Skip to main content

Uz bok prekaljenim imenima, na Future Scopeov jarunski plesnjak stiže i Una Andrea

Uz glavne goste Future Scopeovog rujanskog plesnjaka Oxia i Valentina Kanzyania te vjerne rezidente, nastupa i regionalna DJ-ica Una Andrea koja iz godine u godinu osvaja regiju.

Andrea Zubac poznatija kao Una Andrea prije gotovo deset godina postala je dio elektroničke scene, nedugo nakon završetka fakulteta na kojem je stekla titulu diplomirane novinarke. No koliko joj se elektronička glazba uvukla pod kožu govori činjenica da završetkom DJ škole, odustala od novinarstva i posvetila se isključivo DJ-ingu.

Kroz svoje nastupe, Una Andrea donosi melodične, energične i groovy setove s progresivnim zvukovima, a za svoje glazbene uzore u jednom intervjuu je istaknula da su to bili Dave Seaman i Guy Gerber zbog njihove produkcije. Nije joj dugo trebalo da svoju karijeru krene uspješno graditi po Beogradu gdje je prvo osvojila male klubove, zatim su uslijedili pozivi na vodeće festivale poput EXIT-a koji su joj osigurali nastupe diljem regije i u Europi.

Deset godina karijere će proslaviti 2024. u rujnu, a tijekom svoje karijere skupila je brojna iskustva koja želi podijeliti sa mlađim naraštajima. Tako srpska DJ-ica priprema mentorski program namijenjen ženskim DJ-evima u kojem će kroz svoj primjer podučiti druge mlade početnice kako da naprave biznis od kojeg mogu živjeti. Osim primjera uspješne karijere, Una Andrea na svom primjeru pokazuje svim ženama kako je moguće biti i majka i DJ-ica o čemu je više otkrila u jednom intervjuu.

Una Andrea je trenutno rezident u nekoliko barova i klubova u Beogradu, a ovog ljeta je zaposlena diljem Mediterana. Turneja ju je odvela u Tursku, Crnu Goru, Makedoniju, nakon sedam godina je nastupila ponovno i na EXIT-u, a u rujnu stiže i u Zagreb.

Glazbeno umijeće Une Andree zagrebački partijaneri će imati prilike iskustiti 9. rujna, kada srpska DJ-ica svira uz bok prekaljenih veterana scene Oxije i Valentina Kanzyanija. Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

FB EVENT: Future Scope Open Air w. OXIA & VALENTINO KANZYANI | jezero Jarun | 09.09.2023.

Spektakl prvog dana velike rođendanske proslave Sonus festivala

Ovaj svjetski poznati festival je opet uspio na kraju turističke sezone u Hrvatskoj okupiti goste iz više od 80 zemalja svijeta koji su došli uživati u kvalitetnoj glazbi ali i ponudi otoka Paga.

Prvog dana festivala nastupilo je 17 izvođača u punim klubovima Papaya, Aquarius, Kalypso i Euphoria: Marco Carola, Dennis Cruz, Claptone, Diplo, Vintage Culture, Sam Paganini, Lilly Palmer, Boston 168, Chelina Manuhutu, Solardo, Lauren Lo Sung, Dejan Milićević, Marko Nastić, Baggi, Tom Bug, Elena Mikac, Karlo Leopold.

U slijedeća 4 dana festivala očekuje se nastup više od 70 zvijezda svjetske, regionalne i domaće scene. Fanovi kvalitetne techno, house i tech-house glazbe moći će uživati u nastupima ARTBATa, Kölscha, Ricarda Villalobosa, Richie Hawtina, Andrea Olive, Reinier Zonnevelda, Joseph Capriatija i mnogih drugih koji već tradicionalno posjećuju Sonus svake godine, kao i Mochakka, Indire Paganotto, Same’ Abdulhadi, 999999999 i mnogih drugih koji će po prvi put nastupiti na ovom prestižnom festivalu.

Na jučerašnjem boat partyju nastupili su Lilly Palmer i Marko Nastić, dok će u narednim danima Jadranskim morem ploviti Sonus brodovi na kojima će nastupiti Vintage Culture, Pan-Pot, Dejan Milićević, Paula Temple, Glia, Trym i DJ Jock.

Ulaznice u pretprodaji su rasprodane, ali je ograničen broj dnevnih i festivalskih ulaznica dostupan na ulazu u festival.

Kao festival koji spaja kvalitetnu glazbu, odmor i uživanje u ljepotama Jadranskog mora i ponude otoka Paga, zahvalili bi na podršci partneru ovogodišnjeg Sonus festivala – Hrvatskoj turističkoj zajednici #InspiredbyCroatia #CroatiaFullOfLife

Finalni program (a-z)

Headlineri:

999999999 – Adiel – Adriatique – Andrea Oliva – ANNA – ARTBAT – Ben Böhmer –

Boston 168 live – Brina Knauss – Chelina Manuhutu – Chris Stussy – Claptone – Clara Cuvé – Daria Kolosova – Dax J – Deborah De Luca – Dennis Cruz – Diplo – Ellen Allien – FJAAK DJ – Héctor Oaks – I Hate Models – Indira Paganotto – Innellea – Jaden Thompson –

Joseph Capriati – Juliet Fox – KAS:ST – KlangKuenstler – Kobosil – Kölsch – Lauren Lo Sung – Layton Giordani – Lilly Palmer – Loco Dice – Maceo Plex – Marco Carola – MARRØN – Mathame – Miss Monique – Mochakk – PAN-POT – Patrick Mason – Paula Temple – PAWSA – Reinier Zonneveld live – Ricardo Villalobos – Richie Hawtin – Roberto Capuano –

Sam Paganini – Sama’ Abdulhadi – Seth Troxler – Silvie Loto – Solardo – Somewhen –

Sonja Moonear – Sven Väth – The Martinez Brothers – Trym – Vintage Culture – Yulia Niko

Lokalni i regionalni izvođači:

Ani. – Baggi – Brtinzz – Dejan Milićević – DJ Jock – Elena Mikac – Felver – Glia – Herya – Insolate – Josip Milković – Kali – Karlo Leopold – Looka – Marcel – Marin Biočić –

Marina Karamarko – Marko Nastić – Mene – Mimi – Monks – Pepi Jogarde – Percassi –

Petar Dundov – Pips – Tom Bug – Werone

 

Hip-Hop proslavio 50 godina!

Za razliku od brojnih drugih glazbenih žanrova, trenutak nastanka hip-hopa ima egzaktan trenutak, lokaciju pa čak i adresu. Prema veteranima hip-hopa, ovaj žanr se rodio 11. kolovoza 1973. u njujorškom Bronxu na adresi 1520 Sedgwick Avenue gdje je DJ Kool Herc postavio temelje hip-hopa s “Back To School Jam” partyjem.

Dok same zasluge za naziv hip-hop se često prepisuju reperu Keithu Cowboyju koji je za vrijeme služenja vojske pjevao hip-hop/hip-hop dok je marširao. Sama hip-hop kultura je proizašla iz rapa, a sastojala se od četiri glavna elementa – breakdancea, DJ-inga – cuttinga/scratchinga, rapa i grafita. U samim počecima hip-hop je bio ulična subkultura koja se razvijala u Bronxu među mladim Afroamerikancima i Hispanoamerikancima koji su kroz svoju glazbu izražavali socijalno i politčki usmjere poruke.

Prijelomni trenutak za hip-hop je bio kada je tzv. stara škola dobila priliku nastupati po klubovima diljem New Yorka te na taj način opčinila mlade naraštaje. 1979. Sugarhill Gang je objavio pjesmu “Rapper’s Delight” koja je poharala vrhove glazbenih ljestvica s čime je hip-hop dospio u fokus javnosti te pokrenuo cijele generacije novih glazbenika i ljubitelja ove vrste glazbe.

Osamdesetih godina prošlog stoljeća, hip-hop je dobio globalnu ekspanziju, Run-D.M.C., Beastie Boys,Public Enemy su samo neki od glazbenika koji su ostavili trag tih godina. Krajem 80-ih i početkom 90-ih na scenu stupaju N.W.A.,Tupac Shakur, Notorious B.I.G…Devedesete su donijele i rivalstvo između istočne i zapadne američke obale, a važni akteri su bili Wu-Tang Clan, Fugeese i Diddy. Do kraja stoljeća, hip-hop je postao najprodavaniji glazbeni žanr u Sjedinjenim Američkim Državama.

U 21. stoljeću hip-hop je i dalje popularan, zadržava svoju važnost i puni stadione. Upravo na 50. obljetnicu nastanka hip-hopa, u svojoj koljevci na stadionu Yankeeja u Bronxu održao se veliki party za 50 tisuća posjetitelja koji su slavili korijene i evoluciju žanra kao i samu kulturu koja postoji pet desetljeća.

Osmosatno slavlje okupilo je ikone hip-hopa poput A Boogie Wit da Hoodie, Nasa, Lil Waynea,Ice Cubea, Wiz Khalife, Ghostface Killaha, Commona, Lupe Fiasco, Cam’Rona, Fat Joea, Slick Ricka, Snoop Doga i mnogih drugih. Uz slavne repere, nastupili su i DJ-evi poput Marleyja Marla i Mannieja Fresha koji su dobili svojih “pet minuta” na koncertu.

Ipak čast zatvaranja showa je pripala Run-D.M.C.-u kojima je ovo bio posljednji nastup u karijeri, a među svojim brojnim hitovima izveli su i jednu od najprodavanijih klupskih traka “It’s Like That” koja je nedavno proslavila 40 godina od izdavanja.

Priča o house himni iz 1994. koja se rugala veličini muškog penisa

Krajem kolovoza 1994. američka hip-house grupa 20 Fingers je debitirala na sceni s trakom “Short Dick Man” koju su složili s repericom Gillette. Traka kontroverznog naziva, a još kontroveznijeg teksta ostvarila je svjetski uspjeh, a posebice u Južnoj Americi i Europi gdje je poharala vrhove top ljestvica iako su je brojne radijske stanice odbivale emitirati zbog svog “upitnog” sadržaja.

Priča pjesme se vrti oko cure koja se zafrkava veličinom muškog penisa. Sami autor teksta Manfred Mohr je u jednom intervjuu otkrio kako je cijela poanta pjesme bila privući pažnju: “Zaključili smo kako postoje brojne trake gdje muškarci se izruguju s ženama i tretiraju ih kao seksualne objekte, da je vrijeme da se uloge zamjene i da muškarci osjete kako je biti na drugoj strani priče.” Sama reperica Gillette koja je odradila vokalne dionice hip-house himne tvrdi da je poanta “uzvratiti udarac svim pjesmama koje se izruguju sa ženama u pop, ali i rap svijetu.”

90-ih godina, traka je našla svoje mjesto i u klubovima diljem svijeta zbog svog zaraznog house-ritma i pamtljivog refrena “Don’t want no short dick man”. Tekst same trake nije kompliciran, ponavlja se nekoliko fraza u kojoj se reperica Gillette veličini muškog penisa izruguje na šaljive načine poput “Do you need some fucking tweezers to put that little thing away”. Kako bi izbjegli dio kontroverzi, 20 Fingers i Gillette su objavili i cenzuriranu verziju “Short Short Man”.

Iako je u početku traka izazvala kontroverzu, kako je vrijeme prolazilo zauzela je posebno mjesto u srcu kod brojnih partijanera, a čak i sami kritičari su bili blagi prema njoj. Važni glazbeni magazini kada su ostavljali recenzije na traku su odmah istaknuli kako je traka šaljivog karaktera, plesnog ritma i da ju ne treba shvatiti ozbiljno. Da je “Short Dick Man” ostavila traga u povijesti plesne glazbe, potvrđuje i sama činjenica da ju je BuzzFeed uvrstio među “The 101 Greatest Dance Songs Of the 90’s”.

Tijekom proteklih nekoliko godina, traka je ponovno postala aktualna zbog toga što ju je mlađa generacija internetskih korisnika otkrila na TikToku i instantno zavoljela. Osim što ju mlađi naraštaji koriste za snimanje šaljivih kratkih video uradaka, postala je i važan faktor u diskusiji o veličini muškog penisa i na pitanje treba li se sramiti veličine.

Plesna himna 90-ih prekinula teniski meč usred poena

Za vrijeme napetog polufinalnog meča između Jessice Pegule i Ige Swiatek na WTA Canadian Open turniru iz serije tisuću zasvirala je “Cotton Eye Joe” na iznenađenje svih prisutnih. U trenutku odigravanja tie breaka drugog seta, nedugo nakon servisa usred važnog poena, na zvučnicima centralnog teniskog terena u Montrealu zasvirala je plesna himna 90-ih zbog čega se meč morao nakratko prekinuti.


Foto RednexMusic com

U trenutku prekida poena, Jessica Pegula je vodila 4:3 u tie breaku nad Igom Swiatek, no uz pomoć prekida i ponavljanja poena trenutna broj jedan tenisačica na svijetu je iskoristila priliku i okrenula tie break u svoju korist te dobila set. Ipak, “Cotton Eye Joenije utjecao na finalni ishod teniskog susreta, u finale je prošla Amerikanka Jessica Pegula koja se na press konferenciji nakon meča osvrnula na nesvakidašnju situaciju sa terena.

“Stvarno smiješna situacija” otkrila je Jessica Pegula novinarima te dodala “Nikad nisam mislila da se takva situacija može dogoditi, a kamoli da zasvira “Cotton-Eye Joe. U tom trenutku sam samo razmišljala je li se ovo stvarno događa, od svih pjesma da je ona zasvirala.”

Cotton Eye Joe” je plesni hit iz 90-ih za koji je zaslužna švedska eurodance grupa Rednex. Šveđani su u svom najvećem hitu spojili elemente eurodancea i countryja. Pjesma se 1994. našla na prvom mjestu top ljestvica diljem svijeta, a brojni TV kanali i glazbeni časopisi je smatraju jednom od najboljih dance pjesama 90-ih godina.

Fizički obračun: Queer DJ-u Kiddy Smileu na Defectedu u Tisnom slomilo ruku

Francuski DJ Pierre Hache poznatiji kao Kiddy Smile podijelio je na svom Instagram profilu neugodno iskustvo koje mu se dogodilo na Defected Croatia u Tisnom gdje je nastupao. Nepoznati nasilnik se našao u backstageu gdje je vrijeđao i fizički nasrnuo na francuskog DJ-a, koji je stao u obranu svog prijatelja. Kiddy Smile je u objavi na Instagramu otkrio kako je razlog napada bila njihova seksualna orijentacija.


Foto Stephane Mahot

“Ne mogu vjerovati da ovo pišem, jer to što se dogodilo je suludo, ali je važno ostaviti svjedočanstvo o bujanju homofobije koja još uvijek cvate ovim svijetom. Znam da sam privilegiran jer sam većeg stasa što tjera ljude da dvaput promisle prije nego što me zaskoče, a i ja nisam tip koji bježi od borbe. No sad sam pun pomiješanih osjećaja i ne znam što bih s njima napravio, pogotovo jer mi je ruka slomljena.” započinje u svojoj objavi Kiddy Smile.

Francuski DJ u nastavku svoje objave daje još konteksta o incidentu. Naime nepoznati muškarac se našao u backstageu te je krenuo vrijeđati njegovog prijatelja zbog seksualne orijentacije. Kako bi smirio situaciju i nastale tenzije, Kiddy Smile je pokušao razgovarati s nepoznatim muškarcem što je naposljetku rezultiralo fizičkim napadom na francuskog DJ-a.

“Nisam htio dozvoliti ovom liku da gnjavi mog prijatelja. Stoga sam ga pitao zašto koristi pogrdne riječi, kao i je li možda on sam homoseksualac pa si daje za pravo da koristi te pogrdne riječi. Nakon čega je taj lik krenuo dizati ruku na mene. Upitao sam ga s kim je došao u backstage, ali me je udario te dok sam ga pokušao zaustaviti me ponovno udario.” otkriva francuski DJ.

Nakon zadobivenih udaraca Kiddy Smile je “poludio”: “Tada sam izgubio kontrolu te sam ga uspio nokautirati dok ga osiguranje nije preuzelo. Bio sam uzrujan jer sam na lijepom festivalu i super sam se provodio sa svojim prijateljom. Primio sam dva udarca jer sam razmišljao u kakvu ću se poziciju staviti kao izvođač ako udarim nekoga na festivalu, a pritom sam druge rase i “queer”.”

Usprkos neugodnom iskustvu, verbalnom i fizičkom napadu koji je rezultirao slomljenom rukom, Kiddy Smile zaključuje kako mu ovaj incident neće promijeniti njegovu sliku o Hrvatskoj ili Defectedu već će se vratiti prvom prilikom. No, ima samo jednu zamolbu “Bolje me nemojte zezati i dirati mi ruke, jer su mi one potrebne za posao”.

O samom incidentu se oglasio i direktor Defected Recordsa, Wez Saunders koji mu je još jednom izrazio podršku te podijelio još neke detalje i informacije. “Defected će uvijek brzo djelovati kako bi uklonili ljude s naših događaja koji se ne ponašaju u skladu s našim vrijednostima.” te dodaje kako su otkrili da nasilnik nije izvođač ni netko koga bi Defected mogao poznavati iako je imao narukvicu za backstage.

“Moj prioritet je uz tvoj oporavak naravno, pobrinuti se da su naši događaji sigurni te da vam otvorimo kanale da podijelite vaša iskustva. Ovakva ponašanja na našim događajima ne toleriramo! Još jednom hvala ti na hrabrosti što si ovo podijelio i radujem se sljedećem susretu.” zaključuje direktor Defecteda.

Brojni poznati DJ-evi poput Patricka Masona su podržali Kiddy Smilea te su izrazili žaljenje da se ovakve stvari još događaju. Dio komentara na Instagramu je podijelio i vlastita loša iskustva s događaja u Hrvatskoj gdje se nisu osjećali sigurno.

Organizatori jednog engleskog serijala partyja iz Leedsa je u komentaru otkrio kako su se oni povukli iz Hrvatske zbog sigurnosti, jer nikog nije bilo briga hoće li događaj biti siguran za LGBT posjetitelje, već se samo razmišljalo o zaradi.