EXIT se vraća na Petrovaradinsku tvrđavu od 10. do 14. srpnja s temom “EXIT Starseeds” i sloganom “Probudimo naše supermoći zajedno“. Za nadolazeće izdanje EXIT-a “lansirano” je 24 imena koja će se naći na glavnoj Tesla Universe pozornici, mts Dance Areni i Visia Fusion pozornici.
Prvi val imena glavne pozornice predvode pop-rap ikone Black Eye Peas i traper Gucci Mane. Dok “eksplozivan start” Dance Arene predvode Carl Cox, Bonobo, Klangkuenstler, Franky Wah, Sama’ Abdulahi i Mene.
Carl Cox se vraća na mts Dance Arenu nakon pet godina, a prilikom jednog nastupa u Novom Sadu je rekao “„Ovdje moraš puštati glazbu direktno iz duše, biti ono što jesi i to je zaista posebno kod Exita!“ Njegova završnica na mts Dance Areni 2009. i nastup desetljeće kasnije, ostali su upamćeni kao jedni od najupečatljivijih događaja u povijesti festivala.
Mario Matković poznatiji kao M-Run je objavio obradu trake kultnog francuskog psytrance benda Total Eclipse – “Waiting For a New Life” na japanskoj eti keti Matsuri Digital.
M-Run nam otkriva kako je francuski bend bio jedna od inspiracija da se krene baviti tim zvukom, a njihovi uradci su imali veliki utjecaj na njegov razvoj kao mladog entuzijasta koji je krajem 90 – ih počeo otkrivati beskrajni svemir produkcije zvuka i glazbe.“Zbog bendova poput Total Eclipse sam se zapitao, kako se to radi?” prepričava nam M-Run .
Obradu “Waiting For a New Life” karakterizira melankolična introspektivna atmosfera, koja u kombinaciji sa glasovnim samplovima iz filma Frankenstein (1931.) daje prepoznatljiv osjećaj. M-Run je pokušao zadržati šarm originala, ali i dodati svoju osobnu perspektivu i potpis.
M-Run nam je također spomenuo da trenutno blisko surađuje sa članovima benda, Stephaneom Holweckom iz Francuske i Mariosom Makarom iz Grčke te da ih nerijetko sretne na inozemnim nastupima. Drugačija verzija, ove obrade bi se u budućnosti trebala naći na nadolazećem albumu samog Total Eclipsa.
M-Run je ljetos imao priliku okruniti svoju karijeru nastupom na portugalskom Boom Festivalu, gdje se za pultom našao sa Goasiom te je premijerno zavrtio svoje novo izdanje, a reakcija publike je bila odlična.
Iskusni hrvatski DJ i producent nam najavljuje, kako je “Waiting For a New Life” tek jedan od mnogih tribute remixeva koje je napravio, tako da možemo očekivati još njegove verzije Astral Projectiona, Dogme, X – Dreama, Prane, Slinky Wizarda, Colorboxa, UX – a i mnogih drugih.
Članovi stručnog žirija uključuju različite aktere, poput promotora, organizatora, DJ-eva, novinara, izdavača, vlasnika klubova, urednika radijskih emisija te nezavisnih istraživača scene i kreativnih radnika u kulturi.
Pravilnik nagrade, kao i način predlaganja kandidata, nominacija i odabira pobjednika u nagradama struke i publike možete pronaći ovdje.
Ove godine žiri je brojao 80 aktera pripadajuće industrije Hrvatske i regije, s tim da smo imali i stručne suradnike u kategorijama “Likovno oblikovanje godine u regiji”, te “Kreativna event fotografija godine u regiji”.
ČLANOVI STRUČNOG ŽIRIJA
Paško Gaćina
Nenad Đorđević
Luka Jovica
Darko Petrušić
Denis Hodak
Marko Felinger
Vedran Šimunec
Deni Udorović
Iva Neljak
Dino Mudrić
Domagoj Jakić
Tomislav Šuflaj
Luka Turato
Mihael Maltar
Toni Jurić
Benjamin Mrakovčić
Mate Čeko
Toni Starešinić
Neven Šugar
Igor Dundara
Sven Nalis
Ivan Krnjić
Ivo T. Montina
Filip Sulić
Nick Colgan
Sandro Sane Pataki
Marijan Kiš
Juri Vuljan
Tea Hendija
Grgur Nikica Vuleta
Ivan Jurić
Ivan Petrić
Josip Milković
Ivo Balen
Marina Karamarko
Željko Pendić
Val Kurtin
Boris Bjelica
Filip Vrtarić
Andrea Ljekaj
Dubravko Jagatić
Ivana Tolić
Ante Dugopoljac
Zoran Pešut
Tonko Mikulandra
Mladen Živković
Vedran Semenić
Slavin Balen
Ilko Čulić
Vojko Dekanić
Stipe Vudrag
Zvone Majić
STRUČNI SURADNICI (Likovno oblikovanje godine u regiji)
Montina Design (Sanja i Ivo T. Montina)
STRUČNI SURADNICI (Kreativna event fotografija u regiji)
Reforma streaminga koju planira globalno provesti Spotify, etička pitanja i pravna regulacija primjene umjetne inteligencije koja galopom ulazi u glazbeni ekosustav, važnost diskografskih kuća u digitalnom dobu te rastući interes za glazbena događanja u Hrvatskoj glavni su naglasci zabilježeni na zagrebačkom dijelu pe tog izdanja glazbene konferencije Runda Digital Day.
Važnost etičnosti u primjeni umjetne inteligencije
‘Radi se o istinski povijesnom trenutku kada ideje koje su nam se činile strane, postaju moguće’, rekao je dr. Martin Clancy predsjednik globalnog komiteta za etiku u primjeni umjetne inteligencije IEEE , na inspirativnom predavanju o Umjetnoj inteligenciji (AI) i njezinoj primjeni u glazbenom ekosustavu i naglasio: ‘Fundamentalne promjene, međutim, donose, izazove i probleme koje valja riješiti.’ Među tim izazovima su pravna regulacija odnosa prema dosez ima umjetne inteligencije, ali i etičko pitanje. Put razumijevanja ide od umjetničkog preko legalnog i etičkog do intervencije koja će omogućiti skladno korištenje napretka tehnologije.
‘U posljednjih 14 mjeseci, razvoj i promjene na bazi umjetne inteligencije zbivajuse svakodnevno i svugdje’, rekao je Martin Clancy, ‘primjena inovacija je snažna izbiva se vrlo brzo. Usporedimo li je s prihvaćanjem primjene, primjerice, bubnjevaili saksofona u prošlosti, pa i kasnijih elektroničkih izuma, vremenski periodpočetka njihove primjene kraći je.’ Uz to, istaknuo je, alati umjetne inteligencije suzabavni, u konačnici manje koštaju, donose veću razinu diskusije, poboljšavajuznanje, donose iznenađenja, komercijalniji su i donose promjenu.
Rekordni interes publike za glazbena događanja
‘Interes za glazbene događaje kontinuirano se povećava i ove godine bismo mogli doseći novi rekord prodaje‘, istaknuo je direktor agencije Eventim Damir Vranić na panelu ‘Karta do uspjeha’ koji je za isti stol doveo i osnivača i direktora agencije Entrio Berislava Marszaleka uz moderiranje Lane Čulig iz Aquarius Recordsa. Među trendovima koji su istaknuti na panelu su povećanje onlin e prodaje ulaznica, značajan porast cijena ulaznica, ali i činjenica da još ima prostora za rast poslovanja. Kada je o ulaznicama riječ, naglašeno je da je njihove cijene, kada je riječ o domaćim koncertima, još uvijek imaju prostora za rast. Nove tehnolog ije i pristupi tim tehnologijama omogućuju dolaske novih publika u dvorane, jer je važno informacijom biti prisutan na digitalnim platformama na kojima se nalaze mladi ljudi. Rečeno je da se primjećuje eklektičnost iste publike koja posjećuje stilski i žan rovski različite vrste događaja.
TikTok je najvažnija platforma za praćenje izvođača
Antonino Šimić iz Menarta je naglasio kako način funkcioniranja industrije pretpostavlja zajedničku energiju diskografskih kuća i izvođača pri plasmanu njihovih novih radova. ‘Društvene mreže treba iskoristiti na najbolji način da ljudi mogu prepoznati rad izvođača’, pojasnio je, ‘tamo treba biti izrazito kreativan.’ Pavle Eftimovski dodao je da ‘svatko tk o se bavi glazbom mora prihvatiti činjenicu da je ‘social’ jednako važan kao i pjesma koju napiše’.
Važnost lokaliziranja sadržaja na Spotifyju
Na radionici Spotify Masterclass, Jennifer Masset, voditeljica odjela za suradnju sa indie sektorom Spotifya je predstavila mnogobrojne mogućnosti i korisne alate koje donosi aplikacija Spotify for Artists za povećanje vidljivosti izvođača i njihovih djela. Predstavila je brojke Spotifyja koje uključuju 574 milijuna pretplatnika na 183 teritorija i 40 milijardi dolara isplaćenih autorima, izvođačima i diskografskim kućama na ime prava od streamanja glazbe. Naglasila je važnost kontinuiranog rada na vlastitim profilima k ako bi se postigao veći uspjeh i dotaknula se reforme streaminga koju kani provesti Spotify. Pritom je istaknula da se radi o isplati na godišnjoj razini pri kojoj je prag od tisuću slušanja pjesme, istaknula je, malen jer se radi o svega 86 streamova pjes me mjesečno.
U raspravi nakon prezentacije istaknut je problem nedostatak lokalnih urednika Spotifyja u regiji, lokaliziranih naslovnica i playlista s lokalnim repertoarom na platformi.
Hospitality On The Beach se vraća u The Garden Resort pored Tisna od 2. do 9. srpnja. Vodeći svjetski drum ‘n’ bass brend se četvrti put vraća u Hrvatsku, a ovog puta na četiri pozornice dovodi 12 d’n’b brendova i više od 100 DJ-eva.
Postavu Hospitality On The Beacha predvode imena poput A.M.C-a, Alixa Pereza, Camoa & Krookeda, DJ Markyja, Fabia & Grooveridera, Flava D-a, Kings of The Rollersa & Inja, Lensa, Metrka, Sub Focusa i mnogih drugih.
Iza Hospitality On The Beacha stoji UK autoritet Hospitality (Hospital Records) koji je poznat po svom podržavanju i pokrivanju svih podžanrova d’n’b-a koji sežu od liquida preko junglea do rollersa i minimala.
Kultni berlinski klub Berghain, otkrio je detalje svog notornog 52-satnog novogodišnjeg dočeka. Hvaljeni “Silvester Klubnacht” će se odvijati na četiri plesna podija, a novogodišnji plesnjak kreće u subotu 30. prosinca i traje do utorka 2. siječnja 2024.
Nova godina u Berghainu će se slaviti uz imena poput Normana Nodgea, JakoJakoa, Efdemina, Steffi, The Lady Machine, Fadija Mohema, Answer Code Requesta, Joseyja Rebelle i mnogih drugih.
Za Panoramu Bar su potvrđeni Avalon Emerson, Gabrielle Kwarteng, Etapp Kyle, Octo Octa, Yen Sung, PARAMIDA, Bashkka i drugi. Dok su Budino, Cormac, Pablo Bozzi, Mala ika među imenima koji će svirati na XXX flooru, dok u Elektroakustischer Salon stižu Barker, Nick Hoppner, Luke Slater i mnogi drugi.
U kultnom berlinskom klubu zagrijavanje za novogodišnji doček je već krenulo s rođendanskom proslavom početkom prosinca, a nastavit će se s Božićnim plesnjakom u Panorama Baru uz Lakutija, Tama Sumo, Chris Crusea, Klea i druge.
Upravljanje pristankom
Kako bismo pružili najbolja iskustva, koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nam obradu podataka kao što su ponašanje pregledavanja ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici. Nepristanak ili povlačenje pristanka može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Funkcionalani
Uvijek aktivni
Tehničko pohranjivanje ili pristup strogo je potrebno za legitimnu svrhu omogućavanja korištenja određene usluge koju je izričito zatražio pretplatnik ili korisnik, ili za isključivu svrhu provedbe prijenosa komunikacije preko elektroničke komunikacijske mreže.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistički
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Tehnička pohrana ili pristup koji se koristi isključivo u anonimne statističke svrhe. Bez sudskog poziva, dobrovoljne usklađenosti od strane vašeg davatelja internetskih usluga ili dodatnih zapisa treće strane, informacije pohranjene ili dohvaćene samo u ovu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketinški
Tehnička pohrana ili pristup potrebni su za izradu korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na web stranici ili na nekoliko web stranica u slične marketinške svrhe.