Skip to main content

Video snimke nastupa Paul Kalkbrennera u Zagrebu


Druga noć Future Scope festivala bila je u znaku Paul Kalkbrennera, a domaće boje branili su Shipe, DJ Jock i Neroa.

Potpuni izvještaj s ove večeri kao i fotografije donosimo kroz koji dan, a ovdje pogledajte kako je bilo prve noći uz Jeff Millsa i Derrick Maya.

Video sažetke donose naši suradnici niže na Instagramu
 

Posljednji glazbeni video Daft Punka je transhumanistički, znanstveno fantastični izlet


Prošlo je više od dvije godine otkako su Thomas Bangalter i Guy-Manuel de Homem-Christo, duo ranije poznat kao robotski elektronički glazbenici Daft Punk, objavili da se rastaju. Ali ovog mjeseca obilježava se 10. godišnjica njihovog posljednjeg albuma, Random Access Memories — i za proslavu postoji još jedan komadić dobrote obojene znanstvenom fantastikom za podijeliti.

Ovaj tjedan je izašlo novo obljetničko izdanje Random Access Memories, koje sadrži drugi disk prethodno neobjavljenih pjesama i nedovršenih traka uključujući demo iz 2013. s Julianom Casablancasom i Voidzom pod nazivom “Infinity Repeating”.

S njim je došao i posljednji Daft Punk glazbeni video

U režiji Warrena Fua i produkciji Partizan Studio, sam video je hipnotičan kao i ritmovi same pjesme, cikličko putovanje kroz stilove animacije i estetiku crtajući evoluciju ljudskog života na Zemlji – od oceana do kibernetički poboljšane budućnosti koja gori sama s tempom napretka.

To je jednostavna, ali fascinantna vizualna pratnja, posebno (i prikladno) kada je u petlji — i prikladan oproštaj od legendarne znanstveno-fantastične estetike Daft Punka, predstavljene ovdje u ponavljajućem beskonačnom kao konačnom, a opet i zauvijek.

Ekskluzivni foto i video materijal s prve noći Future Scopea uz Jeff Millsa i Derrick Maya


Festival se održava povodom 21. rođendana poznatog party brenda, a dvojici poznatih američkih techno DJa za pultom su se pridružili i domaće snage Petar Dundov, te Kiki. U tijeku je prvi after u Boogaloo klubu.

Vrhunac večeri bio je "The Bells" Jeff Millsa i trenutak kada je počeo vrtiti na ritam mašinama među kojima se ističe TR909. Večeras nastupa berlinska techno ikona Paul Kalkbrenner, a s njim su još i Shipe, DJ Jock i Neroa.

Afteri u Boogaloo počinju od 03h, a ovdje je kompletan program. Niže su video sažeci s našeg Instagrama i Facebooka.

 

Otvaranje 4. Bijenala industrijske umjetnosti -Krajobrazi želje- u Labinu


Započet će u DKC Lamparna u 19 sati te će se nastaviti na Labinskom Pijacalu u 21 sat. Legenda njemačke industrijske glazbe i osnivač benda Einstürzende Neubauten, FM Einheit (Mufti) izvesti će specijalan show na otvorenom, naslovljen „record, rewind, stop, play fast forward“.


 
FM Einheit (Mufti) je industrijski i elektronski glazbenik i glumac, najpoznatiji kao bubnjar i skladatelj za Einstürzende Neubauten na njihovim kultnim albumima: "Kollaps", "Halber Mensch", "Haus Der Luege", "Tabula Rasa" i "Ende Neu". Igrao je naslovnu ulogu u filmu „Decoder“ (1984) Klausa Maecka. Surađivao je s glazbenicima, poput Diamande Galás, Eralda Bernocchija, Mone Mur, KMFDM, Goethesa Erbena i mnogim drugima.

4. izdanje Bijenala, koje se provodi u partnerstvu s Arheološkim muzejom Istre (AMI) i Galerijom Cvajner u Puli te s MMSU Rijeka, ponovno će biti strukturirano u tri geografski odvojene, ali tematski međusobno povezane izložbene cjeline: Labin (Društveno-kulturni centar “Lamparna”, Pijacal, Narodni muzej, gradsko kino te nekoliko otvorenih javnih prostora) sa susjednom, rudarskom Rašom (kino, bivša rudarska menza, crkva Sv. Barbare, dolina rijeke Raše) funkcionirat će kao polazišna točka i središte Bijenala, iz kojeg se ono širi prema Puli (AMI, PPMI, Augustov hram, Galerija Amfiteatar, Malo rimsko kazalište, Galerija Cvajner, Luka Pula, te još nekoliko javnih prostora u gradu) i Rijeci (MMSU, Korzo).

UMJETNICI:

Lara Almarcegui ● Cristian Andersen ● Charlie Billingham ● Vanessa Billy ● Werner Feiersinger ●  Fernanda Figuieiredo ● Clare Goodwin ● Tatjana Gromača ● Igor Grubić ● Manaf Halbouni ● Raphael Hefti ● Gregor Hildebrandt ● Christian Jankowski ● Nikita Kadan ● Sandra Knecht ● Joseph Kosuth ● Lena Lapschina ● Sonia Leimer ● Olaf Nicolai ● Seçkin Pirim ● Anna Piva ● Marko Pogačnik ● Tanja Roscic ● Karin Sander ● Arcangelo Sassolino ● Talaya Schmid ● Natalia Stachon ● Stefanos Tsivopoulos ● Viktor Zahtila
“Krajobrazi želje”

Rijeka→Raša→Pula→Labin          
 
Predotvaranje:

Petak, 12. svibnja, Pula, Malo rimsko kazalište, u 14:00

Svečano otvorenje 4. Bijenala:
Subota, 13. svibnja, Labin, DKC Lamparna u 19:00 & Pijacal, glazbeni performans F.M. Einheit u 21:00

Dubok: -Bass scena više nije alternativna ili strana, već jedna od stvari koju ljudi odabiru-


Zagrebački Aquarius klub će ugostiti više od 80 DJ-eva svih generacija koji su svoj obol dali bass sceni, a među njima je i splitski DJ, VJ i nekoć promotor Ante Šimić poznatiji kao Dubok. U razgovoru s Dubokom vraćamo se u povijest i na same početke razvoja drum ‘n’ bass scene u Splitu, razlikama između grada pod Marjanom i Zagreba te još ponekim pikanterijama.

Odrasli ste u Splitu, gradu u kojem techno, tech-house i house godinama dominiraju. Kako ste pored tih žanrova otkrili bass scenu i ostale srodne žanrove?

Siguran sam da smo svi u LoopJunkiesima došli preko svojih nekih ludih puteva do drum 'n' bassa, no za mene su to bile video igre, koje su i danas velik dio mog privatnog i profesionalnog života kao i glazba. Taj period kraja 90-ih i početak novog milenija pojavom modernije generacije konzola poput PlayStationa 1, Xboxa i Nintendo 64, kvalitetnije reprodukciju zvuka na sveprisutnom CD-u… Developeri igara su počeli tada po prvi put licencirati glazbu za soundtrackove i tada u visokom usponu svedrum 'n' bass varijacije su dobile priliku da isfuraju svoje izvođače kroz jedan potpuno novi i neistražen medij za osvajanje svijeta. Tako su mene uzeli ti soundtrackovi ko klinca igrajući Unreal Tournament, Soul of Samurai i Wipeout 3 koji je tada u trackovima imao stvari od The Chemical Brothersa, Leftfielda i Orbitala…Ostatak je povijest :).

Sudjelovali ste u razvoju alternativne elektroničke scene u Splitu. Koliko je bilo teško izborit se za “mjesto pod suncem” pored već spomenutih žanrova koji su dominirali?

Ne bih rekao da je bilo baš teško izboriti se za mjesto. Počeci su zapravo bili poprilično lagani, sranje je došlo kasnije. Naime kad smo krenuli sa drum 'n 'bass zvukom u Splitu svi aktivni promotori i DJ-evi koji su dominirali elektroničkom scenom u gradunisu nas uopće doživljavali ozbiljno – niti kao DJ-eve, ni promotore, a bome ni kao konkurente koji bi mogli eventualno uzeti dio publike ili glazbeno proširiti već usidrenu scenu, zvuk i briju u gradu. Čak i vjerna „tech“ publika nije bila pretjerano zainteresirana za čuti ono što imamo za reći. No to nam nije ni bio cilj, niti biti dio te scene pa tako ni biti prihvaćeni od iste, samo smo htjeli puštati drum 'n' bass.

No u onom trenu kada smo nakon prve dvije godine djelovanja uspijeli izgradit nekakvu novu publiku i kada nas je počela medijski podržavati Klubskascena prvim člancima, reportažama, najavama i intervjuima – tada su krenuli oni „teži“ dani. Počeli su sestvarati maliciozni feedbackovi i komentari po forumima, raznorazna izrugivanja i omalovažavanja zbog toga jer smo koristili laptope, kontrolere, digitalne softwaree umjesto gramofona, obostrana i danas već smiješna online prozivanja i prepucavanja, međutim to je sve od te „težine“ koja nas je zadesila… Realno, optimalan broj ljudi na partijima za dobar tulum smo već osigurali u prve dvije godine rada i upornosti.

Publiku smo stvorili odgajajući nove/mlađe partijanere, a ne pre odgajajući onu koje nismo ni bili dio od starta, tako da nije bilo teško isfurati ideju koju smo imali i zakačit druge na istu, bilo je samo teško slušati i čitati maliciozne komentare, kako o sebi tako i o onome što radiš. Međutim i to smo u konačnici preboljeli, ego zacijelili i počeli shvaćati kao pozitivnu stvar – nekome smo bili trn u oku samo zato jer postojimo i više nismo bili percipirani neozbiljno, znači radimo nešto vrijedno nečije pažnje makar dolazila u negativnom obliku.

Gledajući sada na stvari –konkurencija na sceni je dobra stvar, akonkurencija često znači grubu igru ponekad i to je okej… Mi u Splitu smo bar kroz dišpet naučili da nema odustajnja, a ako te netko pokušava „spustiti na zemlju“ onda ćeš se jebeno potrudit da mu pokažeš suprotno, samo se trebaš naučiti nositi sa svim sranjima koja dolaze u paketu i ne dozvoliti da ti neko poljulja ideju i cilj koji si zacrta, ostalo će doći samo od sebe.

Kako je publika reagirala na vaše prve partyje koje ste organizirali s LoopJunkies crewom u Kocki?

Auffff…. prvi party koji smo organizirali je bio festival zbunjenih ljudi hahahaha…Nisu znali šta raditi s pokretima na tu brzinu, na te čudne breakove, brze prijelaze, bilo je kaotično… Većina ljudi koja je došla na prvi party nisu ni znali da je riječ o drum 'n' bass partiju, a kad su otišli uglavnom se nisu ni vratili. No jako brzo mlađi ljudi koji su tek počeli izlazit van su jako brzo popušili taj zvuk, a Kocka u kojoj smo od starta radili sve partije je bila prepuna alternativaca koji su lakše prešli i prihvatili elektroničku glazbu upravo zbog zvuka koji im je bio više srodniji strukturom i energijom od drugih, nazovimo ih – ravnijih zvukova na party sceni.

Selidbom u Zagreb, okusili ste scenu u glavnom gradu. Kakve su razlike između scene u Zagrebu i Splitu koje ste primjetili kroz godine?

Glazbeno? Definitivno nikakve razlike, odlaskom iz svoje sredinu u drugu skužiš koliko vas svih povezuje isti đir bez obzira iz koje dvije vukojebine se pojedinci sreli. Ona prava i najbitnija razlika koju sam bar ja primijetio je u brojnosti publike i mogućnosti da si ko promotor priuštiš možda neko zajebanije i veće ime, znajući da bi ga mogao naplatiti i isplatiti. Razlike su i one očite – veći grad – veća količina klubova, manjih elektronički orijentiranih lokala, organizacija i pokreta, što je omogućilo veću raznovrsnost i širu paletu ljudi koja se bavi ili će se početi baviti tim. Mislim da je ta kritična masa ljudi u Zagrebu ključni element u razlici između svih ostalih gradova u Hrvatskoj, no i to nužno ne čini pravilo za uspjeh, ali to je ono što trenutno mogao izvući ko razliku koju sam primjetio.

Kakva je scena danas, u Splitu, ali i u Hrvatskoj? Koliko se razvila od njenih početaka? Dolazi li novi val DJ-eva, partijanera koji se pronalaze u bass sceni?

Scena je velika i puno je šira nego što je bila tada. Danas ljudi na bass sceni eksperimentiraju i koketiraju s drugim bass zvukovima i glazbenim utjecajima u svojim setovima i na partijima, produciraju vlastitu glazbu neopterećeni žanrovskim konstrukcijama ili mišljenjima drugih na internetu, djeluju kroz radio-emisije, podcaste, platforme…. Lijepo je vidjeti da ono što je većini ljudi tada bila nepoznanica ili novitet danas biva standardnom postavom među paletom različitosti zvukova koji se serviraju na tjednoj bazi diljem zemlje i ne vidim da bi se to moglo zaustavit ili smanjit u budućnosti. Bass scena više nije nešto alternativno niti strano, već je jedna od stvari koju ljudi odabiru naspram druge stvari prilikom izlaska iz vikenda u vikend. Sve je po tom pitanju, jednostavno rečeno, postalo normalno i to je ono što smo svi htjeli da bude kad smo krenuli s tim zvukom i sad smo – sretni :).

Što možemo očekivati u budućnosti? DMT je izjavio da bass scena doživljava novi procvat…

Nakon 20 godina ja sam već doživio budućnost i izgleda odlično. Hahahaha…Međutim ne bi baš koristio tu konstrukciju rečenice da bass scena „doživljava novi procvat“ jer mi nekako zvuči kao da je ono prije uvelo ili nestalo. Fluktuacija u koncentraciji DJ-eva, publike i partya, oko bilo kojeg zvuka u elektroničkoj glazbi je sasvim normalna i prirodna stvar i okej je da se situacija stiša da otvori vrata nekim drugim žanrovima na sceni dok cijela ta priča ne učini puni krug, promjeni puno mišljenja i otvori još više umova i onda opet ispočetka. Tako da nekakav novi val energije i želje među publikom i promotorima bi bio moj odabir riječi, ali poprilično sam siguran da obojica, iako sa različitim izjavama mislimo poprilično isto 🙂

Tijekom godina djelovali ste u LoopJunkies kolektivu, kao kroz POTOP projektu…Gdje ste danas po pitanju glazbe i projekata?

Glazba nije nešto što te prođe, ona će uvijek biti dio mene i uvijek ću širit njene vidike kroz vlastito učenje, napredovanje i aktivno slušanje, međutim projekti su već druga priča. Umoran sam od organizacije i jednostavno nemam više taj inicijalni zanos za hvatanje u koštac sa tim, uostalom, moje iskustvo nema veze toliko s onim koliko sam zapravo star hahahahah!

Činjenica je da bavljenje organizacijom, glazbom i guranjem nekakvih granica je posao za mlađe generacije, a postojanjem i isticanjem na sceni kao starješina mi je uvijek bila odbojna misao pa su takvi projekti ostavljeni u onom vremenu kojem je meni generacijski pripadalo i još uvijek ima dobar aftertaste zbog toga. Jedino što smo poželjeli nakon 20 godina kao tim je vratiti naše prvi serijal drum 'n' bass partija KARANTENA nazad u Kocku u Splitu gdje i pripada, samo na kratko da proslavimo 2 desetljeća na sceni, dovoljno kratko dok ne zainteresiramo neke mlađe klince za koje znamo da vrte i briju taj zvuk sada u Splitu te njima ostaviti nešto naše da uzmu kao svoje ili da se inspiriraju napraviti nešto svoje.

Uskoro nastupaš na DnB Unitedu gdje dolaze DJ-evi iz svih krajeva Hrvatske. Kolika je važnost takvog događaja za cijelu scenu?

Poprilično je bitnoda postoji nekakvo okupljanje ljudi koji djeluju kao tim ili pojedinci na sceni – kako organizirajući tako i stvarajući. Takvi eventi otvaraju neka nova vrata, poznanstva, suradnje i rađaju neke nove projekte koji su potrebni da bi se očuvala i prenosila. Ideja koju je svatko sebi zacrtao. Uostalom, jebeno je zabavno vidjeti sve te ljude iz svih dijelova zemlje koje vidiš jedva par puta godišnje pogotovo što si stariji. Ono najbitnije kod ovakvog događaja je to što će omogućiti mladima na sceni da se pronađu, istaknu, nauče i izgrade u svemu tome lakše nego što je bilo svima nama prije 20+ godina….

 

Neke riječi za kraj, pozdravi, zahvale…

Mislim da san iskrca dovoljno riječi u ovom intervjuu :). Pozdravljam doduše cijeli 8. A i razrednicu i hvala vama što ste se od 80+ DJ-eva sitili pitat mene „Disi bija, koja je klica?

FB EVENT: D’n’B United – najveće drum’n’bass okupljanje u Hrvatskoj

 

Final Destination na Lokvarskom jezeru nastao je iz ljubavi prema elektroničkoj glazbi


Relaksacijom pandemijskih mjera u 2022. scena se obogatila za 14 novih festivala, među kojima je i Final Destination festival. Smješten na obali Lokvarskog jezera u Gorskom kotaru, festival je krajem prošlog ljeta ugostio 14 DJ-eva iz Hrvatske. DJ Jock, E-Base, Recep, MYUZ, Phonophobes, Senkić i mnogi drugi su donijeli svoje plesne ritmove koji su drmali partijanere dva puna dana.

Iza festivala stoji Nataša Malnar, a u razgovoru s organizatoricom saznajemo da je Final Destination nastao iz ljubavi prema elektroničkoj glazbi, open air partyjima, festivalima i partijanerima koji pohode takve događaje. Sami organizatori nam otkrivaju kako su oni na partyjima upoznali predivne ljude, stekli prijatelje i takvu atmosferu žele prenjeti i drugima.

Lokacija uz Lokvarsko jezero među partijanerima je poznata još od Wake The Lake festivala pa je bilo logično nastaviti s plesom na toj lokaciji u srcu Gorskog kotara i s Final Destination festivalom.

Prošlogodišnja premijera Final Destination festivala je bila u nešto intimnijem izdanju, ali je privukla partijanere iz svih krajeva Hrvatske. Od Istre, preko Rijeke do Zagreba partijaneri su se uputili prema Gorskom kotaru da kampiraju uz jezero i plešu uz vruće techno, tech-house i house ritmove. Lokalnih partijanera i ljubitelja elektroničke glazbe nema previše otkriva nam organizatorica, ali festival je prava prilika da se nekom novom svidi ovaj stil glazbe.

Iako je festival održan u rujnu, temperature u Gorskom kotaru su nešto niže stoga je organizatorica prepoznala da je bolje da se festival prebaci u raniji termin i tako nas Final Destination očekuje 17. i 18. lipnja.

Vizija organizatorice Nataše Malnar je da festival postane dio priče u kojoj ljudi žele sudjelovati kako bi uživali u predivnoj prirodi, dobroj zabavi, odličnoj glazbi i svemu onome što bi jedan kvalitetan festival trebao imati. Tako i ove godine organizatori najavljuju besplatno kampiranje kao i parking za sve partijanere, šank koji radi 0-24h, kao i hranu koja će imati široku ponudu za sve preference.

Drugo izdanje festivala je u završnim fazama pripreme, a organizatorica najavljuje “još poneko iznenađenje”. Listu izvođača za ovogodišnji Final Destination festival je slagao Domagoj Pavlović poznatiji kao Emanuel Jr, a na Lokvarsko jezero ovog lipnja dolaze Anima Noctis (Skarros i Whooso), Krekman, Dino Jukić, Emanuel Jr, Ana Antonova, Makarun i glavni gost Nere.

Ulaznice su dostupne kroz sustav Core Event.