Skip to main content

Auf Wiedersehen – beogradski spoj Rock ’n’ Rolla i elektroničke glazbe

Auf Wiedersehen je beogradski bend nastao 2010. godine. Iza benda stoje tri člana, Miroslav Mišković, Milan Jakonić te Vladimir Dražić. Ono što krasi beogradski bend je unikatni zvuk kojeg članovi benda žanrovski opisuju kao “Kul Rok Da Pop”.

Kada se “Kul Rok Da Pop” rastavi, dobivamo sljedeće. Kul – minimalistički pristup, elektronika, ritam mašine i sintisajzeri. Rok – garaža, punk, rock ‘n’ roll, blues. Da – uvijek jasno i glasno. Pop – sve nabrojano spojeno s jakim grooveom.

Kombinacija elektroničke glazbe i rock ‘n’ rolla, zapakirano u minimalistički pristup uz jake groove ritmove kulminiralo je objavom bendovskog albuma prvijenca objavljenog u 2016.

Beskompromisan pristup prema glazbi i stereotipima, stav je Auf Wiedersehena koji stvara repetitivne psihodelične rifove i elektroničke beatove koji donose mračni plesni karakter njihovoj glazbi. Jaki ritmovi, uz analognu ritam mašinu, sintisajzer, debele bas linije, gitare i procesirane vokale daju bendu prepoznatljiv zvuk.

Njihov drugi album “Hej bejbe” objavljen je u svibnju 2021., a članovi benda su za njega rekli “Ovaj album, drugi po redu, još jednom donosi ušima i tijelu slušaoca kombinaciju snažnog elektroničkog zvuka, plesnog groovea,rock ‘n’ roll gitara i vrištećeg garažnog feedbacka.”

Na live nastupima, bend stvara rave ‘n’ roll koji nastaje improvizacijom na pozornici. Auf Wiedersehen već godinama nastupa po Srbiji, dok su se u Hrvatskoj predstavili još 2017. u Pločniku. Potom su prošle jeseni gostovali u pulskom Kotaču i zagrebačkom Mastersu.

Održan drugi Lovefest Fire uz Patricka Toppinga u Hangaru

Ovaj popularni DJ oduševio je publiku, a set, koji je trajao čak tri sata završen je ovacijama, a dio atmosfere prenijela je i Adrijana Corelj u video sažecima na našem Instagramu.

Ovo je moj prvi put u Srbiji i nisam mogao ni sanjati da će biti za pamćenje. Tri sata uz više od 2.000 ljudi i najbolje publike ikada, osjetio se onaj pravi old school rave, presretan sam”, rekao je Patrick Topping u svom obraćanju fanovima na društvenim mrežama.

Osim Toppinga, na drugom Lovefest Fire događaju nastupili su i Dakissa, koji je zagrijao publiku, kao i Luton, koji je zatvorio drugo izdanje beogradskih Lovefest muzičkih događaja.

Prvi Lovefest Fire održan je početkom veljače uz Dixona s kojeg smo također izvještavali.


 
Jamie Jones stiže na treći Lovefest Fire 28.4.

Publika ima priliku za manje od tri tjedna na istom mjestu slušati legendarnog Jamie Jonesa. Osnivač Paradise global eventa, DJ i producent će sudeći po velikom broju rasprodanih ulaznica razmrdati publiku 28. travnja u Hangaru, zajedno uz Neverdogs i domaću podršku Nikolu Vemića i Phillie P.

Ulaznice za ovaj datum možete naći na lovefest.rs, kao i u svim poslovnicama Gigstixa i Tickets.rs.

Priča o Stelli Bossi koja je od plesa na društvenim mrežama došla do DJ pulta

 

Stella Bossi svoju brojnu internetsku praćenost gradi dugi niz godina, no njen eksponencijalan rast se dogodio 2018. godine. Video koji ju je lansirao snimljen je ispred berlinskog kluba Kater Blaua nakon njegovog zatvaranja u ranim jutarnjim satima.

U jednom intervjuu otkrila je detaljniju priču o njenim počecima “Kada sam počela objavljivati na Instagramu nisam imala plan. Dosadilo mi je gledati samo tuđi sadržaj na društvenim mrežama te sam krajem 2018. odlučila da moram napraviti nešto kreativno, a to je bio ples.”


 

Ples uz ritmove elektroničke glazbe u javnosti postao je njen zaštitni znak, ali snimanje videa nije uvijek bilo lako izvedivo, jer otkriva kako je znala upasti u probleme zbog njih. “Imala sam razne situacije za vrijeme snimanja videa – od toga da su me izbacivali iz dućana zbog plesa u njemu, do pozivanja policije. Svašta se tu događalo.”

Kako joj je praćenost rasla, tako je rastao i pritisak da mora izbacivati sadržaj koji će zabaviti masu partijanera. Proces razrade ideja za snimke, otkrila je da može trajati i satima. “Inspiraciju sam dobivala u raznim situacijama, ali najčešće kada bi bila opuštena npr. pred spavanje. Čim bi legla, razne ideje bi mi se počele javljati u glavi. Odmah bi ih morala zapisati i razraditi, a to bi nekad trajalo svega nekoliko minuta, a često i nekoliko sati.”

Naravno uz ples na društvenim mrežama, Stella Bossi je gradila i svoju glazbenu karijeru. Popularnost joj je definitivno pomogla skrenuti pažnju na sebe, što je ona pametno iskoristila. Nije joj dugo trebalo ni da se odluči za pokretanje vlastite etikete – The Beat Must Fuck, koja je posebno zanimljiva po tome što fanovi glasaju koje će se trake potpisati za nju.

 

“Dosta glazbe mi se šalje, stoga sam odlučila pokrenuti izdavačku kuću. Svojim fanovima dozvoljavam da glasaju koje trake da potpišem. To nitko dosad nije napravio, stoga je jako zanimljivo. Također ovako dajem priliku nekim manjim izvođačima da se čuje za njihovu glazbu.” zaključuje Stella Bossi.

Posljednje vrijeme Stella Bossi manje pleše po društvenim mrežama, jer se u potpunosti uhvatila uloge DJ-a po klubovima i festivalima diljem svijeta, ali sudeći po objavama rado se prisjeća svojih početaka.
___

Future Scope 14. travnja dovodi Stellu Bossi u zagrebački Boogaloo, a ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

Na velikom flooru vrte još Lea Dobričić, Dexon i domaćini DJ Jock b2b Shipe. Mali floor: Lemon, Neroa, Looka!

Russell Small iz Freemasonsa donosi svoju magiju na novom Groovetastic singlu


Njihov nedavno objavljeni singl "Ostani samo ti" osvaja radijski eter i plesne podije, a sada stiže i njegov prvi remix koji potpisuje svjetski poznati producent DJ i remixer Russell Small (član projekata Freemasons, Phats & Small).


Foto www.russellsmallmusic.com

Međunarodno priznati autor, producent i remikser Russell Small donosi svoju magiju na novom Groovetastic singlu. Groovetastic je hrvatski disco/nu disco projekt, a potpisuju ga Davor Devčić & Anđelko Preradović uz sjajne vokale Sabine Špoljar. Drugi singl nosi naziv "Ostani samo ti" i objavljuju pjesme isključivo na hrvatskom jeziku.

Nakon samo nekoliko e-mailova, Russell je pristao remiksirati pjesmu, jer je osjetio pozitivnu vibraciju i potencijal da se okrene pjesmi. Komplimentirao je hrvatske tekstove i isporučio standardno kvalitetnu klupsku produkciju.

Izvorna video verzija sada je dostupna s Russell Small & DNO P verzijom, tako da možete uživati u njoj na Youtubeu kao i na svim streaming servisima.

Poslušajte kako zvuči techno na drombulji (usnoj harfi)


Damon Salinas krije se iza projekta Boing Music na kojemu svira elektroničku glazbu, najčešće techno ritmove koristeći drombulju (usnu harfu).

Kako bi stvorio techno zvuk, mladi glazbenik metalni dvokraki okvir drombulje pozicionira na svoje zube i “čupa” metalnu žicu na sredini, a kako bi se zvukovi razlikovali ispušta zrak, pomiče usta i obraze.

Sudeći po videima, Damon Salinas ne radi obrade pjesama, već u svakom novom videozapisu improvizira i stvara novu autorsku glazbu. Svoj unikatni talent je podijelio sa svijetom na društvenim mrežama što mu je priskrbilo više stotina milijuna pregleda, ponajviše na TikToku.

Kako zvuče neke od njegovih najviralnijih skladbi, poslušajte i pogledajte na YouTube kompilaciji.

Damon Salinas je i službeno objavio nekolicinu traka, koje je razvrstao u dva EP-ja – “Experiments In Jawharp” i “House of the Jawharp”.

Festivalski program Muzičkog Biennalea Zagreb


Muzički biennale Zagreb, najveći hrvatski festival posvećen avanturi suvremene glazbe, održat će se od 13. do 22. travnja.

32. izdanje festivala još jednom pretvara hrvatsku metropolu u europski centar suvremene glazbe, predstavljajući sva njezina lica – od klasika glazbe 20. stoljeća, preko radikalnog novog zvuka i elektroničke glazbe, do glazbenih djela skladanih namjenski za – bebe.

 

Umjesto uobičajene festivalske teme, festivalskim manifestom najavljeno je da će prakse i program budućih izdanja nastojati slijediti principe ekološke odgovornosti i kulturne održivosti.

Prije samog festivala i njegovih deset dana ispunjenih događajima, od 29. ožujka se održava Predbiennalski program koji će svojim bogatim umjetničkim, izložbenim i diskurzivnim programom otvoriti važna pitanja utjecaja tehnologije na razvoj umjetnosti, odnosa institucionalne i nezavisne kulture i ekološke održivosti u kulturi.

Iz Predbiennalskog programa izdvajamo:

11.4. MBZ RAZGOVOR: Tehnologija i umjetnost: između optimizma i ludizma @ KIC

Iz festivalskog programa izdvajamo:

13.4. zeitkratzer plays Kraftwerk & Malec @ Pogon Jedinstvo

15.4. SUITA:Puls+ – Filip Merčep & Boy van Ooijen, elektronički duo @ MM Centar

15.4. SkylAR: multimedijski koncert s elementima instalacije – live elektronika, performans @ Tehnički muzej Nikola Tesla

16.4. MBZ PREDAVANJE: Razvoj reprodukcije zvuka u umjetnosti i tehnologiji: od mono signala preko kupole zvučnika do višesmjernih zvučnika iz 3D printera @ Tehnički muzej Nikola Tesla

17.4. CANTUS ANSAMBL & MBZ – koncertni ciklus Cantus Ansambla: Berislav Šipuš, dirigent; Viktor Čižić, klavir; Srebrenka Poljak, sampler; Višeslav Laboš, elektronika @ Pogon Jedinstvo

21.4. MBZ Razgovor & Live: Katarina Gryvul // 22:30 tonota (live) // 23:30 Katarina Gryvul (live) @ KSET

Kompletni program 32. Muzičkog Biennale Zagreb, kao i sve detalja o ulaznicama, satnici te mjestu održavanja provjerite ovdje.