Skip to main content

Ritam vikenda: Povratak elektroničkih velikana u metropolu

Zagreb

Večeras u zagrebačkom Boogaloou u sklopu turneje povodom 30 godina karijere nastupaju Kruder & Dorfmeister.

Veliki vikend program Boogaloo nastavlja već sutra s rasprodanim koncertom Asian Dub Foundationa, nakon kojeg se sprema after party na dva floora za koji ima još dostupnih ulaznica. Hush! večer se još jednom vraća u Peti Kupe uz Lobstera, Insolate i Phrasala. Atlantida u Liftu sprema svoje novo izdanje uz Luku Čikića, Einfakinna, Turka i Viktora. Hybrid večer preuzima AKC Mediku u sastavu: Synthetik Chaos, Blaazny, Winpa i Richma. Dva Osam pleše pod palicom Raveyard programa u sklopu kojeg sviraju Cekta, Menace Annihalition, Bogoeb i Hibian. Sinergy predstavlja Petar Mullera u Depo klubu uz kojeg sviraju Willy i Fabian Jakopetz.

Subota u Boogaloou je u znaku Future Scope tanzanja sa Sven Vathom, DJ Jockomo, Shipom, Lemonom i Kali. U Liftu se u sklopu rezidencijske večeri Levels sprema girls party na kojem sviraju Ska, Arya P, Anja i Dvornykova. Road! večer još jednom se vraća u Depo klub gdje sviraju uz Milo Raada, Issun-Boshija i Beka. Frka večer dovodi Marinu Perazić u Peti Kupe.

U nedjelju Nipplepeople ima svoj samostalni koncert u Boogaloou.

Trakošćan

Podno dvorca Trakošćan se tijekom vikenda održava Sinergia festival.

Osijek

State of Mind u subotu u Oxygeneu dovodi Christiana Gainera uz kojeg sviraju Daniel Endrih i Marko Felinger.

Rijeka

U petak u Nemo klubu se sprema Chuba’s Playground na kojemu svira sami Chuba uz Grenca.

Subota u Crkvi se sprema Retro Techno uz Gumju, DJ Ogija, Rottena i Spliffyja.

Zadar

U subotu u Opera Clubu je na rasporedu nova Fortica večer uz Mariana Mateljana, Buttersa, Tonija Kostijala, Josipa Mandića.

Split

U petak El Commando s prijateljima preuzima Kocku.

Dubrovnik

Lazareti spremaju elektro subotu uz MattButta i Champa.

Istraživanje: Velikom dijelu partijanera važnije je snimiti video nego uživati u trenutku

Sjećate se kad je ples značio pokretati noge, a ne palčeve?” stoji na početku istraživanja provedenog od strane Heinekena koji se priključio borbi za plesni podij bez mobilnih telefona u “akciji”.

Prema istraživanju, 60% pripadnika generacije Z i milenijalaca koji koriste pametne telefone u Velikoj Britaniji, SAD-u i Nizozemskoj smatra da bi više uživali na koncertima kada bi se mogli odvojiti od svojih uređaja. Još zabrinjavajući podatak jest da je 55% ispitanika priznalo da im je važnije snimiti nastup nego biti prisutan u trenutku, iako je 13% njih reklo da rijetko ponovno gledaju snimke koje su uhvatili.

Novo istraživanje bilo je provedeno ususret Amsterdam Dance Eventa i partyja na kojem je škotski DJ i producent Barry Can’t Swim zabranio korištenje mobitela.

Kada glazbu slušaš uživo, naravno da si prisutniji na plesnom podiju i uživaš u trenutku ako nastupu posvetiš punu pažnju, umjesto da snimaš video na mobitelu. Kada se mobiteli na partyju ne koriste, energija je definitivno drugačija – ljudi su povezaniji na plesnom podiju,” zaključuje Barry Can’t Swim nakon svog prvog partyja bez mobitela.

Više puta ove godine smo pisali o tematici mobilnih telefona na plesnim podijima. Čak 90% naših čitatelja odgovorilo je u anketi da podržava zabranu mobitela na plesnim podijima, a oni nisu jedini jer se taj problem prepoznao i šire tako da smo ovog ljeta imali prilike vidjeti DJ-eve, partyje i klubove koji su otvoreno govorili o korištenju mobitela na plesnom podiju te pozivali na njihovo smanjenje te zabranu korištenja.

Antal – vrsni selektor i vizionar iza Rush Houra svoj glazbeni izričaj uspoređuje s “totalnim nogometom”

Kao osnivač amsterdamskog legendarnog Rush Hour Musica, desetljećima je posvećen kuriranju, očuvanju i dijeljenju glazbe diljem kontinenata. Kroz svoje DJ setove i brend Rush Hour, Antal stvara osjećaj zajedništva koji povezuje globalnu publiku, pjesmu po pjesmu.

Počeci Antalove fascinacije house muzikom sežu u sredinu 1990-ih. Sa samo 15 ili 16 godina prvi je put naišao na house glazbu, zvuk koji mu se tada činio “čudnim”. Nadahnut energijom klubova i vlastitom željom za DJ-ingom, Antal je pronašao put do legendarnog nizozemskog kluba De Waakzaamheid, gdje je upijao setove ikona poput Derricka Maya, Carla Craiga i DJ Rusha. Prisjećajući se svoje mladenačke upornosti u razgovoru za Resident Advisor kaže: “Na kraju večeri bih otišao do menadžera kluba i rekao: ‘Kad mogu zagrijati publiku?’ Pitao bih ga to svaki tjedan. Sramim se kad se toga sjetim.

U tim ranim godinama Antalova strast prema glazbi proširila se i na potragu za pločama. Često je putovao u londonske slavne prodavaonice ploča kao što su Fat Cat i Reckless – putovanja su bila intenzivna, jer bi noćnim autobusom stigao, cijeli dan kopao po pločama i vratio se istu večer s novim otkrićima u Amsterdam. Ta opsesija postavila je temelje za Rush Hour, prodavaonicu ploča i izdavačku kuću koju će kasnije osnovati s Christiaanom Macdonaldom.

Rush Hour Records, koji je skromno započeo 1997. godine, ubrzo je postao epicentar za ljubitelje glazbe, utjelovljujući Antalovu filozofiju: da velika glazba nema granica. “Svi smo odrasli u sceni gdje smo slušali različite stvari,” objašnjava Antal za magazin Rolling Stones. Rush Hour je prihvatio ovaj pristup, izdajući sve, od opskurnih reizdanja do napredne elektroničke glazbe, pa čak i afričke i brazilske glazbe. “Totalni nogomet je dobra usporedba,” kaže Antal o toj filozofiji bez žanrovskih granica, uspoređujući ga sa stilom u kojem su sve pozicije u nogometu fluidne – koncept koji se također savršeno uklapa u njegov stil DJ-inga.

Antalov pristup DJ-ingu predstavlja osjetljivu ravnotežu između pripreme i spontanosti. “Stavljam stvari u određene skupine prema tempu ili stilu, ali svejedno moram improvizirati,” opisuje Antal intuitivni proces slaganja seta. Njegova sposobnost da spoji različite stilove – bilo da se radi o afro-funku, discu ili deep houseu ključna je značajka njegovog umijeća DJ-inga.

Često su najbolje večeri one u kojima osjećam da mogu pustiti bilo što, bez obzira na to koliko je moj odabir oštar,” otkriva Antal te dodaje da je za njega tajming ključan: “Ako započnem večer i ne otkrijem previše na početku, mogu lijepo graditi atmosferu.

Unatoč ljubavi prema DJ-ingu, Antal se uvijek vidio kao nešto više od samog DJ-a. “Nikada nisam htio zarađivati puno novca kao DJ,” kaže. “Zato sam otvorio prodavaonicu ploča.” Za Antala je uvijek glazba bila ta koja ga je pokretala, a ne komercijalni uspjeh. Ta iskrenost pomogla je Rush Houru da prebrodi teška vremena 2000-ih, kad je vinil bio u opadanju. Dok su mu drugi savjetovali da se diverzificira u lifestyle proizvode, Antal se još više posvetio istraživanju glazbenih rariteta. “Više me zanimala glazba, i shvatio sam da… samo se treba ozbiljnije posvetiti onome što radiš,” prisjeća se. Rush Hour je u tim trenucima postao oslonac amsterdamske glazbene zajednice, odražavajući Antalovu filozofiju bez žanrovskih granica kroz eklektična izdanja i događaje. “Ideje s plesnog podija prenosim u tvrtku,” kaže Antal u razgovoru za 180 Fact. “Svaki dan koji provedem u Rush Houru završi s novim trakama za puštanje na partyjima.”

Na kraju, Antalov rad s Rush Hourom i njegova umjetnost DJ-inga odražavaju zajedničko uvjerenje: glazba je univerzalni jezik koji nadilazi granice. Od setova koji prkose žanru do njegove posvećenosti stvaranja sve većeg nasljeđa Rush Houra, Antal nastavlja inspirirati, inovirati i povezivati.

Zagrebačka publika će u subotu 30. studenog imati prilike doživjeti “totalni nogomet” u obliku DJ-inga kroz b2b set Antala i još jednog vrsnog znalca Danila Plessowa u sklopu nove Discoton večer u Petom Kupeu. Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

Gdje plesati uz elektronički ritam ove jeseni i zime u Šibeniku i Zadru?

Azimut (Šibenik)

Azimut je popularno okupljalište šibenske alternativne i nezavisne kulture. Klub je osnovan je s ciljem promoviranja raznih kulturnih sadržaja neopterećenih formom i zadanim sadržajem već s apsolutnom slobodom izražavanja. Glazbeni repertoar Azimuta s koncertima i programima iz vikenda u vikend donosi široki spektar alternativne, elektroničke i urbane glazbe.

foto: Valerio Baranović

Udruga Oksid (Šibenik)

Udruga Oksid je još jedno mjesto u kojem se njeguje alternativna i nezavisna kultura u Šibeniku. Oksid je pokrenut s ciljem utemeljenja i razvitka trajne kulturne i umjetničke institucije. U prostoru udruge se održava šaroliki glazbeni program među kojim svoje važno mjesto ima i elektronička glazba. Sljedeći najavljeni party je 23. studenog uz Mr. D-ja i Foxyja.

Tunel (Šibenik)

U klubu Tunel program kreira kulturna udruga RatCat, a od samog početka djelovanja naglasak je stavljen na elektroničku glazbu.

foto: Valerio Baranović

Opera Club (Zadar)

Opera tijekom ljetnih mjeseci radi svakodnevno, dok se zimi na njena dva plesna podija pleše vikendom. Tijekom zimskih mjeseci Opera proširuje glazbenu lepezu u kojoj elektronička glazba i dalje čini sastavni dio programa. Sljedeći najavljeni party je u subotu u sklopu Fortica večeri na kojoj gostuje Mariano Mateljan.

Svarog Bar (Zadar)

Tijekom ljeta Svarog Bar radi svakodnevni program na otvorenom, dok se u zimskim mjesecima prebacuje u unutrašnji, zatvoreni prostor gdje se pleše vikendom. Glazbeni raspon večeri u Svarogu je od hip-hopa i r’n’b-a preko housea pa sve do techna. Sljedeći najavljeni party je u subotu uz nagrađivani duo Groove Masters.

Uz navedene lokacije, tu je i niz organizacija, kolektiva i programa koji djeluju na području Šibenika i Zadra poput AfterEga, Fortice, Selected Croatia, Rave or Die kolektiva, Ritmike, Project Vojarne i drugih.

Ako znate za neki party ili pak mjesto u Šibeniku i Zadru na kojem se može čuti elektronički ritam, javite nam na [email protected] kako bi mogli ažurirati vodič.

Ovih dana Kulušić ide u povijest. Krenula je demontaža kultnog zagrebačkog kluba

Punog imena Glazbeno-scenski centar Kulušić svoja vrata je otvorio daleke 1968. u Hrvojevoj ulici 6 u Zagrebu. Kultni status stekao je krajem 70-ih i tijekom 80-ih godina prošlog stoljeća, a smatra ga se i najvažnijim mjestom “Novog vala”.

Preko vikenda na društvenim mrežama inicijative “Zagreb Te Zove” objavljene su prve fotografije demontaže kultnog kluba, a posljednji vlasnik Mladen Mitak u kratkom razgovoru za Jutarnji list otkriva: “Krenuo sam s čišćenjem kluba, to je sada državni prostor, a za početak iznosimo stvari koje želim sačuvati.

HRT prenosi da nakon sudske presude prostor Kulušića uskoro prelazi u ruke države, a glasnogovornica Državnih nekretnina ističe da će se nakon primopredaje nekretnine donijeti adekvatna odluka o aktivaciji imovine, što znači da se prema dosadašnjoj praksi Državnih nekretnina može očekivati da se Kulušić nađe na natječaju za najam početkom sljedeće godine.

Objava o demontaži kultnog kluba izazvala je brojne reakcije građana na društvenim mrežama, od kojih su se mnogi prisjetili lijepih uspomena iz Kulušića. Iz inicijative “Zagreb Te Zove” u subotu u 18 sati pozivaju građane na mirno okupljanje u Hrvojevoj ulici da bi saznali je li to ujedno i oproštaj kluba.

U Kulušiću su tijekom godina svoje albume snimili renomirani bendovi poput Filma, Bijelog Dugmeta, Azre, Ekatarine Velike, Električnog orgazma i drugih, a onamo su nastupili i danas veliki svjetski bendovi poput Sonic Youtha, GBH-a, Pixiesa i UK Subsa. Iako je prvenstveno poznat po svom rock programu, nezaboravne su bile i disco večeri, a krajem 80-ih je u Kulušić ušao i DJ program. Kulušić je svoja vrata, na žalost mnogih, zatvorio početkom 2000-ih.