Kroz četiri desetljeća na sceni, predvodio je postave brojnih festivala poput Nature One, Awakenings, Coachella, Tomorrowland, Glastonbury, a kroz karijeru je kreirao i brojne techno produkcije koji su se našli na etiketama poput Tresor, Warp, Nu-Groove i drugim.
S njim su krajem rujna u Crkvi još nastupali Mystic Live, Lab Mouse i Ogi. Pogledajte kako je bilo na flooru u fotogaleriji.
U subotu 14. listopada, micro festival eksperimentalnih audiovizualnih izvedbi TENZIJE četvrtu godinu prezentira avangardne sonične narative u Rijeci, a ovog puta u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti. Program je koncipiran od tri dijela – masterclassa, umjetničkog i klupskog programa.
Edukativni, umjetnički i klupski program ugostit će live izvedbu slovenske umjetnice rouge-ah i vizualnog umjetnika Branimira Štivića, posjet glazbenom studiju te DJ setove Lorens i di.merkla koji će u Galeriji OK kreirati ozračje prethodno i nakon live izvedbe u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti.
Urška Preis poznata i kao rouge-ah, je glazbenica, harfistica, vizualna umjetnica i glazbena producentica. Magistrirala je na Akademiji likovnih umjetnosti i dizajna u Ljubljani, a svoje znanje usavršavala u Reykjavíku, Leipzigu, Londonu i Kopenhagenu.
Njezin debitantski album “bare” objavljuje Kamizdat Records u jesen 2018. Zajedno s glazbenom producenticom Tine Vrabič – Nitz formira duo II/III koji je debitirao na AmbientSoup labelu s EP-om “It Could Be Paradise”. Također je članica fluidnog ansambla Roka Zalokara „Zhlehtet“ i četveročlane eksperimentalne noise skupine Sujevera, koja je nastupala na TENZIJAMA 2021.
Mjesta za masterclass radionicu su popunjena, a ulaz na ostatak programa micro festivala TENZIJE je besplatan.
Nagrada Ambasador u svom sedmom izdanju vraća kategoriju Likovno oblikovanje godine, koja se prije zvala Vizualno rješenje godine, na razini regije. Ambasador u kategoriji Vizualno rješenje godine dodijeljen je dva puta – 2020.Anti Zvonimiru Stamaću za album cover ABOP – “Delta” te 2021. Hani Matić za cover Groove Masters – “Moving” EP-ja.
Ovogodišnje prijavljene radove u kategoriji Likovno oblikovanje godine nominiraju stručni suradnici Sanja i Ivo T. Montina iz Montina Designa, a o pobjedniku će odlučiti struka i to isključivo promotori svojim glasom.
Sanja i Ivo T. Montina stoje iza tvrtke Montina Design koja između ostalih usluga, izrađuje kreativne koncepte i likovno oblikuje cijele kampanje za domaće i strane festivale i evente. U svojim profesionalnim karijerama imaju preko 20 godina iskustva u vizualnoj komunikaciji, a već neko vrijeme su službeni dizajneri za belgijski Legacy Festival te renomiranu izdavačku kuću Bonzai Music. Njihov bogati portfolio možete pogledati na montina-design.eu.
Stručni suradnici, Sanja i Ivo nam otkrivaju kako iznimno cijene važnost nagrade Ambasador i svega što predstavlja za hrvatsku scenu u tom segmentu te dodaju kako razumiju svakog tko prijavljuje svoje radove na natječaj no “također možemo objektivno ocijeniti koje likovno oblikovanje ima sve što je potrebno da bi bilo zamijećeno i prihvaćeno od strane publike.”
“Elektronička glazba oduvijek je slušateljima davala slobodu kreativnog razmišljanja i bila podloga da se svatko prepusti maštanju o nekom svijetu izvan ovog svijeta” pričaju nam iz Montina Designa te otkrivaju filozofiju nastanka vizualnih dizajnova “ U čistoj elektroničkoj glazbi nema vokala koji bi pričali o nekoj određenoj temi, već se daje širina stvaranja onoliko kreativnih dimenzija koliko ima slušatelja. Vođeni tom filozofijom, u svijetu evenatavide se češće vizuali koji djeluju kao neki idealni svjetovi ili bolje rečeno idealistične dimenzije” te dodaju “Neki eventi, festivali po samom stilu glazbe imaju puno različitosti te takvi eventi ponekad zahtijevaju puno detalja u vizualu kako bi se očarala atmosfera i vizualno ispričala “priča” o tome.”
Prilikom ocjenjivanja prijavljenih radova i odabira nominacija, stručni suradnici ističnu nekoliko faktora koje će uzeti u obzir, jer ističu da su to elementi na koje dizajner može utjecati i koji su u konačnici ključni faktori uspjeha marketinške kampanje, a oni glase:
– Usklađenost boja i forma sa ciljanom komunikacijom (primjena psihologije boje i forme)
– Jasnoća hijerarhije i čitljivost informacija
– Prilagođenost formata različitim medijima od društvenih mreža do printanih billboarda (jasnoća primanja poruke od strane ciljane publike)
“Muzika je najapstraktniji vid umjetnosti, jer traje u trenutku, ne može se vidjeti, ni mirisati, ni dotaknuti. Dizajneri svojim talentom imaju priliku muzici dati vizualni identitet.” komentiraju iz Montina Designa objašnjavajući važnost postojanja kategorije poput Likovnog oblikovanja godine “Stoga kategorija je vrlo bitna i pomaže publici da kroz kreativni vizual osjete vibru muzike i stila koji se odnosi na event.”
Tijekom povijesti, važnu ulogu u svijetu elektroničke glazbe su imali flyeri preko koji su se događaji promovirali, bili su prilika za brojne dizajnere da prezentiraju svoju kreativnost te naposljetku i uspomena za partijanere. “Flyeri su izgubili na ulozi sredstva za oglašavanje, ali nažalost njihovim nestankom izgubili smo još jedan ritual. Naime prirodno je u čovjeku da želi imati neki predmet skladnim vizualom i s informacijama koji će ga podsjećati na neki lijepi doživljaj. Mnogi od nas imaju kutije u kojima se čuvaju ulaznice i flyeri ako su bili posebni” prisjećaju se Sanja i Ivo.
Prije nego što dođe vrijeme da pregledaju prijavljene projekte, stručni suradnici iz Montina Designa su poručili mladim dizajnerima: “Specifičnost rada u digitalnom okruženju je mjerenje uspješnosti kroz različite mjerljive KPI-jeve (Ključni pokazatelj uspiješnosti). Svaka kampanja je izvor mnogih podatka temeljem kojih se može pratiti kako korisnici reagiraju pa se vizualna rješenja mogu unaprijediti i učiniti primamljivom tijekom same kampanje. Publika brzo mijenja svoje ukuse, preferencije pa naročitu pažnju treba pridati trigerima, tj elementa u dizajnu koji u određenim okolnostima dovodi do željenje reakcije primatelja poruke.”
– grafičko rješenje treba biti originalan rad natjecatelja/ice
– svaki natjecatelj/ica može prijaviti najviše tri (3) rada
– evaluiraju se radovi u formatima: plakat, flyer, grafički vizuali za društvene mreže, programska knjižica, cover vinyla, singla, remiksa, EP-a ili albuma
U subotu 21. listopada, Panic Room Croatia pretvara zagrebački neboder Sky Office Tower u house i tech-house oazu uz Marka Nastića, Mike & Mea, Luku Kostyja i Zimona.
Panic Room Croatia ima već pozamašnog iskustva u organizaciji partyja na visokim nadmorskim visinama. Zagrebačka organizacija je odradila plesnjake na Sljemenu, rooftopovima, ali i u Sky Officeu gdje su proslavili svoj drugi rođendan uz panoramski pogled s 21. kata na Zagreb.
Marko Nastić je apsolutna regionalna elektronička zvijezda s 25 godina staža za pultom. Veliku popularnost stekao je kao rezident u beogradskom klubu The Tube, a tijekom godina postao je sinonim za kvalitetnu elektroničku glazbu u regiji. Dobitnik je nagrade Ambasador za najboljeg regionalnog izvođača u 2022.
Mike & Me je DJ i producent, dugogodišnji rezident Noa Beach Cluba. Svoj prvi nastup je odradio sa svega 16 godina, a u počecima zvuk ga je vodio prema Big Roomu. Danas se Mike & Me etablirao u tech-houseu, a njegove trake se mogu pronaći na etiketama poput blanc, Stereohype, Terminal Underground…
Luka Kosty je osnivač i rezident DJ Panic Rooma koji svojim zvukom predstavlja sve ono čemu njegova organizacija teži – house i tech-house zvuku. Zimon je house DJ i rezident hvarskog kluba Carpe Diem.
Mixani CD i zagrijavanje u stanu ili ispred auta na nekom parkiralištu, ponekad neki park, a ponekad do Tkalće u Ice, 39ku ili Iguanu na koju cugu prije. Nakon toga u Best, uglavnom slušati neko ime koje je u tom trenutku bilo u vrhu svjetske scene, i naravno, domaće selektore koji su bome parirali, a nerijetko bili čak i kvalitetniji od zvijezda večeri.
Večeri koje su jedna za drugom ostavljale neizbrisive tragove i formirale nas. I nakon svih ovih godina koje su prošle, teško je, pa čak i nemoguće zaboraviti sve te događaje, špice i aktere s kojima smo se suočavali kroz noć. Svjedočili smo nečem jedinstvenom, fenomenalnom i nevjerojatnom.
Uglavnom, da ne drobim previše sa nostalgijom, u ovom broju kolumne imamo privilegij poslušati 10 playlista kultnih rezidenata kluba The Best (hvala Damiru Cuculiću za to), u kojima se ukratko prisjećaju nekih od najdražih stvari koje su puštali na legendarnim Kraljevstvo, Perfection, Astralis i Body&Soul večerima. Uživajte!
Nepoznat pod imenom FrenkyBoy, pripremio je svoje prvo izdanje nakon trake „Visions“ feat Singularnost, koja je objavljena kroz NuKvlture VA kompilaciju, te nekoliko vlastitih izdanja, direktno na svojim mrežama („Boom“, „Space“).
Riječ je o izdanju pod nazivom „Dreamer“ u objavi DNBB Recordsa iz Sao Paolo, Brazil. Također se radi o jednom drugačijem pristupu muzici od strane Frenkya. Svoj uobičajeni liquid drum and bass smjer je ovdje zamijenjen svojevrsni UKG (UK Garage ili samo Garage) i drum and bass hibridu, sa izuzetno melodičnom podlogom, nezaobilaznim klavirom, zaraznim groovy ritmom, te kao šećer na kraj predivnim vokalnim isječkom kao završna tema cijele skladbe.
Inače voditelj i kreator radijske emisije Bubanj&Bass Radio koja kreće u četvrtu sezonu emitiranja sa preko skoro 150 objavljenih epizoda u prve tri godine na Radio 808 i Radio Roža, a od ovog mjeseca i na splitskom Radio Kampusu, aktivni je dio hrvatske drum and bass zajednice, te ovim pute sada doprinosi i sa više nego samo svojom selekcijom. A ovo je samo najava za još mnoga nadolazeća izdanja koja su trenutno u pripremi i/ili finalnom stadiju izrade, a neka se očekuju već do kraja tekuće 2023. godine.
Izdanje će biti dostupno od petka, 13. listopada, na svim platformama za kupovinu i reprodukciju glazbe u digitalnom formatu. Samu skladbu možete preslušati direktno na Soundcloud profilu autora na linku navedenom nižu tekstu, gdje također se nalazi „Pre Save“ link za rezervaciju vašeg digitalnog primjerka već danas, ili kao podsjetnik za vaš najdraži streaming servis.
Kako bismo pružili najbolja iskustva, koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nam obradu podataka kao što su ponašanje pregledavanja ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici. Nepristanak ili povlačenje pristanka može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Funkcionalani
Uvijek aktivni
Tehničko pohranjivanje ili pristup strogo je potrebno za legitimnu svrhu omogućavanja korištenja određene usluge koju je izričito zatražio pretplatnik ili korisnik, ili za isključivu svrhu provedbe prijenosa komunikacije preko elektroničke komunikacijske mreže.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistički
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Tehnička pohrana ili pristup koji se koristi isključivo u anonimne statističke svrhe. Bez sudskog poziva, dobrovoljne usklađenosti od strane vašeg davatelja internetskih usluga ili dodatnih zapisa treće strane, informacije pohranjene ili dohvaćene samo u ovu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketinški
Tehnička pohrana ili pristup potrebni su za izradu korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na web stranici ili na nekoliko web stranica u slične marketinške svrhe.