Laureati nagrade Ambasador bit će otkriveni 30. studenog u zagrebačkom Boogaloou, a dan poslije program Ambasadora se nastavlja u edukativno-diskurzivnom tonu u Radionici 32 HUB na adresi Mihanovićeva 32 u Zagrebu.
Diskurzivni program Ambasador otvara tema Plasiranje hitova na radio – od izdanja do radijskepostaje s početkom u 14 sati, kojeg moderira Tea Hendija, a gost je Bruno Pietri.
Kroz sat vremena, Tea Hendija će objasniti što je to formatirani radio i kako izgleda selekcija glazbe glazbenog urednika te će otkriti što je sve potrebno kako bi pjesma dobila veći airplay, kao i zašto neke pjesme dobivaju veću eksponiranost od ostalih. Moderatorica će se također dotaknuti selekcije domaćih pjesama na formatiranom radiju i što je sve potrebno od strane izvođača kako bi pjesma na radiju zaživjela.
Tea Hendija ovim panelom želi objasniti i približiti svim domaćim producentima proces stvaranja i slanja pjesme na radio, kako bismo u budućnosti imali što više domaćih izvođača u eteru. Njen gost Bruno Pietri je upravo jedan od hrvatskih producenata čije pjesme se često mogu čuti na domaćom radijskim postajama. Bruno Pietri će pričati iz perspektive autora, otkrit će proces stvaranja pjesme, slanja na radijske postaje i sve što je potrebno za dobru promociju neke pjesme.
Tko su Tea Hendija i Bruno Pietri?
Tea Hendija je dugogodišnja radijska djelatnica koja trenutno vodi emisiju Weekend Warmup na Anteni Zagreb. Svoju karijeru na radiju je započela još u studentskim danima na Radio Studentu. Na Enter Zagrebu je bila dugogodišnja urednica, gdje je uređivala nagrađivanu emisiju Enter Peglaona.
Bruno Pietri je mladi hrvatski producent koji se nalazi u klubu “milijun streamova”. Tvorac je nekolicine elektroničkih traka koje su potpisane za velike izdavačke kuće poput Warner Musica, a svoje mjesto su našle u radijskom eteru.
S riječkim DJ-om, promotorom i organizatorom Marcelom dotakli smo se jako zaposlene 2023., b2b setova, kolektiva Liminal, projekta UFO Beats i naravno njegovog rada u Pogonu Kulture.
foto Marin Cuk Vurnek
Iza tebe je zaposlena godina i ljeto. Dio si proveo kao organizator, a dio kao DJ. Jesi li zadovoljan kako je sve prošlo do sad?
Jesam, zaista. Posebice nakon covid perioda, iako je to sad već nekako stara priča koja je iza nas, puno toga se odradilo, a ovo je bilo zasigurno najplodnije ljeto. Imao sam dosta gaža, a neke sam čak nažalost morao odbiti, i to vrlo dobre, jer jednostavno nisam sve stizao balansirajući između organizacijskog posla iza pozornice i samih nastupa. Iako svoju DJ karijeru, odnosno više sam DJ-ing, doživljavam vrlo ozbiljno, ipak mi je to svojevrsni hobi koji mi je i plaćen, tako da mogu reći da sam donekle profesionalni DJ jer i zarađujem od nastupa, međutim, ne bih naravno mogao živjeti isključivo od gaža, niti to može puno artista na ovim prostorima. Ne pričam samo o Hrvatskoj, nego i o cijeloj regiji. To je tek nekolicina ljudi. Sve sam nekako odvojio na dva zasebna projekta koja usporedno `guram`; jedan je isključivo vezan uz event menadžment, promociju i organizaciju te brendove koje vodim, a drugi naravno na nekakvu moju DJ karijeru kojom se ležerno bavim dok god uživam u tome- dok god mi je aktivna strast prema kopanju i selekciji, trudit ću se uloviti i dobre gaže, a svakako je primarni motiv strast prema glazbi.
Često te na lineupovima možemo uhvatiti u back2back kombinacijama. Svirao si s Bronskijem, s Marinom… Kako ti je svirati back2back? Jel’ preferiraš solo izdanja, ili se dobro snalaziš u b2b dinamici?
B2b izdanja najčešće odradimo na eventima u vlastitoj organizaciji budući da je naglasak na nastupu gosta. Također, već neko vrijeme djelujemo kao nekakav širi kolektiv, često se i privatno družimo pa je to zapravo i neka vrsta druženja za pultom. U posljednje se vrijeme često i stilski razlikujemo pa su meni takvi b2b setovi posebno zanimljivi i izazovni, vrlo su spontani i dinamični i najčešće mi se sviđa rezultat, iako je bilo i izdanja kad se baš i ne poklopimo. Nema tu nikakve pripreme i dogovora, jednostavno ad hoc igra sa selekcijom u kojoj osobno rasterećeno uživam. Ali naravno uživam i u solo izdanjima, posebno kad imam vremena za bolju pripremu i kad je riječ o dobrom klubu ili festivalu.
foto markmiles
Imaš li pjesmu na repeatu? Nešto što ti se cijelo vrijeme vrti u slušalicama, u glavi, na pultu…?
Nisam baš taj tip, nemam nekakve hitove koje vrtim ili slušam na repeat-u. Inače slušam i dosta drugačiju glazbu. Kad želim uživati u glazbi u svom domu ili u vožnji, onda su to najčešće totalno drugi žanrovi, rock, rap, grunge, indie pop, blues, jazz i dr. Međutim kad je u pitanju elektronička glazba koju vrtim, tu ima toliko glazbe koja meni prođe kroz prste, kroz uši, da najčešće ne zapamtim niti imena naslova, ali znam gdje se nalaze kad stanem za pult. Naravno, uvijek je tu nekih 10-15 meni osobno, a možda i i publici, prema mojim nekim subjektivnim saznanjima, najdražih traka koje se prožimaju kroz moje setove određeni period, ali zaista mi je teško izdvojiti jednu ili dvije. Nisam takva vrsta DJ-a koji bi mogao složiti listu svojih hitova. Brzo mi dosade trake, ali onda brzo i nađem nove.
Važan dio tvog djelovanja na sceni je s kolektivom Liminal, s kojim ste našli svoju nišu. Kako je krenula priča o njemu? Kako ste se okupili?
Što se tiče kolektiva, u principu krenulo je naravno vrlo spontano, s nekakvim manjim druženjima, after partyjima, u organizaciji nekoliko mojih bližih prijatelja i mene. Ja sam tada tek počinjao zapravo s nekakvom selekcijom glazbe, DJ-iranjem. Naravno, naš se zvuk od samih početaka, prije gotovo 6 godina, pa do danas, bitno mijenjao, naši afiniteti prema eventima koje radimo su se također mijenjali i nekakav način djelovanja i rada je postao ozbiljniji. Na početku, kažem, samo smo radili nekakva spontana druženja i okupljanja. Kasnije se to pretvorilo što je već i danas nešto ozbiljnije.
U početku smo gostovali kod nekakvih prijatelja koji su imali lokale, ugostiteljske objekte, u nekakvim iznajmljenim kućama i na sličnim mjestima, a nakon toga smo jednostavno spontano odlučili krenuti s klasičnim klupskim večerima, ali i s puno pop up događaja na raznim zanimljivim lokacijama, atraktivnim. I naravno, krenuli smo s gostovanjima i bukingom regionalnih i inozemnih headlinera.
Naš zvuk u početku nije baš bio toliko definiran kao što je možda danas. Teško je opet precizno žanrovski odrediti današnji stil, ali riječ je o underground house glazbi, s raznim karakteristikama deep i minimal zvuka, techa, techna, breaka, electra i slično. Međutim, često zovemo goste koji pomalo odstupaju od tog nekog uobičajenog zvuka ili zvuka rezidenata čisto zato jer je to nama zanimljivo, ali i da pomalo pomičemo granice. S vremenom smo se naravno profilirali kao nekakav brend koji se, osim dovođenja raznih zanimljivih gostiju, trudi nalaziti stvarno atraktivne, zanimljive lokacije na kojima publika nema često prilike plesati. U početku su to bila kakva skloništa ispod zemlje, pa onda i vile, dvorci, brodovi, zabačene uvale i plaže, gradski trgovi, rooftoop eventi i mnoge druge neuobičajene lokacije. Lakše mi je zapravo nabrojati lokacije na kojima nismo napravili party. Osim toga, trudimo se redovito održavati naše klupske večeri, ponajviše na riječkom području.
foto Pavle Kaplanec
Na kakve sve izazove nailaziš, kada radiš recimo događaj u Opatiji na Ljetnoj pozornici, ili recimo u dvorcu nedaleko od Rijeke. Koliko je teško osigurati papirologiju, dozvolu za glazbu? Koliko treba pripreme za stvoriti takav događaj?
Naravno da su to daleko zahtjevnije pripreme u usporedbi s onima za redovite klupske večeri. To su jako zahtjevne lokacije iz više razloga. Često su vrlo blizu ili u centru grada, te u vlasništvu grada, županije ili općine. To su onda vrlo delikatne lokacije. Takve lokacije nismo mogli u početku dobiti jer nismo imali kredibilitet, niti nešto odrađeno iza nas što bismo mogli prikazati kao referencu. Polako smo došli do toga da smo kao organizatori prepoznati i od strane gradskih struktura; na prošlim smo događajima pokazali kako vodimo iznimnu brigu o lokacijama koje koristimo, po pitanju sigurnosti, čistoće, održavanja i očuvanja takvih lokacija, stoga je i povjerenje sada veće.
Ali, naravno, pripreme kreću vrlo rano za takve lokacije jer moramo ishodit sve potrebne dozvole od strane grada, općine ili županije te MUP-a, svih ovlaštenih institucija koje djeluju na tom području. Također, za neke od tih lokacija moramo paziti naravno i na svu tehničku pripremu, ne smije biti invazivna, da ne ulazi ni u kakav prostor i strukturu prostora jer je lokacija pod očuvanjem konzervatorija i sl.. Sve to zahtjeva ekstenzivnu pripremu.
Nakon nekoliko atraktivnih gostovanja ljetos i nedavnog u Pogonu Kulture, što očekuje kolektiv u nastavku jeseni i na zimu?
Tijekom zimskih i jesenskih mjeseci smo naravno u klubovima. Eventualno se možda pojavimo na nekoj pop up lokaciji, ako nam se neka učini zanimljivom. Nećemo raditi prečesto u Rijeci jer je scena nešto manja i slabija nego prije. S obzirom na veličinu grada, možemo reći da ima dobrih i zanimljivih DJ-eva te kolektiva s kojima radimo, koji rade stvarno dobre i kvalitetne stvari. Međutim, to je i dalje jako mala scena i mi ne možemo prečesto raditi gostovanja, stoga ćemo se potruditi da to bude jednom u mjesec ili mjesec i pol dana.
Fokus nam je na nekakve veće stvari jer smo jedan od rijetkih kolektiva koji može na to područje dovest neko renomirano DJ ime i onda upravo to i radimo. Koliko ćemo to još moći, to ćemo vidjeti prema tome kako će se stvari na sceni odvijati, hoće li rasti broj publike.
Jedan projekt kroz kojeg također djeluješ, a kojem smo već pisali je UFO Beats. Kroz njega podržajete nezavisnu scenu, nezavisne izvođače. Ono što nas zanima je kako izgleda proces biranja traka koje će se izbaciti? Tko vam se sve može javit? Kako?
UFO Beats je jedan zaista specifičan projekt, koji je zapravo u potpunosti hrvatskog podrijetla, što je malo ljudi zapravo znalo, dok nije izašao članak kod vas na Klubskoj. Trenutno, fokus nam je na više segmenata. Prije svega na objave i i promociju nezavisnih izdanja, vinyl only izdanja, te bandcamp izdanja, nekih manjih etiketa, ali i zapravo nešto većih. Uvijek je bila želja i ideja promovirati autore koji su tek u svojim začetcima i počecima.
Dakle, ono što mi radimo, imamo suradnju s većim izvođačima, producentima i etiketama s kojima redovito surađujemo i objavljujemo njihove nove nadolazeće releasove. Međutim, imamo i naš mail na kojem dobivamo bezbroj promo traka, što zapravo zna bit jako zahtjevno, to sve preslušati i svima odgovoriti, što naravno ne stignemo iako nas je tu troje. U principu trudimo se što više toga čuti, neovisno o tome je li riječ o nekom poznatijem producentu koji je dosad već bio objavljivan ili nije.
Ako je izdanje dobro, ako nam je zanimljiv zvuk, to ćemo objaviti i podržati. Naravno, ako je u skladu s nekakvim trendovima i našim afinitetima. Također, pokrenuli smo label, koji za sad ide sporo, ali sigurno. Imamo jedno veće izdanje iza nas s bosanskim producentom Zlatnichijem, koji je već vrlo renomirano ime na minimal sceni
i to izdanje je prošlo zapravo vrlo solidno. Nadam se da ćemo naći ubrzo nešto vremena da nastavimo i s tim projektom.
Osim toga, veliki projekt na kojem radimo je zapravo i snimanje live setova na velikim festivalima i drugim renomiranim lokacijama. Već smo surađivali s festivalima kao što je Unum u Albaniji, s Butik festivalom u Sloveniji i klubom After Caposile u Italiji, koji su među najpoznatijim događajima u Europi kad je u pitanju taj nekakav stil glazbe. Ti live streamovi broje gotovo pola milijuna pregleda. To je recimo nešto što slijedi, takvi nekakvi projekti. Nećemo se fokusirati samo na kanal i objavu glazbe.
Naravno, ne možemo zaboraviti i na tvoj rad u Pogonu Kulture. Što se tamo sve sprema?
Pogon Kulture mi je jedan posebno drag projekt u kojem sam već tri godine jer imam prilike, osim klupskih večeri, raditi i koncertni program s izvođačima ostalih žanrova, rocka, popa, indie žanrova i alternativne scene, rapa, trepa i brojnih drugih, a isto tako, dovodimo DJ izvođače koje publika inače ima prilike čuti isključivo na većim festivalima u regiji, ali ne i u klupskim izdanjima.
Pogon kulture trenutno funkcionira kao koncertna dvorana, ali i klupski prostor pa riječka publika različite starosne dobi i različitih glazbenih interesa može uvijek pronaći nešto za sebe na šarolikom repertoaru. Primjerice, ove jeseni uživat ćemo u koncertima Urbana, Nipplepeople grupe, Bad Daughter, ali i u klupskim večerima s Janeretom, Cristian Sardeom, Per Hammarom i brojnim domaćim DJ izvođačima.
Marcel je među potvrđenim imenima za Endorphin festival, koji je na rasporedu 1. prosinca, gdje će nastupiti upravo u spomenutom b2b izdanju s kolegom Marinom Biočićem na Oksitocin flooru. Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio, u prodaji su dostupne i grupne ulaznice (kupi 4, plati 3).
U ugodnoj radnoj atmosferi, volonteri će imati priliku učiti od profesionalaca i biti dio projekta koji služi kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i sklapanje novih suradnji u svijetu elektroničke glazbe, kao i skupiti vrijedno iskustvo za budućnost.
Nakon što se obrade teme “Plasiranje hitova na radio – od izdanja do radijske postaje”, “Generator zvuka Ableton Live” i “Što treba znati i kako uspjeti u glazbenoj industriji”, u sklopu Diskurzivnog programa Ambasador koji se održava 1. prosinca u Radionici 32 HUB, Matic Rogan će održati 1 na 1 razgovore sa autorima, DJ-evima i ostalim izvođačima elektroničke glazbe.
Iz osobnog iskustva, Matic Rogan nam otkriva neke od najčešćih grešaka koje akteri elektroničke glazbe rade kada se njemu javljaju. “Nemojte slati pre duge biografije, nemojte slati svoje slike ili neke PDF prezentacije sa informacijama gdje ste sve nastupali.” ističe kao najčešće greške te otkriva što je bitno u slanju menadžmentima i agencijama “Napišite par rečenica o sebi, kratko i slatko. U mailu priložite linkove na vaše društvene mreže. Napišite gdje ste do sada izdali glazbu. Najbitnije od svega, šaljite neobjavljene trake koje imate.”
Svi zainteresirani autori, DJ-evi i ostali izvođači elektroničke glazbe će imati priliku razgovarati oči u oči s Matic Roganom koji će pogledati društvene mreže i iz razgovora o dosadašnjim postignućima dati feedback i savjete za dalje.
Broj mjesta za 1na1 s Matic Roganom je limitiran, a prijaviti se možete preko poveznice.
___
Tko je Matic Rogan?
Matic Rogan stoji iza 2NIGHT MGMT agencije koja vodi uspješne karijere hrvatskih DJ-eva Matrode i San Pancha, ali i ostalih stranih izvođača.
Anđelko Šipuš poznatiji kao DJ Shipe, nedavno je ponovno nastupio u Amsterdamu gdje je imao prilike svirati na popularnom “Techno Tuesday” programu u bivšoj mljekari, a današnjem kulturnom prostoru i centru Melkweg.
“Amsterdamski Melkweg jedan je od najprofesionalnijih i najkvalitetnijih klubova u Europi. Velika mi je čast i privilegija da jednom godišnje budem dio višestruko nagrađivanog programa Techno Tuesday.” priča nam Shipe koji drži rekord u broju posjetitelja još iz 2019.
Shipe je u sklopu programa “Techno Tuesday” svirao pet puta, a ističe nam jedan zanimljiv podatak “Poslije pandemije koronavirusa, organizatori su se maksimalno fokusirali na izvorni i sirov techno zvuk te su u prvenstveni fokus stavili na domaću ekipu i posjetitelje. Sam rezultat je vidljiv prilikom dolaska i ulaska u klub. Redovi za ulazak u klub su bili od nekoliko stotine metara.”
“Techno Tuesday” je jedan od najpopularnijih programa elektroničke glazbe u Amsterdamu koji djeluje već dugi niz godina u Melkwegu. Kulti tjedni techno program organizira InDeep’n’Dance Records iza kojeg stoje Dejan Milojkovic (Dexon) i Linda Milojkovic.
Shipe je proteklog vikenda u standardnoj b2b kombinaciji sa DJ Jockom zagrijavao za premijerni nastup Ben Klocka u Zagrebu, a ovog vikenda dijeli DJ pult sa kolegom Neroom na debitantskom nastupu Ferryja Corstena u Boogaloou.
Kroz prosinac, Shipu još očekuje povratak nakon nekoliko godina u riječku Crkvu, novo Future Scopeovo obiteljsko druženje sa Du’Artom, Dexonom i Gumjom, i Novogodišnji party u hramu sreće, ali i nastup na našem slavljeničkom Endorphin festivalu kojeg “željno iščekuje” jer će se na njemu ponovno naći u b2b druženju s DJ Jockom.
Endorphin festival je na rasporedu 1. prosinca, u zagrebačkom Boogaloou gdje će ugostiti 37 hrvatski i regionalnih DJ-eva. Shipe i Jock puštaju na svom omiljenom flooru koji je za ovaj događaj nazvan Dopamin floor, a slušat ćete ih u prime-timeu kako ste i navikli. Sve detalje o festivalu provjerite ovdje, a ulaznice osigurajte kroz sustav Entrio. Posebna pogodnost su popusti za ekipu kroz Grupne ulaznice 3+1.
BSH events sprema veliku završnicu svoje jubilarne desete sezone koju predvodi španjolska zvijezda Dennis Cruz na dvije lokacije. Rođendanska proslava BSH eventsa kreće s velikim plesnjakom u Boćarskom domu 16. prosinca, a nastavlja se dan poslije, 17. prosinca, na vrhu Sljemena u sljemenskom TV tornju uz zalazak sunca i panoramu Zagreba.
Dennis Cruz u Boćarskom domu svira uz dobro poznata imena s BSH-ovih događaja – Alda Morra, Pabla Pandu i Yakku, dok će na vrhu Sljemena svirati uz snažnu podršku Menea i Baggija.
Španjolska zvijezda, Dennis Cruz je jedan od najvažnijih stupova house i tech house zajednice. Za DJ pultom se nalazi od svoje 17. godine, kada je započeo studirati glazbenu produkciju. U svojim ranim 20-ima radio je s brojnim hip-hop i rock glazbenicima u studiju, prije nego što se uhvatio svoje vlastite produkcije u elektroničkoj glazbi. Iz godine u godinu, Dennisu Cruzu karijera je na uzlaznoj putanji, a važna godina je za njega bila 2017. kada je postavio niz trendova za budućnost i odradio najviše nastupa u svojoj karijeri.
U svojom životopisu se može pohvaliti sa brojnim nominacijama i nagradama, kako u Španjolskoj tako i šire. Često je viđen na samom vrhuBeatportovih ljestvica, gdje se iz godine u godinu često nalazi među najboljim Tech House DJ-ima, kao i na Resident Advisor listama najizvođenijih producenata.
Aldo Morro je iskusni hrvatski house DJ koji se glazbeno obrazovao na pop i danceu 80-ih, r’n’b-u te hip-hopu. Pablo Panda je glavni čovjek iza BSH eventsa, koji kada ne organizira događaje vješto barata house trakama. Yakka je višestruko nagrađivani hrvatski DJ i producent, koji svojim setovima donosi svog bogatstvo house zvuka, a od nedavno se može pohvaliti i novim projektom “Domaće House Obrade”.
Mene je DJ i producent s beogradskom adresom koji je u kratkom vremenu postao miljenik hrvatski publike, a ističe se sa svojim zanimljivim zvukom hip-house kroz kojeg spaja više stilova i utjecaja. Baggi je DJ, producent i direktor biznis razvoja Insomniaca za Europu, koji se u svojim setovima i produkcijom bazira se na houseu, ali nerijetko ode u pravcima nemilosrdnih zvukova bogate glazbene lepeze koje nerijetko prelaze žanrovske okvire
Ulaznice za BSH-ov rođendanski party u Boćarskom domu su dostupne kroz sustav Entrio, dok su se ulaznice za intimni plesnjak u sljemenskom TV tornju već rasprodale.
Upravljanje pristankom
Kako bismo pružili najbolja iskustva, koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nam obradu podataka kao što su ponašanje pregledavanja ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici. Nepristanak ili povlačenje pristanka može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Funkcionalani
Uvijek aktivni
Tehničko pohranjivanje ili pristup strogo je potrebno za legitimnu svrhu omogućavanja korištenja određene usluge koju je izričito zatražio pretplatnik ili korisnik, ili za isključivu svrhu provedbe prijenosa komunikacije preko elektroničke komunikacijske mreže.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistički
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Tehnička pohrana ili pristup koji se koristi isključivo u anonimne statističke svrhe. Bez sudskog poziva, dobrovoljne usklađenosti od strane vašeg davatelja internetskih usluga ili dodatnih zapisa treće strane, informacije pohranjene ili dohvaćene samo u ovu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketinški
Tehnička pohrana ili pristup potrebni su za izradu korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na web stranici ili na nekoliko web stranica u slične marketinške svrhe.