Skip to main content

Tamara Kezz izbacila novi single za Exit Soundscape

Tamara Kezz – pjevačica, glazbena producentica, Live Act i DJ-ica iz Srbije, trenutno sa sjedištem u Ljubljani (SLO) izdaje za Exit Soundscape label.

Tamara (Topalović) je jedna od najzanimljivijih glazbenica iz Srbije, te prva umjetnica iz ove zemlje koja je svirala na Glastonbury festivalu, gdje je prošlog ljeta nastupila čak 2 puta. Njezina iskustva dovela su je do dubokog istraživanja svijeta elektroničke glazbe, što ju je nadahnulo da razvije jedinstven live set.

Njezin trenutni live set poziva ljude na ples i iznenađuje ih neočekivanim obratima, kao što je pjevanje tema s prizvukom tradicionalnih balkanskih melodija protkanih elektronikom ili emotivno sviranje melodije preko duboke valovite bas linije. Svojim glasom stvara imaginarne prostore u kojima publiku podsjeća na ono što nisu ni znali da su zaboravili.

S prethodnim projektom Kezz trenutno se fokusira na uključivanje više glazbenih instrumenata i glazbenika u produkciju i izvedbu. Također sklada i producira glazbu za kazalište, radio, izložbe, performanse, modne revije i film.

Jedna je od autorica originalne glazbe za eksperimentalni film “Vernae” Ethana Folka, audiovizualnog umjetnika iz Seattlea, koji je osvojio nagradu za najbolju glazbenu kompoziciju na Local Sightings Film Festivalu (2017.) u Seattleu.

Do sada je objavila 2 EP-a, 3 studijska albuma i više od 20 singlova na kompilacijama i u suradnji s drugim glazbenicima. Zajedno sa sestrom Tijanom Ristić osnovala je diskografsku kuću Pola / Pola i nedavno objavila prvi vinil Tijamara – “Owl Dance” i još jedno digitalno izdanje “Move On”.

2022. godine dobila je priznanje EXIT festivala i imala premijeru na legendarnoj Dance Areni, gdje je otvorila večer za Monolink, Satori, Stephan Bodzin i ARTBAT! 2023. je okrunila i nagradom Ambasador za “Live Act godine u regiji” po izboru publike i suradnjom sa Exit Soundscape labelom na kojem su još izdavali i Space Motion, Ilija Đoković i Human Rias.

Proteklih godina nastupala je samostalno ili u okviru različitih glazbenih projekata u gradovima širom Srbije i bivše Jugoslavije, Bugarske, Albanije, Grčke, Španjolske, Italije, Austrije, Njemačke, Belgije, Češke, Norveške i Velike Britanije.

Adam Beyer nastavlja suradnju s Yacht Week i 2024. u Hrvatskoj

Obožavatelji techna i housea pridružit će se nizu vrhunskih Drumcode umjetnika na floti jahti koje plove prekrasnom hrvatskom obalom kako bi uživali u 7 dana glazbe i intimnih zabava na jedinstvenim lokacijama, uz vrhunsku glazbu.

Tjedan Drumcode x Yacht Week postao je “must see” događaj za pustolovne obožavatelje elektroničke glazbe, a trilogija putovanja završava u velikom stilu 2024. Potvrđeni line up čine osnivač Drumcodea – Adam Beyer, Eli Brown, Joel Mull, Miss Monique i Tini Gessler .

Zabave na Drumcode x Yacht Weeku su nezaboravne, odvijaju se u izuzetnim okruženjima. Prošla mjesta su uključivala svjetionik na pustom otoku, sklonište za podmornice i povijesnu tvrđavu , te setove koji su se izvodili iz plutajuće DJ kabine – potpuno opremljene zvučnim sustavom VOID Acoustics – do prvog plutajućeg plesnog podija na svijetu . 2023. je čak doživio svjetski ekskluzivni 5-way b2b nastup Adama Beyera, Barta Skilsa, Juliet Fox, Joela Mulla i Laytona Giordanija, održanog na 24 jahte na jadranskoj obali.

In Memoriam Café d’Anvers – ikonički belgijski klub zatvoren je uoči 30. rođendana

Noćni klub Café d’Anvers smješten je u središtu četvrti crvenih svjetiljki u Antwerpenu. Otvoren 1989. godine jedan je od najstarijih house klubova u Europi.

1989. godine, u četvrti crvenih svjetiljki u Antwerpenu, prostitutke, svodnici i potencijalne mušterije sumnjičavo su promatrali kako se klub elektroničke glazbe puni. Klub Café D’Anvers izabrao je politiku “sve je dozvoljeno”: što luđe, to bolje. Tko je želio ući unutra, morao je zadovoljiti stroge kriterije selekcije na ulazu.

Jednom kada ste unutra, više nema ograničenja
Klub je brzo stekao ime. Mladi su sa svih strana dolazili da bi se sami uvjerili kako je crkva iz 16. stoljeća postala epicentar urbanosti.

Iza kluba su turbulentna vremena s drag kraljicama, ekstravagantnim osobnostima i čudesnim noćnim likovima. Ono što nikada nije bila namjera, na kraju se dogodilo: Café d’Anvers postao je jedan od rijetkih spomenika noćnog života, koji nikada neće morati biti zaštićen, jer se sam čuva.

U travnju 2019. godine, pomoćnik direktora kluba najavio je trenutno zatvaranje kluba, prije njegovog 30. rođendana. Planove vlasnika da ga pretvori u megabordel demantirala je lokalna vlast.

Prvi dio foto arhive iz kultnog Sirupa otvorenog početkom 2009.


Klub Sirup otvorio je 1. siječnja 2009., na lokaciji Donje Svetice 40 u Zagrebu.

Vlasnici i pokretači kluba su bili bračni par Sergej (aka Sergej Snooze), i Olga (aka Olja), umjetnička direktorica, uz pomoć Pytzeka i Felvera na poziciji bookera. Za stručno savjetovanje uzeli su Petra Dundova.

Evo što nam je Sergej 2011. izjavio o samoj ideji otvaranja i vođenja kluba: “Ono što me tjera je vjerovatno ta ljubav prema glazbi, prema druženju uz glazbu, plesu, provodima.

U ovom serijalu saznat ćete više o klubu, koji je Zagreb ali i Hrvatsku stavio na listu party destinacija koje se ne smiju zaobići, i to još u doba kada je festivalska scena bila na samim početcima i nije imala nekakav snažniji utjecaj na razvoj ovog glazbenog pokreta.

U prvom dijelu donosimo nekoliko fotografija sa svakog od navedenih partya:

07.03.2009. Frivolous live
11.12.2010. Chew The Fat! Croatia
11.03.2011. Steffi
01.10.2011. Cadenza Showcase (Michael Cleis, Frivolous live)

Ostale fotografije iz arhive dostupne su na našem starom webu, a uskoro i na novom, te ćete ih moći lakše pregledavati sa mobilne tehnologije.

11.12.2010. Chew The Fat! Croatia

11.03.2011. Steffi

01.10.2011. Cadenza Showcase (Michael Cleis, Frivolous live)

IMS istraživanje: Elektronička glazba je apsolutni hit na TikToku

Elektronička glazba i njena popularnost raste na brojnim društvenim mrežama, no ipak na jednoj je apsolutni hit, a to je TikTok koji je postao centralna lokacija za interakciju glazbenika s fanovima.

Analizirajući hashtag #ElectronicMusic, IMS je otkrio kako je elektronička glazba u proteklih godinu dana generirala nešto manje od 6 milijardi pregleda na TikToku, od čega je 555 milijuna došlo iz Velike Britanije. Elektronička glazba, također svakodnevno doživljava rast od 147% u kontekstu svakodnevnih pregleda hashtaga #ElectronicMusic.

TikTok proteklih godinu dana radi na kampanji #ElectronicMusic kroz koju donosi ekskluzivne live streamove brojnih DJ-eva, a dosad su svoju glazbu za fanove na TikToku pustili Disclosure, BICEP, David Guetta

Također, nekoliko pjesama koje su se našle na vrhu top ljestvica, imale su svoj viralni moment i utjecaj na pop kulturu. Riječ je o trakama poput Calvin Harris & Ellie Goulding – “Miracle”, LF System – “Afraid to Feel”, David Guetta – ”I’m Good (Blue)”…

Sarajevo Matinée: “It’s all about House!”

DJ-evi Alain, Coem i 2odd su tvorci atraktivnog serijala događaja po glavnom gradu Bosne i Hercegovine “Sarajevo Matinée“. Ekipa Matinéea je nedavno bila u Zagrebu na našem slavljeničkom Endorphin festivalu gdje su odsvirali b2b2b set, a što su nam imali reći o svom projektu kojeg već neko vrijeme uspješno guraju, pročitajte u intervjuu!

Vaši su događaji smješteni na raznim lokacijama po Sarajevu, a jedna od njih bila je i Historijski muzej. Kako odabirete lokacije za svoje partije? Imate li podršku lokalnih vlasti kada je u pitanju korištenje gradskih prostora?

Kod odabira lokacija prvenstveni uvjeti su pristupačnost i lijepo okruženje. U početku je bilo teško koristiti javne površine i lokacije koje su od kulturno umjetničke važnosti za Sarajevo i Bosnu i Hercegovinu. Međutim, kako je rastao brend, lokalne vlasti su prepoznale Matinée kao bitan kanal za promoviranje kulture i umjetnosti u Sarajevu.

Koji se (pod)žanrovi mogu čuti na vašim partijima?

It’s all about House! Znamo koliko sada postoji podžanrova house glazbe, svi dobro kombinirani su dobrodošli.

Uz glazbeni program, svojim posjetiteljima predstavljate i različite izložbe. Kako ste došli na tu ideju?

Svaki Matinée pored muzike sadrži po jednu (nekad čak i više) izložbu i slikarski live act. Prvenstvena ideja je bila promocija mladih umjetnika iz Bosne i Hercegovine koji nisu imali gdje predstaviti svoj rad. Ovaj koncep se pokazao jako dobrim jer su kroz njega srušene mnoge predrasude i stereotipi koji se vežu za elektroničku.

Je li iz vaše perspektive elektronička glazba danas prepoznata kao umjetnost i zašto mislite da je/nije?

Iz naše perspektive, elektronička glazba je posljednjih godina stekla veliku popularnost, izašla iz undergrounda i podijelila se na umjetničku i biznis stranu, pa ‘ko šta voli nek izvoli 🙂

Što možete reći nakon ovo ljeta, jeste li zadovoljni ovom godinom? Koji događaj biste istaknuli kao najzanimljiviji?

Posljednja sezona Matinéea je bila najuspješnija do sada (što očekujemo od svake naredne godine). Mislimo da je svaki događaj imao svoju posebnu priču, od lokacije, muzike, sadržaja pa do atmosfere. Ostavljamo publici da odluči koji je njima bio najzanimljiviji.

Nastupili ste i na našem slavljeničkom Endorphin festivalu…

Velika nam je čast što smo bili pozvani na rođendanski party portala klubskascena.hr kojeg pratimo od naših početaka u elektroničkoj glazbi! Drago nam je da je publika prepoznala našu muziku. Nadamo se da se uskoro sluđamo u Sarajevu!

Autorica: Lucija Ćurković