Skip to main content

Za postavu Serotonin floora našeg Endorphin festivala zaslužna je emisija Bubanj&Bass

Endorphin festival ima tri floora, a svaki je posvećen jednom od ključnih hormona sreće: dopamin, oksitocin i serotonin. Svaki hormon sreće igra svoju ulogu u izazivanju različitih emocionalnih stanja i osjećaja, a ovaj festival će pružiti posebno iskustvo na svakom od tih floorova.


Foto Ivan Buvinić

Lučenje “serotonina” će se odviti na istoimenom flooru, koji će poslužiti za tjelovježbu uz drum ‘n’ bass na 160-180 BPM-a, a u kuriranju postave koja će tamo svirati nam je pomogao DJ, producent i urednik radijske emisije Bubanj&BassFrenkyBoy.

“Sama ideja postave je krenula iz novoga i Penthouse D’n’B ekipe, preko Dropa i DMT-a, moje malenkosti, preko trenutno najintenzivnijih izvođača poput Minimalista i Vrha. Naravno ne zaboravimo ljude na zapadu, pozvali smo Olive Sessions da nas razdrma za kraj u nešto više dub, dubstep izdanju. U principu može se sve očekivati – od bootlega, preko melodija, sve do generalnog gubitka razuma od energije koju neki od ovih izvođača mogu stvoriti. Za svakog po nešto.” prepričava namproces stvaranja postave serotonin floora FrenkyBoy koji je nastao kroz razgovor i želju da se napravi neki presjek glazbe koja se radi.

Što se tiče same ideje Endorphin festivala, FrenkyBoy ističe da je top ideja jer smo svi u tom istom loncu kojeg ponekad treba malo jače promiješati da dobiješ pravi mix: “Sve na jednom mjestu te sve za svakog. Bez obzira što možda ne slusam house ili techno, nije jedanput da sam se našao pred upaljenim svjetlom kluba uz 4×4 podlogu na koju plešem kao da mi je zadnje. Kako bi rekao jedan mladih gospodin –nije bitno kako se zoveš, samo kako sviraš.”

Upravo na temelju same ideje serotonin floora, u setu samom FrenkyBoya možemo očekivati jedan presjek jer priprema “preslušavanje albuma, EP-ja i ostale produkcije u najavi, kao i one već objavljene.”

Postava serotonin floora izgleda ovako – B Kao Borna (Penthouse DnB), Cue Surprise (Olive Session), DMT (Drop), Flowmo (Penthouse DnB), FrenkyBoy (Bubanj&Bass), Minimalist (Koturaljke), Richo (Olive Session), Vrh, Win Co. (Olive Session).

Sve detalje, kao i kompletan festivalski lineup koji će svirati u zagrebačkom Boogaloo 1. prosinca možete provjeriti ovdje. Ulaznice su u prodaji kroz sustav Entrio, a a od nedavno su u prodaji i grupne ulaznice (kupi 4, a plati samo 3).

12 novih izdanja za ulazak u 11. godinu PDV-a… i to nije sve!


Simbolično na Dan mrtvih, u doba koje se smatralo kao odumiranje diskografije kakvu smo dotad poznavali, s naglaskom na pad značaja fizičkih nosača zvuka. Motivirani ljubavlju prema gramofonskim pločama članova tima od malih nogu, PDV stoji za Prekomjernu Dozu Vinila.

Ali ponajprije da bi pomogli i izdanjima dodatno osnažili i promovirali  domaću i regionalnu nezavisnu scenu, stilski neodređeni, objavljujući ono što smatraju među ponajboljim ostvarenjima, u startu frustrirani znajući da ne mogu stići baš sve. I eto unatoč predviđanjima da će dominacijom downloada i streaminga fizički mediji polako nestati, PDV je – i to ne jedini – danas sve jači, objavivši u minulom razdoblju čak 66 izdanja, te nekolicinu singlova, od kojih je gotovo pola izdanja do sada rasprodano.

Uz dominaciju vinila kao medija, PDV dakako objavljuje i na drugim formatima i oblicima produciranjima, pa je istovremeno ili ubrzo nakon zaslužio i inačice:

PDV – Puna Digitalna Vreća – za digitalna i CD izdanja, kao i

PDV – Pakleno Dobar Video, za produkciju video spotova i ostalih video materijala.

U našu 11. godinu odlučili smo ući na način da tu brojku značajno povećamo, najavljujući zasad čak 12 novih izdanja, kao i uvijek do sada, žanrovski različitih, glazbeno odličnih nezavisnih izvođača, u nastavku istaknutih abecednim redoslijedom:

ALERGIJA – Nakon 14 godina zadarski oi/street punkeri se vraćaju na scenu, te uz već 3 objavljena singla, i prateće videospotove, uskoro objavljuju svoj 4. studijski album.

AMNASTI – zajednički projekt Ane Ćurčin i Marka Nastića, početkom studenog objavljuju prvi singl, a album, u suradnji s POP Depresijom, izlazi u veljači.

BAMWISE – dugoočekivani EP zagrebačkih elektronskih dub reggae majstora očekujemo da ugleda svijetlo dana sljedeće godine.

DUBAR SOUND – producent Dražen Čižmek, Brođanin s trenutnom adresom u Berlinu, svoj novi album, stilski dub, ali s utjecajima elektronike, grimea, dubstepa, garagea i hip-hopa, objavit će sljedeće godine u suradnji s Warrior Charge Recordsom iz Italije, i još jednom pokazati zašto je jedan od najtalentiranijih glazbenika svoje generacije.

IVAN KOMLINOVIĆ – hiperproduktivni domaći techno DJ, koji na sceni djeluje preko 20 godina, u svojem kućnom laboratoriju je izmiksao jedan jedinstveni album koji će s nama podijeliti 2024. godine.

NULA – 30 godina od izlaska albuma "Pobjedimo laž" stiže nam novi album kultnih domaćih hardcore punkera.

ONE DREAD – debitantski album zagrebačkog reggae/dancehal/dub sastava kojeg čine četvorica instrumentalista predvođenih trima vokalisticama.

PARDON – prvi album makarskih punkera kojim će sigurno oživjeti dalmatinsku alternativnu i punk scenu

STONEBRIDE – jedni od predvodnika domaće heavy rock i stoner scene svoju punoljetnost kao bend obilježavaju novim studijskim albumom.

VLADIMIR & KALAFAT – tradicionalna glazba Dalmacije reinterpretirana u glazbenim vizijama ansambla, i uz stihove Miljenka Jergovića, novim albumom pokušava odgovoriti što je Mediteran danas.

WASSERDICHT – slovenski hardcore punkeri, jedan od bendova koji su se pojavili na prvoj 7” kompilaciji "Preko zidova nacionalizama i rata" (1996.), i trebali nastupiti na sad već legendarnoj krvavoj Noći vještica u samoborskoj Kuglani 1995. godine, u originalnom sastavu izbacuju novi album, u suradnji s God Bless This Mess Recordsom (Slovenija).

HEALING SOUNDS VOL. 2 – drugi dio kompilacije "Healing Sounds”, dobrotvornog kompilacijskog albuma domaće elektroničke scene s ekskluzivnim pjesmama, nastalim isključivo za ovu priliku, uskoro će, nakon dugog iščekivanja, biti dostupan na LP-u.

I to možda nije sve, jer kontinuirano traju dogovori za moguća nova ostvarenja!

 

Portugalski svećenik Guilherme Peixoto podijelio savjete za nadolazeće DJ-e


Otac Guilherme Peixoto, poznat po tome što je ukrao pažnju Papi Franji na zatvaranju Svjetskog dana mladih, nastavlja sa svojim glazbenim projektima i avanturama. Ovog puta odazvao se na poziv glazbenog YouTube kanala ProDJ da podijeli korisne savjete za mlade, nadolazeće DJ-eve.

Kroz serijal “Tutorial DJ”, otac Guilherme će proći razna pitanja s kojima se budući DJ-evi mogu susresti, a kroz prva dva kraća videozapisa osvrnuo se na pripremu setova i selekciju glazbe te na “tech ridere” s kojima se možete susresti, kao i koje možete imati kod svoje kuće.

Serijal “Tutorial DJ” s ocem Guilhermeom će izlaziti jednom tjedno, a ako želite poslušati savjete portugalskog svećenika svakako uključite titlove na YouTubeu koji su dostupni na više jezika.

Podsjetimo, otac Guilherme je nedavno ponovno osvojio simpatija ljubitelja elektroničke glazbe nakon što je odradio live set ispred madridske katedrale Almudene na okupljanju mladih španjolskih katolika “Madrid Live Meeting”.

Time Warp 2023. dokazao da su i dvije pozornice dovoljne da se organizira nezaboravan spektakl


Više od 25.000 posjetitelja iz cijelog svijeta okupilo se na prvi vikend studenog i odlučilo plesati do jutarnjih sati s najaktualnijim producentima i DJima. Jesensko izdanje Time Warpa, pod sloganom Two Days / Two Stages, održalo se u dvije dvorane, a partijanerima je svoje vještine pokazalo čak 26 izvođača.

Glavna dvorana Maimarkthalle, prvu večer, bila je namijenjena ljubiteljima svih vrsta techno žanra, a za atmosferu su bili odgovorni izvođači poput njemačkog dua Pan – Pot, švedskog mahera Adama Beyera i uvijek jedinstvene Nine Kraviz. Za kraj večeri, uz brutalne ritmove Kobosilovog dvosatnog seta, nitko nije mogao ostati miran. Cijeli strop dvorane bio je prekriven balonima osvjetljenim reflektorima koji su pratili i vizuale na ogromnom ekranu iza izvođača.

Za ekipu koja je cijelu večer htjela uživati u žestokom basu, bila je tu Maimarktclub dvorana koja je ugostila Klangkuenstlera, Tryma, Brutalismus 3000 i 999999999. Dvorana je bila uređena led nitima koje su se protezale po cijelom stropu i uz reflektore su transportirale partijanere u neistražene dimenzije.

Drugu večer je na programu u velikoj dvorani bila nešto lakša vožnja uz Mochakka, Njemca Svena Vätha, legendarnog Black Coffee i ukrajinskog dvojca Artbat koji su već dobro poznati i hrvatskoj publici. Maimarktclub je za drugu večer uz Patricka Masona, Indiru Paganotto i Ki/Ki partijanerima pružio zadnju priliku da istroše preostale atome snage uz techno, psy i trance setove.

Prije festivala u prodaji su bile dnevne ulaznice od 69 eura, vikend ulaznice od 109 eura i VIP ulaznice od 120 eura, a ulaznice su bile dostupne i na sam dan festivala. Dodatni bonus je to što bilo koja vrsta festivalske ulaznice ti omogućuje i besplatno korištenje javnog gradskog prijevoza, što znači da si bez problema povezan s festivalom i smještajem.

Mannheim je od Zagreba udaljen 10 sati autom ili 15 sati autobusom pa smo se ovaj put odlučili da bi avion bio najbolja opcija. Dolazak je moguć letom iz Zagreba za Stuttgart ili Frankfurt, a ako se nekoliko tjedana prije polaska uzme povratna karta, moguće ju je naći i za 150 eura. Mannheim je na jednakoj udaljenosti od Frankfurta i Stuttgarta tako da samo treba naći termin i cijenu leta koja najviše odgovaraju.

Iz Frankfurta ili Stuttgarta može se uzeti vlak ili aubotus za Mannheim, a ovisno o terminu polaska, treba izdvojiti do 30 eura. U grad se dolazi na glavni kolodvor koji je zapravo srce grada i polazišna točka za većinu partijanera koji su stigli iskusit Time Warp ludnicu.

Iako možda djeluje kao komplicirano putovanje, zapravo je sve vrlo organizirano, a preko interneta je vrlo jednostavno uzeti karte za vlakove i autubuse. Uz to, na kolodvorima postoje automati za kupnju karata i pultovi za informacije gdje se bez problema može potražit pomoć.

Time Warp festival zaista je nešto što se ne može iskusit bilo gdje

Poznat je po produkciji i ozvučenju koji su uvijek na vrhuncu i ovog puta nije bilo iznimke. Ekipa iz cijelog svijeta imala je priliku prepustiti se i uživat u setovima pravih umjetnika koji su pokazali svoje vještine i dokazali da je odlazak na Time Warp nešto što svaki ljubitelj elektroničke glazbe mora iskustiti. Organizatori su osigurali sve što je posjetiteljima potrebno da se mogu što više opustit i uživati. To uključuje lockere koji se mogu iznajmiti i cashless payment sustav da se što manje čeka u redovima.

Največi izazov zapravo je slaganje rasporeda i biranje setova koji se moraju posjetiti kako bi se uživalo u nastupima najdražih izvođača. Bez obzira na to, na kojoj god pozornici se našao i u bilo kojem trenutku okružen si ljudima iz cijelog svijeta koji su došli u Mannheim s jednim ciljem, a to je opustit se, zabavit, isplesat i na dva dana zaboravit sav stres i negativu. Lockeri, šankovi i sve ostalo nalazi se unutar kompleksa Maimarkthalle tako da, što god ti trebalo, sve je blizu i ne gubi se puno vremena čekajući u redovima ili mijenjaju pozornica.

Partijanje uz ambijent i ozvučenje koje su organizatori pružili zaista je nešto što se ne zaboravlja. Za iduće izdanje ovog proljeća sprema se još veći spektakl tako da su ova dva dana i dvije pozornice bili idealna uvertira za to.

Time Warp festival već redovito godinama okuplja najbolje izvođače i najvjernije posjetitelje iz cijelog svijeta za vrhunski provod. Od svog začetka je, uz Mannheim, dodano još lokacija tako da tijekom godine možeš posjetiti Time Warp u Španjolskoj, Americi, Brazilu i čak i Čileu. Sve je počelo u Manneimu i nakon ovog dvodnevnog jesenskog izdanja za proljeće se priprema još veći spektakl.

Biti će to jubilarno 30. izdanje festivala za što spremaju čak 6 pozornica i 30 sati partijanja. Registracija za 30. izdanje Time Warpa je već otvorena, a nama su na kalendarima već zaokruženi 5. i 6. travnja.

Na prvi Retro Techno party sezone u Crkvi stiže Veztax


U subotu 11. studenog, Energetica priprema prvi Retro Techno jubilarne desete sezone riječke Crkve na kojeg u goste stižu Veztax iz Slovenije te Tom Cue iz Kutine, a za pultom će ih dočekati riječki techno borci DJ Ogi i Rotten.

Veztax je veteran slovenske scene s gotovo tri desetljeća staža. Tijekom cijele svoje karijere krasi ga jedinstven zvuk koji se ne prilagođava trendovima, a kada nije za pultom, živi techno i cijelu njegovu kulturu kao producent, organizator, promotor i vlasnik etikete. Uz prekaljenog slovenskog DJ-a, u Crkvu premijerno stiže Tom Cue, kutinski dobri duh i veteran hrvatske elektroničke scene.

Rotten je strastveni kolekcionar gramofonskih ploča kojih na svojim policama broji više od nekoliko tisuća. DJ Ogi je apsolutni vladar riječke scene više od 20 godina. Techno zvuk je obilježio cijelu njegovu karijeru, a posljednjih godina se vodi nabrijanim ritmovima ovijenim mračnim elementima.

Upad do ponoć je 8€, a iza ponoći 10€.

FB EVENT: RETRO TECHNO

Novosadski DJ Commissar Lag nam otkriva kako su izgledale turneje na 4 kontinenta

 

Svoje dojmove i iskustva s proljetne turneje Sjedinjenim Američkim Državama gdje je posjetio Detroit, Seattle i Dallas novosadski DJ i producent Commissar Lag nam je već otkrio, a ovom prilikom nam prepričava iskustva s ostatka turneja koje je odradio kroz 2023.


Foto Jovan Radenković

Tijekom godina na sceni, jedna od čestih postaja za nastupe novosadskog DJ-a u Europi je Berghain. U kultni berlinski klub, Lag se vratio vikend poslije uskrsa, a slot kojeg je dobio je rano nedjeljno jutro gdje su ga čekali partijaneri koji nisu spavala cijelu noć.

“Ono što je zanimljivo za Berghain, je da koliko god tamo puta nastupao uvijek imam osjećaj kao da je prvi put i uvijek imam tremu. Ovisno kakav je vikenda, koji je slot i kakvi su ljudi unutra – sve se mijenja i potrebno se prilagoditi.” prepričava nam novosadski DJ te otkriva kako se on prilagodio svom slotu “Lineup je bio u stilu “Aj odmorimo se od apokalipse”. Tog puta su moji prijelazi bili sporiji, bilo je manje šaranja stilovima, a više masaže emocijama na koje sam ih već na početku seta navikao. Naravno, bilo je tu i tamo povremenih iznenađenja!”

 

Početkom ljeta, Lag je imao priliku posjetiti Kolumbiju prvi put, a zasvirao je u Medelinu i Manizalesu. Odmah u svom debiju u toj južnoameričkoj državi osjetio je ne samo najbolju energiju već i najzreliji “razgovor” između DJ-a i publike.

 

Kolumbija je posebno mjesto po pitanju techna. Čuo sam x komentara koju su u stilu “imaju koks” i mogu reći da su to gluposti. Mislim, imaju koks, ok, ali imaju i druga mjesta pa nije sjajan clubbing kao u Kolumbiji.” prisjeća se novosadski DJ te dodaje kako publika razumije što DJ radi i reagira na najmanju frazu “Tamo je scena, takva kakva jest zbog promotora koji se ubijaju da stvore kulturu, a ne događaj. Drugim riječima, ubijaju se oko obrazovanja publike, kako generalno o muzici, tako i o individualnim artistima. Kao rezultat, publika je obrazovana i fluentna u jeziku techna.”

 

Sredinom srpnja, Lag se uputio prema dalekoj Aziji gdje je imao osam potvrđenih nastupa u Kini, Maleziji i na Tajvanu. Ovo nije prvi izlet na Azijski kontinent za nagrađivanog DJ-a koji je već obišao Singapur i Vijetnam, a kako nam odmah u startu otkriva dosad mu se najviše svidio Taipei i ljudi u njemu.

Azija je posebno iskustvo. Potpuno druga kultura koja nudi nešto što mi već dugo nedostaje u europskom clubbingu osjećaj zajedništva sa oslobađajućom dozom inkluzivnosti.” odmah nam ističe novosadski DJ jer se prisjeća kako smo taj osjećaj imali u Europi prije 20-ak godina “Vremenom je počela neka izuzetno gruba selekcija toga za koga clubbing je, a za koga nije. Kako se treba oblačiti, što treba govoriti, tko je privilegiran, a tko nije. Od kulture otvorenosti i znatiželje, došli smo do ponavljanja parola kao papige koje su obilježenene kao poželjne, a avenije za razmjenu ideja su se dosta suzile.”

Lag nam komentira i jednu zanimljivost, iako je u Aziji individualizam generalno ugušen zbog viših ciljeva zajednice, ljudi jako dobro prepoznaju vrijednosti njegovanja individualizma i različitosti u clubbingu. Vrijednost za koju je potencijalno neslaganje sa sugovornikom jako mala cijena za platiti.

 

 

Jedan detalj koji ističe da mu je posebno obilježio kineske datume turneje je da “tamo virus društvenih mreža još nije srećom zavladao. Blokirani su Google i Meta, a TikTok algoritam klincima gura edukativni sadržaj. Prvi put u dugo vremena sam osjetio da publika uživa u muzici, u trenutku.” ne samo da mu se svidjelo što je vidio kod publike već i ono što je čuo kod kolega DJ-eva priča nam Lag “U tih nedjelju i pol dana sam čuo više DJ setova koji su zvučali kao ljudi čiji su to setovi, a ne blijeda kopija nekog korporativnog proizvoda koji krase europske festivale ovih godina.”

 

Razlog, zašto se Lagu najviše svidio Tajvan, točnije Taipei su ljudi u njemu koji su beskrajno ljubazni i posvećeni, kako muzici tako i jedni drugima. “Jedan od vlasnika kluba učinio je da svo vrijeme tamo osjećam dobrodošlim, a umjesto razgovora o tome koliko je para zaradio i koliko neki superstar DJ košta, podijelio je priče na koje je ponosan.”

Jedna od priča, koje je vlasnik kluba u Taipeiju prepričao novosadskom DJ-u ga je prisjetila vremena kada je krenuo s clubbingom koji je stavljao muziku i ljude na prvo mjesto, a ne profit, viralnost i prestiž. “Priča koju je podijelio sa mnom, na nešto što je ponosan je kada mu se neka cura koja je radila za njih povjerila. Svojim odnosom i ohrabrivanjima jako joj je pomogao u periodu kada je bila suicidalna i zahvaljujući njemu i prilici koju joj je stvorio prebrodila je taj period.”

 

 

Na samom kraju ljeta, na već kalendarskom početku jeseni Lag je još jednom otišao prema Aziji, ali ovog puta je destinacija bila nesvakidašnja po pitanju elektroničke glazbe. Otišao je u Pakistan, gdje je nastupio u Karachiju.

Priču o posjetu Pakistanu odmah započinje “u glavu” – “Država je stvarno u potpunom bunaru, na načine koje možda bolje da ne dijelim previše ovdje.” ali jedan detalj koji je podijelio s nama je “Dok smo pili čaj u nekom dvorištu, ulicu do nas neko je krenuo da puca i niko se nije trznuo. Ni pas koji je pored nas spavao se nije probudio. “Možda puca u zrak” – to je bilo od reakcija.”

Svijet u kojem je to normalno kako nam prepričava je potpuno naopak “Onda se u tom moru sivila kroz vrijedam rad pojedinaca dogodi oazica inkluzivnosti i ljubavi. Nevjerojatna energija je bila na partyju. Publika je isijavala nešto što se nađe samo na mjestima gdje su ovakvi događaji rijetki. Stvarno je teško prenijeti utiske i svodi se na jedno od onih “morali ste biti tamo” iskustava. Ponovilo se!”

 

 

Nakon jedinstvenih iskustava i nastupa po cijelome svijetu tijekom godine, 1. prosinca Lag stiže u Hrvatsku i to na naš Endorphin festival u zagrebačkom Boogaloou. Novosadski DJ će nastupiti na Dopamin flooru uz DJ Jocka, Shipu, Dalton Trance Teleporta i mnoge druge.

Na proslavu 22. rođendana našeg rada i predstavljanja novog weba stiže 37 hrvatskih i regionalnih DJ-eva te više od 20 kolektiva na 3 floora. Kompletan lineup Endorphin festivala provjerite ovdje.

Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio, a od nedavno su u prodaji i grupne ulaznice (kupi 4, a plati samo 3).