Skip to main content

4 festivala koji su po nama obilježili ljeto na Martinskoj

Od 14. srpnja do 19. kolovoza Martinska je iz tjedna u tjedan nudila raznolike glazbene žanrove uz čak šest festivala i jednim velikim koncertom. A ovo su festivali koji su po nama obilježili ljeto na Martinskoj:

21. Seasplash Festival
Oprostili smo se od Seasplash Festivala, baš onako kako i priliči toliko dugotrajnom festivalu koji je utjecao na mnoge živote i pokrenuo sasvim novu scenu. Pet dana ispunjena muzikom, tri pozornice s tri soundsystema brojnoj publici ponudili su artiste koji su inspirirali pokretanje, oplemenjivali prošla izdanja Seasplasha, ali i one koji su pokazali da podmladak scene postoji. Iration Steppas, Zion Train, Headmix i Pitch Black opravdali su svoj zvjezdani status, baš kao i domaći glazbenici ABOP, Bamwise, Antenat, St!lness kao i novi projekt Dr.Obi meets Anja G, Root & Sistah Tena. Uz mnogo noćnog i dnevnog druženja, u obiteljskoj atmosferi i s ovim 21. Seasplash Festivalom, koji je ujedno i posljednji, zatvoreno je jedno veliko poglavlje.

Membrain Festival
Osmo izdanje Membrain Festivala na Martinsku je dovelo  80-ak izvođača koji su pristigli od Japana, UK, Nizozemske i ostatka Europe. Izmjenjivali su se na tri pozornice puna četiri dana, a u njihovim nastupima uživali su i domaći i internacionalni gosti, kojih je u podjednakom broju bilo u publici. Svi oni, baš kao i organizatori slažu se u dojmovima da je ovo bilo najbolje izdanje Membrain Festivala do sada.

Blast Fest
Ovogodišnje izdanje Blast Festa ponovno je proizvelo veliki hype kod publike. Riječ je o elektroničkom festivalu koji okuplja neke od najvažnijih predstavnika underground scene iz cijele Hrvatske, nudi kontinuirani program u trajanju od 48 sati, a ove godine osim glavne pozornice, posjetitelji su mogli chillati i na dnevnom, skrivenom flooru.

Preach The Rič
Prvo izdanje hip-hop festivala Preach The Rič na Martinskoj imao je velik odjek na toj sceni. U dva dana festivala publika je imala prilike čuti neke od najrelevantnijih umjetnika iz regije. Smoke Mardeljano i Frenkie prvi su put nastupali u Šibeniku, a ništa manje oduševljenje nije izazvao ni nastup šibenskog benda domaćina Hram. Nakon što je festival završio pozitivne reakcije nisu se još slegle, što ostavlja mnogo optimizma za uspjeh PREACH THE RIČ-a u budućim godinama.

Iako je Martinska ostala bez Seasplasha, na njegovo mjesto sigurno će se stvoriti mjesta za novi festival slične glazbene tematike. Veliki plus je ovogodišnji Membrain koji je u srdačnom izvještaju ispratio i naš DJ Frenkyboy (Bubanj&Bass). Blast Fest je tradicionalno dobra priča iskusnih domaćih promotora, a veliki plus za razvoj i raznolikost urbane scene sigurno je nastanak hip-hop festivala Preach The Rič.

Čak 10 festivala iz regije se našlo na DJ Mag-ovoj ljestvici najboljih 100 festivala 2023.

Nakon nekoliko mjeseci glasanja i više od 100 tisuća prebrojanih glasova, DJ Mag je objavio rezultate izbora za najbolje festivale 2023. Titulu najboljeg festivala prema čitateljima DJ Maga, treći put za redom ide u ruke belgijskog Tomorrowlanda. Kao i prošle godine, Ultra Music Festival iz Miamija se našao na drugom mjestu, a na treće se popeo britanski Glastonbury.

Nakon prošlogodišnjeg petog mjesta i ove se godine EXIT našao u samom vrhu. Zauzeo je deveto mjesto, a među deset najboljih svjetskih festivala nalaze se još EDC Las Vegas, Coachella, UNTOLD festival, Awakenings, Creamfields North i World Cube Dome.

Prošle godine se na ljestvici našlo devet regionalnih festivala, a ove godine regija čini čak 10% kompletne ljestvice najboljih svjetskih festivala. Hideout festival s kojim počinje festivalska sezona na plaži Zrće je zauzeo 31. mjesto. Deveto izdanje Ultra Europea je napredovalo do 33. mjesta.


Foto Julien Duval

Outlook Origins napreduje do 37. mjesta, a Lovefest u Vrnjačku Banju donosi 38. mjesto. Sonus festival se našao na 44. mjestu. Između 60. i 70. mjesta su se našla tri festivala iz The Garden ResortaLove International na 60., Dimensions na 62. te Defected Croatia na 69. mjestu. Zagrebački LMF Festival je debitirao na ovogodišnjoj ljestvici s ulazom na 87. mjesto, a ujedno je među spomenutima jedini festival koji je u potpunosti u hrvatskom vlasništvu.

Kompletnu listu najboljih svjetskih festivala provjerite klikom na poveznicu.

 

Dr. Motte otkrio da budućnost Rave The Planeta ovisi o donacijama

Na užarenim ulicama glavnog njemačkog grada zaplesalo je više od 300 tisuća ljudi, no završetkom parade postavilo se pitanje – hoće li se ona ponovno održati ili ide u povijest kao Love Parade.

Mjesec dana nakon završetka drugog izdanja Rave The Planeta, ekipa organizatora predvođena legendarnim Dr. Motteom su istaknuli zadovoljstvo ovogodišnjim izdanjem te otkrili u kojoj se situaciji trenutno parada nalazi i što ju čeka u budućnosti.

Iako je parada prošla uspješno, budućnost Rave The Planeta je neizvjesna

Ovogodišnji troškovi privatne hitne pomoći su dobrano premašili budžet tegotovo prisilili organizatore na otkazivanje Rave The Planeta. U posljednjem tjednu prije početka Rave The Planeta, organizatori su se obratili budućim posjetiteljima te ih pozvali na donacije te su na taj način prikupili gotovo 88 tisuća eura. Originalni budžet berlinske parade je bio 40 tisuća eura te kada se zbroji kompletni novac na raspolaganju, on i dalje nije bio dovoljan da se pokriju dugovanja.

Kako bi se zatvorila ovogodišnja dugovanja te krenulo u planiranje sljedeće parade, organizatori Rave The Planeta moraju prikupiti još 87 tisuća eura. Zbog toga su nastavili sa GoFundMe kampanjom kako bi spasili budućnost parade. Osim preko donacija, Rave The Planet ide na klupsku turneju ove jeseni i zime, kako bi i na taj način prikupili dodatne novce, a prva postaja će biti u njemačkom gradu Görlitzu na granici s Poljskom.

Stoga, Rave The Planet prvo mora podmiriti dugovanja, a zatim kreirati financijski plan u kojem će zaračunati troškove troje zaposlenika na pola radnog vremena, troškove dovođenja DJ-eva i njihovih smještaja, kao i troškove logističke organizacije samog događaja te naravno hitne medicinske pomoći na što odlazi najveći dio troškova.

Jean-Michel Jarre je skladao revolucionarni album za virtualnu realnost

Pionir elektroničke glazbe Jean-Michel Jarre je objavio svoj novi studijski album s kojim je prezentirao svoj revolucionarni i do sad najambiciozniji projekt “OXYMORE”. 22. studijski album francuskog glazbenika je prvi komercijalno izdanje ove veličine koje je u potpunosti utiliziralo multikanalni i binauralni (3D) zvuk. Album je skladan na način da slušatelju omogući osjećaj kao da je u prostoriji sa samim glazbenikom i njegovim instrumentima dok ih svira.

Oxymore” je komponiran od 11 traka, inspiriran je francuskim “musique concrete” pokretom te odaje počast korijenima francuske elektroničke glazbe koji su ostavili duboki trag na glazbenu produkciju, žanr i samu scenu tijekom desetljeća. Veliki utjecaj na novi album je imao i pokojni francuski skladatelj Pierre Henry otkrio je Jean-Michel Jarre: “Pierrov rad me je jako inspirirao za “Oxymore”, neke od njegovih skladbi su me dovele do kreativnog puta kojem inače ne bih krenuo. Novi album je također posveta francuskom načinu pristupa modernoj glazbi, elektroakustičnoj glazbi i mojim ranim glazbenim studijima.”

Tijekom cijele svoje karijere Jean-Michel Jarre je bio futurist koji je pomicao granice, tako je svoje nedavno izdanje povezao i s virtualnom stvarnosti gdje je kreirao digitalnu pozornicu za izvođenje albuma “OXYVILLE”. Ipak, veći fokus je na samom audio iskustvu o kojem sami Jean-Michel Jarre kaže: “U stvarnom životu ne postoji stereo zvuk. Naše audio polje je 360 stupnjeva. Danas nam tehnologija omogućuje istraživanje kompozicije u prostornom zvuku i to otvara potpuno novo iskustvo za nas glazbenike u kreativnom procesu.”

Svih 11 traka s albuma očekuju obrade dobro poznatih, ali i nadolazećih umjetnika koji će prezentirati svoju viziju “Oxymorea”, a među njima su potvrđena imena poput Martina Gorea, Briana Ena i Deathpactoma.

Glazbeni put oko svijeta na Sonusu: Roberto Capuano, Mochakk, Mathame, Maceo Plex

Nakon što je Joseph Capriati odvozio službeni after sa utorka na srijedu i praktički ušao u četvrti festivalski dan, brojni partijaneri su većinu srijede iskoristili za odmor prije nego što navečer krenu u još jednu avanturu, jer za razliku od brojnih festivala – program na Sonusu traje pet dana iiziskuje ozbiljnu fizičku spremu.

Ako neko domaće ili regionalno ime može privući partijanere, to je onda apsolutno DJ Jock. Splitski techno prvak otvorio je program u Aquariusu i složio uvertiru za trosatno putovanje techno zvucima juga Italije. Robertu Capuanu je ovo bio prvi dolazak na Sonus, a prije nego što je izašao na pozornicu nam je rekao da mu je srce ispunjeno, da je uzbuđen i da je zahvalan na prilici! Tremu debitantskog nastupa mu je sigurno olakšala činjenica da je većina publike bila “domaća”, ferragosto je u punom zamahu, tako da talijanskih ljubitelja elektroničke glazbe ne manjka, a oni su u velikom broju došli podržati Roberta Capuana. Imperija sa juga Italije došla je s brdo nove glazbe, prvenstveno s dva EP-ja koja su svjetlo dana ugledala ovog proljeća, a njih je ispreprela s mračnim,peak time techno odabirima. U sklopu trosatnog putovanja, svoje mjesto su našle i neke popularne trake sa komercijalnije strane scene poput “Baby Again” koje su dobile Capuanov edit prilagođen prilici na Sonusu.

Još jednu večer, pomana je bila u Kalypsu. Tražilo se mjesto više, partijaneri su popunili svaki kutak plesnog podija i VIP zone, kako bi poslušali brzorastuću brazilsku senzaciju. Karizmatični Mochakk nakon pandemije koronavirusa je eksplodirao na društvenim mrežama zbog svog funky zvuka inspiriranog latino amerikom koje dočarava svojim kretanjima za pultom. Kao dirigent, Mochakk kakomahne rukom, tako publika se raspleše uz njegove funky odabire, koji su na Sonusu mahom bili spojevi brazilskog funka, hip-hopa i housea. Partijaneri koji su potegnuli na Sonus iz Portugala, Španjolske pa čak i Brazila su podigli atmosferu i energiju na plesnom podiju na razinu izad sa svojim plesom, pogotovo na trakama koje su imale portugalske ili španjolske vokale. Naravno, tu su bili neizbježni i njegovi hitovi hitova poput “Da Fonk”, obrade kao što su “Express Yourself” i “Rizzla” te nadolazeće trake koje će uskoro ugledati svjetlo dana poput “Jealous” (koja izlazi u petak).

Dok se drmalo kukovima na latino ritmovima, Papayju su preuzela braća Mathame. Iza talijanskog dua, velika je godina, objavili su debitantski album te su se prometnuli u festivalske headlinere diljem svijeta. Predvodnici melodičnog techna, odradili su hibridni set, kroz kojeg su donijeli su dašak svog jedinstvenog audio-vizualnog iskustva i na Zrće. Kroz dva sata, partijaneri su imali prilike uživati u setu ispunjenom većinskim trakama s albuma MEMO uz pokoji edit trakepoput “Baby Again” te čak i obradu hita s početka tisućljeća – Sonique – “Sky”. Ovog ljeta setove već tradicionalno zatvaranju s obradom Max Richterove “All Human Beings” i porukom “All human beings are born free and equal, in dignity and rights” koja je izazvala ovacije publike.

Finiš četvrte festivalske večeri u Papayji pripao je Maceo Plexu. Američki DJ u svom arsenalu ima trake koje sežu od deep housea, preko progresiva do tech housea i samog techna, no ono što je pripremio za Sonus rijetko tko je mogao očekivati. U setu koji je trajao nešto duže od dva sata, zavrtio je 20-ak neobjavljenih traka i edita koje su brojni partijaneri čuli po prvi put. Ushićenje, oduševljenje i ekstaza riječi su s kojima se mogu opisati reakcije publike na novu glazbu Macea Plexa. Veteran Sonusa već neko vrijeme eksperimentira s novim stilom i zvukovima, a što se od njega može očekivati u budućnosti saznalo se upravo u Papayji.

 

Nakon tropske oluje Hilary poplavljen cijeli Black Rock City, domaćin Burning Mana

Prije službenog početka događaja 27. kolovoza, desetine umjetnika, organizatora i posjetitelja rano stižu u pustinju Black Rock kako bi izgradili metropolu. Organizatori su u utorak rekli da će vrata biti zatvorena do srijede. Događaj traje do ponedjeljka, 4. rujna.


Foto: CAROLINE BREHMAN/EPA-EFE/Shutterstock

Činilo se da je poplava nestala u srijedu ujutro i da su organizatori otvorili vrata pustinjskog Grada za brojne obožavatelje. Brojne snimke Tik Tokera, i drugih društvenih mreža prikazuju razmjere poplave koji su prethodnih dana.

Ovogodišnja tema Burning Mana je “Animalia”, što znači da će ulice Black Rock Cityja preuzeti stvarne, izmišljene, mitske i zapamćene životinje. Pratit ćemo i najveći događaj, a to je paljenje skulpture čovjeka kojom se tradicionalno obilježava zadnja noć festivala.

Snimke poplave u Black Rock Cityu  objavljeno na Twitter možete vidjeti ovdje i ovdje

Jedna TikTokerica pružila je uvid u stanje na terenu ovdje.