Naglasak su dosad stavljali uglavnom na obrade hitova roots, reggae, ska i dub velikana, no uslijed pandemije bend je bio primoran uzeti pauzu od nastupa, što je stvorilo višak vremena za rad na autorskom materijalu. Do sada su odsvirali preko 400 koncerata diljem Hrvatske i regije, a zbog svoje specifične TNT vokalne sekcije One Dread su jedinstveni glazbeni sastav na ovim prostorima.
2021., pjesmom "Remembering", počeli su davati prve naznake o radu na vlastitom albumu, u međuvremenu su izbacili još dva singla s pripadajućim video spotovima: "Migthy Lioness" i "Mr. Nicey Nice", ove godine su u studiju naposljetku sve završili, i konačno smo dočekali izlazak prvog autorskog albuma “Rewind, Play, Repeat” (PDV067)
Članice i članovi benda su: Tea Anzulović, Nika Starčević i Tena Starčević kao vokalistice (TNT vocal force) i četvorica instrumentalista okupljenih pod zajedničkim nazivom Bad Boys (Goran Egić, Borna Ivezić, Ivan Perković i Matej Smiljanić). Mix albuma potpisuje Dr.Obi (Amplifyah music), a mastering Filip Motovunski (FM Mastering). Na albumu će biti ukupno osam pjesama među kojima se nalazi i jedan odličan featuring (s Chakkom iz Kali Fat Duba), dok je za grafičko oblikovanje covera albuma zaslužan Mislav Lešić (Lord Chardak).
Album je, u izdanju PDV-a, od 10. 11. 2023.dostupan digitalno i na CD-u, dok vinilno izdanje stiže početkom 2024. godine.
Pionirska electro grupa je objavila svoju novu glazbu nakon gotovo 30 godina. Uz detroitsku techno legendu, Cybotron projektu su se još pridružili novi članovi Laurens von Oswald i Tameko Williams kako bi skladali novi EP “Maintain The Golden Ratio” koji je izdan na kultnoj berlinskoj etiketi Tresor.
U samoj najavi novog EP-ja, iz Cybotrona poručuju “Najnoviji “disk” označava novo poglavlje koje održava tehnološku glazbenu ekspresiju znanja stečenog tijekom desetljeća dugog hiatusa.” te dodaju “Za razliku od industrijskih replika formule Modela 500, uvažavajući marketinška očekivanja koji se segmentira u specifične žanrove koji se mogu prodati, ovaj novi EP predstavlja samosvjesni techno.”
Juan Atkins je zajedno s Richardom “3070” Davisom na početku 1980-ih pokrenuo Cybotron te su zajedno objavili samo jedan album “Enter”, jer je Atkins napustio projekt 1985. Kroz sljedećih deset godina Richardu “3070” Davisu se pridružio John "Jon-5" Housely te su zajedno objavili dva albuma, od kojih je posljednji izašao 1995. Detroitska techno legenda Juan Atkins, vratila se Cybotronu 2018. kada je odradio live nastupe pod tim imenom, a ove godine smo dobili i novu glazbu.
Iz susreta u susret, okupljali su sve više prijatelja i poznanika što je organski preraslo u pravi pokret koji je izrastao u kulturnu organizaciju i zajednicu, a nedavno su napravili i mali intimni Flows festival na otoku Ugljanu. Sami tvorci vjeruju da je socijalizacija osnovna ljudska potreba, stoga kroz svoje događaje stvaraju priliku za upoznavanjem i povezivanjem na nekoj dubljoj razini.
Na Endorphin festival pozvali smo ih upravo iz istih razloga – stižu nam perspektivna imena scene, predstavnici novog vala, etablirani izvođači, preko 15 kolektiva iz Hrvatske i regije među kojima će se 01.12. u Boogaloo predstaviti i Sinergija, a glazbu će na Oksitocin flooru odabirati Jerpa b2b Animula, kao jedni od osnivača Sinergie. Kompletan line up festivala sa 37 DJa iz svih krajeva regije je ovdje. Klizni sa povoljnije ulaznice na Entrio – a Endorphin časti i ekipu s akcijom (kupi 4, plati 3 ulaznice).
Animula nam je tom prigodom odabrao Top 5 traka melodic techno zvuka. Animula je ljubljanski DJ koji je pažnju na sebe posljednjih godina skrenuo s vlastitom produkcijom koja je dobila podršku renomiranih DJ-eva. Osim što je glazbenik, Animula je i glumac, stoga su njegova glazba i setovi pod utjecajem dramske i filmske glazbe s kojom naglašava emocije te slušatelje vodi od dubokih mračnih ritmova, sve do katarze.
Rave The Planet se vraća sljedećeg ljeta u subotu 17. kolovoza s motom “Love Is Stronger”. Razlog nešto kasnijeg datuma nego inače je održavanje Europskog prvenstva u nogometu i fan zona koje će biti postavljene diljem Berlina tijekom srpnja.
Također, Rave The Planet je otvorio proces prijava za flotu koja će “ploviti” ulicama Berlina sljedećeg ljeta, a ako se netko želi priključiti povorci sa svojim autobusom, kombijem ili kamionom to može izvršiti preko poveznicedokraja siječnja 2024. Ljubitelji elektroničke glazbe svoj obol berlinskoj paradi mogu dati i volontiranjem, a više o tome se može saznati ovdje.
Tijekom protekla dva izdanja, Rave The Planet je na ulice njemačkog glavnog grada privukao gotovo 600 tisuća partijanera s kojima suzagovarali očuvanje elektroničke glazbe i klupske kulture, prepoznavajući njezine kulturološke i društvene značaje i doprinose davajući snažnu izjavu u korist mira.
Kako se plesalo na užarenim ulicama Berlina ljetos provjerite ovdje.
Podsjetimo, održavanje nadolazećeg izdanja Rave The Planeta je bilo pod upitnikom zbog nagomilanih organizacijskih troškova i plaćanja privatnog medicinskog tima ovog ljeta. No Dr. Motte i njegov tim uz pomoć tisuća ljubitelja elektroničke glazbe i donacije kroz GoFundMe kamapnju prikupio dovoljno sredstava za nastavak projekta i održavanja trećeg izdanja parade.
Kako mu samo ime govori, u premijernom izdanju ovaj sajam ploča predstavit će nezavisne izdavače iz Hrvatske. Svaki label imat će svoj štand i prodavati vlastita izdanja, ali i od kolega koji možda nisu mogli prisustvovati osobno. Rasporedili smo ih u dva dana 18. i 19. studenog, stoga rezervirajte nadolazeći vikend za kvalitetan shopping vinila, i ostalih formata.
Ovo iznimno bitno događanje za domaću scenu održava se u mjesecu u kojem PDV obilježava svoj 10. rođendan. Mjesto radnje je Pločnik, na adresi Međimurska 21 u Zagrebu, gdje se nalazi i središnjica te dućan PDV-a.
“Naslanjajući se na odlične povratne reakcije, cilj je da događaj postane tradicionalan, a u budućim izdanjima se očekuje njegovo proširenje na regiju, te nadalje na inozemstvo. Uz popratne sadržaje koji su također u planu za buduća izdanja, glavni cilj sajma ostaje promocija agilne scene koja ključa kroz nezavisno izdavaštvo, uz neposredan kontakt i minglanje posjetitelja sa glavnim akterima, što otvara potencijal za ine nove suradnje.
Svjesni činjenice da digitalni i streaming zapisi drže dominaciju u današnjoj mainstream diskografiji, novi izvođači i dalje lakše preživljavaju kroz suradnje s nezavisnom izdavačima, te prodajom fizičkih nosača zvuka na svojim nastupima. Kako bi se takva praksa održala, poželjno je, ako ne i iznimno važno, podržati nezavisne izdavače, a posljedično i izvođače kupovinom njihovih izdanja, na čemu se i u ovom pozivu svima unaprijed zahvaljujemo, a ulaz na sajam je dakako besplatan”, kažu organizatori.
Nezavisni izdavači čija izdanja će se moći nabaviti u sklopu Opločavanje specijala (abecednim redoslijedom):
S popularno zvanim FrenkyBoyom smo razgovarali o njegovim počecima, projektima, glazbi i naravno d’n’b sceni. Što nam je sve otkrio pročitajte u intervjuu.
Dugi niz godina si na sceni, no vratimo se malo u prošlost. Kako se dogodila tvoja ljubav s drum ‘n’ bassom? Koji su d’n’b glazbenici na tebe i tvoju karijeru imali utjecaja?
Prvi dodir se dogodio negdje tokom drugog razreda srednje škole prilikom nalaska Logical Progressions CD-a u stanu te na nagovor sam kupio E-Z Rollers – Titles of the Unexpected. Punokrvna ljubav započinje tokom godina u KSET-u te kroz rad na projektu BiPiEm. Od glazbenika bi uz već navedene Bukem i E-Z Rollers, definitivno spomenuo kada sam čuo kakav oblik liquida rade Hybrid Minds uz njihov podcast feat. Tempza. Trenutno samoslušam glazbu koja mi dođe po ruke i nešto uvijek baci manju ili veću inspiraciju.
Drum ‘n’ bass krasi brzi ritam i tempo koji se nalazi u sferi 160-180 BPM-a, što na prvu može “izgledati strašno”, no ti si se smjestio u nešto mekšoj i melankoličnoj strani u liquid d’n’b-u….
Tako nekako je najlakše opisati ljudima koja mi je preferenca od tih „većih“ generalnih podžanrova drum and bassa. No raspon ljubavi prema isprekidanom ritmu i dubokom i snažnom bassu je uvijek bila po svim idejama i zvukovima. Na kraju uvijek me možete dobiti sa finom klavirskom sekvencom ili snažnim vokalima, najčešće karakterni ženski vokali.
Drum ‘n’ bass scena u Hrvatskoj se budi, još na proljeće se održalo veliko okupljanje scene na dvodnevnom “DnB United” partyju u Zagrebu. Kako bi ocijenio trenutnu situaciju na d’n’b/bass sceni?
Napokon, nakon godina osjetne stagnacije počelo se jače i učestalije raditi, tu posebno treba spomenuti Bassovanye i trenutne Koturaljke kao ekipe koje su najviše utjecale na novi preporod d'n'b u Hrvatskoj, pa riječki Shabby Kicks zadnjih par godina. Naravno neizostavni Membrain Festival i Davor Dedić te Igor Bergam kao pokretačke snage iz sfere lokalnih festivala. I sada novije ekipe poput Fiche na splitskom/šibenskom području te zagrebačkih momaka Penthouse D'n'B. Naravno tome su doprinijela i kvalitetna produkcijska izdanja koje se samo množe zadnjih godinu do dvije i više. Možda najinteresantnije ime je trenutno Result te naravno i svi koji nisu ni prestali poput Kodina, Svena Nalisa…Te naravno ponovni povratak DMT-a sa svojim novim projektom Drop te organizatora navedenog okupljanja.BIG UP svima!
Involviran si u brojnim sferama elektroničke scene, kao DJ, producent, promotor, urednik radijske emisije…U kojoj se sferi najviše pronalaziš?
Počeo sam kao DJ i promotor, sa znanjem da se s vremenom budem ubacio u produkciju, dok je radio došao nekako usput prvo na UK piratskoj stanici Distinct.FM, zatim na UGC Radio streamu te na nagovor Lea Hekamana aka Degree, skočio sam do Radia 808 na razgovor te dobio termin i vremenski raspon za emitiranje. Iskreno što volim više je vjerojatno isto pitanje kao roditeljima koje ti je dijete najdraže, ali ako baš moram birati DJ je vjerojatno ono što volim najviše. Svirati publici, zabavljati i priuštiti im iskustvo koje neće htjeti zaboraviti. Produkcija je tu u borbi sa radiom, iskreno najviše jer jedno i drugo zahtijevaju više rada i pripreme te je jedno i drugo svojevrsni načini izražaja prema publici.
Dugogodišnji si urednik radijske emisije Bubanj & Bass. Koja je priča iza kreiranja radijske emisije? Što te je potaknulo na stvaranje nje? Emisija broji više od 150 epizoda, imaš li neku posebnu u sjećanju?
Leo Hekman me nagovorio, Ilko Čulić je dao termin, ostalo je bio jedan put od klasičnog mixcasta prema više talk radio obliku uz povremeni ili redovni guest mix meni zanimljivih izvođačica/ča. Ima ih više dragih, one u kojima sam radio kraće intervjue, neki mixevi koji su mi zapalili mozak baš kako treba. Iskreno svaka je posebna na svoj način.
Nedavno, Bubanj & Bass je primio nominaciju za nagradu Ambasador. Koliko ti znači prepoznavanje rada emisije kroz nominaciju za Ambasadora?
Da citiram Stinga „Ne volim nagrade za umjetnosti, jer to nije natjecanje. No neću reći ne ako mi ju netko da.“ – šalu na stranu, dobar je osjećaj znati da netko tamo sluša moje cringy trabunjanje i energično opisivanje traka, sve to dok je situacija toliko odvojena od direktne komunikacije sa snimanjem unaprijed, da doslovno gledam u shield protector, popis muzike i zid. Dobiješ taj feel da ipak nije samo zid i vokalna zaštita sa druge strane. Prije svega vjerujem u projekt Ambasadora, bilo nagrade ili ne, jer na kraju smo svi tamo da izmijenimo ideje i svjetonazore.
Naravno, ne smijemo zaboraviti i na tvoj projekt Bass Couture s kojim uz nekolicinu mladih entuzijasta guraš bass glazbu i scenu. Kako se priča s Bass Coutureom zakotrljala? U kojem je stadiju Bass Couture sad? Možemo li očekivati neki novi party uskoro?
Bass Couture je nažalost na svojevrsnom hiatusu. Cijela ideja je ionako bila motivacija i svojevrsna unifikacija izvođača regije i Hrvatske. Smatram da se kroz ovaj ponovni skok, Bass Couture pokazao koja je bila uloga. Trenutno niti imam mogućnost igdje raditi evente, te naravno uz sve ostalo, moraš nekada nešto zapostaviti. Ma koliko ti projekt i/ili ideja bila draga.
Prije 20-ak dana si objavio traku “Dreamer” na brazilskoj etiketi DNBB Records. Traka pruža nešto drugačiji zvuk od onoga što smo navikli od tebe. Otkrij nam nešto više o samoj traci i kako je došlo do objave nje na etiketi iz daleke Južne Amerike?
Dreamer je jedan od onih „zadnjih pet minuta ili dosada“ priča. Nakon par dana prčkanja po d’n’b-u, postalo mi je doslovno dosadno te sam si rekao idem probati raditi speed garage, no to je ispalo više d’n’b na 160 BPM-a, nego baš UKG. No nakon te, morao sam raditi nešto drugo, počeo prtljati po klaviru, i lagano krenuo. Sami sample je došao zadnji kao potreba za nekim laganim vokalom. Nakon par dana sam skužio da već neko vrijeme sviram ili koristim traku od Mystifica, voditelja DNBB Recordsa, te sam mu poslao čisto iz zezancije, jer smiješno mi je bilo da sam koristio isti sample, a da nisam ni skužio.
Čovjek je par minuta kasnije samo javio, da mu je traka super i da bi ju objavio na labelu. Čak usprkos tome, jer sam traku 5 minuta nakon završetka „mastera“ i stavio free na SoundCloud. Ono što me prvo iznenadilo je bilo da je u roku 24h imala preko 300 slušanja. Tu sam dobio taj val samopouzdanja da ju malo još šaljem dalje. Također DNBB je label koji uz svoje pod labele redovno šalje promo glazbu u kojoj uživate većinom tijekom emitiranja emisije Bubanj&Bass.
Objavom trake “Dreamer”, najavio si objavu još nekih izdanja, što te očekuje do kraja godine?
Do kraja godine još povremeno izdanje za Soul Tribe Records. U prvome kvartalu 2024. bi trebao izaći EP naziva “Low Step” na za sada još nenajavljenom labelu, također iz Južne Amerike. Kao i album, moj prvi LP, sa vjerojatno 10-11 traka koje su prikaz svojevrsnog stanja uma i razvoja skladanja/produkcije i stvari koje volim te sam ih pretvorio u vlastite glazbene interpretacije. To je trenutno od onoga što mogu najaviti, no svaki dan se prčka po malo. Evo upravo sada je pauza od studija.
FrenkyBoy je među potvrđenim imenima koji će nastupiti na Serotonin flooru našeg slavljeničkog Endorphin festivala – 1. prosinca u zagrebačkom Boogaloo. Ujedno je i zaslužan za postavu Serotonin floora na kojem još vrte DMT, Minimalist, VRH, ekipa Penthouse DnB i Olive Session kolektiva.
Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio, a od nedavno su u prodaji i grupne ulaznice (kupi 4, a plati samo 3).
Upravljanje pristankom
Kako bismo pružili najbolja iskustva, koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nam obradu podataka kao što su ponašanje pregledavanja ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici. Nepristanak ili povlačenje pristanka može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Funkcionalani
Uvijek aktivni
Tehničko pohranjivanje ili pristup strogo je potrebno za legitimnu svrhu omogućavanja korištenja određene usluge koju je izričito zatražio pretplatnik ili korisnik, ili za isključivu svrhu provedbe prijenosa komunikacije preko elektroničke komunikacijske mreže.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistički
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Tehnička pohrana ili pristup koji se koristi isključivo u anonimne statističke svrhe. Bez sudskog poziva, dobrovoljne usklađenosti od strane vašeg davatelja internetskih usluga ili dodatnih zapisa treće strane, informacije pohranjene ili dohvaćene samo u ovu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketinški
Tehnička pohrana ili pristup potrebni su za izradu korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na web stranici ili na nekoliko web stranica u slične marketinške svrhe.