Skip to main content

Krekman o svojim počecima, istarskoj sceni u 2000-ima, najdražim gostovanjima…


Sa 16 godina je već vrtio na svom prvom partyju, a do današnjeg dana je svirao na brojnim važne elektroničkim događajima u Istri. U razgovoru s Krekmanom prisjetili smo se kako je istarska scena nekoć izgledala, kako je prešao s hard techna na house zvukove te je iz arhive izvukao flyere s nekih od njemu najdražih partyja…

Sa 16 godina si ušao u DJ vode. Kako su izgledali tvoji prvi koraci? Koji su glazbeni pravci, izvođači utjecali na tebe?

Sa 16 godina sam prvi puta puštao za publiku u jednoj napuštenoj kući (pravi underground). No jo kao trinaestogodišnjak (1998.) sampočeo skupljati ploče i učiti mixati na gramofonima u Fort Bourguignonu u Puli gdje sam dobrovoljno radio (kosio, čistio, održavao) kada nije bilo škole u ljetnom periodu. Što se tiče glazbenih pravaca, u startu sam volio snažnu, brzu i nabrijanu techno muziku. Najveći utjecaj od izvođača je bio DJ Bad Boy Bill u samom početku i DJ Rush u 2000-ima.

Kada pogledaš svoju karijeru kroz godine, koliko je tvoj zvuk evoluirao i napredovao od onoga što su vrtio na početku?

U startu je to bio nabrijani hard techno na 145-150 BPM-a s puno vokala i housey disco vibeom. Sada sam na deep/tech-houseu, ali i dalje volim da se osjeća masivan bas i groove. Što idem stariji, to sam sporiji :D. Moj kolega (Dušan Trišović) DJ Lemon inc.. mi je još prije 15-ak godina rekao: “Doći ćeš ti na house” i imao je pravo. 🙂

Od tvojih početaka na sceni pa do danas prošlo je gotovo dva desetljeća, a ti si postao neizostavan akter istarske scene. Možeš li napraviti neki kratki presjek istarske scene u tom periodu. Koliko se ona danas razlikuje od sredine 2000-ih…

Da, stvarno ne mogu vjerovati da je toliko godina prošlo. Krajem 2000-tih je došao taj minimal zvuk koji je dosta svjetskih artista okrenuo prema sporijem zvuku pa tako i mene samoga. Usporio sam sa 150 BPM-a na 130 BPM-a i počeo se prilagođavati laganijem zvuku. U tom periodu sam počeo puštati uFun Academyju u Rijeci na house flooru (šarena). U početku electro house minimal pa sve do sada deep tech house. Jednom prilikom sam u Fun Academyju (poslije La Noche) 2009. puštao u istoj noći na hard techno flooru i na house flooru.

U Istri je 2000-ih bilo par većih partya organizacija kojih više nema. Jedino smo mi kao Balance ostali. Iskreno, bilo je puno bolje jer nije sve bilo toliko dostupno i na klik kao danas. Smatram da je internet. dostupnost videa i glazbe na jedan klik tu underground “future” muziku pretvorio u komercijalu. Nekada je sve bilo tako reći novo i zanimljivo. Svaki event je imao svoju priču, dekoracije, izložbe, modne revije. Ljudi i publika su se posebno uređivali, oblačili za svaki event. Čak sam i ja šivao robu po mjeri hehehe. Lude rave on 2000-te. Totalno nešto drugačije od svega i zato je bilo zanimljivo. Za izlazak se stvarno pripremalo. Kako ženska tako i muška populacija. Danas je to samo jedan običan izlazak kao i na bilo koji koncert ili u klub.

Najdraži set kojeg si odradio? Najdraža lokacija u Istri gdje si svirao?

Najboljih set koji sam odradio? Hmmm, ima ih dosta, ali mogu izdvojiti nekoliko: set prije DJ Rusha u Fort Bourguignonu 2005. kad je prvi puta svirao u Puli. Prvi put da je preko 1500 ljudi imalo priliku čuti taj njegov hard techno zvuk.

Zatim set prije Marca Carole u LightHouse Music Clubu 2013. te  u Vodnjanu.

Set koji mi je najviše ostao u sjećanjuje definitivno bio Rabac Summer festival 2005. Ujutro sam zatvarao techno floor dok su iza mene bili Adam Beyer, Cristian Varela koji mi je uletio sa scratchem na vinilu i Marko Remus. Počela je lagana kiša, a na dance flooru je bilo ludilo :).

Najdraža lokacija gdje sam se skoro “rodio” (hahaha) i odradio bezbroj gaža je Fort Bourguignon. Taj place je definitivno pravi techno underground hram.

Imaš li neku traku uvijek u rukavu koja može rasplesati publiku?

Imam dosta. Naravno, to su trake koje svatko zna u puno remix varijanti. Donna SummerI Feel Love” i stvari od Michaela Jacksona, tu ne možeš fulati.

Uz svoje DJ dužnost, važan si faktor Balance organizacije. Kroz godine ste doveli brojna atraktivna imena u Hrvatsku, no kojeg vam je DJ-a bilo najteže dovesti?

U početku sam u Balanceu bio samo DJ, a u organizaciju sam se priključio 2010. prije čega je odrađeno stvarno puno velikih artista kao što su: Carl Cox, Danny Tenaglia, John Digweed, Adam Beyer i drugi. Meni osobno, najveće iskustvo i najveće ime koje je bilo najteže dovesti jest Richie Hawtin u Monviu u Rovinju.

Imaš li možda neko najdraže gostovanje koje ste odradili ili pak anegdotu?

DJ Rush mi je od samog početka bio uzor s kojim sam svirao do sada četiri  puta pa tako mi je najdraže to njegovo prvo gostovanje. Anegdote? A jooooj, hahaha. PETDuo (Ana i David) svirali su u Rijeci u nekadašnjem klubu Alter Ego 2007. Kada smo ih vozili na aerodrom u Trst, kasnili smo (naravno) te je bilo poprilično zanimljivo na granici.

Automobil riječkih registracija, ja vozač i kolega iz Pule idemo preko graničnog prijelaza Rupa s PETDuo DJ-evima koji su bili Brazilci s njemačkim putovnicama i avionskim kartama za let u Španjolsku. U potpunosti istetovirani i ispirsani. Stižemo na granicu s naočalama i uopće nismo bili sumnjivi, hahaha. Pretresli su nas do kože. Od kucanja po vratima auta, do vađenja svake ploče iz torbe, a bilo ih je. Dok smo čekali pretres auta, mi smo na granici igrali badminton s reketima koje sam imao u autu. Došao policajac i pitao nas šta radimo. Mi: “pa ništa, igramo se.” Sve je prošlo super i jedva smo stigli na let tj. njih je čekao avion da se ukrcaju. Ludilo.

Koga bi htio vidjeti, dovesti u budućnosti da svira u Istri?

Koga bi htio dovesti? Hmmm, nema koga nismo doveli, hehe. Zaista ne znam. Skoro sve želje smo si ispunili, ali uvijek ima nekih novih zanimljivih artista. Radim na nekom novom projektu za 2024. godinu te ako ga realiziram, bit će zanimljiv clubbing.

Neke riječi za kraj…

Dodao bih da sam 2021. otvorio Beach bar Lost Bay u Štinjanu baš za svoje gušt te imamo elektroničku glazbu i DJ-eve četvrtkom, petkom i subotom dok je nedjeljom živa muzika. Bar radi na dnevnoj bazi te ugošćujemo mlade neafirmirane DJ-eve i glazbenike. Trudim se dati priliku mladim nadama. Svatko tko ima želju puštati kod nas, a da pušta laganiju muziku, može dobiti gažu. Potrebno je samo javiti se sa svojim promo materijalom na društvenim mrežama.

Krekmana uskoro možemo uhvatiti na nadolazećem Final Destination festivalu smještenom na Lokvarskom jezeru 17. i 18. lipnja. Ulaznice su dostupne kroz sustav Core Event.

 

Discotheque Vol. 4


Sa prvim konkretnim zrakama sunca uvijek se nekako provukla vedrija house glazba te se playlista transformirala skoro do neprepoznatljivosti, ostale su samo neke blage poveznice sa zimom, neke stvari na koje ne utječe godišnje doba.


Foto Denine.eu

Beach Bar Paradajz u Malinskoj, Surf Klub "Tri Strijele" na Jarunu (pravi surferski klub sa zanimljivim internim tulumima za članove u kojem je nastupao nemali broj dj-a sa scene) te legendarni Aquarius, tri su mjesta koja će mi zauvijek ostati u sjećanju.

Uglavnom, u ovom broju pripremio sam 5 vrhunskih disco stvari za uvod u ljeto, te remikseve istih, koje su odradili jedni od najvećih majstora moderne house glazbe. Uživajte!  

Ashford & Simpson – Found A Cure (1979, Warner Bros. Records)

Odličan single izvučen sa albuma "Stay Free". Nickolas Ashford i Valerie Simpson napisali/producirali su pozamašan broj odličnih stvari. Napisali su nemali broj pjesama za neke od glazbenih legendi kao što su: Ray Charles, Aretha Franklin, The Guess Who, Marvin Gaye and Tammi Terrell, Diana Ross, Quincy Jones, Chaka Khan.

Najbolji remix odradio je Joey Negro, izdanoj na kompilaciji "Remixed With Love Vol.3" 2018. godine za vlastiti label "Z Records". Majstorski i sa puno poštovanja prema originalima, sva tri nastavka kompilacije remixeva nešto su najbolje ikada napravljeno u ovoj sorti house glazbe.

Midnight Star – Midas Touch (1986, Solar)

Midnight Star je američka electro-funk/soul/disco grupa oformljena 1976. godine. Iza sebe imaju 9 albuma od kojih je zadnji izdan 2002. godine. Midas touch izvučena je kao single sa albuma "Headlines".

Od stvari u kojima su se koristili "Midas Touch" semplovi izdvojio bih HNNY – For The Very First Time (Dirtytwo's Midas Touch Version) koja je 2013. godine izašla na cijenjenoj švedskoj house etiketi "Local Talk", te odličan remix koji potpisuje Jamie Lewis (Jamie Lewis Touch the Stars Mix).

Sister Sledge – He's The Greatest Dancer (1978, Cotillion)

Legendarna stvar, koja je svoje mjesto našla na mega uspješnom albumu "We Are Family", jednom od najboljih albuma u žanru. Semplove Greatest Dancera može se čuti u velikom broju stvari. Robert Hood, Folamour, Moodymann, Late Nite Tuff Guy, Qubiko pa čak i Will Smith na svojem hitu "Gettin' Jiggy Wit It", samo su neki u moru "kradljivaca" ovog glazbenog dragulja.

Majstorski odrađen remix potpisuje Dimitri From Paris, na svojem albumu/kompilaciji "Le Chic Remix", koji stoji uz prije spomenuti "Joey Negro – Remixed With Love".

Firefly – Love (Is Gonna Be On Your Side) (1981, Emergency Records)

Talijanski disco band "Firefly" iza sebe ima 4 albuma snimljenih u razdoblju 1980 -1984. "Love" je njihov najveći hit.

Odličan remix za beach barove i fine prostore "složio" je Michael Gray, te je izdan na etiketi "High Fashion Music".

Diana Ross – Love Hangover (1976, Tamla Motown)

Love Hangover jedna je od himni disco glazbe. Izdana je 1976. godine na albumu naslovljenom "Diana Ross". Producent Hal Davis tražio je da se postave stroboskopska svjetla u studio kako bi Diana ušla u "disko mindset". Stvarno specifična stvar.

Semplirana je u bezbroj stvari, a dotakli su je se face kao što su: Snoop Dogg, Lenny Kravitz, Janet Jackson, Will Smith, Paul Johnson, Joey Negro, Crazibiza. Eric Kupper je 2020. godine za "Motown" odradio više nego solidan službeni remix.

Pogledajte kako je bilo na nastupu poznatog švicarskog producenta EDX-a u Revelinu

Pri samom početku večeri, stvorili su se redovi na ulazu u klub te je velik broj ljudi došao poslušati set poznatog producenta koji je bio nominiran za Grammyja.

Vlasnik poznate glazbene kuće, Sirup Music, oduševio je publiku svojim tech house setom, a kako je bilo pogledajte u galeriji. Iduće gostovanje u Revelinu je Eli Brown 2.6., a uskoro ćemo objaviti i kompletan ljetni program.

Mega DJ zvijezda Hot Since 82 rasplesao prepune teniske terene u Zagrebu


Lijepo i ugodno vrijeme konačno je dozvolilo prvi veliki open air događaj u Zagrebu. Prije nastupa karizmatičnog Engleza, publiku su dobro zagrijali Bruns Lay, Aldo Morro, Yakka, Pablo Panda i Mene.

Atmosfera je u 22 sata došla do vrhunca kada je za DJ pult stao Hot Since 82 čiji su partiji među najposjećenijima diljem svijeta. Da je tome tako uvjerili su se i brojni posjetitelji drugog ovogodišnjeg BSH događaja, koji su pristigli iz čak 32 zemlje svijeta, a činili su 35 % publike.

DJ Hot Since 82 još će jednom ekskluzivno nastupiti pred hrvatskom publikom i to 12. kolovoza u najljepšu antičku pozornicu na Mediteranu Cave Romane.

Prva dva BSH događaja bili su odličan uvod u ono što slijedi

Već 23. i 24. lipnja po prvi puta u Hrvatskoj otvaraju se vrata Agarthe. Istarski Cave domaćin je dvodnevnoj glazbenoj odiseji na kojoj će nastupiti talijanski superstar DJ Marco Carola, autor brojnih house hitova, Španjolac Dennis Cruz, osnivač Crosstown Rebelsa Damian Lazarus, grčka zvijezda Echonomist, zvijezda nove generacije nizozemske house scene Chris Stussy, a tu su i domaći i regionalni izvođači. Gates of Agarthazasigurno će odjeknuti u svijetu te još jednom istaknuti povijest, ljepote i turistički potencijal Istre i Hrvatske.

BSH Events ovog ljeta razveselit će nas i trećim izdanjem Zadar Sunset Festivala koji će se od 31. srpnja do 2. kolovoza održati na zadarskom Pozdravu Suncu. Zadrane i njihove goste po prvi će put zabavljati jedna od vodećih zvijezda techno i undergoround scene Joris Voorn.

Na Pozdrav suncu stiže i dobitnik prestižne nagrade Grammy, američki superstar DJ Roger Sanchez, ali i dugogodišnji španjolski pionir Paco Osuna. Svjetskim DJ zvijezdama na velikoj pozornici pridružit će se i domaće snage Aldo Morro, Alvize, Groove Masters, Pablo Panda i Yakka

Uz središnji program na Pozdravu Suncu ove nas godine očekuju dodatni sadržaji kao što su službeni after partiji na više lokacija, beach sessionsi te boat party.

Ulaznice za BSH glazbene spektakle po posebnoj se cijeni za regiju mogu kupiti u sustavu Entrio.hr

Dio atmosfere pogledajte i u video prilogu na Instagramu

 

Bomba se vraća partyjem nakon 26 godina. Posljednji se održao 1997. u kultnoj Capelli!


Poneseni tim činjenicama, te u spomen daleko znanom Reno (Reno Raos), okupit će se stara ekipa sa novim snagama! Francuski DJ i producent Jean Marie Kone nastupit će 1. srpnja na plaži Banj (Šibenik), 26 godina nakon svog nastupa u nekadašnjem klubu Capella gdje je 1997. održan prvi i jedini Bomba Party.

Kombinacijom groovey techna i housea spreman je još jednom zapaliti publiku.  Uz bok mu nastupa zemljak Yass, međunarodni DJ, producent, remikser i suosnivač Haute Couture Music koji ima preko 31 godinu iskustva u puštanju glazbe i osvajanju publike i obožavatelja u više od 72 zemlje.

Uz njega, za pultom pridružit će se domaće snage Paleolitik i BSSIDE koje ne treba posebno najavljivati, već se zna da njihovi setovi zovu na plesni podij i nikoga ne ostavljaju mirnima! Iznenađenje večeri je Lana, mlada Dj-ica iz Novog Sada koja je nedavno zatvorila Sea Star Festival u Umagu.
 

Zavirite u studio kolumbijske elektroničke čarobnice Adriane Lopez


Adriana Lopez rođena je u Kolumbiji te se involvirala u elektroničku scenu u Bogoti krajem 90-ih godina, kada prvi put staje za DJ pult. Još kao tinejdžerica je imala priliku postati rezidentica klubova u svom rodnom gradu poput BarC, La Sala i Cinema.

Važan iskorak u svojoj karijeri Adriana Lopez doživljava u trenutku kada se 2003. seli u Barcelonu kako bi studirala audio inženjerstvo i glazbenu produkciju. Od tog trenutka, Barcelonu naziva svojim domom i njena karijera kreće uzlaznom putanjom prema samom svjetskom vrhu.

Londonski Fabric je za nju izjavio da je jedna od najutjecajnijih figura u technu čiji je doprinos u 20-godišnjoj karijeri nemjerljiv, a to se posebno ističe s njenim utjecajem na techno scenu u Kolumbiji, ali i cijeloj Južnoj Americi.

Ono što ističe Adrianu Lopez od brojnih drugih DJ-eva i producenata je njeno glazbeno obrazovanje koje donosi prevagu u produkcijama. Iako, netko može savladati tehnički i teorijski proces produkcije,Adriana Lopez ističe da i dalje je važan aspekt kreativnosti i eksperimentiranja.

Kako bi imala platformu po mjeri za objavu svojih izdanja, 2013. pokreće vlastitu etiketu Grey Report na kojoj također daje priliku mladim producentima koji gaje sličan zvuk kao i kolumbijska čarobnica.

No, kako izgleda prostor u kojem Adriana Lopez provodi najviše vremena kada nije na turneji? U jednom intervjuu, otkriva kako se preselila van Barcelone zbog mira, tišine i prirode. Upravo u svojoj novoj kući je izgradila svoj studio u kojem čarolija nastaje.

Srce i duša njenog studija je Elektron Analog Rhythm s Midas Venice F32 spojenim na iMac. U svom studiju ima i Korg Mono/Poly koji je stvoren 80-ih godina prošlog stoljeća i donosi poseban futuristički zvuk, a za kojeg je rekla da joj je bila dugogodišnja želja.

Ovog ljeta, u suradnji s HUSH! projektom naše proslavljene DJ-ice Insolate, na Moondance festivalu prvi put gostuje Adriana Lopez. Tko sve još osim kolumbijske čarobnice dolazi na jubilarni 10. Moondance od 27. do 30. srpnja u Trogiru provjerite ovdje.

Ulaznice za Moondance festival su dostupne kroz sustav Entrio, i na fizičkim prodajnim mjestima ovdje.

Čitatelji Klubske Scene mogu ostvariti popust od 20% na regionalnu festivalsku ulaznicu.

Popust se ostvaruje tako što na Entrio odaberete regionalnu trodnevnu ulaznicu za tvrđavu i upišete promo kod endorfin .

Umjesto 90 € festivalska ulaznica iznosit će 72 €. Broj ulaznica s ovim popustom je ograničen!