svoje događaje su uspijeli dobiti barem trenutačno privremenu zaštitu kao “kulturno dobro”.

U jednoj od objava, spomenuli ste da Priština nastoji iskoristiti Rilindju kao prostor za administracije i institucije. Traje li još uvijek vaša borba za zadržavanje prava na korištenje stare tiskare?

Uvijek će biti borbe za najbogatiju i najvažniju imovinu našeg grada. No, ipak ljudi iz raznih umjetničkih sfera, kao iz našeg kolektiva su se okupili kako bi zajedno stvorili tim koji će lobirati za pretvorbu stare tiskare Rilindje u multi-funkcionalni prostor koji bi poslužio svim umjetničkim zajednicama.

Vaši projekti su dobili i širu međunarodnu afirmaciju. Je li to utjecalo na lokalne vlasti i njihov pogled na vaše projekte?

Nažalost ne puno! Ono što smo radili s Hapësirom je bila poputpuni “tabula rasa” slučaj za naše društvo, pa s tim na umu, iako smo dobili dovoljno međunarodnog priznanja, lokalnim vlastima je bilo potrebno dosta vremena da shvati ideju o tome što stvarno Hapësira radi u aspektima kulture. Samo kada je međunarodni Manifesta Biennial stigao na Kosovo u 2022., stvari su počele dolaziti na svoje mjesto, vidjevši promjenu u načinu razmišljanja naših lokalnih vlasti, koje su napokon vidjele da su naše kulturne aktivnosti “prava stvar” i da se kroz njih može promovirati Kosovo. To je bio trenutak, kada smo u Hapësiri smatrali da smo ispunili našu zamišljenu misiju.

Koristite elektroničku glazbu za poboljšanje urbanog identiteta Kosova. Iz vaše perspektive, kako je elektronička glazba smještena unutar kulturne sfere?

Definitivno je ušla u područje koja privlači pažnju bilo koga od regionalne do međunarodne kulturne scene. Danas, da ne pretjerujem, svaki menadžment koji drži renomirana imena scene, želi da njihovi igrači sviraju u Prištini. To sve govori o tome gdje smo bili prije deset godina, a gdje smo danas.

Koji bi bio finalni cilj vašeg rada kroz Hapësira kolektiv?

Budući da Hapësira u prijevodu znači svemir, njegova će misija biti obavljena kada vidimo da ljudi unutar scene, zajedno krene dijeliti kulturu, način razmišljanja koji bi stavio ljubav i poštovanje iznad svega, a uz to i kvalitetan rad koji bi cvjetao svuda uokolo.

foto: Elmedina Arapi

Odradili ste vašu prvu gažu u Hrvatskoj na našem Endorphin Festivalu u Zagrebu…

Trebao sam svirati na jednom festivalu u Puli još u 2015., ali sam se susreo s problemima s vizom. Tako da mi je bilo drago što ste me pozvali na Endorphin festival i jedva sam čekao svirati. Sada, kada na snagu stupi liberalizacija viza za EU, vjerujem da mi ovo nije bio zadnji nastup u Hrvatskoj!

Autorica: Lucija Ćurković

Davor Tošović je objavio svoj prvi studijski album “Minimalist In Dub”

Davor Tošović je objavio svoj prvi studijski albumMinimalist In Dub” na latvijskoj etiketi ECOUL SND, specijaliziranoj u zvukovima duba i minimala.

Studijski album iskusnog zagrebačkog producenta istražuje hipnotičke privlačnosti dub techna kroz majstorski spoj minimalističkih zvučnih pejzaža i impresivnih ritmova koje nadilaze konvencionalne granice.

Svaka traka na albumu se pedantno razvija, pokazujući Tošovićevu vještinu skladanja i umijeća hvatanja suštine dub techna koja nudi svježe transcendentalno iskustvo za sve ljubitelje tog podržanra.

Album “Minimalist In Dub” dostupan je za preslušavanje na streaming platformama.

Provjerite tko su najuspješniji hrvatski i regionalni producenti na Beatportu u 2023.

Dok se na streaming platformama uspješnost mjeri u broju streamova, uspjeh na najpoznatijoj digitalnoj trgovini glazbe orijentiranoj na elektroničku glazbu se mjeri nešto drugačije.

Platforma za analitiku Viberate, analizira Beatport kroz “Track performance points” koji se dobiva s nekoliko parametara, a u kreiranju konačnog rezultata vrednuje se broj objavljenih traka na platformi, broj traka na top 100 ljestvici, ukupan broj dana proveden na top 100 ljestvici te generalni Beatport rank.

Top 10 hrvatskih producenata na Beatportu prema “Track performance points” u 2023.

Najuspješniji hrvatski producent na Beatportu prema “Track performance points” sistemu je Matroda s 12.6 tisuća bodova. Na drugom mjestu ga prati San Pacho s 7.9 tisuća track performance pointsa, dok je treći Omega Drive s 1.6 tisuće track performance pointsa.

Ostatak ljestvice hrvatskih producenata na Beatportu prema “Track performance points” izgleda ovako:

4. Mike & Me s 838.6 track performace pointsa
5. Tom Bug s 473.5 track performance pointsa
6. Cahsew s 321.5 track performance pointsa
7. DJ Ogi s 274.8 track performance pointsa
8. Funky Destination s 262.5 track performance pointsa
9. Phyter s 261.8 track performance pointsa
10. Petar Dundov s 260.9 track performance pointsa

Uspješnu godinu na Beatportu su još imali i Cortex Thrill, Danitz, Dallerium, DJ Jock, DNVX, Insolate, Peznt

Top 10 regionalnih producenata na Beatportu prema “Track performance points” u 2023.

Regionalni broj jedan na Beatportu prema “Track performace points” sistemu je Space Motion s 13.6 tisuća bodova, s tisuću manje (12.6k) na drugom mjestu je Matroda. Treće mjesto pripada Umeku s 9.6 tisuća track performance pointsa.

Ostatak ljestvice regionalnih producenata na Beatportu prema “Track performance points” izgleda ovako:

4. Andrew Meller s 9.4 tisuće track performance pointsa
5. San Pacho s 7.9 tisuća track performance poitnsa
6. Dino SZ s 4.9 tisuća track performance pointsa
7. Reblok s 3.5 tisuća track performance pointsa
8. Mirko & Meex s 2.4 tisuće track performance pointsa
9. Mene s 2.2 tisuće track perfromance pointsa
10. Omega Drive s 1.6 tisuća track performance pointsa

Regionalni producenti koji su još ostvarili zapažene rezultate na Beatportu su Stanny Abram, Hobin Rude, Tebra, Sinisa Tamamovic, Aney F, Danny Cruz

Black Coffee je hospitaliziran nakon zrakoplovne nesreće

Black Coffee je hospitaliziran nakon zrakoplovne nesreće. Menadžment južnoafričkog DJ-a se oglasio s priopćenjem na društvenim mrežama u kojem otkrivaju da se dogodila “ozbiljna nesreća na putu” prema Argentini gdje je Black Coffee trebao nastupiti u Mar Del Plata.

“Zbog nesreće, dogodio se nepredviđeni splet okolnosti zbog kojih je zadobio ozljede. Možemo potvrditi da dobiva najbolju moguću medicinsku skrb te da je okružen svojim timom i obitelji… Black Coffee je optimističan i dobro se oporavlja” stoji u priopćenju koje je objavio menadžment južnoafričke ikone te su pozvali na poštivanje privatnosti i najavili skori povratak nastupima.

Iako menadžment južnoafričkog DJ-a nije u potpunosti otkrio i precizirao da se radi o zrakoplovnoj nesreći, južnoamerički medij su prenijeli priopćenje kluba Mute, gdje je Black Coffee trebao nastupati, u kojemu se navodi kako je do nesreće došlo zbog jake turbulencije i hitnog slijetanja.

BSH Events reagirali priopćenjem nakon neprimjerene izjave Alda Morra

Foto Julien Duval

BSH Events su glasovima publike prošle godine osvojili Ambasadora za “Najbolji novi regionalni festival” za projekt Gates of Agartha koji se održao u lipnju na lokaciji Cave Romane. Nagrada je uručena na sedmoj dodjeli priznanja održanoj 30. studenog 2023. u klubu Boogaloo. U ime organizatora preuzeo je Aldo Morro, a sporna situacija dogodila se prilikom izjave na pozornici u kojoj je “mislio na transformaciju Cave Romane od neatraktivnog i zapuštenog kamenoloma do svjetske pozornice”.

PRENOSIMO IZJAVU BSH EVENTS U CIJELOSTI:

„Izjava DJ-a Alda Morra na dodjeli nagrada Ambasador u svakoj je suprotnosti s vrijednostima koje promiče brend BSH. Ograđujemo se od svake izgovorene riječi koju je Aldo Morro izjavio pri preuzimanju nagrade Ambasador, a u ime brenda BSH. Naime, nažalost radi ranije preuzetih obaveza izvan Hrvatske nismo osobno mogli nazočiti dodjeli nagrada.

Naši posjetitelji, prijatelji i partneri u Istri, kao i oni iz cijele Hrvatske na prvom su nam mjestu. Posljednjih smo 10 godina zajedno gradili jednu lijepu glazbenu priču koja je odjeknula u cijelom svijetu. Ova izjava je neprimjerena i iz razloga oko događanja oko posljednjeg događaja u Cave Romane na koji, radi već spomenutih razloga, nije došao DJ Hot Since 82.

Foto Marko Edge

Ovakav rječnik nije primjerem u hrvatskom društvu ni u medijskom prostoru. Žao nam je da je ova izjava zasjenila nagradu koju smo stvarali i dobili zajedno sa svim Istrijanima. Zahvaljujemo još jednom svima na izvrsnoj suradnji i nadamo se da ovaj izdvojeni eksces jednog pojedinca neće narušiti sve naše planove koje na veselje svih imamo za 2024. godinu!“

Cave Romane na svim BSH eventima pokazala se kao najljepša ljetna pozornica u Hrvatskoj. BSH produkcija, koja je uključivala mapping te brojne svjetlosne efekte, odvela je posjetitelje u jednu novu dimenziju koja cjelokupnim glazbenim iskustvima daje poseban dojam. Prošle su godine na njima bile tisuće ljudi iz 50 zemalja svijeta!”

Otkrijte 20 radova darovite fotografkinje Ive Krznarić

Zahvaljujući DJ Ogiju ulazi u scenu elektroničke glazbe, a prvi događaj kojeg fotografira je bio Energetica party 2021. u Pogonu Kulture.

Nedugo nakon fotografiranja u Pogonu Kulture, Iva Krznarić je nastavila “pratiti” DJ Ogija te je svojim objektivom popratila i njegov sljedeći događaj u Crkvi, klubu s kojim je zatim pokrenula suradnju i odakle najčešće njene fotografije možemo gledati.

Osim što je slikavala DJ Ogija te Energetica team i njihove programe poput Journeyja, Technodromea, Retro Techna i Plastika, riječka fotografkinja je ostvarila i suradnju s drugim kolektivima poput Artnotea, Anima Noctisa, Outside Connectiona, Shabby Kicks Connectiona, Techstrubation Recordsa, Worries in the Dance

U svojih nekoliko godina na sceni, Iva Krznarić je imala priliku fotografirati izvanredne umjetnike poput Cristiana Varele, Fernande Martins, Hannesa Biegera, Juliane Yamasaki, Nakadije

Kako nam talentirana riječka fotografkinja otkriva, nadahnuće pronalazi u emocijama, energiji i vezi koju DJ-evi stvaraju s ljudima. U svakom kadru pokušava uhvatiti euforiju, ljubav ili misao, a prst joj je naravno uvijek na okidaču jer na partyjima se često događaju nepredvidljivi trenuci.

U ljetnim mjesecima izlazi iz klubova te se posvećuje vibracijama sound systema, duba i drum ‘n’ bassa na festivalima, a kao svog favorita ističe Overjam Festival. Raznolikosti koju ima priliku pratiti kroz svoj objektiv joj pruža nove perspektive, ali i prilike za kreativnost jer svaki novi događaj nosi svoj jedinstveni potencijal.

Na pitanje što ju čeka dalje? Iva Krznarić nam odgovara: “Uzbudljivo je razmišljati o nadolazećim izazovima koje mi fotoaparat pruža i jedva čekam svaki od njih!” Riječka fotografkinja nam je izdvojila svojih 20 fotografija, a više njenog rada možete otkriti na Instagramu.