Skip to main content

Nebula – novi je instrumental 14-godišnjeg splitskog repera i autora elektroničke glazbe


Nakon videa za pjesmu „U Orbiti“ koju je sam snimio i producirao te montirao spot u splitskoj multimedijalnoj udruzi Combo, posvetio se instrumentalima čime je nastavio rad na svom drugom albumu. Nedavno je izbacio stvar Nebula, a dovršava i remiks rumunjske etno pjesme Lelita Salfita te snima vokale za novi rap.



„Za Nebulu, što je ustvari naziv za svemirske izmaglice, napravio sam i mali 3D video, a najviše vremena sam utrošio kako bih postigao zvuk i naučio neke stvari oko produkcije da se sve dobro čuje na mobitelima jer želja mi je da štoviše mojih vršnjaka zavoli elektroničku glazbu, a možda i da je sami prave u softveru kao što je Ableton u kojem radim od svoje 9. godine. U posljednje vrijeme inspirira me Ummet Ozcan, turski producent koji se bavi raznim žanrovima, a kad stignem od obaveza objavljujem na svom YouTube kanalu i Tik Toku tutoriale kako se radi i snima i miksa elektronska glazba“ – kazao je Mark Maret.



Dodaje kako se sam bavim produciranjem i stvaranjem glazbe od početka do kraja, te da nije DJ koji pušta i uglavnom koristi tuđu glazbu kao što mnogi pogrešno misle. Pjesma Nebula se može pogledati na Markovom You Tubeu gdje se nalaze i linkovi za besplatni download pjesme.

Otvaramo arhivu: Pogledajte kako je izgledao web Klubske Scene od 2001. do 2011.


U petak, 1. prosinca obilježavamo nevjerojatan put od mjesta najava partija do ključnog središta elektroničke glazbe u Hrvatskoj i regiji, okupljajući zajednicu od preko 100 tisuća posvećenih čitatelja.


Prvi logo osmišljen 2001.g. nakon pokretanja KS


Ekskluzivno uoči toga dana otkrivamo i kako se stranica razvijala od 2001. do danas, odnosno kako je izgledala od samih početaka pa do našeg velikog rebrandinga 2011. U početku se portal sastojao od kalendara sa najavama partya i objave fotografija s partya koje su se razvijale na filmovima.


Izgled 2001. prilikom osnivanja stranice – klik ovdje za veću rezoluciju


Izgled 2004.g. Vijesti su uvedene te godine kao dio sadržaja, pa potom i recenzije i kolumne


U ovoj eri digitalnih transformacija, Klubska Scena će napokon lansirati mobilno prijateljsku verziju web stranice. Naime, već godinama više od 70% posjetitelja dolazi s mobilnih uređaja zbog čega su bili svojevrsni građani drugog reda. Hvala vam što ste imali strpljenja. No, to je samo početak.


Izgled 2005.g.


Izgled 2006.g.


U petak 1.12. organiziramo launch party u Radionici 32 HUB (Mihanovićeva 32, Zagreb) kod Botaničkog vrta na kojoj ćemo predstaviti novi web, ali i pokretanje nove platforme – webshopa.


Izgled 2006.g. tijekom proslave petog rođendana



Izgled 2007.g.




Izgled 2008. – 2010.g.


Početak je u 12 sati, a posjetitelji će imati priliku sudjelovati u predstavljanju novog Klubska Scena webshopa, prvi vidjeti – ali i kupiti merch kolekciju koju ćemo lansirati, uživati u glazbi koju će izvoditi Stephanie Prekali.


Izgled 2011. pa nadalje

Navečer, kao šlag na kraju ovog druženja organiziramo i Endorphin festival inspiriran hormonima sreće u klubu Boogaloo gdje na 3 floora spremamo 37 hrvatskih i regionalnih DJa koji vrte house, techno, dnb, psytrance. Kompletan line up je ovdje, a u ulaznice u pretprodaji na Entrio lli na jednom od fizičkih prodajnih mjesta.

Posebna pogodnost su Grupne 3+1 ulaznice!

Večeras pogledajte film Laurent Garnier – Off The Record na HRT 2


Film pogledajte večeras od 23.05h na HRT 2

Glazbeno-dokumentarni film je sniman tri godine i prati Laurenta po cijelom svijetu pokazujući nam izvanredan svakodnevni život jednoga od najcjenjenijih DJ-eva na svijetu.


Photo by Xavier Duquesne

Rezultat je jedinstveni intiman portret čovjeka iza legende, legende iza pulta

Kroz Laurentove vlastite riječi, pratimo njegovo jedinstveno životno putovanje. Od sina vlasnika sajmišta do nagrade Legije časti, a sve zahvaljujući iznimnoj strasti prema glazbi. Uronimo u povijest posljednje velike glazbene revolucije 20. stoljeća, iz perspektive jednoga od njezinih začetnika – Laurenta Garniera.



Ovo je prvi i jedini put da je Laurent Garnier dopustio da se detaljno snima njegov privatni život. Film Laurent Garnier: Off the Record iz 2021. godine režirao je Gabin Rivoire, a odabrala ga je Mira Vočinkić.

Izvor: HRT

____

Ukoliko propustite ovaj termin, film uvijek možete vratiti i pogledati ukoliko koristite TV usluge telekom operatera. No, postoji i online verzija filma koja se može pogledati besplatno ovdje.

2023. je bila velika godina za Greenlight Collective, donosimo presjek


Greenlight se predvode rezidenti Grenco, Andreas, Ian Staraj (Phonophobes), Andrija Mlacović (Phonophobes) i Ivan Erjavac – koji se od samih početaka predstavio kao novi kolektiv sa vizijom drukčijeg koncepta eventa koji jednaku pažnju posvećuje atmosferi, uređenju i vizualnim osjetilima kao i glazbi.



Cilj je stvoriti cijelo iskustvo za plesače i na par sati ih odvesti u neki drugi svijet. U kratkom vremenu djelovanja na sceni, dobili su značajnu podršku lokalnih organizatora i aktera na sceni koji imaju bogato iskustvo. Tijekom 2023. Greenlight Collective je organizirao te sudjelovao u organizaciji 9 događaja, od kojih je njih pet organizirano samostalno.



Događaji su bili popraćeni njihovim sad već prepoznatljivim uređenjem događaja u zelenilo (zelena svjetla, kvalitetni posebno prilagođeni vizuali, prostor popunjen zelenim biljem) i stvaranjem jedinstvenog iskustva što je privuklo novu publiku koja podržava njihovu misiju.

 



Na dva događaja, kolektiv je udružio snage s riječkim brendom ulične mode Linijom s kojim su organizirali partyje u Crkvi. Zajedno su ugostili Kassiana i Keplera koji su privukli više stotina posjetitelja stvarajući zaraznu atmosferu koja je obilježila njihovu godinu i stvorila nova prijateljstva kako u Rijeci, tako i u Engleskoj.



Osim organizacije klupskih večeri, sudjelovali su u stvaranju dva open-air događaja poput Lakesidea na obali znamenitog Lokvarskog jezera koji je ove godine bio u posebnom ruhu – ispražnjen, bez vode, što se dogodi jednom u dvadeset godina. Lakeside je za kolektiv imao poseban značaj poštoiz tog kraja vuču svoje korjene, a svojim prostornim uređenjem događaja u zelenilo, odlično su se uklopili u “pustinju” praznog jezera gdje su svirali rezidenti Greenlighta te Bronski, Dekor i Qasim.



Drugi open-air događaj na kojem su sudjelovali u organizaciji je bio u Opatiji na Ljetnoj pozornici u suradnji s Liminal kolektivom, gdje je glavni gost bio Francesco Farfa. Njihov zadatak je bio zagrijavanje, prvo u Colosseum Beach Baru, a potom i na samoj Ljetnoj pozornici.



Tijekom godine su odradili još i tri događaja u sad već bivšem klubu Portun gdje su održavali večeri s rezidentima i lokalnim gostima poput Soulfreqa. Posljednji događaj koji su pripremili je bio u Crkvi gdje su ugostili prijatelje iz zagrebačkog kolektiva Hihotik i njihove rezidente, a sljedeće što spremaju je novi posebni događaj 360º w/ Per Hamma koji je na rasporedu 9. prosinca o kojem će više otkriti uskoro.

 

Osim što su radili događaje, snimali su i live setove u svom rodnom kraju, kroz koje su predstavili ljepote Gorskog kotara, ali i svoje rezidente. Početkom godine objavljen je posljednji live set, ali kako nam otkrivaju, u planu imaju već sljedeću lokaciju i set.

Dobar rad Greenlight Collectiva je prepoznat od strane nagrade Ambasador gdje su nominirani u kategorijama – Kolektiv godine, Art produkcija godine u regiji, Najbolje likovno oblikovanje u regiji (Andreas).



Za budućnost, ekipa iz Greenlighta otkriva da su puni ideja i planova za sljedeću godinu, a imaju želju da ne budu samo kolektiv koji radi partyje, već da se približe umjetničkoj produkciji. S vremenom kako im bude rastao budžet, planiraju povećati fokus na produkciji cjelokupnog art doživljaja.

Predstavnici Greenlight kolektiva Andreas i Grenco dolaze 1. prosinca u zagrebački Boogaloo na naš slavljenički Endorphin festival gdje će odraditi b2b set na Oksitocin flooru. Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio, a u prodaji su i grupne ulaznice (kupi 4, plati 3).

 

Dijelimo znanje kroz panel: Plasiranje hitova na radio – od izdanja do radijske postaje


Laureati nagrade Ambasador bit će otkriveni 30. studenog u zagrebačkom Boogaloou, a dan poslije program Ambasadora se nastavlja u edukativno-diskurzivnom tonu u Radionici 32 HUB na adresi Mihanovićeva 32 u Zagrebu.

Diskurzivni program Ambasador otvara tema Plasiranje hitova na radio – od izdanja do radijske postaje s početkom u 14 sati, kojeg moderira Tea Hendija, a gost je Bruno Pietri.

Kroz sat vremena, Tea Hendija će objasniti što je to formatirani radio i kako izgleda selekcija glazbe glazbenog urednika te će otkriti što je sve potrebno kako bi pjesma dobila veći airplay, kao i zašto neke pjesme dobivaju veću eksponiranost od ostalih. Moderatorica će se također dotaknuti selekcije domaćih pjesama na formatiranom radiju i što je sve potrebno od strane izvođača kako bi pjesma na radiju zaživjela.

Tea Hendija ovim panelom želi objasniti i približiti svim domaćim producentima proces stvaranja i slanja pjesme na radio, kako bismo u budućnosti imali što više domaćih izvođača u eteru. Njen gost Bruno Pietri je upravo jedan od hrvatskih producenata čije pjesme se često mogu čuti na domaćom radijskim postajama. Bruno Pietri će pričati iz perspektive autora, otkrit će proces stvaranja pjesme, slanja na radijske postaje i sve što je potrebno za dobru promociju neke pjesme.

Tko su Tea Hendija i Bruno Pietri?

Tea Hendija je dugogodišnja radijska djelatnica koja trenutno vodi emisiju Weekend Warmup na Anteni Zagreb. Svoju karijeru na radiju je započela još u studentskim danima na Radio Studentu. Na Enter Zagrebu je bila dugogodišnja urednica, gdje je uređivala nagrađivanu emisiju Enter Peglaona.

Bruno Pietri je mladi hrvatski producent koji se nalazi u klubu “milijun streamova”. Tvorac je nekolicine elektroničkih traka koje su potpisane za velike izdavačke kuće poput Warner Musica, a svoje mjesto su našle u radijskom eteru.

FB Event: Ambasador – diskurzivni program

Marcel: Veliki intervju o DJ-ingu, Liminal kolektivu, UFO Beatsu, Pogonu Kulture…


S riječkim DJ-om, promotorom i organizatorom Marcelom dotakli smo se jako zaposlene 2023., b2b setova, kolektiva Liminal, projekta UFO Beats i naravno njegovog rada u Pogonu Kulture.


foto Marin Cuk Vurnek

Iza tebe je zaposlena godina i ljeto. Dio si proveo kao organizator, a dio kao DJ. Jesi li zadovoljan kako je sve prošlo do sad?

Jesam, zaista. Posebice nakon covid perioda, iako je to sad već nekako stara priča koja je iza nas, puno toga se odradilo, a ovo je bilo zasigurno najplodnije ljeto. Imao sam dosta gaža, a neke sam čak nažalost morao odbiti, i to vrlo dobre, jer jednostavno nisam sve stizao balansirajući između organizacijskog posla iza pozornice i samih nastupa. Iako svoju DJ karijeru, odnosno više sam DJ-ing, doživljavam vrlo ozbiljno, ipak mi je to svojevrsni hobi koji mi je i plaćen, tako da mogu reći da sam donekle profesionalni DJ jer i zarađujem od nastupa, međutim, ne bih naravno mogao živjeti isključivo od gaža, niti to može puno artista na ovim prostorima. Ne pričam samo o Hrvatskoj, nego i o cijeloj regiji. To je tek nekolicina ljudi. Sve sam nekako odvojio na dva zasebna projekta koja usporedno `guram`; jedan je isključivo vezan uz event menadžment, promociju i organizaciju te brendove koje vodim, a drugi naravno na nekakvu moju DJ karijeru kojom se ležerno bavim dok god uživam u tome- dok god mi je aktivna strast prema kopanju i selekciji, trudit ću se uloviti i dobre gaže, a svakako je primarni motiv strast prema glazbi.

Često te na lineupovima možemo uhvatiti u back2back kombinacijama. Svirao si s Bronskijem, s Marinom… Kako ti je svirati back2back? Jel’ preferiraš solo izdanja, ili se dobro snalaziš u b2b dinamici?

B2b izdanja najčešće odradimo na eventima u vlastitoj organizaciji budući da je naglasak na nastupu gosta. Također, već neko vrijeme djelujemo kao nekakav širi kolektiv, često se i privatno družimo pa je to zapravo i neka vrsta druženja za pultom. U posljednje se vrijeme često i stilski razlikujemo pa su meni takvi b2b setovi posebno zanimljivi i izazovni, vrlo su spontani i dinamični i najčešće mi se sviđa rezultat, iako je bilo i izdanja kad se baš i ne poklopimo. Nema tu nikakve pripreme i dogovora, jednostavno ad hoc igra sa selekcijom u kojoj osobno rasterećeno uživam. Ali naravno uživam i u solo izdanjima, posebno kad imam vremena za bolju pripremu i kad je riječ o dobrom klubu ili festivalu.


foto markmiles

Imaš li pjesmu na repeatu? Nešto što ti se cijelo vrijeme vrti u slušalicama, u glavi, na pultu…?

Nisam baš taj tip, nemam nekakve hitove koje vrtim ili slušam na repeat-u. Inače slušam i dosta drugačiju glazbu. Kad želim uživati u glazbi u svom domu ili u vožnji, onda su to najčešće totalno drugi žanrovi, rock, rap, grunge, indie pop, blues, jazz i dr. Međutim kad je u pitanju elektronička glazba koju vrtim, tu ima toliko glazbe koja meni prođe kroz prste, kroz uši, da najčešće ne zapamtim niti imena naslova, ali znam gdje se nalaze kad stanem za pult. Naravno, uvijek je tu nekih 10-15 meni osobno, a možda i i publici, prema mojim nekim subjektivnim saznanjima, najdražih traka koje se prožimaju kroz moje setove određeni period, ali zaista mi je teško izdvojiti jednu ili dvije. Nisam takva vrsta DJ-a koji bi mogao složiti listu svojih hitova. Brzo mi dosade trake, ali onda brzo i nađem nove.

Važan dio tvog djelovanja na sceni je s kolektivom Liminal, s kojim ste našli svoju nišu. Kako je krenula priča o njemu? Kako ste se okupili?

Što se tiče kolektiva, u principu krenulo je naravno vrlo spontano, s nekakvim manjim druženjima, after partyjima, u organizaciji nekoliko mojih bližih prijatelja i mene. Ja sam tada tek počinjao zapravo s nekakvom selekcijom glazbe, DJ-iranjem. Naravno, naš se zvuk od samih početaka, prije gotovo 6 godina, pa do danas, bitno mijenjao, naši afiniteti prema eventima koje radimo su se također mijenjali i nekakav način djelovanja i rada je postao ozbiljniji. Na početku, kažem, samo smo radili nekakva spontana druženja i okupljanja. Kasnije se to pretvorilo što je već i danas nešto ozbiljnije.

U početku smo gostovali kod nekakvih prijatelja koji su imali lokale, ugostiteljske objekte, u nekakvim iznajmljenim kućama i na sličnim mjestima, a nakon toga smo jednostavno spontano odlučili krenuti s klasičnim klupskim večerima, ali i s puno pop up događaja na raznim zanimljivim lokacijama, atraktivnim. I naravno, krenuli smo s gostovanjima i bukingom regionalnih i inozemnih headlinera.

Naš zvuk u početku nije baš bio toliko definiran kao što je možda danas. Teško je opet precizno žanrovski odrediti današnji stil, ali riječ je o underground house glazbi, s raznim karakteristikama deep i minimal zvuka, techa, techna, breaka, electra i slično. Međutim, često zovemo goste koji pomalo odstupaju od tog nekog uobičajenog zvuka ili zvuka rezidenata čisto zato jer je to nama zanimljivo, ali i da pomalo pomičemo granice. S vremenom smo se naravno profilirali kao nekakav brend koji se, osim dovođenja raznih zanimljivih gostiju, trudi nalaziti stvarno atraktivne, zanimljive lokacije na kojima publika nema često prilike plesati. U početku su to bila kakva skloništa ispod zemlje, pa onda i vile, dvorci, brodovi, zabačene uvale i plaže, gradski trgovi, rooftoop eventi i mnoge druge neuobičajene lokacije. Lakše mi je zapravo nabrojati lokacije na kojima nismo napravili party. Osim toga, trudimo se redovito održavati naše klupske večeri, ponajviše na riječkom području.


foto Pavle Kaplanec

Na kakve sve izazove nailaziš, kada radiš recimo događaj u Opatiji na Ljetnoj pozornici, ili recimo u dvorcu nedaleko od Rijeke. Koliko je teško osigurati papirologiju, dozvolu za glazbu? Koliko treba pripreme za stvoriti takav događaj?

Naravno da su to daleko zahtjevnije pripreme u usporedbi s onima za redovite klupske večeri. To su jako zahtjevne lokacije iz više razloga. Često su vrlo blizu ili u centru grada, te u vlasništvu grada, županije ili općine. To su onda vrlo delikatne lokacije. Takve lokacije nismo mogli u početku dobiti jer nismo imali kredibilitet, niti nešto odrađeno iza nas što bismo mogli prikazati kao referencu. Polako smo došli do toga da smo kao organizatori prepoznati i od strane gradskih struktura; na prošlim smo događajima pokazali kako vodimo iznimnu brigu o lokacijama koje koristimo, po pitanju sigurnosti, čistoće, održavanja i očuvanja takvih lokacija, stoga je i povjerenje sada veće.

Ali, naravno, pripreme kreću vrlo rano za takve lokacije jer moramo ishodit sve potrebne dozvole od strane grada, općine ili županije te MUP-a, svih ovlaštenih institucija koje djeluju na tom području. Također, za neke od tih lokacija moramo paziti naravno i na svu tehničku pripremu, ne smije biti invazivna, da ne ulazi ni u kakav prostor i strukturu prostora jer je lokacija pod očuvanjem konzervatorija i sl.. Sve to zahtjeva ekstenzivnu pripremu.

Nakon nekoliko atraktivnih gostovanja ljetos i nedavnog u Pogonu Kulture, što očekuje kolektiv u nastavku jeseni i na zimu?

Tijekom zimskih i jesenskih mjeseci smo naravno u klubovima. Eventualno se možda pojavimo na nekoj pop up lokaciji, ako nam se neka učini zanimljivom. Nećemo raditi prečesto u Rijeci jer je scena nešto manja i slabija nego prije. S obzirom na veličinu grada, možemo reći da ima dobrih i zanimljivih DJ-eva te kolektiva s kojima radimo, koji rade stvarno dobre i kvalitetne stvari. Međutim, to je i dalje jako mala scena i mi ne možemo prečesto raditi gostovanja, stoga ćemo se potruditi da to bude jednom u mjesec ili mjesec i pol dana.

Fokus nam je na nekakve veće stvari jer smo jedan od rijetkih kolektiva koji može na to područje dovest neko renomirano DJ ime i onda upravo to i radimo. Koliko ćemo to još moći, to ćemo vidjeti prema tome kako će se stvari na sceni odvijati, hoće li rasti broj publike.

Jedan projekt kroz kojeg također djeluješ, a kojem smo već pisali je UFO Beats. Kroz njega podržajete nezavisnu scenu, nezavisne izvođače. Ono što nas zanima je kako izgleda proces biranja traka koje će se izbaciti? Tko vam se sve može javit? Kako?

UFO Beats je jedan zaista specifičan projekt, koji je zapravo u potpunosti hrvatskog podrijetla, što je malo ljudi zapravo znalo, dok nije izašao članak kod vas na Klubskoj. Trenutno, fokus nam je na više segmenata. Prije svega na objave i i promociju nezavisnih izdanja, vinyl only izdanja, te bandcamp izdanja, nekih manjih etiketa, ali i zapravo nešto većih. Uvijek je bila želja i ideja promovirati autore koji su tek u svojim začetcima i počecima.

Dakle, ono što mi radimo, imamo suradnju s većim izvođačima, producentima i etiketama s kojima redovito surađujemo i objavljujemo njihove nove nadolazeće releasove. Međutim, imamo i naš mail na kojem dobivamo bezbroj promo traka, što zapravo zna bit jako zahtjevno, to sve preslušati i svima odgovoriti, što naravno ne stignemo iako nas je tu troje. U principu trudimo se što više toga čuti, neovisno o tome je li riječ o nekom poznatijem producentu koji je dosad već bio objavljivan ili nije.

Ako je izdanje dobro, ako nam je zanimljiv zvuk, to ćemo objaviti i podržati. Naravno, ako je u skladu s nekakvim trendovima i našim afinitetima. Također, pokrenuli smo label, koji za sad ide sporo, ali sigurno. Imamo jedno veće izdanje iza nas s bosanskim producentom Zlatnichijem, koji je već vrlo renomirano ime na minimal sceni
i to izdanje je prošlo zapravo vrlo solidno. Nadam se da ćemo naći ubrzo nešto vremena da nastavimo i s tim projektom.

Osim toga, veliki projekt na kojem radimo je zapravo i snimanje live setova na velikim festivalima i drugim renomiranim lokacijama. Već smo surađivali s festivalima kao što je Unum u Albaniji, s Butik festivalom u Sloveniji i klubom After Caposile u Italiji, koji su među najpoznatijim događajima u Europi kad je u pitanju taj nekakav stil glazbe. Ti live streamovi broje gotovo pola milijuna pregleda. To je recimo nešto što slijedi, takvi nekakvi projekti. Nećemo se fokusirati samo na kanal i objavu glazbe.



Naravno, ne možemo zaboraviti i na tvoj rad u Pogonu Kulture. Što se tamo sve sprema?

Pogon Kulture mi je jedan posebno drag projekt u kojem sam već tri godine jer imam prilike, osim klupskih večeri, raditi i koncertni program s izvođačima ostalih žanrova, rocka, popa, indie žanrova i alternativne scene, rapa, trepa i brojnih drugih, a isto tako, dovodimo DJ izvođače koje publika inače ima prilike čuti isključivo na većim festivalima u regiji, ali ne i u klupskim izdanjima.

Pogon kulture trenutno funkcionira kao koncertna dvorana, ali i klupski prostor pa riječka publika različite starosne dobi i različitih glazbenih interesa može uvijek pronaći nešto za sebe na šarolikom repertoaru. Primjerice, ove jeseni uživat ćemo u koncertima Urbana, Nipplepeople grupe, Bad Daughter, ali i u klupskim večerima s Janeretom, Cristian Sardeom, Per Hammarom i brojnim domaćim DJ izvođačima.

Marcel je među potvrđenim imenima za Endorphin festival, koji je na rasporedu 1. prosinca, gdje će nastupiti upravo u spomenutom b2b izdanju s kolegom Marinom Biočićem na Oksitocin flooru. Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio, u prodaji su dostupne i grupne ulaznice (kupi 4, plati 3).