Skip to main content

Dino Jukić: -Poanta mojih setova je da pokrenem svaku dušu na plesnom podiju-

Dino Jukić je riječki DJ, koji se s elektroničkom glazbom upoznao još u osnovnoj školi, dok je svoje prve ozbiljne korake u karijeri imao već u srednjoj školi. Kako je uopće otkrio elektroničku glazbu, kakva je razlika između rezidencijskih setova i drugih gaža te nešto više o Blank Art projektu su samo neke od tema koje smo otvorili.

Još u tinejdžerskim godinama si dobio svoju prvu rezidenciju kao DJ. No kako je izgledao tvoj put prema ulozi DJ-a? Što te je privuklo elektroničkoj glazbi i kako si napravio svoje prve korake u karijeri?

Sve je krenulo od CD-a kojeg sam dobio od prijatelja u osnovnoj školi na kojem se nalazio hard techno set našeg riječkog DJ Ogija. Tu se pojavio prvi veći interes za elektroničku glazbu, ali je presudan trenutak za početak DJ-inga nastao kada sam se prvi put uživo susreo sa DJ mixerom kojeg sam kroz neko vrijeme otkupio i uspio nekako spojiti na kompjuter.

Tu je počela faza istraživanja različitih softvera za DJ-ing i slušanja različitih žanrova glazbe, a sa vremenom se pojavio toliki interes da sam svoje roditelje uspio “nažicati” da mi priušte prvu konkretniju DJ opremu. Imao sam tu sreću da su mi to mogli priuštiti i dan danas sam im neizmjerno zahvalan na tome jer bez njih ovog intervjua sada možda ne bi ni bilo. Nakon toga sve se s vremenom počelo polako slagati na svoje mjesto…

Energični setovi i zarazni groove je nešto što prati tvoje setove, no kako bi ti opisao svoj zvuk kojeg vrtiš i gajiš?

Moj zvuk bi bio nešto što nije u potpunosti definirano. Imao sam setove koji su više bili  underground zvuk, i setove koji su bili puno komercijalniji. Baza je svakako house i tech house sa svim njegovim podžanrovima, u kojem se može naći puno minimal, acid i funky zvukova, koje prate izraženi i snažni basslineovi i kickovi sa puno perkusija uz ponekad prateće vokale.

U svom zvuku volim koristiti puno efekata i tehnički nadograđivati svaku pjesmu da zvuči kao da je to sastavni dio skladbe. Poanta mog zvuka i mojih setova je da pokrenem svaku dušu na plesnom podiju, neovisno o tome sluša li u svoje slobodno vrijeme elektroničku glazbu ili nešto sasvim drugo. Zato i nemam problem reći da možda i ne puštam “kužersku” glazbu u većini slučajeva, jer mi je zabava i dobar feedback publike na prvom mjestu. No naravno sve ovisi o tome kakav je događaj u pitanju.

Bio si rezident u brojnim barovima, klubovima i lokacijama. Koliko se razlikuju tvoji setovi na rezidencijskim lokacijama od onih kada te neko pozove za nastup u nekom drugom klubu ili festivalu?

Razlika je velika. Rezidencije su uglavnom vezane za soulful/deep/vocal/classic house glazbu uz koju idu i radijski hitovi, R’n’B, mashupovi, čak i glazba 80-tih i 90-tih. Moglo bi se reći da je to komercijalna svaštara, za što mislim da i treba biti spreman kada se radi o klubu u kojeg dolaze ljudi različitih profila i ukusa. Klupski đir i festivali su usmjereni prema zvuku koji je naveden u prethodnom pitanju i doslovce se ne mogu usporediti sa rezidencijama.
 

Beach barovi, klubovi ili festivali? Imaš li svoju najdražu lokaciju za odraditi setove ili pak svaka donosi neki svoj šarm?

Doslovce sve ima neki svoj šarm i svoju čar. Festivali su za mene totalna ludnica i tu se čak usudim puno više eksperimentirati jer je velika masa ljudi pa se cijela atmosfera pokrene puno lakše, dok je mene iskustvo naučilo da u klubovima i beach barovima, a pogotovo u onima u kojima se pušta glazba po 6 ili 7 sati, jedan krivi odabir u playlisti može totalno okrenuti cijelu večer u krivu stranu i moraš dozirati razinu između popularne glazbe i eksperimentiranja ovisno o publici koja ti je taj tren na podiju. Lokacije na kojima baš volim vrtiti je previše i zaista mi je teško odlučiti se za najdražu.

Kada ne nastupaš solo, možemo te uhvatiti u kombinaciji s Dariom Maričevićem pod imenom Blank Art. Kako je krenula vaša zajednička priča?

Dario i ja se znamo još iz osnovne škole, ali nismo bili u zajedničkom doticaju sa glazbom do 2018. Priča je krenula tako da smo se sasvim slučajno sreli u gradu jedan utorak u lokalu gdje je Dario tada imao rezidenciju, i krenuli smo pričati o tome kako bii jedan i drugi voljeli krenuti u producentske vode, i to baš u periodu kad sam ja dovršavao svoj studio. Dogovorili smo se da nakon te ljetne sezone idemo u studio i krećemo sa učenjem, Dario je u međuvremenu nabavio još nešto opreme, i tada smo službeno krenuli s tim projektom.
 

Razlike između solo nastupa i kada ste vas dvoje za DJ pultom?

Kada nastupamo zajedno, zvuk je također u okviru house, tech house zvuka, ali jako naginje na zvuk tech housea na području Španjolske koji je obično sa puno vokala i hip-hop acapella. Blank Art je stvoren sa ciljem da bude komercijalan i da se taj zvuk proširi van Hrvatske. Dobro se slažemo na pultu jer oboje volimo koristiti puno efekata i tehnike i  dosta smo različiti u tome kako to izvodimo, a upaketu zvuči točno onako kako nam se to obojici sviđa.

Kao Blank Art već imate objavljeno nekoliko singlova i EP. Spremate li nešto novo u studiju?

Imamo i nekoliko neobjavljenih stvari, za sada ništa nije u planu za release. Projekt je na stand byju jer sam se prošle godine u listopadu preselio u Zagreb, a s time i studio pa je dogovor da pričekamo da ovo ljeto prođe. Nakon toga projekt nastavlja dalje, ali svejedno dalje nastupamo, i to planiramo neovisno o produkciji.
 

Ljeto se bliži, sezona samo što nije tu? Gdje te možemo uhvatiti, a da nam možeš otkriti?

Za sada je siguran Student Day Festival, Final Destination Festival, a preko cijelog ljeta sam u Beach bar Colosseum Opatija. Ostale lokacije ću objaviti na društvenim mrežama u hodu kada budu 100 % potvrđene.

Neke riječi za kraj…

Vinyl, usb, laptop ili magnetofon. Nebitan je izvor. Možeš samo odabrati dobru ili lošu glazbu za trenutak i publiku koji su ispred tebe. Feel the Groove.
 

Dino Jukić je jedan od DJ-eva koji dolazi na nadolazeće drugo izdanje Final Destination festivala u srcu Gorskog kotara na Lokvarskom jezeru. Ulaznice su dostupne kroz sustav Core Event.

Izvođači koji su nastupili na Ultri prije nego su eksplodirali


Od prvog izdanja festivala pa sve do danas uz Ultra Europe su stasale i odrasle generacije partijanera, ali i DJ-eva. Festivalska sezona je krenula, ljeto samo što nije tu, a najvažnija festivalska postaja u Hrvatskoj kako partijanerima, tako i DJ-evima je Ultra Europe koja se vraća s devetim izdanjem od 7. do 9. srpnja na splitski Park Mladeži, a zatim i na otoke u splitskom akvatoriju.


Foto Stijn De Grauwe

Tijekom godina, kroz Ultra Europe pratili su se trendovi u elektroničkoj glazbi, upoznavalo se s novim glazbenim stilovima, slušalo se renomirane DJ-eve, ali otkrivala se i nova, nadolazeća imena koja će tek osvojiti scenu. Od prvog izdanja 2013. pa do posljednjeg, Ultra Europe je obratila pažnju na talentirane DJ-eve u usponu koji su spremni za napraviti korak više i poharati svijet.

Prvo izdanje Ultra Europea trajalo je svega dva dana, bilo je ispunjeno renomiranim imenima, ali se sve jedno našlo mjesta za dva perspektivna imena. Porter Robinson danas glasi kao jedan od najcjenjenijih američkih producenata, koji se specijalizirao u melankoličnim ritmovima elektroničke glazbe. No u trenutku dolaska na Ultra Europe, on je bio devetnaestogodišnji mladić koji je surađivao sa Skrillexom i Zeddom na njihovim trakama što mu je pomoglo da si osigura prve gaže, festivalske nastupe i turneje.

Nastup na Ultra Europeu 2013. je bilo važno i za W&W. Nizozemski duo već je godinama bio aktivan na sceni, svoje ime su izgradili među trance publikom, no 2013. su odlučili napraviti zaokret u zvuku i preći na nešto tvrđe, brže i festivalski prilagođenije ritmove. Big room house je bio zvuk koji je odjekivao mainstagevima festivala diljem svijeta, a W&W su tražili svoju priliku te su je apsolutno iskoristili što se pokazalo u godinama koje su dolazile, jer su se već 2014. prometnuli u jedne od headlinera Ultra Europea.

Treće festivalsko izdanje 2014. je bilo plodonosno za kompletnu elektroničku scenu jer je isprofiliralo nekoliko imena, bez kojih danas ne možemo zamisliti Ultra Europe. Golobradi mladić, koji još nije ni bio punoljetan, a iza sebe je imao jedan od najvećih hitova elektroničke glazbe je Martin Garrix. Njegov “Animals” je osvojio scenu, a njegova životna želja da nastupi na festivalima pod organizacijom Ultre se ostvarila. Martin Garrix je svoju priliku iskoristio te je postao jedna od najvažnijih figura koja se iz godine u godinu vraća na festivale iz Ultra obitelji.

Rane 2010. su bile ispunjene hitovima koji se i dan danas pamte. To vrijeme se karakterizira kao zlatno doba EDM-a, a DJ-evi koji su se probili tada na scenu i danas su na samom vrhu. Priliku za nastup na festivalima i promociju svog tada ne toliko poznatog bass zvuka, DJ Snakeu je osigurao njegov hit “Turn Down For What”. Traka koja je dobila Grammyja 2015. drmala je Ultra Europeom 2014. još kao svježi hit. Dok je big room house bio na vrhuncu na starom kontinentu, partijaneri su se tek upoznavali s elektroničkim trap zvukom koji je dolazio iz Sjeverne Amerike u Europu.

Ta 2014. svjetskoj publici iz Splita predstavila je The Chainsmokerse koji su iza sebe imali tek traku “Selfie” i njen nastavak “Kanye” dobili su priliku za otvaranjem jednog od festivalskih dana. Američki duo se i 2015. vratio među support imenima na festivalu, a u sljedećim godinama su prerasli ne samo u festivalske headlinere već i globalne superzvijezde.

Iako su američkim partijaneri s preferencama slušanja dubstepa i future bassa bili upoznati s Nghtmreom i Slanderom, europske partijanere su ovi momci tek trebali osvojiti. 2019. su odradili ekskluzivni B2B set kroz koji su predstavili svoj projekt Gud Vibrations te zvuk sjevernoameričkog kontinenta. Američki DJ-evi i producenti se nisu prilagodili europskoj publici, već su im u najboljem svjetlu prezentirali ono što ih čini popularnim preko bare.

Iako je naizgled vrijeme stalo dok su bile aktualne pandemijske mjere, elektronička scena se i dalje razvijala, ali na nešto drugačije načine. Umjesto izlazaka u klubove i na festivale, pratili su se live streamovi, a preko njih su mladi i perspektivni DJ-evi pokušali ugrabiti svoje mjesto pod zvijezdama. Jedno takvo ime je Acraze, koji je za vrijeme lockdowna složio jedan od najslušanijih remixeva u posljednjih nekoliko godina za r’n’b traku iz 2006. “Do It To It”. Osim što je pokrenuo val remixeva hitova 2000-ih među producentima, sebi je otvorio vrata prema festivalima te osigurao prve nastupe na Ultri u Miamiju te Ultra Europeu u Splitu.

Uz brojna imena sa samog vrha elektroničke scene koja i ove godine dolaze na Park Mladeži, nalazi se i nekoliko DJ-eva čija popularnost raste iz dana u dan. Na deveto izdanje Ultra Europea premijerno dolazi Morten koji predvodi zvuk future ravea, a miljenici melodic techno publike, Mathame će također imati svoj debi u Splitu. Tko će sve još nastupati na devetom izdanju Ultra Europea provjerite ovdje.

Kako su izgledala dosadašnja izdanja Ultra Europea i koji su se sve važni setovi odsvirali kako na Poljudu tako na Parku Mladeži, prisjetili smo se kroz retrospektivu festivala.

Kao i do sada, regionalni partijaneri imaju priliku osigurati ulaznice po povoljnijim cijenama kroz sustav Entrio. Festivalska ulaznica trenutno iznosi 99€, dok su u ponudi i grupne festivalske ulaznice 3+1 free (uzmi 4, a plati samo 3) po cijeni od 115€.

Imperium Brunch se još jednom vraća u Stari grad Sokolac, ovog puta s Du’Artom


Nacionalni spomenik Bosne i Hercegovine, Stari grad Sokolac će po treći put ugostiti Imperium Brunch koji ovog puta dovodi portugalsku techno zvijezdu Du’ArT, dok mu podršku pruža tim Soundkeepers. Tvrđava iznad Bihaća pretvoriti će se u elektronički dvorac smješten u bajkovitoj šumi na vrhu brdašca, 24. lipnja u terminu zalaska sunca.

Gotovo dva desetljeća Du’ArT je aktivan na elektroničkoj sceni, a svoju glazbenu karijeru je započeo u rodnom Portugalu 2006. Kroz svega nekoliko godina, njegov talent i glazbeni odabiri su prerasli Portugal te je u 2009. svoje ime postavio na svim važnim techno festivalima i klubova diljem svijeta. Od festivala kao što su  Awakenings, Tomorrowland, Dance Valley pa sve do klubova poput Tresora, Fabrika, Boogalooa Du’Art je prezentirao svoje DJ umijeće koje provodi kroz “3 deck set” setupu po čemu je prepoznatljiv.

Osim što je vrsni DJ, odličan je i producent, njegove trake su se našle na etiketama poput DJAX Upbeats, Patterns, Yin Yang, Lactik, Soul Access i mnogim drugim. Osim što su njegove produkcije izdane na renomiranim etiketama, često ih možemo čuti u setovima DJ-eva poput Ben Simsa, Carl Coxa, Dave Clarkea, Rusha i Umeka.

Ulaznice su dostupne na kupikartu.ba. Organizatori će osigurati besplatni prijevoz Imperium karavanom partijanerima iz centra Bihaća do Sokolca te nazad.

FB EVENT: III IMPERIUM BRUNCH w Du'ArT

Mandrach za prvo svjetsko gostovanje sezone dovodi Alaia & Gallo u Split


Proteklog vikenda Mandrach je predstavio splitskoj publici svoj ljetni program Sunset Sessionsa uz rezidenta Antu Jakira, dok na prvo internacionalno gostovanje 13. lipnja dolaze Alaia & Gallo uz podršku DJ Kloxa.

Alaia & Gallo su talijanski duo koji duže vremena nastupa zajedno i stvara glazbu, a svoje mjesto na plesnim podijima diljem Europe su osigurali još u 2013. s klupskim hitom “Beat of the Drum”.

Njihova izdanja su se tijekom godina redovno nalazila na vrhovima Beatportovih top ljestvica, objavljena su pod krilima etiketa poput Defecteda i Armade, a podrška za trake je dolazila od samog vrha elektroničke scene i DJ-eva kao što je Claptone. Tijekom godina su još izdali nekoliko house hitova poput “Who Is He” te nedavno “Rapture”. U svojim setovima ne drže se striktno housea, već pripremaju pravo glazbeno putovanje ovisno o prigodi.

 

Simbolično nazvan Sunset Session zbog svog termina ovog ljeta u Split dovodi pregršt internacionalnih imena poput Davida Penna, Eli Rojas, Marien Baker te rezidenta i “SECRET DJ” gostiju iznenađenja koji će iz večeri u večer pripremati house spektakl.

Ulaz je besplatan.

FB EVENT: ALAIA & GALLO – BIRTH OF SUMMER BY SUNSET SESSION

 

Pico Chavese priprema all nighter u Crkvi


Posljednji ovosezonski “all nightspecijal u riječkoj Crkvi pripada Pico Chaveseu. Veteran Istre i Kvarnera ove subote 10. lipnja preuzima plesni podij Crkve i priprema desetosatni cjelonoćni plesnjak.

Adnan Hajdarovac poznatiji kao Pico Chavese prvi dodir sa svijetom glazbe je imao sa svega 10 godina kada je savladao gitaru i bubnjeve. Od 91’ živi i djeluje na otoku Krku, gdje se ozbiljnije uhvatio glazbe. 1996. je osnovao bend s glazbenim opusom u popu te rocku, no s rastom popularnosti elektroničke glazbe i scene u to doba, otkrio je svoju ljubav prema zvukovima housea.


Od tog trenutka, pronašao se u svijetu elektroničke glazbe i za DJ pultom. Tijekom godina je imao prilike nastupati diljem Hrvatske, ali i u susjedstvu, dok su njegovi glazbeni odabiri iz tech-housea i techna dobro poznati partijanerima riječke Crkve.

Ulaz na vratima iznosi 7€.

FB EVENT: Pico Chavese All-Night at Crkva

Paul Oakenfold optužen za seksualno uznemiravanje od strane bivše asistentice


Hvaljenog DJ-a i producenta Paula Oakenfolda njegova bivša osobna asistentica optužila je za seksualno uznemiravanje. Optužbe su izašle na vidjelo u novoj tužbi koju je u petak (2. lipnja) podnijela žena koja je prije radila za njega na Vrhovnom sudu LA-a.

Identificirana kao Jane Roe, 24-godišnjakinja traži odštetu veću od 25.000 dolara (20.000 funti) i tvrdi da ju je u brojnim prilikama maltretirao DJ nominiran za Grammyja. Prema informacijama, pritužba se sastoji od pet tužbi, a sve su se dogodile nakon što je angažirana u listopadu 2022. i dodijeljena da bude glazbenikova osobna asistentica za 20 dolara po satu (20 funti).

U podnesku također navodi da su New Frequency Management i Stepanek Management — dvije tvrtke koje vodi izvršni direktor Paul Stepanek — prekršile njezina radna prava, te joj je predočila ugovor o tajnosti podataka kada je upravi prijavila incidente. Odbijajući potpisati papirologiju, tvrdi da joj je onemogućen povratak na posao i prijetilo joj se gubitkom posla.


Foto: Ministry of Sound

U dobi od 59 godina, Oakenfold je imao dugu karijeru kao tvorac brojnih vinyla, remikser i trance DJ. Također je napravio remixeve za nebrojene izvođače, uključujući The Rolling Stones , Britney Spears , Madonnu, Muse i Michaela Jacksona . Nastupao je u kampu ispod Himalaye, kod drevnog Stonehengea i drugdje.

U vrijeme pisanja, Oakenfold još nije odgovorio na optužbe podignute protiv njega. Prethodnih godina za seksualno uznemiravanje prijavljeni su Erick Morillo i Derrick May. Erick Morillo je zbog pritiska uoči suđenja počinio samoubojstvo.