Skip to main content

6 savjeta za slušanje glazbe uz učenje


Glazba može potaknuti mozak na bolje razumijevanje onoga što se uči i na taj način pomoći u pamćenju većine stvari koje se učilo. Mnogi učenici i studenti znaju važnost slušanja glazbe tijekom učenja, ali znaju naić na problem prilikom odabira što će slušati. Neki žanrovi će više ometati, nego pomoći tijekom učenja, stoga sljedeći savjeti mogu pomoći u odabiru prave glazbene kulise za učenje.


Foto: Pexels (Andrea Piacquadio)

Odaberite pravu glazbu za učenje

Žanrovi poput reggae ili dancehalla nisu optimalnu za učenje, no ako se odabere neki mekši žanr s melankoličnim, dubokim ritmovima neće biti problema. Instrumentalni, ambijentalni ritmovi su također učinkoviti za pozadinsku “buku” dok se uči. Zanimljiv odabir mogu biti i filmski soundtrackovi jer su neki učenici i studenti istaknuli da im odlično paše uz učenje.


Tajming je važan

Slušanje glazbe uz učenje može biti odlično, ali to nije pravilo koje vrijedi za sve. Treba isprobati razne žanrove i glazbene stilove da se otkrije koji pašu kojoj osobi uz učenje. Jedna od prednosti slušanja glazbe dok se uči je distraktiranje od pozadinskih buka koje stvaraju članovi obitelji ili cimeri. Glazba također može pomoći kada se uči novi jezik ili čita knjiga dok se putuje. Kada je mozak umoran, a treba učiti, glazba ga pomogne aktivirati i razbuditi. Neki školski ili fakultetski zadaci su dosadni za raditi, ali ako se glazba pušta uz njih, naglo mogu postati barem malo zabavniji.

Važna je pravilna glasnoća

Mnogi mladi vole slušati glasnu glazbu i razmišljaju – što glasnije, to bolje. No kada se uči, to bi trebalo biti obrnuto. Glazba dok se uči treba biti u drugom planu, a ne prvom, jer kada je glasna onda preuzima mozak i distraktira od učenja. Smisao glazbe dok se uči je da pomogne, izolira pozadinsku buku, a ne da odmogne.


Glazba treba svirati neprimjetno

Iako neki znaju slušati radio dok uče, to nije najbolja opcija jer svako nekoliko pjesama radijski voditelj prekine glazbeni niz da bi pričao i prenio neku informaciju. U tom trenutku, uhvati pažnju osobe koja ga sluša – u ovom slučaju nekoga tko uči, što nije optimalno jer ga dekoncentrira. Potrebno je da glazba koja se sluša bude u nekoj cijelini, poput playliste, koncerta ili nekog zanimljivog seta.

Jedan žanr po cjelini učenja

Žanrovski skokovi i promjene između pjesama također mogu omesti u učenju. Prije nego što krenete učiti odaberite playlistu ili DJ set koji se manje-više drži jednog specifičnog žanra. Vaš mozak će se tako naviknuti na sličan ritam i melodiju, umjesto da se prilagođava svako nekoliko minuta i dekoncentrira.


Zaključak

Vrijeme u danu za učenje je izrazito bitno, jer se tada spremaju ispiti. Ponekad se mozak umori od silnog učenja, a slušanje omiljene glazbe ga može stimulirati i opustiti za daljnje učenje. Važno je izabrati žanr koji paše uz učenje, koji će se slušati uz umjerenu glasnoću glazbe.

Ako nemate inspiracije što poslušati, predlažemo vam da provjerite 5 ikonskih setova Above & Beyonda ili pak neki od 12 prošlogodišnjih setova Seth Troxlera.

Zvijezde svjetskih festivala Mathame po prvi puta u Zagrebu na BSH spektaklu


Na posljednjem ljetnom BSH spektaklu nastupit će na zagrebačkoj Šalati u subotu, 16. rujna s početkom od 17 sati. Posljednjih godina upravo su njihovi nastupi na festivalima kao što su Ultra, Coachella i Tomorrowland proglašavani za one među najboljima. Danas su jedni od najtraženijih DJ-a, u Zagreb dolaze s nastupa u Belgiji, a nakon Šalate nastupaju u Parizu ten a Ibizi.

Hrvatski brend BSH, koji ove godine obilježava 10 godina organizacije vrhunskhi glazbenih događanja, ovim gostovanjem Mathamea u Zagreb će privući brojne goste iz regije, što je ponovno izvrsna glazbena turistička reklama za Grad Zagreb.

Talijanski zvjezdani duo, čije hitove u svojim setovima imaju zvijezde kao što u Solomun, Tale of Us, Marco Carloa i brojni drugi, ima itekako zanimljivu priču. Od samoće vulkanske Etne do pozornica diljem svijeta, melodični techno duo Mathame piše pjesme koje nadahnjuju generaciju producenata i virtualno vodi obožavatelje u visine koje su izvan ovog svemira. Braća Matteo i Amedeo Giovanelli unatoč 12 godina razlike oduvijek su bili bliski. Odgojeni su u domu punom ploča i kazeta. Njihovi su roditelji vodili uspješnu piratsku radio stanicu u Italiji. Matteo, budući da je bio najstariji, imao je prednost, okušavši se kao lokalni hip-hop DJ u kasnim 90-ima i ranim 2000-ima. Nakon toga je duboko ušao u svijet filma, studirao na sveučilištu i stekao zvanje profesora, dok je cijelo vrijeme pisao i režirao niz umjetničkih filmova.

U međuvremenu, mladi Amedeo se ugledao na svog brata, ali je urezao jasan put individualnosti. Pomagao je bratu na filmskim setovima, marljivo proučavajući Matteove omiljene intelektualne filmove, ali Amedeo je bio taj koji se prvi posvetio produkciji elektronske glazbe. Oduvijek glazbeno orijentiran, godinama je učio violinu prije nego što se prepustio DAW-ovima i sintezi, ali utjecaj klasičnih djela i kazališne glazbene podloge snažno lebdi nad Mathameovim izdanjima. Projekt Mathame rođen je tek kad su se njihovi roditelji preselili na očaravajuće padine sicilske Etne — aktivnog vulkana. "To je čarobno mjesto", kaže Matteo. “Imamo veliki pogled na vulkan. Možete vidjeti šumu. Cijelo vrijeme osjećate kako vulkan tutnji. Ostali smo tamo pet godina.” Braća su se odmaknula od gradskog života kako bi pomogli roditeljima u vođenju neobičnog smještaja s doručkom. Bilo je teško raditi ljeti, kuhati obroke i ugostiti goste iz cijelog svijeta, ali zimi je cijeli talijanski otok utihnuo. Bili smo potpuno sami", kaže Amedeo. “Zima na padinama u oblacima je stvarno teška, jer je hladno. Slušaš tutnjavu vulkana Etna. Čarobno je, ali u blizini nema ničega.”

U toj izolaciji, Matteo i Amedeo podržavali su jedan drugoga glazbom i bratstvom. Tamo su proizvedeni prvi akordi budućih Mathame hitova, a to je onaj čudan dojam tuge i ljepote kojem se obožavatelji dive u probojnim singlovima "Skywalking" i "Nothing Around Us". Kad se zimski led otopio i život nastavio, Mathame je izašao na klupsku scenu s ovim melodijama u ruci, pronašavši brzu podršku superzvijezda u usponu, Tale of Us i Afterlife records family.

Za vrijeme pandemije korona virusa, spektakularan glazbeni video uradak iz praznog Dubrovnika u režiji BSH bio je upravno s njihovim hitnom "Nothing Around Us" u podlozi.

U slučaju kiše, organizatori će osigurati alternativnu lokaciju. Ulaznice za BSH spektakl i Mathame mogu se kupiti u sustavu Entrio.hr. Početak je u 17 sati.

Elena Mikac: -Glazba me ekstremno ispunjava i čini sretnom-


S Tom Bugom vodi Dobar House koji slovi kao etablirana etiketa i klupska večer. Elena posljednjih godinu dana bilježi strelovit rast i nastupe po značajnijim klubovima, festivalima, open air partijima, a evo što je rekla nakon Sonusa i uoči nove sezone koju otvaraju u Petom Kupeu.


Foto Vladimir Velickovic

Pozdrav Elena! Idemo se malo vratiti vrijeme unazad. Kako si otkrila elektroničku glazbu? Koji su glazbenici utjecali na tebe da se prepustiš elektroničkim ritmovima?

Bok, hvala vam na pozivu! Nekako sam velik dio života uz glazbu zahvaljujući svojim roditeljima, uvijek sam uživala u njoj i istraživala nove izvođače i žanrove. Sigurna sam da su Laurent Garnier, Louie Vega točnije Masters At Work, Cajmere, Jex Opolis, Floorplan, Butch, Honey Dijon i još neki izvođači dosta utjecali na moje prepuštanje el. glazbi.

Što te je potaklo da postaneš DJ-ica?

Možda je to i klasična priča, ali glazba me ekstremno ispunjava i čini sretnom i prije nego što sam uopće možda i mogla sebi objasniti da se mogu time početi baviti uvijek me fascinirao taj moment ljudi koji plešu i uživaju u nekom trenutku, na nekom mjestu. Fascinirala me valjda činjenica da različiti ljudi u datom momentu nose sličnu emociju. Ovaj dio mene iza pulta se valjda dogodio shodno tome.

Sjećaš li se svoje prve gaže?

Sjećam, bila je negdje u svibnju 2020. na Picnic Galacticu, drive in koncertu, puštala sam prije, između i nakon glavnih izvođača i bilo je super, makar sam jedva uspjela sve od treme. Na nagovor, opet, roditelja i bliskih prijatelja uspjela sam preći preko tog straha i veoma sam im zahvalna dan danas što sam tad probila led.
 

Imaš li svoj najdraži ili pak najznačajniji set kojeg si odradila do sad?

Imam puno dragih; skoro svaki Dobar House set, još uvijek se rado sjetim Press Play partija na Riječkom kontu za ljetne maškare 2022. Također, izdvojila bih We Love Sound, novogodišnji event i prvi put na Sonusu ovo ljeto. Ta dva giga su mi baš jako prirasla srcu. I definitivno b2b s Tomom Bugom na BSH, na eventu na kojem je puštala Honey Dijon.

Kako izgleda tvoj proces pronalaska novih traka te pripremanja setova?

Nastojim stalno kopati i konstantno biti u loopu bez da prođe neko duže vrijeme da sam van toka i da nisam preslušavala novu glazbu koju slušam i tražim na gotovo svim platformama. Nastojim pratiti nova izdanja i ekskluzive etiketa i izvođača koje volim. Što se tiče pripreme setova, valjda kao i svi, imam par stvari koje bih voljela isprobati, stavim u jedan folder određeni vibe za koji mislim da će biti na tom eventu, ali većina se ipak dogodi na licu mjesta.
 

Imaš li traku koja ti je “as u rukavu” za pokrenuti publiku? Možda i nekog ljetnog favorita kojeg ćeš vrtjeti u mjesecima ispred nas?

Nisam sigurna, to se stalno mijenja i ovisi o eventu. Ova traka mi je baš draga trenutno.

Već si stasala u prepoznatljivu DJ-icu sa zaraznim setovima, no jesi li razmišljala o hvatanju u koštac s produkcijskim dijelom elektroničke glazbe?

Ne želim sad nešto izjaviti što se neće ostvariti, ali da, voljela bih. Također smatram da je sada to neki logičan slijed. Već sam se počela igrati, pa eto, vidjet ćemo.
 

Predvodnica si novog vala mladih DJ-eva i DJ-ica. Na koga još treba obratiti pozornost od mladih snaga elektroničke scene?

Ovako sad iz glave na brzinu; Groove Mastersi & Soulfreq, nestvarno dobri producenti i odlični DJ-evi. K tome, i jako kvalitetne osobe.

Iako si aktivna svega nekoliko godina na sceni, bitan si faktor Dobar House etikete. Kako si postala dio nje?

Ukratko; Tom Bug i ja smo se upoznali u Mastersu na Dobrom Božiću 2019., počeli se družiti, ja sam tad studirala montažu na zagrebačkoj akademiji, on me zamolio da mu namontiram jedan video, i tako se to pretvorilo u još jedan video, pa u preuzimanje društvenih mreža, pa eto, do sada kada apsolutno sve radimo zajedno i dijelimo sve obaveze za Dobar House kojih je trenutno jako puno.

Dobar House 8. rujna otvara zagrebačku sezonu u Petom Kupeu. Što donosite u s tim partyjem?

Jednostavno otvaramo novu sezonu u Zagrebu koja će, ako sve prođe po planu, biti prepuna izvrsnih stranih što i regionalnih izvođača te kolaboracija. Počinjemo sa Kirikom iz Ukrajine kojeg smo već bukirali u Rijeci gdje nas je oborio s nogu, te s Aney F., slovenskim producentom i vlasnikom Innocent Music etikete. Ove sezone, uz bogata internacionalna imena koja cijenimo, voljeli bismo fokus također staviti na lokalna i regionalna imena. Smatramo da se u moru stranih gostovanja, prilika mora dati i manjim izvođačima.
 

Neke riječi za kraj…

Hvala Klubskoj sceni na prilici, na prostoru i na odličnim pitanjima. Vidimo se na flooru.

 

Glazbenik koji je srušio svjetski rekord, Reinier Zonneveld nastupa na We Love Soundu


12 – satni We Love Sound event će se održati u petak, 22. rujna u zagrebačkoj Hali. Jedna od vodećih producentskih zvijezda današnjice Reinier Zonneveld prije nekoliko je tjedana srušio Guinnessov svjetski rekord najdužim izvođenjem elektronske glazbe uživo na festivalu u svojoj domovini Nizozemskoj.


Foto: MAARTEN DE BRUIN

Njegov strelovit uspon započeo je prije nekoliko godina, a zagrebačka publika ga dobro pamti po nezaboravnom nastupu koji je održao na We Love Sound Open Airu 2021. godine na Jarunu. Sada nastupa na zatvaranju ljetne sezone We Love Sound događaja koja će trajati čak 12 sati. Vanjski stage bit će izvrsna prilika da pozdravimo ljeto, dok će unutrašnjost Hale postati pravi hram techno glazbe.

Reinier Zonneveld jedan je od najinovativnijih i najprodavanijih techno producenata današnjice, nastupima po Sjevernoj i Južnoj Americi kao i diljem Europe, preuzeo je vlast nad suvremenom scenom svojim vizionarskim live nastupima i jedinstvenim pogledom na techno žanr.  Godine je proveo fakultetski školujući se za pijanistu, ali su odlasci na partije naveli ga na istraživanje elektroničke glazbe. Reinier danas svoj prepoznatljiv zvuk prenosi uživo na velikim festivalima diljem svijeta. Istaknuti je rezident legendarnih festivala kao što su Awakenings, Time Warp, pokrenuo je i vlastiti festival, a za vrijeme ADE 2021 napunio je amsterdamski Ziggo Dome sa čak 13.000 obožavatelja koji su došli čuti samo njega.

We Love Sound je pak svoju priču započeo prije nekoliko godina kao najljepši zagrebački boutique festival. Do danas su održana brojna glazbena događanja pod ovim event brandom, a ovaj će događaj svojim produkcijskim elementima zasigurno podići ljestvicu kad su glazbena događanja u metropoli u pitanju. Dolazak nizozemske zvijezde u Zagreb će privući i brojne njegove fanove iz cijele regije, što je izvrsna turistička pozivnica za prve dane jeseni u Zagrebu.

Reinieru će se u zagrebačkoj Hali pridružiti još izvođača čija će imena biti objavljena uskoro. Za sve novosti pratite @welovesound na društvenim mrežama.

Early bird ulaznice za ovaj glazbeni spektakl mogu se osigurati na linku: https://we-love-sound.com/we-love-sound-hala#22092023

Priča o opstanku: Dokumentarac o kultnom berlinskom Tresoru povodom 32. rođendana

Berlinski Tresor je jedna od najstarijih i najpopularnijih techno institucija koja slavi svoj 32. rođendan u 2023. Povodom rođendana, Resident Advisor je pripremio novi kratki dokumentarni film “Tresor: A Story of Survival”. Dokumentarac istražuje kakav je klub ima utjecaj na berlinski kulturni krajolik, a o tome više otkriva osnivač Tresora, Dimitri Hegemann.


Tresor 2013.g. – Photograph: Camille Blake

Kroz 15-ak minuta dokumentarnog filma, Resident Advisor se dotiče velikog problema Berlina, sve veće gentrifikacije, rasta cijena nekretnina i nesigurnih ugovora o najmu. S obzirom na to da se berlinsko tržište nekretnina i dalje buja, trenutne okolnosti su potaknule Dimitrija Hegemanna da osnuje Zakladu Tresor sa ciljem zaštite kulturnih i kreativnih prostora u središtu grada.

Tresor: A Story of Survival” je režirao Josiah McGarvie, a producirala ga je Emma Tracey. Kratkometražni dokumentarni film možete pogledati na YouTubeu.

Domaći i inozemni stručnjaci na Croatia Beach Music konferenciji na Zrću

Pod sloganom "Bringing The Music Industry Together", organizatori su u prethodne dvije godine okupili mnoga ključna imena najvećih festivala u Hrvatskoj i regiji, zatim brojne izvođače i menadžere koji su dionici ove zanimljive, dinamične i privlačne industrije.

Ove godine najavljuju također impresivan popis govornika koji će podijeliti svoja dugogodišnja iskustva – predstavnike Exita, Ultre, Sziget, BPM festivala, itd. Konferencija koja postaje IT mjesto za sve one koji žive glazbu (i od glazbe), ove godine priprema pregršt zanimljivih panela na kojima će se pokušati odgovoriti na pitanja ključna za glazbenike i glazbenu industriju.

Što je zaista potrebno za uspjeh, što glazbene institucije mogu učini za glazbenika, kako točno izgleda produkcija velikih festivala, koja strategija stoji iza uspješnih glazbenih imena, koja je budućnost marketinga, što znače nove destinacije festivala i glazbenih događanja za kulturu i turizam – samo su neka od pitanja i tema kojima će se pozabaviti ovogodišnja konferencija.

“Želja nam je odgovoriti na neka goruća pitanja glazbene industrije, ali svakako i da Croatia Beach Music Conference postane mjesto rađanja novih ideja, povezivanja ljudi iz branše te stvaranja novih projekata značajnih za našu branšu. Panelisti su nam ljudi s višegodišnjim iskustvom, vrhunski profesionalci. A jedna od tema koja nam je ove sezone svakako u fokusu je – sigurnost. Panel pod nazivom ‘Safe and sound’ bavit će se upravo sigurnosnim mjerama u klupskoj industriji. Sigurnost posjetitelja postao je glavni prioritet u našoj branši, raspravljat će se o izazovima s kojima se suočavamo te razjmjenivati iskustva o implementaciji sigurnosnih mjera i tehnologija”, rekao je glavni organizator konferencije Ivan Jokić, suvlasnik Noa Beach Club-a na Zrću.

“Dosadašnje dvije konferencije okupile su vlasnike klubova, organizatore nekih od najvećih festivala na ovim prostorima, marketing stručnjake, artiste, booking menadžere, event managere, kao i profesionalce iz turističkih oblasti. Ove godine nastavljamo istim tempom, dovodimo značajne paneliste i želja nam je zaista smjestiti ovu konferenciju, a samim time i Hrvatsku na popis bitnih destinacija kad je glazbena profesionalnost u pitanju. Istaknula bih i kako je ovaj projekt odlična promocija za naš turizam, jer konferenciju održavamo na jednoj mikrolokaciji koja je idealan showcase za naše goste, od plaže s bogatim sadržajem, zabavnog tj. klubskog dijela, te gastro ponude i smještaja u našem eko glamping resortu“, nadovezala se Josipa Žižić-Šaban, Marketing Manager Noa Grupe.

Više o cijelom projektu, najavljenim temama i govornicima moguće je pogledati u našem kalendaru.

Ulaznice su dostupna na webu CBM konferencije kao i putem Entrio sustava.