Prištinska tiskara “Rilindja” stavljena je na popis privremeno zaštićenih kulturnih spomenika. Kolektiv Hapësira godinama je nastojao da se tiskara “Rilindja” proglasi javnim prostorom koji bi poslužio cjelokupnoj zajednici te se vratio svojoj izvornoj svrsi da informira i prosvijetli publiku.
Foto Anyla Ademaj
Od 2015. prištinski kolektiv se ujedinio zajedno sa brojnim partijanerima kako bi u tom prostoru unaprijedili i promovirali kulturu, umjetnost i obrazovanje kroz glazbene, likovne i vizualne umjetnosti. Kroz sve ove godine, stvorile su se nove priče koje su oblikovale društveni i kulturni život Prištine te vratile vrijednosti underground scene. Događaji održani u tiskari “Rilindja” dodatno su podigli svijet i interes u kulturnoj zajednici za važnost javnih prostora.
Foto @besfortsylaa
Važan dio kulturnog očuvanja tiskare su bili tiskarski strojevi, koji su nekoć davno bili okosnica njenog postojanja. Nakon nekoliko godina borbe za spas nekih od strojeva, uz potporu njemačkog veleposlanstva i samog grada, sačuvano je pet strojeva koji su ostali jedini dio “Rilindjine” tiskarske povijesti. Sačuvani tiskarski strojevi su premješteni u prostor u kojem će se otvoriti multimedijalni centar gdje će oni postati stalna postava, koja predstavlja relikt prošlosti.
Foto Anyla Ademaj
Zaštita prištinske tiskare budi vjeru među kolektivima i akterima iz kulturnog svijeta da će očuvana “Rilindja” postati kulturna institucija koju vode neovisne organizacije kako bi okupljali ljude da slave život, glazbu i sreću!
Članovi Hapësira kolektiva – Uran B. i Trim uskoro stižu u Zagreb, gdje će odraditi svoj premijerni nastup u Hrvatskoj u b2b izdanju u sklopu naše velike proslave na Endorphin festivalu koji će se održati 1. prosinca u “hramu sreće”. Limitiran broj early bird ulaznica dostupan je kroz sustav Entrio.
Brojni akteri kanadske elektroničke scene koji gravitiraju Vancouveru, okupili su se u grupi “Victoria Rave Squad” kako bi stvorili pozitivne promjene na sceni. Kroz svoje događaje, rad i djelovanje žele smanjiti konzumaciju droga, promijeniti imidž elektroničke glazbe i njene konotacije s drogom, poraditi na inkluzivnosti…
“Ne sviđa nam se pojam “rave”. Ta riječ stvara sliku da je nešto neorganizirano i ilegalno.” komentira jedan od kanadskih promotora Gabriel Bettey te dodaje “Želimo da se na elektroničku scenu i događaje gleda kao i na recimo jazz festivale ili rock koncerte.”
Kanadski akteri su se dotaknuli i dugogodišnjeg problema droga na partyjima tako da su na svojim događajima zabranili konzumaciju droga, a u tom su ih podržali i brojni prostori, klubovi gdje se elektronički događaji održavaju. “Želimo promijeniti kulturu i distancirati se od konotacija s drogom i ilegalnom konzumacijom opijata.” ističu brojni akteri te dodaju “Naše odluke donosimo s ciljem promjene dojma koji netko može steći odlaskom na party.”
Na tjednoj bazi, u okolici Vancouvera se održava po nekoliko ilegalnih, underground događaja, a s obzirom da njihova popularnost raste iz godine u godinu – takve partyje upravo organiziraju članovi grupe “Victoria Rave Squad” kako bi i na takvim događajima mogli educirati o štetnosti droga te aktivno raditi na smanjenju konzumacije.
Zaključak grupe organizatora i promotora je da zdrava glazbena kultura važna za njen daljnji razvoj.
Proteklog vikenda, u sklopu Awakenings ADE programa, Amelie Lens je odradila svoj posljednji nastup pred odlazak na porodiljni. Više od 12 tisuća partijanera, došlo je pozdraviti belgijsku DJ-icu koja je za svoj posljednji trudnički show priredila EXHALE by Amelie Lens večer.
Termin poroda belgijske DJ-ice je za otprilike dva mjeseca, a svoj povratak Amelie Lensje već najavila za sljedeću EXHALE večer koja bi se trebala održati krajem veljače u Antwerpu, a potvrdila je i dolazak na Ultru u Miamiju.
Sama trudnoća Amelie Lens ovog ljeta bila je“vruća” tema na društvenim mrežama, zbog toga što je odrađivala ljetnu turneju u “drugom stanju”. Društvene mreže belgijske DJ-ice i producentice su bili ispunjeni negativnim komentarima i kritikama da “traumatizira” bebu glasnom glazbom i načinom života, na što je Amelie Lens otkrila da su je liječnici potaknuli da nastavi u istom ritmu sve dok se osjeća dobro.
“Tijekom posljednjih nekoliko tjedana otkrila sam koliko je žensko tijelo snažno. Uvijek sam se pitala kako bi moj život izgledao kada zatrudnim… Ali nakon dugo razmišljanja i savjetovanja, odlučila sam nastaviti u istom ritmu dok se osjećam dobro. Trudnoća ne znači da se život mora zaustaviti i da moram stajati doma. No ipak, dva mjeseca pred termin, zaključujem turneju i spremam se za porod!” podijelila je belgijska “kraljica techna” u jednoj od objava na društvenim mrežama.
Ljetnu turneju Amelie Lens je pripremila na način da izbjegne male, zatvorene klubove gdje ne može kontrolirati glasnoću te smo je ljetos jedino mogli uhvatiti na festivalima, open-air klubovima i velikim zatvorenim prostorima poput dvorana gdje je nastupala sa isključenim monitor zvučnicima za DJ pultom.
Einfakinn je alias jednog individualca (čitaj: 'mangupa') koji pojašnjava svoje glazbeno-umjetničko djelovanje kroz nestašluk na simpatičan ili zabavan način. Njegovi setovi su kombinacija električnih dubokih zvukova s puno groovy pozadine, bez žanrovskih ograničenja.
Zagovaratelj je Innervision i Keinemusik etiketa
Za svoje setove tvrdi da govore priču, a to semože primijetiti kroz serijal live setova objavljenih na YouTubeu i Instagramu snimanih tijekom lockdowna na atraktivnim lokacijama u Švicarskoj i Hrvatskoj. Našavši se virtualno na pravom mjestu u pravo vrijeme, stekao je svoju prepoznatljivost među hrvatskom publikom te počeo nizati angažmane.
Čest je gost po zagrebačkim klubovima, a u petak, 1. prosinca Boogaloou dio je naše proslave povodom 22 godine rada i predstavljanja novog weba u sklopu koje organiziramo "Endorphin festival".
Festival je inspiriran hormonima sreće, a Einfakinn će premijerno odvrtiti b2b sa Stephanie Prekali na Oksitocin flooru. Uz još 35 DJ-a iz različitih kolektiva Hrvatske, BiH, Srbije i Slovenije kompletan program velike proslave na 3 floora pogledajte ovdje, i požurite po Early Bird ulaznice na Entrio koje su u prodaji još samo nekoliko dana. Uživajte u setu!
Gošća večerašnjeg BSH partya Dia De Los Muertos je upravo na ovom stadionu na ljeto 2021. (u vrijeme karantene zbog korone) odvrtila fenomenalan set koji je oduševio sve ljubitelje plesne glazbe diljem svijeta.
Maradona je status ikone zaslužio još 90-tih kada je s klubom osvojio titulu prvaka
Kao jedna od najpoznatijih DJ-ica na techno sceni unatoč prenatrpanom kalendaru, Deborah za sebe ističe kako je gotovo jedina umjetnica u svojoj branši čiji je dom ostao Napulj. Stadion Maradone nalazi se samo par minuta dalje od opasnog kvarta Vele Di Scampia u kojem je Deborah odrasla.
"Ono što osjećam kad sam kod kuće je tako posebno. Stvarno volim svoj grad. Kad bih jednog dana morala birati između posla i doma, izabrala bih svoj dom.” – rekla je Deborah u nedavnom intervju za prestižni magazin DJ Mag.
Set je realiziran u suradnji s Beatportom!
Napoli je prošle godine vratio titulu prvaka u grad podno Vezuva.
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.