Krajem kolovoza 2022. Pula je dobila novi festival koji odskače od tradicionalnog jer se on cijelo vrijeme održavao u pokretu. Radial festival doveo je u Hrvatsku po prvi put koncept mobilnog festivala, koji se temelji na spoju pokreta i glazbe.
Koncept je popularizirao britanski DJDom Whiting, koji je za vrijeme pandemijskih restrikcija krenuo s miksanjem glazbe na biciklu dok su ga partijaneri pratili u stopu na dva kotača.
Organizatori festivala nam otkrivaju kako je festival osmišljen kao inovativan način zabave kroz glazbeno praćene biciklističke ture koje se odvijaju u različitim turističkim destinacijama. Tako su posjetitelji i partijaneri Pule prošlog ljeta, od kraja kolovoza do kraja rujna, mogli se upoznati s turističkim znamenitostima te istovremeno uživati u elektroničkoj glazbi.
U stilu Dom Whitinga i kroz Pulu na čelu kolone nalazio se DJ na triciklu sa sound systemom iz kojeg su drmali ritmovi elektroničke glazbe. Za glazbenu podlogu koja je pratila bicikliste u turi po Puli zaduženi su bili Manscream, Mr. M i Kajfa koji su svirali od housea preko electra do drum ‘n’ bassa i techna.
Festival je namijenjen ljubiteljima sporta i zabave, a organizatori nam otkrivaju da zahvaljujući svojoj inovativnosti i jedinstvenosti privukao je veliki broj turista. Osim festivala u Puli, Radial festival tim ima želju proširiti projekt na prostor cijele Hrvatske te onda u daljnjem razvoju i na ostale europske države.
Datumi za 2023. još nisu otkriveni, ali kako bi pravovremeno znali kada će biti sljedeća prilika za party u pokretu na biciklima zapratite festival na društvenim mrežama te čitajte Klubskuscenu i dalje.
Objavili smo prve video materijale na Instagramu sa sinoćnjeg partija uz tech-house, techno DJ-icu i producenticu Lilly Palmer kojoj su se na velikom flooru pridružili DJ Jock, Shipe, Toni Juranović i Lalita Kali.
Na drugom NoGuestlist flooru ekipa BSH okupila je rezidente svog novog projekta Alda Morra i Pabla Pandu uz gostujuće Damiana Lebossa u b2b setu s Neroom.
– Jedan si od veterana na plesnoj sceni. Što te privlači ovom poslu već 47 godina?
47 godina zvuči pomalo ludo, no rastavljam to na dva razdoblja, uzimajući u obzir da sam prestao DJ-irati između 1984. i 2003. godine. Recimo da sam 26 godina u ovom poslu. Čak i kada nisam radio kao DJ, uvijek sam se bavio glazbom – bilo da se radi o produkciji, remiksiranju, menadžmentu, vođenju diskografske kuće, tiska i promocije, svim vrstama uloga. Nisam baš kvalificiran za bilo što drugo, to je sve što sam ikada znao.
– Svojedobno si izjavio kako imaš fobiju od tehnologije. Kako se danas snalažiš u digitalnom svijetu koji je gotovo potpuno okupirao područje glazbe?
Nekako se uvijek snađem. Nema druge opcije osim naučiti koje tipke pritisnuti ako želiš ići ukorak s vremenom, ali meni to nije nešto prirodno. Na kraju naučim ono što moram, ali nisam jedan od tipova koji koriste priručnike, pa općenito malo teturam u mraku dok ne izgradim vještinu.
– No zadržao si korištenje magnetofona. Kako ih danas koristiš u nastupima i možemo li tu tehniku očekivati i u Petom Kupeu?
Da, bit će sa mnom kao i uvijek. Imam puno unaprijed snimljenih zvukova na vrpci koje nasumično preslušavam slušalicama i kad čujem nešto što dobro zvuči, kombiniram s pjesmom koja svira. Također, vraćanjem vrpce mogu stvoriti dub efekte u pravom jamajčanskom stilu.
– Kakvu selekciju trenutačno sviraš? Što nam donosiš u Peti Kupe?
Iako uvijek postoje aktualne pjesme koje se uklapaju u ono što me zanima, temelj onoga što sviram vrti se oko remixeva, posebno iz mog izvornog razdoblja kao DJ, i to u žanrovima kao što su disco, jazz-funk i electro-funk. Zanima me „vibra“ pa ne znam u kojem smjeru ću krenuti dok ne dođem u klub i dobijem osjećaj. Sretan sam što mogu zaroniti u cijelu povijest glazbe, ali predstaviti je na danas relevantan način.
Volta slavi svoju jubilarnu obljetnicu, u svojih pet godina djelovanja konstantno donose nešto drugačiji zvuk na scenu, a jedan od najznačajnijih trenutaka u njihovom postojanju je dolazak Boiler Rooma u Zagreb s kojim su eksperimentalni zvuk prezentirali široj publici.
Ususret rođendanskom partyju, razgovaramo s Oberanom iz Volte koji se prisjetio značaja Boiler Rooma, ali dotaknuo i još nekih pitanja.
Pozdrav, prije svega čestitke na jubilarnih 5 godina. Vratimo se na sami početak priče, kako je došlo do formiranja VOLTE i s kojim ciljem ste udružili snage?
Do formiranja je došlo zajedničkom željom da pokrenemo seriju klupskih evenata s drugačijim pristupom glazbi, odnosno stvoriti mjesto gdje možemo puštati ono što najviše želimo – to je ujedno i glavni cilj koji nas je sve spojio i pod kojim je kasnije u naše redove došao i ASU.
Zvuk kojeg vi njegujete na vašim partyjima je nešto drugačiji od tradicionalnog klupskog zvuka kojeg se može čuti po našim prostorima…
Jednako pratimo svježe releaseove kao i svjetske lineupove – danas postoji sve više festivala elektroničke glazbekoji su hibridni, odnosno uz klupsku glazbu pokrivaju i širok spektar raznih eksperimentalnih manifestacija, također i diskurzivni program, pa tu onda uvijek nalazimo i najzanimljiviju novu klupsku glazbu. Drugi festivali, poput Dekmantela i Dimensionsa, još su uvijek fokusirani isključivo na rejv, ali svi gosti koje dovodimo nastupaju i na jednom i na drugom tipu evenata, stvarajući neki presjek zajedničkog zvuka.
Mi samo pratimo najnovija strujanja u clubbingu jer smo i sami DJ-evi, a takva inovativna muzika nam je zanimljiva, tako da je to nama potpuni home ground.
Kako je došlo do vašeg prijateljstva s ljubljanskim i beogradskim kolektivima, USTANOVA I SUTRA?
Počelo je sve dvosmjerno, N/OBE je 2018. dosta hodočastio u Ljubljanu i upoznavao se s tamošnjim akterima marginalizirane klupske muzike, a Kornet je 2019. otkrio beogradski kolektiv SUTRA preko njihove radijske emisije. Iste te godine SUTRA je bukirala N/OBE-a na svom drugom po redu eventu, godinu dana nakon toga i Korneta, a u međuvremenu se razvila velika ljubav i prijateljstvo. Grounded festival 2019. godine, kojegje organizirala USTANOVA, simbolično je uokvirio taj ljubavni trokut gdje su uz N/OBE-a nastupilii SAUD i UBICA iz kolektiva SUTRA, kao i Warrego Valles, odnosno Nine koje vode USTANOVU. Tamo su po prvi puta naša tri kolektiva fizički bila na istom mjestu i pucali smo od sreće jer smo napokon našli istomišljenike. Od tada radimo skupa na bukinzima te planiramo ostale oblike suradnje za budućnost.
U sklopu turneje istočnom Europom, Boiler Room vas je pronašao i došao u Zagreb. Koliko vam je ta suradnja pomogla za dalje?
Doslovno nas je jednog dana našao mail u kojem je stajala ponudu za suradnju na eventu u sklopu njihove turneje, što je bilo lijepo vidjeti jer je to isto neka vrsta prepoznavanja nas kao promoterskog kolektiva izvan Hrvatske.
Najznačajniji party kojeg ste organizirali? Što vam je ostalo u sjećanju kroz ovih pet godina?
Mislim da se svi slažemo da je u pitanju upravo Boiler Room, te je večeri eksperimentala postala mainstream, Medikin Attack je bio krcat, atmosfera besprijekorna i doista smo se osjećali kao da imamo snažan community oko sebe.
Kroz ovih pet godina je li se u Zagrebu stvorio novi naraštaj partijanera koji posjećuju vaše partyje?
Mislimo da je i to najbolje, vidimo u publici na našim događanjima, u zadnje dvije godine viđamo neka nova, mlađa lica koja uvijek podižu hype na eventu.
Pet godina slavite u AKC-u uz gosta iz Ujedinjenog Kraljevstva, otkrij nam malo više o partyju, i zašto baš tog DJ-a dovodite.
Rođendanski event je u planu skoro 6 mjeseci, tada smo se i odlučili za i bukirali LCY – definitivno jedan od najimpresivnijih DJ-eva koje smo imali priliku čuti. LCY je savršen primjer slučaja gdje se talent i rad prenosi na sve aspekte muzike koja ih okružuje, od produkcije do DJ-inga. Jedan veliki bonus za party je to što smo iznajmili cijeli Kordoom Hifi sound system koji će biti savršen za bass-heavy muziku koju mi i naš gost planiramo vrtiti..
Planovi za dalje, što možemo očekivati od vas u budućnosti?
Ove godine imamo planirana pokoja gostovanja na hrvatskim ljetnim festivalima gdje nastupamo u b2b2b2b izdanju, dakle svi članovi. Osim toga pripremamo suradnje s nekim festivalima, kao i novo gostovanje na jesen. O tome detaljnije nešto kasnije!
Neke riječi, poruka za kraj našim čitateljima…
Vidimo se u Attacku, stay hydrated i ponesite čepiće za uši!!!!!!
Kwaaka Afrobeat je prvi hrvatski afrobeat sastav osnovan 2020. koji je inspiriran afrobeat glazbom koju izvode u izvornom stilu, baš kako su je stvarali njegovi tvorci. Kolektiv trenutno broji 17 istaknutih glazbenika sa zagrebačke scene koje spaja zajednički cilj – istraživanje afričke kulture stvarajući plesnu glazbu.
Glazbeni repertoar Kwaaka Afrobeata obuhvaća skladbe Fele Kutija, Tonyja Allena, Fatoumate Diawarre, Seana Kutija i mnogih drugih. Koncerti benda donose izvornu afričku glazbu koju spajaju s raznim world music utjecajima što rezultira energičnim i plesnim performansom.
Prije i poslije svakog Kwaaka Afrobeats koncerta glazbu vrte DJ-evi koji se pronalaze u world, afrobeat i funk zvuku. Jedno ime koje se često može uhvatiti uz Kwaaka Afrobeats je Leo Hekman poznatiji kao DJ D-Gree koji je i sam član kolektiva.
Afrobeat je kombinacija tradicionalne afričke glazbe, jazza i funka. Žanr se razvio u kasnim 1960-ima u Nigeriji od strane Fele Kutija i bubnjara Tonyja Allena koji su u to vrijeme eksperimentirali s tadašnjom različitom suvremenom glazbom. Najpoznatiji afrobeat umjetnik je jedan od njegovih tvoraca Fela Kuti, koji je i sam skovao termin afrobeat te definirao glazbene odrednice žanra. Karakteristike afrobeata su veliki bendovi, energija, ponavljanje, improvizacija i kombinacija žanrova.
Članovi Kwaaka Afrobeata su:
Marino Vinja – bas
Danijel Kadijević – bubnjevi
Krešimir Oreški – udaraljke
Mario Penton Hernandez – udaraljke
Davor Zanoški – klavijature
Luka Čapeta – gitara
Erol Zejnilović – gitara
Zvonimir Bajević – truba
Igor Pavlica – truba
Mak Murtić – saksofon
Vojkan Jocić – saksofon
Ana Kovačić – saksofon
Ivan Marincel – trombon
Jurica Rukljić – trombon, tuba
Nancy Abdel Sakhi – vokal
Jelena Galić – vokal
Biljana Butković – vokal, udaraljke
Večeras od 22h u sklopu rođendanskog vikenda Petog Kupea poslušajte Kwaaka Afrobeat. Prije i poslije koncerta glazbu vrte naši poznati world/afrobeat/funk selektori D-Gree i Hvala Sven.