Skip to main content

Sprema se DJ Arena s Harisom u sarajevskom Domu mladih

Centar Skenderija Sarajevo / Dom mladih ponosno predstavlja nastup jednog od najuspješnijih balkanskih producenata koji živi i radi u Londonu – DJ Harisa Čustovića.

DJ Haris je producent koji je u Londonu izgradio karijeru, pokrenuo renomirane produkcijske kuće Laus Music i Ekstreme te sarađivao i nastupao sa najvećim zvijezdama teck house scene (Terry Francis, MR C, Colin Dale i Dave Mothersole). Haris danas na elektronskoj sceni važi za jednog od najinovativnijih i najuzbudljivijih DJ-eva i producenata u svijetu. Osim izdanja za svoje produkcijske kuće Laus i Ekstreme izdao je i impresivan broj izdanja za The End, Swag i mnoge druge poznate produkcijske kuće. Navedeno je razlog zašto njegovu produkciju možemo često čuti u setovima DJ-eva kao što su: John Digweed, Sasha, Danny Howells, James Zabiela, Mr.C, Layo & Bushwacka, itd.

U 2007. godini Haris je zajedno sa svojom suprugom Renatom, pijanisticom i operskom pjevačicom, pokrenuo produkcijski projekat „Sinteks“ koji uspješno spaja elementarnu snagu iz dva na prvi pogled totalno različita muzička pravca.

Osim Harisa kao gost na DJ Areni će nastupiti i DJ Andy jedan od osnivača mostarske DJ organizacije „Beton Crew“.  Andijev DJ stil se najbolje može opisati kao jedinstvena kombinacija progressive teck house-a sa minimal i techno zvukovima. U ulozi domaćina su ponovo resident DJ Doma mladih – DJ Focho i jedan od prvih DJ-eva bosansko-hercegovačke psychedelic trance scene – DJ Wedran.

Party će se održati 26. prosinca. Ulaz je beplatan.

Line up:

Haris (Laus Music, London, UK) + SpecialSurpriseGuest
Andy (Beton Crew, Mostar)
Wedran (Triptonite, Sarajevo)
Focho (Dom mladih, Sarajevo)

{snippet 1}

Josh Wink – When a Banana Was Just a Banana

Piše: www.happynovisad.co.yu

Mi ćemo se suzdržati bilo kakvog komentara na ovo izdanje osim toga da se jedna od pjesama sa ovog albuma "Counter Clock 319" našla u Dixon-ovom DJ set-u pod nazivom „Just Right“ i da prilično privlači pažnju.

Tracklist:

01. Airplane Electronique
02. Counter Clock 319
03. What Used to Be Called Used to Be
04. Jus' Right
05. Dolphin Smack
06. Minimum 23
07. Everybody to the Sun
08. Hypnoslave
09. Stay Out All Night

{snippet 1}

Intervju: Sinisa Tamamovic (BiH)

Tvoja karijera traje već više od 10 godina. Kako je to sve počelo?
Pa krenulo je 98 godine u lokalnim banjaluckim klubovima, u to vrijeme vise sam upoznavao sve vrste muzike da bi rezidencijom u klubu Boomerang poceo gurati elektronsku muziku i prezentovati do tada poprilicno novi zvuk za Banja Luku.

Koje bandovi, DJ-i, glazbenici su imali utjecaj na tebe?
Moj pocetak je bio usmjeren u pravcu Tech House, House i blazim technom tako da dosta ploca sam u to vrijeme pustao od Terry Francisa, Peace Division, Umek, Kanzyani, H-Foundation itd.

Tko ili što je donijelo tvoj veliki uspon u karijeri?
Sto se tice karijere mogu reci da sam je sam izgradio i da je jos uvijek gradim, podrsku od velikih imena sam dobio nakon velikog truda, rada i dokazivanja. Moj nacin izgradnje imena i karijere je sporiji nacin ali ja vjerujem dosta sigurniji i stabilniji nego da mi je ime stvoreno uz neciju pomoc.

Je li za uspon zaslužna suradnja s Mladenom Tomićem te osnivanje Urban Beat organizacije?
Suradnja sa Mladenom i zajednicko osnivanje Urban Beat organizacije je naravno pomoglo i meni i njemu da opstanemo ove godine u sredini koja nije imala bas razvijenu scenu i da organizujemo masu velikih dogadjaja a takodje i da zajednicki pronadjemo slicno misljenje i guramo ono sto je vec odavno zapoceto.

Kako si započeo suradnji Mladenom?
98 godine poceo sam raditi u nocnom klubu Lav zajedno sa Tomicem, da bi 2000 zbog istog intersesa o elektronskoj muzici stvorili Urban Beat organizaciju.

Reci nam nešto o toj organizaciji..
Urban Beat je DJ asocijacija za razvoj kulture, koja funkcionise vec dugi niz godina, organizujuci mnogobrojne partije i radeci na razvitku scene u BiH. Trenutno Urban Beat je i booking agencija i  vise ce raditi na nasem vlastitom  bookingu i prezentaciji.

Misliš li da scena u BiH zaostaje za globalnom budući da je rat stopirao mnoge kulturne i gospodarske aktivnosti?
Pa defininitivno da, mi smo se trudili da ljudima pokazemo maksimalno da iz ove drzave ima talentovanih DJ eva i producenata, ali definitivno morali smo raditi puno vise nego ostali DJ evi da bi ljudi prihvatili muziku sa ovih prostora , te posljedice jos uvijek vucemo za sobom. Ali ipak neke najbolje underground, unedergorund zurke koje nikad necu zaboraviti sam dozivio na nasim prostorima.

Techno kakav je nekad bio, može li se opet vratiti?
Sto se mene tice meni je ovo idealno vrijeme, zato sto se desilo samo jedno kruzenje muzickih pravaca i stil sa kojim sam poceo je opet tu samo u modernijoj varijanti.  Po meni Techno se jednim dijelom  vratio u minimalnijoj varijanti i sporijoj.

Maštaš li za tim vremenima kada je techno bio na samom vrhuncu?
Pa bilo je tu energije naravno, setovi na tri gramofona, tehnika je bila puno bitnija nego danas, sve u svemu ljepa vremena ali idemo dalje ko zna kakva nam uzbudjenja donosi novo doba.

Može li minimal techno biti dostojna zamjena toj silnoj energiji i atmosferi koju je proizvodio nekadašnji techno?
Pa meni techno minimal moze zammijeniti techno koji sam ja svirao, nema tu puno razlike trenutno, kada osjetim da mi fali techna u setu napravim si sam techno trake i posjetim prijatelja Mladena koji ove godine pravi odlican technoi to je to.

Preferiraš li vinyle ili CD-e, i koliko ti koristi donosi digitalna revolucija u glazbi općenito, a koliko nije korisna?  
Jos uvijek preferiram vinile, naravno ne zaostajem sa tehnikom tako da uz vinile koristim i serato. Sve to ne bi imalo smisla, sama nasa izdavacka kuca Night Light izdaje vinile tako da ta ljubav prema vinilu drzaceme jos dugo vremena da nosim i kupujem ploce bez obzira sto imam i serato sa sobom. Za izdavacke kuce je jako tesko, sa obzirom da se trake mogu naci besplatno i da ljudi dijele izmedju sebe, ali ipak i dalje fanovi kupuju ploce i dobro je da je Serato i Native Traktor prilagodjen radu i ploca i digitalnih traka zajedno, sto nas opet drzi u blizini gramofona.

Postoje li vinyli na koje uvijek računaš, koje voliš i koji definiraju tvoj zvuk?
Jako dosta izdavackih kuca mi se svidja i labela, ali ipak po meni muzika treba da se mijenja i modernizuje pa tako i ja uvijek otkrivam neke nove producente i labele koji odgovaraju mom raspolozenju i zvuku koji preferiram u tom trenutku.

Kako bi opisao svoj stil?
Trenutno moj stil varira od Tech House, prema Minimal Technu a zavisno od raspolozenja jos uvijek me ljudi mogu cuti sa energicnim techno setom i brzim miksanjem kako su me i zapamtili u vrhuncu techno ere.

Koja je glazba trenutno "in" u BiH?
U Bih ljudi i dalje na velikim zurkama ocekuju brze ritmove, ne vare bas najbolje minimal, ali u manjim klubovima u zadnje vrijeme sve vise je house, minimala i ljudi koji uzivaju u njemu.

Ima li razlike u party atmosferi u tvojoj zemlji i recimo ostalim teritorijima ex Yu?
Ne, otprilike sve je to slicno, ljudi reaguju na slicne stvari i to je to, postoje neki klubovi gdje se preferira tvrdji ili meksi zvuk, ali to je ipak zadatak DJ-a da osjeti reakciju publike i da se poveze sa njima.

Tvoj producentski rad posljednje vrijeme popeo se na zavidnu razinu, bilo da si solo producent ili u duetu s Mladenom. Mozes li nam nabrojati neka zanimljivija izdanja koja su pobudila vecu paznju publike i DJ-a?
U zadnje tri godine radim jako dosta na vlastitom zvuku, za sad sa Mladenom nisam radio u duetu, samo smo izdavali na istim plocama i izdanjima neke trake ali radimo odvojeno. Medju prvim izdanjima sto su bila znacajna za mene je remix za Pedra Delgarda koji je u to vrijeme prosao odlicno, izdanje na Bassethound  ‘Destryer’, od novijih izdanja moj EP za Shadow Fax ‘Colors’, zatim EP na Patterns records ‘I Have Returned’ koji je takodje u setovima mnogih internacionalnih Djeva, pa opet Adult izdanje – Banja Luka EP.
Takodje se radujem sledecim izdanjima koje sam potpisao i koje planiram da lansiram na nas Night Light label jer tu je stvarno dosta novih traka koje svijet nece moci lako zaboraviti.

Je li BiH spremna za prvi veci festival i planirate li ti i tvoja organizacija nesto skoro slicno napraviti?
Pa kod nas se desavaju festivali ali manjeg tipa nemamo festival naravno poput Exita i sl, ali nadam se da ce i kod nas zasijati neki festival makar u pola manji. Urban Beat Power mali festival koji smo radili jednom godisnje je prestao da se odrzava ove godine. Trenutno smo se bazirali na klubsku organizaciju i na nas internacionalni booking. Dosta novih organizacija se pojavilo koji nisu DJ-evi, sto mene cini sretnim i nadam se da ce se cesce baviti organizacijom partija tako da Urban Beat ima vise vremena za svirke, produkciju, label…

U čemu uživaš kad nisi u glazbi?
Putovanja, Filmovi, Tekila, Sex:))))

 

BalkanBeat – Music Industry Conference


Piše: www.clubbing.rs

Muzika je besplatna: kako zarađivati u doba downloada? – Pronaći svoj put u digitalnoj džungli – usmeravanje mogućnosti za prodaju i marketing muzike online – Live muzika i festivali – da li je ovo još uvijek grana koja pruža priliku za razvoj regije – Rad sa sponzorima; precizan vodič za dobijanje komercijalnog sponzorstva i održavanje odnosa sa sponzorima

Dok naša regija još uvek prolazi kroz tranziciju ka tržišnoj ekonomiji, boreći se da osvoji prava na intelektualnu svojinu i tek sada razvija mreže između pojedinih zemalja, tradicionalne strukture čitave muzičke industrije u svijetu prolaze kroz ogromne promjene sa prelaskom na digitalnu tehnologiju.

Između ostalih na konferenciji će sudjelovati Jaro Slavik (Head of Business Development, Warner Music Austria), Juan Paz (Music Ally, UK), Joe Seward (Tru Thoughts / Unfold / Zebra Traffic, UK), dok će regiju predstavljati Angelo Jurkas (DOP Magazin, Hrvatska), Danijel Sikora (Moonlee Records, Hrvatska), Login Kociski (Lithium Records, Makedonija), Zdenko Franjić (Slušaj najglasnije, Hrvatska) i mnogi drugi. BalkanBeat održava se u Beogradu, 12. i 13. prosinca.

{snippet 1}