Skip to main content

Društvenim mrežama kruže priče o kanibalizmu na Burning Manu. Ima li istine u tome?


Nakon što je nevrijeme poharalo Burning Man te zaustavilo desetke tisuća posjetitelja od napuštanja Black Rock Cityja, na društvenim mrežama osvanule su brojne teorije zavjere i dezinformacije.


Foto Trevor Hughes

Prema navodima raznih korisnika X-a (bivšeg Twittera) u Black Rock Cityju došlo je do izbijanja ebole, a zbog nedostatka hrane neki su tvrdili da su se posjetitelji odlučili za kanibalizam kako bi preživjeli. Takve neprovjerene informacije su brzo postale viralne, a njih su još pospješili šaljivi komentari poznatih posjetitelja.

https://twitter.com/krus_chiki/status/1698182879153406321

Priča o kanibalizmu je krenula s Diplom koji se na Burning Manu zabavljao s Chris Rockom te je u jednom intervjuu otkrio kako je poznati američki glumac mislio da će ga kanibali pojesti ako se ne evakuiraju na vrijeme. Brojni korisnici društvenih mreža su se sa ovom izjavom nastavili šaliti što je pokrenulo lavinu šaljivih memeova, ali i neprovjerenih informacija.

Dok teorija o eboli je krenula s X-a (bivšeg Twittera) kada je jedan korisnik objavio sliku Forbesove vijesti koja je imala naslov “Yes, There’s An Ebola Outbreak At Burning Man”, koji je zapravo samo bio uređen kroz Googleovu opciju inspect element s kojim se može promijeniti tekst na stranici za osobu koja u tom trenutku pregledava.

https://twitter.com/BillyHarbor/status/1698163326768054494

Priče o eboli i kanibalizmu unutar Black Rock Cityja koje su kružile društvenim mrežama su lažne i dezinformacije potvrdili su organizatori Burning Mana. Informacije i navode s interneta je provjerila novinska agencija poput Reutersa čiji je fact checking tim također potvrdio da su te priče lažne.

Otkrijte 50 godina raskalašenog berlinskog noćnog života kroz novi dokumentarni serijal


Berlinski TV kanal RBB i ARD Kultur su snimili dokumentarni mini serijal od tri epizode “'EXZESS Berlin – Haupstadt der Clubs” koji istražuje suvremenu kulturu noćnog života njemačkog glavnog grada i njegovu bogatu povijest koja se proteže kroz pet desetljeća.

Producenti dokumentarnog serijala Tim Evers i Lutz Pehnert su željeli otkriti što čini noćni život u Berlinu jedinstvenim te kažu “Berlinska klupska kultura je legendarna, jedan veliki globalni mit” te dodaju: “Ovaj dokumentarac nudi priliku ispričati priču berlinskog noćnog života od 1970-ih do danas, što dosad nikad nije napravljeno.”

Kroz tri epizode mini serijala – “The Call Of The nNight”, “The Anarchy Of The Night” i “The Intoxication Of The Night” donosi se perspektiva aktera berlinskog noćnog života koji su ga kreirali te živjeli kroz njega svih ovih desetljeća. U dokumentarcu su sudjelovali suosnivačica 90 Grada Britt Kanja, legendarni Westbam, fotograf Ali Kepenek, vokalistica Zazie de Paris, DJ Jauche, Hafenbar, plesni kolektiv ArtEmiss, ASA 808 i mnogi drugi.

Dokumentarni mini serijal dostupan je za besplatno gledanje na online platformi RBB Fernsehen.

Za mjesec dana kreće Amsterdam Dance Event – otkriven drugi val izvođača


Tradicionalno godišnje okupljanje elektroničke scene u Amsterdamu održat će se od 18. do 22. listopada uz bogati glazbeni i konferencijski program. Nakon otkrivanja prvih izvođača, govornika i predstavljanja Pro programa, Amsterdam Dance Event otkriva drugi val izvođača te ADE Arts & Culture.

Drugi valizvođača ovogodišnjegAmsterdam Dance Eventa predvode 999999999, Adam Beyer, A-Trak, Boris Brejcha, Charlotte De Witte, Claptone, Ellen Allien, Hardwell, Hot Since 82, I Hate Models, Jamie Jones, Joris Voorn, Kölsch, Mochakk, Peggy Gou, Reinier Zonneveld, Sama Abdulhadi. Kompletnu listu potvrđenih izvođača možete provjeriti ovdje.


Foto Mark Richter

Jedan od novijih programa Amsterdam Dance Eventa jeADE Arts & Culture koji se vraća treću godinu za redom. Ovogodišnji fokus tog programa je na novoj generaciji kreatora, pozitivnom utjecaju elektroničke glazbe i širenju vidika. Potvrđeno je igranje predstava u Internationaal Theater Amsterdamu, nekoliko interdisciplinarnih aktivnosti te filmski program u Eye Filmmuseumu te nekolicini lokalnih kina.
 

 

Ilija Rudman: -Nikad nisam slijedio nikakav trend, niti se pokušao uklopiti-


Ilija Rudman je posljednja dva desetljeća jedna od vodećih snaga underground disco i house scene, svoju ljubav prema glazbi objedinjuje čistim analognim zvukom bez kompromisa.

Iza sebe ima brojna izdanja na renomiranim etiketama, a sa Antoniom Zuzom vodi Imogen Recordings. Kako Ilija Rudman gleda na evoluciju glazbe, koliko je gradio svoj analogni studio te što u njemu sprema, samo su neka od pitanja koja smo prošli s njim.

Trenutno ulazimo u doba kada se žanrovske granice sve više preskaču i brišu, dolazi do svojevrsne evolucije. Kako se ti snalaziš u svom tom procesu? Koliko bi rekao da si promijenio glazbeni izričaj kroz godine?

Glazba evoluira kao i sve oko nas. Danas imamo pristup možda i više nego ikad, alatima koji potiču kreativu, a ujedno je mogu i sputavati, zbog velike i jednostavne dostupnosti. Imamo jako puno generičke glazbe, upravo iz tog razloga, što ogromna količina ljudi se bavi istom, na vrlo površan način.

Moja autorska glazba se je također mijenjala kroz godine, ponajviše zbog neke zrelosti koja se dešava kroz život. No međutim, uvijek je ostao neki jednak signature, jer od samih početaka, krajem 90-ih do danas, imao sam autentični pristup, vrlo izraženu individualnost, gdje nikad nisam slijedio nikakav trend, niti se pokušao uklopiti.

Ove godine si objavio svoj novi album “Pulsar Diaries”. Sami album je zanimljiv jer unutar sebe ima nekoliko različitih soundtrackova i priča. Odakle si crpio inspiraciju i koliko si uopće dugo radio na njemu?

Pulsar Diaries je moj 7. studijski album, kojeg sam snimao u intervalima oko godinu dana. Na tom sam albumu mjenjao percepciju glazbe, na način na koji sam radio do sad. Neka bezvremenost u svakom slučaju nosi soundtrack cijele priče ovog albuma, crossover svih nekih stilova, dozirana na način da spaja vise svjetova. Album ima izraženu sliku putovanja kroz neki imaginarni prostor, svemir kako ga ja zamišljam.

Tvoja glazba nastaje u tvom analognom studiju za kojeg si u jednoj objavi rekao da je na neki način to tvoja crkva. Koliko dugo si ga stvarao i gradio?

Analogni studio je moj jedini izbor, jer u takvom okruženju moje ideje, lako dolaze do realizacije, na način koji me interesira. Vrlo često me prati osjećaj da se glazba sama piše, a to je najljepši osjećaj. Smisao glazbenika ili producenta i je da glazba samo teče iz njega, bez nekog posebnog truda, a to mi omogućuje takav studio. Gradnja takvog studija je druga priča, ona je vrlo zahtjevna i trazi ogromna odricanja, trud i disciplinu. Ta priča je trajala oko 20-tak godina.

S obzirom na tvoje DJ dužnosti, koliko vremena stigneš provesti u njemu? Kako izgleda tvoj kreativni proces? Na čemu trenutno radiš?

S obzirom na to da je to jedino čime se bavim, mogu koristiti studio uglavnom onoliko koliko mi je potrebno da se izrealizira bilo koja ideja. Za studio i glazbu, moram uvijek imati vremena, jer me to čini i zdravim na vise načina.

Kreativni proces uvijek traje po par dana u komadu, jer uvijek moram završiti, nešto što počnem. Nemam iza sebe nedovršenih radova, smatram to gubitkom vremena. Trenutno sam završio novi Album – The Great Beyond, koji ce izaći 2024, a sadrži 6 glazbenih brojeva.

Je li teže složiti obradu trake za nekog drugog umjetnika, ili pak napraviti vlastitu novu originalnu traku?

I jedno i drugo je zanimljiv proces. Pristup mi je jednak, i uopće ne radim razliku. Jednako me inspirira, jer i kad radim remix, uvijek uzmem najmanji dio (npr. vokal) te pristupam remixu, kao da radim svoj original, sa recimo tim detaljem, od izvornog autora. Često radim skoro potpuno novu stvar.
 

Posljednje vrijeme te možemo često uhvatiti u na svirkama u Petom Kupeu zajedno s Antoniom Zuzom. Je li Peti Kupe postalo vaše novo “utočište” u glavnom gradu?

Peti Kupe je klub u kojem zajedno s Antoniom, jednom mjesečno radimo partije u koje vjerujemo. To su nešto intimniji partiji, gdje nam je jedina vodilja, prezentirati glazbu koju poštujemo, često pozivavši i same goste koji se uklapaju u nas koncept. To nam omogućuje Imogen Label Night, a i neki drugi projekti, kao trenutno svježi Discoton.

Sa Zuzom si pokrenuo Imogen Recordings, koja je priča i zamisao vaše etikete?

Jednostavno, pronalaženje te izdavaštvo glazbe koja nam se sviđa te suradnja sa artistima, koje često i zovemo na naše večeri. Uglavnom su to ljudi, s kojima i ostajemo dugogodišnji prijatelji.
 

Imogen Recordings često održava i svoju klupsku večer sa zanimljivim gostima. Koga bi voljeli dovesti u budućnosti?

Imamo nekoliko želja, ne bi ih puno nabrajao, ali evo jedno ime koje bi voljeli dovesti u Zagreb je Move D.

Sviraš na gramofonima. Koliko ploča moraš ponijeti na svirku za odraditi jedan set? Koliko je važna priprema uoči samog seta?

Da, to ovisi od događaja do događaja, od partija do partija. Volim uvijek ponijeti i po dvije-tri torbe, jer volim osjećaj kad mogu bez neke posebne pripreme, biti spreman za bilo kakvo glazbeno putovanje za vrijeme svog seta. Volim slobodu, a za to su mi potrebne veće količine vinila u boothu.

Strastven si kolekcionar vinyla, koliko se uopće ploča nalazi na tvojim policama? Koja je posljednja koju si kupio?

Jesam, imam oko 6000+ vinila na policama. Zadnja koju sam kupio je Kyle Hall & Steven Julien – CROWN na Apron Recordsu.

 

Ostalo je još nekoliko mjeseci do kraja godine, što možemo očekivati od tebe u skorijem periodu?

Nekoliko re:press izdanja će ugledati svjetlo dana, materijali iz perioda 2005.-2010., nekoliko zanimljivih partija te gore spomenuti novi album, ali to već ulazi u sljedeću godinu.

 

Elon Musk nazvao dijete po Technu


U nedavno objavljenoj biografiji najbogatije osobe na svijetu, Elona Muska, otkriveno je da je dobio treće dijete s američkom glazbenicom Grimes koje je nazvao “Techno Mechanicus”. Ovo nije prvi put da se američki poduzetnik i milijarder odlučuje za neobična imena djece. Njegovo prvo dijete s Grimes se zove X Æ A-12, dok drugo Exa Dark Sideræl.


Foto Sky News

Kako prenose kritičari koji su imali prilike među prvima pročitati nedavno objavljenu biografiju najbogatijeg čovjeka na svijetu, napisanu od strane Waltera Isaacsona, inspiracija za ime koje nosi najnovija prinova u obitelji Elona Muska dolazi iz njegove ljubavi prema tehnologiji, mehanici, ali i elektroničkoj glazbi.

Podsjetimo, Elon Musk već duže vremena gaji zainteresiranost prema elektroničkoj glazbi. Često ga se može uhvatiti na partyjima i festivalima, na otvaranju Tesla tvornice pozvao je Borisa Brejchu da svira, a čak se okušao i produkcije što je rezultiralo da dobije službeni remix Sven Vatha.

ChilliBar slavi 20 godina cjelodnevnim programom u Spunku


U subotu 16. rujna, ChilliBar u zagrebačkom Spunku slavi 20. rođendan, uz bogati cjelodnevni program za kojeg je zadužen ChilliBar DJ crew. Dnevni program počinje poslijepodne na terasi kluba, a završava u ranim jutarnjim satima unutar Spunka.

Projekt ChilliBar su još 2003. godine pokrenuli Igor Richma i Ratko Pipal uz pomoć prijatelja iz Attacka, a od svojih samih početaka je zamišljen kao ambijentalna glazbena čitaonica psy, chillout, downbeat, freestyle glazbe. Prve ChilliBar kuhinje su se održale sa serijalima kao što su Tribalizer i Gotcha, a nakon dobih reakcija publike sa željom da se projekt prezentira široj masi u Spunku 2003. kreće prva sezona glazbene čitaonice.

Tijekom bogatih dvadeset godina ChilliBar je lutao i zabavljao se na raznim lokacijama po Zagrebu i Hrvatskoj. Od Spunka 2003. do Spunka 2023. ChilliBar je glazbeno otplovio po Koolturi, Koldingu, Močvari, M.P.-u, Mastersu, Medici, Attacku, CirkoBalkanu, CuFusu, Forestationu, Muzungi, TImeu, Pločniku, Klubu Dva Osam, Cultiva festu, Regenerationu, MoDemu…


*Flyer s prvog ChilliBara u Spunku

U svojih dva desetljeća postojanja, ChilliBar je okupio prekaljenu glazbenu posadu s kojom je svih ovih godina gradila priču i odrastala. U DJ crewu su bili, ili su još uvijek: Richma, Ratko, Pila, Val Vashar, Indra, Ganesh, Dovla, Yantar, Uyulala, D3kla, Looney Grandpas, Kudjo, GyPsy Brothers i Zrinka.

Ususret jubilarnoj proslavi u Spunku ekipa iza projekta zaključuje: “Jednom ChilliBar, uvijek ChilliBar.”

FB EVENT: CHILLIBAR – 20 GODINA / 16.9. / SPUNK