Skip to main content

Slavili smo 25 godina karijere Marka Nastića u Hangaru – evo kako je bilo na Retrospektaklu


Obilježavali smo 25 nezaboravnih godina njegove karijere, a više o tome imali ste priliku pročitati u intervjuu s Markom prošli tjedan. Bili smo već nekolicinu puta u beogradskom Hangaru, ali moramo priznati da nikada nismo svjedočili ovolikom broju ljudi i tako spektakularnoj produkciji.

Ušli smo u backstage ulaz na Markov zahtjev, a na stageu smo mogli vidjeti tisuće i tisuće vjernih plesača koji su dijelili sreću sa Markom Nastićem i 50 drugih DJeva koji su obilježili clubbing scenu svih ovih godina i koje smo imali priliku slušati na mnogobrojnim mjestima.

Zvuk je bio savršeno postavljen i smatramo da nam je to usavršilo ovu glazbenu fantaziju do maksimuma. Light, stage, vizuali, specijalni efekti su bili u savršenoj sinergiji koja je samo pridodala ovom predivnom putovanju kroz glazbene ere.

Imali smo priliku stajati odmah iza Marka i gledati ga kako pomno izabire iz svoje popularne kolekcije ploča i kako svira b2b sa ostalim artistima koje je pozvao. Primijetili smo kako mu se smješak sa lica nije skidao, što je samo bilo zarazno na sve ostale oko njega i time ni u jednom trenutku nije bila loša energija na stageu, ali ni na flooru.

U 2:00 muzika je stala, fotograf Marko Edge je uzeo mikrofon i zaželio svom dugogodišnjem prijatelju sretnih 25 godina karijere i još dva puta toliko. Svi su se okupili uz Edgea i nastala je još jedna od legendarnih Edgeovih fotki koja je zapečatila ovaj trenutak u povijesti.

Program je nastavio u još jačem tonu, pa tako i svi ostali

Sigurni smo da ako bismo pitali neke iz publike koji im je bio najdraži dio Retrospektakla, a da nije glazba i venue, da bi to bile talentirane plesačice iz Fluida, za što je još zaslužna Sandra Mišić. Djevojke iz Fluida očarale su sve sa kreativnim kostimima i pomno osmišljenim, ali senzualnim plesnim pokretima koji su se savšeno spojili na svaki beat.

Svaki nastup je bio zapamćen i odmah smo se javili Marku idući dan i priznali mu da nas je oduševio odabirom kolega i da se veselimo svakom idućem projektu.
Bilo nam je zadovoljstvo čuti DJe u svom prirodnom elementu, a osobno bismo istaknuli setove kolega i kolegica kao što su Slavka, SMT#ng, Vladimir Dragaš, MENE, Nexie, Cosmic G i ostalih. Radujemo se praćenju njihovih daljnjih nastupa i onoga što nam spremaju u budućnosti.

Jedno veliko bravo za Marka Nastića, ali i ekipu za cijeli Retrospektakl. Zabavili smo se i nikada nećemo zaboraviti ovo iskustvo. Hvala Marku na pozivu i suradnji i šaljemo mu velik zagrljaj kakav smo i mi dobili na Retrospektaklu 2023. Do idućeg puta!

Nulti dan posljednjeg, 21. Seasplash festivala na Tvrđavi Sv. Mihovila


Isti će se odvijati u srijedu, 19. srpnja, na jednoj od najljepših otvorenih pozornica uopće, na Tvrđavi Sv. Mihovila, koja ove sezone ujedno slavi i svojih prvih 10 godina.

Tom prigodom nastupiti će jedan od najaktualnijih i najpoznatijih europskih i svjetskih predstavnika sound system kulture, britanski Iration Steppas, uz podršku domaćih glazbenih sastava ABOP i Bamwise, te nastup plesne skupine Cromaicanz.

Čeka nas jedna bogata večer, u rasponu stilova od tradicionalnog, preko recetnog Dub Reggaea, sve do elektronike odsvirane uživo.

Kapacitet je ograničen, stoga požurite po svoje ulaznice, do 1. lipnja u pretprodaji po 18 €!

Pogledajte nedavno objavljeni aftermovie s prošlogodišnjeg izdanja.

Stacey Pullen stiže na peti Noguestlist ples pod crvenim svjetlima

 

Krajem mjeseca, točnije u nedjelju 30. travnja, NoGuestlist nakon Petog Kupea i The Besta, svoja crvena svjetla vode na novu lokaciju. Zagrebački klub Mint rezerviran je za gostovanje legendarnog američkog DJ-a Staceya Pullena kojem će se pridružiti Mony i Aldo Morro na petom izdanju NoGuestlist partyja.

Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

FB EVENT: NoGuestlist presents Stacey Pullen at Mint Club

Već tradicionalno, NoGuestlist plesnjak će obilježiti rasvjeta u isključivo crvenoj boji te će se posebna pažnja obratiti na uređenju interijera.

Jedan od najutjecajnijih DJ-eva iz detroitske škole elektroničke glazbe je upravo Stacey Pullen koji je kroz godine odradio brojne spektakularne setove u Hrvatskoj. Američki DJ je svoju karijeru oblikovao pod palicom legendarne detroitske trojke – Derricka Maya, Juan Atkinsa i Kevina Saundersona.

Svoju reputaciju je izgradio kao strastveni DJ i producent, a neke od svojih najboljih izdanja objavio je pod imenom Kosmic Messenger. Svojim likom i djelom predstavlja ono najbolje što Detroit može ponuditi od elektroničke glazbe, a to se može poslušati kroz njegu kompilaciju “The Collected Works Of Kosmic Messenger”.

Glazbenu podršku legendarnom američkom DJ-u čine Mony i Aldo Morro. Mony je zadarski DJ koji je na sceni od 1999., a svoju dugogodišnju karijeru proveo je kao rezident DJ na plaži Zrće. Brojne “odigrane utakmice” pod svojim nogama ima Aldo Morro koji polako, ali sigurno postaje veteran hrvatske elektroničke scene. Utjecaj na njegov glazbeni ukus imao je pop i dance 80-ih, r’n’b i hip-hop, a na kraju se odlično smjestio u širokom spektru house zvuka.

Zaigraj i osvoji ulaznice na Instagramu!

Poslušajte drugi album Forest Peopleovog alter ega Oleka -The Veil of Death-


Dragan Lakić poznatiji kao Forest People već neko vrijeme radi i na svom alter egu Olēka. Kroz svoj Olēka alter ego, poznati regionalni DJ istražuje industrijsku i distorziranu stranu techno zvuka. Olēka već ima brojna izdanja na etiketama poput Planet Rhythm, Genesa, Power Vacuum, Mindcut, Dakfloor i Newrhythmic.

Olēka je nedavno objavio svoj novi album “The Veil Of Death” koji predstavlja značajan odmak od prethodnih izdanja, posebice jer trake na novom albumu potiču na razmišljanje i eksperimentalno istraživanje tema koje se tiču smrti i života poslije smrti.

Kroz album Olēka spretno spaa zajedno razne ritmičke i melodijske elemente koji stvaraju mračnu atmosferu zvučnih pejzaža. Organski osjećaj albuma je dodatno pojačan dodavanjem vokala i upotrebom instrumenata, koji su stvorili dodatni sloj dubine i teksture traka.

The Veil Of Death” vuče inspiraciju kroz brojne glazbene tradicije, a u nekoliko traka čuje se i “zvuk Balkana”. Olēka je na ovaj način odao počast svojim kulturnim korijenima koji su dodatno povečali emocionalni rezonancu albuma, zbog dodavanja osobnog i autentičnog dodira.

 

Slušajući Olēkin drugi album, možemo zaključiti kako je to složeni produkcijski rad koji nudi duboko, inspirativno glazbeno iskustvo. Kroz trake Olēka nas tjera na razmišljanje o egzistencijalnim temama, prolaznosti života i uvijek prisutnoj sjeni smrtnosti.

Album je satkan od ukupno sedam traka, a objavljen je na Diffuse Reality Recordsu i dostupan je za slušanje na svim streaming platformama.

Tracklist:

Sviraj Kraj

Berzah

Ponosni Mrtvac – Jelena Ćosović Mix

Nek Mi Stave Okove

Posljednji Pozdrav

Ne Zaboravi Da Umreš

Spavaj

Kako je Frankfurt bio meka rane techno scene?

 

Techno zvuk se pojavio u 1980-ima kada su pioniri elektroničke glazbe poput Kraftwerka inspirirali mlade glazbenike i producente da krenu eksperimentirati sa sintisajzerima i gramofonima.

U tom vremenu Detroit je bio ispred svih, ali Europa je također bila kreativna i aktivna. Upravo jedna od glavnih lokacija tog vremena je bio Frankfurt u kojemu je scena bujala.

U 2022. Frankfurt je postao dom Muzeja moderne elektroničke glazbe (MOMEM) koji je prvi takav muzej u svijetu. Direktor muzeja Alex Azary je u razgovoru za DW otkrio kako su on i drugi pioniri scene poput Sven Vatha i DJ Talla 2XLC-a pomogli u stvaranju techno pokreta.

Kako je techno postao popularan u Frankfurtu od svih mogućih lokacija?

Vrlo rano, svega nekoliko gradova je imalo scenu. U 80-ima, možda je svega 5-6 gradova na svijetu imalo klubove, producente, glazbenike, izdavačke kuće i prodavaonice ploča. Još jedan važan razlog je u to vrijeme bio Dorian Gray, klub kod aerodroma, koji je uvijek gurao inovativne koncepte glazbe. Zamišljen je kao verzija Studia 54 iz New Yorka, gdje se najviše oslanjao na disco, ali nije trebalo dugo DJ-evima da krenu svirati elektroničku glazbu.

Vi ste bili dio scene u tom vremenu?

Da! Još se sjećam svog prvog odlaska u Dorian Gray, kad nisam još imao ni dvadeset godina. Čim sam zakoračio u klub, moje srce je počelo udarati u ritmu koji je izlazio iz zvučnika. Počeo sam se baviti DJ-ingom u 1982., a dvije godine kasnije sam s prijateljom Tallom pokrenuo Technoclub. Bio sam još i promotor u Dorianu Grayju, gdje smo od 1987. do kraja 2000. održavali Technoclub večeri i sve velike rave partyje.

Klub je bio jedinstven, kao ni jedan drugi u svijetu. Mnogi ljudi, uključujući DJ-eve doletili bi do Frankfurta samo da partijaju i onda bi odletjeli ponovno doma. Kako je frankfurtski aerodrom internacionalna zona, nije bilo točno određene satnice kad se klub zatvara, tako da je mogao raditi kako god smo htjeli. Bio je važno mjesto na samom početku elektroničke scene, nažalost se zatvorio zbog sigurnosnih razloga.

Ovih dana, Berlin je glavna točka poprišta elektroničke scene u Njemačkoj….

Danas nema više toliko prostora u Frankfurtu. Teško je kreativnim ljudima otvoriti klub i pokrenuti neki svoj koncept. Ovdje danas klubovi postoje da prodaju piće, a ne da razvijaju glazbu što je veliki problem. U Berlinu s druge strane, stvari su se eksponencijalno proširile padom Berlinskog zida. Stara skladišta, tvornice, naglo su postali domovi klubova gdje se scena mogla razvijat. Nažalost takvo nešto nema u Frankfurtu.

Iako Frankfurt nije aktivan kao nekoć, posljednjih godinu dana itekako privlači ljubitelje elektroničke glazbe zbog muzeja namijenjenog sceni. Koja je bila ideja iza muzeja?

Moj partner Talla je imao ideju za muzej. Još u 2011. kada je putovao južnim krajevima Europe i davao predavanja mladim ljudima, dosta ih je bilo zainteresirano za priče o počecima scene. Stoga jednostavno je došlo do toga da se ovako nešto treba pokrenuti. Zapravo mi se više vidimo kao i kulturno umjetnički centar, zato što je klupska kultura i dalje aktivna te i dalje svjetski fenomen. Riječ muzej u nazivu je tu da se javno naznači da je ovo institucija, jer mi pričamo u kulturološkom pokretu koji postoji 40 godina te je inspirirao i odgojio generacije.

Amsterdam pokrenuo kampanju -Stay Away-. Žele smanjiti broj britanskih partijanera


Lokalna vlast Amsterdama započela je kampanju koja targetira mlade britanske turiste između 18 i 25 godina starosti s porukama “Stay Away” kako bi smanjili potencijalno remećenje javnog reda i mira.


Foto: VeryHungryNomads.com

Glavni grad Nizozemske osim mira na ulicama želi promijeniti svoju reputaciju da ih se ne smatra samo mekom partyjanja, droge i prostitucije.

Kampanja “Stay Away” je serijal informativnih video zapisa kroz koje se ističu kazne te prikazuju video zapisi nedjela koje vikend partijaneri naprave u Amsterdamu.

Reklame se aktiviraju i targetiraju mlade Britance nakon što oni internetom pretraže neke od ključnih riječi poput “party Amsterdam”, “stag party Amsterdam”, “cheap hotel Amsterdam”, “pub crawl Amsterdam” i slično. Ključne riječi tako u algoritmu aktiviraju reklame te umjesto da mladim britanskim partijanerima iskaču reklame hotela, kafića, klubova, dobivati će reklame koje im direktno govore da nisu poželjni.

Amsterdam ima populaciju od 883 tisuće stanovnika, a godišnje primi više od 20 milijuna turista, od kojih je milijun iz Velike Britanije. Zbog velike količine turista gradska vlast je već krenula u slične kampanje gdje ističu poruke “We Live Here” u zonama noćnog života kako bi skrenuli pažnju na poštivanje javnog reda i mira, ali s kampanjom “Stay Away” idu korak dalje.

Zamjenica gradonačelnika Amsterdama Sofyan Mbarki za britanske novinare je komentirala: “Turisti i posjetitelji su i dalje dobrodošli, ali sve u granicama normalnog ponašanja. Ako dolazite raditi nered, nepoštivati naš grad, u ime grada vam mogu reći da niste poželjni.